[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:16

Yenneke schreef:
Sanne, heerlijk zeg om een week tussen de beesten te zijn!
Zijn m'n foto's trouwens al onderweg? ;)

Oja, stom! Ik was die dag ziek dat ik de boel zou regelen.
Doe het nu gelijk even!

frankiej

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:43

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:01

Citaat:
Lotte: Sanne is Sazread. Ze woont in Groningen, dus zeg nooit nooit.... (Ze heeft het topic geopend....)
Wat balen dat Nynke weer hinkt! Hopelijk is het een kleinigheidje en geneest ze alsnog snel. Balen hoor!

bij de ledenzoekfunctie kom ik hem niet tegen :D
denk fout getypt :)

iemand vroeg waar ik woonde?
ik woon dicht bij Franeker (fr)

gr :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:04

Bitje, dat was ik ja haha.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:06

oh ik zie dat jij in workum woont, dat ken ik wel :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:07

Haha, foutom getypt. Zasread... Nou ja, bijna goed zeg... Ze staat bovenaan dit blad....

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:08

Sanne: Wow, zo maar even een beetje vakantie erbij! Lekker joh, maar ook een hele verantwoordelijkheid natuurlijk. Hopelijk vind je nog wat tijd om hier verslag te doen en Dosie te rijden.

Ragebol: Ja, joh, kalm aan hoor. Dat droompaard van jou is er. Komt vanzelf op je pad! Met wat geluk deel je een kwart van je leven met dit dier. Dat is soms langer dan een huwelijk!

Yenneke: Ik denk dat ik het ga maken.
Ben wel benieuwd joh! Zou best meer willen weten hieromtrent.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:10

idefix4 schreef:
Haha, foutom getypt. Zasread... Nou ja, bijna goed zeg... Ze staat bovenaan dit blad....

foutje kan gebeuren :D bedankt !

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:33

Hahaha langer dan een huwelijk???

Nou als ik hem heb gaat ie niet meer weg hoor.

Er was hier iemand die vroeg of dat mijn naam is, nee hoor, dat is een kattenras, ik heb er zo eentje een Ragdoll, met blauwe ogen en halflang haren, heel leuk beesie, alleen ik weet niet hoe ik op de bokt de fotos moeten up loaden, gek zeg want op een ander forum lukte het me met gemak.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 23:05

Ha, ja, dat was een kat ja! Ik zie je naam niet in je profiel. Ik probeer hier de namen bij de profielnamen te houden. Sommigen hier ken ik omdat ik ze eens heb ontmoet. Maakt het uit elkaar houden wel makkelijker...

Nou ja, kijk naar mij en Sam. Sam is in oktober al weer 9 jaar in mijn leven. Mijn huwelijk is 8 jaar oud. :D Maar mijn man ken ik dan weer een jaar of 20 en we zijn al 14 jaar een koppel. Maar ja. Als Sam de 25 haalt, heeft ie dus 24 jaar van mijn leven deel uitgemaakt. Er zijn heel wat huwelijken die stranden voor die tijd. Ja, toch? 1 op 3 geloof ik...

Ik ga natuurlijk met míjn huwelijk ook voor het diamant (op zijn minst!) Ben stapeldol op mijn manneke. Maar mijn paardje zou ik ook niet snel verkopen. Dan moeten er rare dingen gebeuren.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 23:08

Katten kunnen ook oud worden toch? Plaats eens een foto van de jouwe? Ben wel benieuwd!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 23:11

katten kunnen inderdaad erg oud worden.. Zuko is echter van de week uit het dakraam gesprongen, moet ie niet te vaak doen, dan wordt ie niet zo oud..

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 23:24

Whahaha! Nee, dat is schadelijk... Maar hij kwam hopelijk op zijn pootjes terecht? Knap hè?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 23:25

Anouk, Sam lekker een dagje vrij! Chico is ook zo weer slank, maar heb hem nu aardig op gewicht :D Veel lekkers geven hihi!

Frank, jaa, het is rustig, lekker hoor een keer haha. Lekker gereden dus op des. Wat een kindervriend is dat ook!

Sanne, zo dan toemaar. Ook nog stage lopen tussendoor? Pittig!!

Mijn laatste nachtje in Den Haag hier alleen in het huisje.. dan weer thuis slapen, zal wel weer wennen zijn, vond ht best leuk :D

Gisteren trouwens nog 2 mooie dekens gekocht voor Chico! :D Heb er 1 met ruitjes, een zomerdeken. En een mooie bruine zweetdeken. Was maar 10tje per stuk :D ! Ideaal!

Vanavond met nieuw stalgenootje (_Lotjuh_) naar buiten.. lekker samen naar het strand! Was een beetje spannend, maar ging allemaal prima :D . Chico was weer super braaf, lange teugel over het strand. Heerlijk dier :+:

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 23:35

Nog helemaal vergeten te delen met jullie:

Ik word tante :# *\o/* Echt zooooo leuk! Zuslief krijgt een kleine dreumes.. Duurt nog even, maar toch, lijkt me echt geweldig!! Tante Ilaa :):)

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 23:46

idefix4 schreef:
Ragebol: Ja, joh, kalm aan hoor. Dat droompaard van jou is er. Komt vanzelf op je pad! Met wat geluk deel je een kwart van je leven met dit dier. Dat is soms langer dan een huwelijk!

Anouk! Shame on you! _O-

Judith -> Bij ons is gras natuurlijk heel normaal.
Kan me wel voorstellen dat wanneer er dan eindelijk eens wat sprietjes te vinden zijn, dat je paard dan nog niet geen middelvinger opsteekt! Hahaha!

Elise -> Wat voor gesprek? Informatief? Of sollicitatie?

Anouk -> Ik begrijp wel waarom je die keuze hebt gemaakt om Sabrina bij de club aan te melden.
Maar zelf heb ik het daar niet zo op.
Voor Sabrina is het natuurlijk veel leuker om met andere kinderen om te gaan.
En jullie hebben straks het voordeel van een ruime binnenbak.
Dat mis ik in de winter toch wel af en toe bij ons, een binnenbak.
Maar we hebben een onwijs goed buitenbak, dus eigenlijk moet ik niet zeuren! ;)
Leuk dat de kids het nog regelmatig over Rintske hebben! :D
Jullie komen nog maar eens langs, hoor! Gezellig!
De kids en Frits zijn niet zo gek op aubergine, maar Frits vond de moussaka toch wel erg lekker en schepte nog een keer op. ;)
Was de eerste keer dat ik zoiets maakte, en helemaal neit verkeerd kan ik je zeggen!
Morgen tortilla's met tilapiafilets! :9
Sam heeft duidelijk een jasje uitgedaan na z'n verhuizing.
Komt er vanzelf wel weer aan dan.
Klaver laten paarden over het algemeen staan, of je moet paarden hebben die denken dat ze geit zijn.....
Alhoewel..... de pensioneigenaar vertelde over zijn geiten dat die eerst al het andere opeten, en dan pas aan het gras beginnen.

Sanne -> Leuk zo'n oppashuisje!
Veel plezier aankomende week!

Ragdollcat -> Dunne manen zegt niets over het wel of niet een PRE zijn.
Sommigen hebben gewoon achter in de rij gestaan.....
Is het een echte PRE, dan moet er een papier bij zitten.
Of misschien is het een cruzado?

Suzanne -> Zuko heeft 1 van z'n levens al verspeeld las ik.
Wat een sukkeltje, kan ie beter sparen voor echte dingen! :P

Ilona -> Gefeliciteerd aanstaande tante!

Vanavond Rints weer met beschermers om in de paddock gezet, en we kregen weer een leuke Spaanse dans van haar te zien. :D
Wat een mafkees zoals ze dan kan kijken en doen.
Het lijkt wel iets minder te zijn dan gisteren, dus we boeken vooruitgang.

Morgen komt Suzanne langs! Gezellig! :+

En nu ga ik heerlijk :z
Morgen geen kids of andere verplichtingen, dus Saida gaat heerlijk uitslapen!
Truste! :Z

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 00:28

Saida en Anouk, hij leeft nog dus hij zal wel op ze pootjes terecht zijn gekomen ;)
Ja, gezellig Saida, tot morgen! Kga nu ook lekker slapen

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 08:40

Il gefeliciteerd!!! Leuk!

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 08:58

idefix4 schreef:
...
Bij ons was er eens een paard die ook niet dik wilde worden en die bleek een tand te hebben verloren. De tegenoverliggende tand was doorgegroeid en veroorzaakte heel veel pijn. Maar die ging propjes maken van haar hooi. Verder zou ik het niet weten. Wij zijn boeren met een geloof dat paarden gras en hooi horen te eten. Het zit hier standaard in het menu. Geen idee wat er zou gebeuren als je het niet doet!
Wat heerlijk om te lezen dat er in omar niet wordt gesneden. Hopelijk komt er snel een echte expert! Tjonge, wat een zielige eigenaar! Hahaha. vreselijk zeg, dat je daar dan weer afhankelijk van moet zijn zeg! Balen! ...

Ook in Rafale wordt niet gesneden, hebben we besloten. Hij blijft hengst. Zijn ponponnenhandel voelt niet warmer dan bij de anderen. We houden hem in d egaten en tijdens rijden hangt zijn handel ook niet in de weg, lijkt dan eerder weer in te krimpen,...

Over gebitten van paarden las ik dit ook op iemands hyve, die echt problemen heeft en haar paard nu een papje moet geven en de beslissing om hem in te laten slapen met 22 jaar:

"Het paard is afhankelijk van zijn gebit. Zijn maagsappen kunnen de cellulose in gras niet afbreken, dit wordt gedaan door bacteriën in de dikke darm. Als de tanden de planten niet tot een dikke brei vermalen, kunnen de bacteriën hun werk niet doen en kan het paard de voedingsstoffen niet opnemen en kunnen de vezels bekneld raken in de ingewanden."

"Het ontbreken van een goed gebit is waarschijnlijk één van de belangrijkste redenen waarom een paard in het wild niet erg oud wordt
Paarden en paardachtigen hebben een zogenaamd 'hypsodont' gebit: de snijtanden en de kiezen groeien, nadat ze hun maximale lengte hebben bereikt op ongeveer 6-jarige leeftijd, langzamerhand uit de tandkas. Tegelijkertijd slijten de elementen aan het kauwoppervlak af als gevolg van het vermalen van het voedsel. Op jonge leeftijd gaat dit proces met een snelheid van ongeveer 2-4 mm per jaar. Als het paard ouder dan zo'n 22 jaar is, gaat het steeds langzamer. Op een bepaald moment is er nog maar zo weinig houvast in de kaak, dat kiezen en/of tanden los gaan zitten, uitvallen of moeten worden verwijderd."

frankiej schreef:
goh wat is het ineens stil hier...

Nou gisterenmiddag zijn wij een heerlijke rit gaan maken met 3 van de paarden, Omar aan een halsterkoord mee. Daarvoor had ik al wat hem gestapt om te zien hoe hij zijn hoeven neerzette, dat bleek nog wel wat gevoelig, maar de DA adviseerde toch aan de wandel te gaan. Tornado en Rafale gezadeld en op weg door de oase door wat modderpoelen, goed voor de hoeven, richting hoge heuvel met uitzicht over Douz en in d evertes de 'omringende gemeentes' met verderop de Sahara. Het ging echt helemaal goed. Wat eerst onmogelijk was zo met Omar aan een koord mee laten lopen , - voor d ecastratie was nu zonder problemen! We begonnen in een goede stap, de paarden ontspannen met gestrekte hals, daarna een drafje en op vlakke stukken zonder kuilen in de weg een galop.
Op tijd weer terug voor het werk dat gedaan moest worden en ik ben helemaal blij!
Omdat we echt al elke dag bij de familie aten, wilde ik deze avond graag op het terrein bij de paarden eten bereiden, Abderrahim ging ervoor zorgen, had vis op de markt gekocht en ik mestte de stallen uit, bereide de paardenmaaltijden voor met de nieuw verkregen vitamines, sneed de groenten voor Abderrahim en strekte me daarna uit op een matrasje. Evenlater werd de jonge arabier thuisgebracht, die ook een ritje had gemaakt. Malende paardenkaken als achtergrondmuziek, manlief die op een houtvuur de maaltijd bereidde en ik had een waanzinnig uitzicht op de uitgestrekte sterrenhemel, met in mijn verse herinnering een heerlijke rit en een weer zo goed als gezond paard.
Je begrijpt dat ik mijn computer even voor gezien heb gehouden!

In de edits heb ik de quote styles aangepast, was even n gevecht,...

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 09:15

Goedemorgen,

Zo naar de kliniek met Flan... ben benieuwd en zenuwachtig.

Borderjay, hoop dat t al wat beter gaat met Chance.

Anouk, sam lekker dagje vrij.. Wanneer zijn jullie dan op Horse Event?

Fijne dag!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 09:17

Ilona: gefeliciteerd met je tante worden. Super dat je telkens met Chico naar het strand gaat.

Elise: spannend, hoop voor je dat het doorgaat bij de bereden politie.

Gab: sterkte met je hond.

Yenneke: succes met je sollicitatie.

Bedouin: klinkt als een sprookjesdag.

Las nog iets over wedstrijdrijden met lach op je gezicht. Ik lach ook bijna nooit op wedstrijd, maar dat is puur van de zenuwen. Als het dan wel mis gaat, lig ik in een deuk. Otto is een keer stil gaan staan op de AC lijn met kont naar de jury toe, omdat hij dacht (was in het begin probleem, dacht teveel vooruit/mee)dat het einde proef was. Stond echt mooi vierkant stil, zo van proef is klaar. Ik lag werkelijk waar echt in een deuk. Zo had hij wel meer van die dingetjes, mooie wissel precies op AC lijn, etc. Tijdens de keuring ben ik dan weer extra zenuwachtig. Heb er aan gedacht om Halley door een ander te laten rijden, maar doe het toch zelf.

Ik volg de discussie van Mayke en Karina met interesse.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 09:42

nombrado schreef:
regine schreef:
Mayke Comanche, die ken ik wel! Die was (of is?) van een ex stalgenootje. Ze heeft hem volgens mij te koop staan, maar dat is al weer even geleden dus wellicht is hij inmiddels bij zijn nieuwe baasje?

;)

heeft in die tijd weer 3 baasjes gehad.....en niet echt begrepen geweest, maar ik geloof dat die eigenaresse nu erg blij met hem is

nee, ze wil van hem af, hij staat te koop..

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 09:45

Wenda -> Jouw middag en avond klinkt als een verhaal uit een mooi boek! Heerlijk!

Marielle -> Heel veel succes met Flan vandaag!!

Lisenka -> Ik begrijp heel goed wat jij op die momenten tijdens wedstrijd doormaakt!
Ik heb dat ook, ik klap helemaal dicht dan.
Ik heb 1x een Onderlinge Wedstrijd gereden, en ik kan me er nog maar weinig van herinneren.
Op zo'n moment zie je mij ook echt niet lachen, puur van de zenuwen.
Ben ook zeer benieuwd hoe het zal gaan wanneer ik nog eens een Onderlinge ga proberen.
En dan niet omdat ik zo nodig een prestatie wil neerzetten, maar puur voor de lol.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 09:50

Prinslover schreef:

Ik word tante :# *\o/* Echt zooooo leuk! Zuslief krijgt een kleine dreumes.. Duurt nog even, maar toch, lijkt me echt geweldig!! Tante Ilaa :):)

ik kom eventjes snel lang waaien
maar ik moest toch snel hierop reageren

Afbeelding

en weet ze het al wat het word of houd ze het als verrassing :o
hoelang is ze al drachtig :+ :P

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 09:53

Prinslover schreef:

Gefeliciteerd!!
Ik ben eergisteren voor de 2e keer tante geworden binnen 2 maanden, was ik nog even vergeten te zeggen. Niet van mijn eigen kant, maar van Berends kant dat wel.

2 maand geleden heeft Berends 2e broer onder hem een zoontje gehad, hij heet Abel. En op 09-09-'09 (hoe krijg je het voor elkaar), is meisje Lieve geboren bij zijn broer direct onder hem.
In februari wordt de volgende verwacht bij zijn 3e (jongste) broer.
Beetje babyboom dus in de familie, hahaha. Zijn zusje (de allerjongste van het stel, arm kind) begint het ook wat te kriebelen...nou ik weet wel wie er voor kinderboerderijoppas kan gaan spelen straks....haha