[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:37

Nouvel schreef:
Rubber gietvloer kan inderdaad.
Wij hadden in onze vorige trailer losse matten die we er na gebruik altijd uit haalden en zo nodig schoon spoten...
werkte ook prima!

Doen wij ook.
Ideaal juist dat ze loskunnen. Stel dat ze plassen of er komt vlas/stro tussen, dan kan je het altijd wegspuiten en wegvegen. :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:42

ja losse matten is ietsje meer werk, maar je houdt wel je bodem goed, als je ze er tenminste steeds uit haalt...

sanne, deze week voor het eerst even minder... -O-
maandag- en dinsdagochtend voor het eerst weer voor de klas gestaan, en vanaf dinsdag ineens heel veel pijn in mijn hiel en achillespees met lopen...
baal flink eigenlijk...
doe nu maar even voorzichtig, en dan vrijdag maar even aan de fysio vragen hoe en wat...

ik ben zo bang dat Fifi straks nog niet terug kan... -O-

zasread

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:49

Oei, dat is wat minder, hopelijk kan het niet al te veel kwaad. Iets te veel gedaan in 1 keer misschien?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:51

ik weet het niet, zou kunnen...

doe maar even voorzichtig komende dagen en hoop dat de fysio dan vrijdag het verlossende antwoord heeft... 8-)

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:54

Ah Ellis wat is dat balen zeg, kan me voorstellen dat je dan even in de mineur zit :(:) Moed houden hoor, Fifi komt gewoon zo snel mogelijk terug!

Hoe vaak moet je die matten eruit halen dan? Na elk gebruik?

Ja kon hem zeker wel schieten! Na een flinke galop werden we aan het werk gezet en daarna ging hij even goed lopen, zo fijn! Maar op een gegeven moment merk je dat hij even moet stappen voor de ontspanning, dus toen ik hem daarna oppakte begon het hele gekloot weer van voor af aan :( Ach ik hou me maar vast aan dat stuk wat wel lekker ging :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:57

vreselijk he zulke lesjes...
ik ken het... :+

wij haalden ze er na het rijden altijd uit, of in ieder geval als ze gemest of geplast had, want anders gaat het inderdaad tussen de matten en de bodem zitten en daar wordt je niet blij van...

ja, afwachten maar even...
het is na het lange wachten eigenlijk steeds voorspoedig gegaan, dus een terugval was te verwachten, maar ik ben dan gelijk zo bang dat het weer zoveel langer zal gaan duren, terwijl we zo op de goede weg zaten...

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:59

Mijn vriend heeft een bedrijf in paardentrailers bij ons aan huis. www.brouwertrailers.nl

Een gietvloer kan je beter niet nemen.
De betere merken zijn;
Blomert, Bockman, ifor Williams.

gemiddeld ; Hotra, henra, Weyer

Minder; wesco, humbaur

Deze weet ik zo ff uit mijn hoofd, maar mijn vriend weet er veel meer van.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:07

Wij hebben hiervoor een houten 1,5 paards Wesco gehad, en dat was geen superdeluxe trailer, maar we hebben er toch een aantal jaartjes heel veel plezier van gehad!

We hebben nu een 2 paards Böckman, je merkt wel dat dat veel degelijker is, maar ze zijn ook gelijk een stuk prijziger...
We hebben daar wel een gietvloer in, en dat bevalt prima.
In de andere hadden we losse matten

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:23

zo weer een druk dagje ook hier op bokt.
ilona: gewoon flink bezig zijn met je chickie, trek maar van alles uit de kast. nou is des wel een erg superkoele kikker hoor. overigens kan t nog ff duren met foto's, meestal rij ik savonds en tja dan ist nog donker nu.
cloris: wow wat een actie in dat filmpje
natalia: das idd wel erg ja dat mensen zulke botte reacties geven maar ook ik heb er helaas veel ervaring mee. hier in deze contreien is dat zo'n beetje de mentaliteit (negatief ingesteld dus). "import" dat hier komt wonen, heeft dan ook meestal een hekel aan de geboren dorpelingen. helaas maar waar. zelf distantieer ik me er zoveel mogelijk van. om ff terug te komen op je filmpje met een iets helderde uitleg: wat me opviel was dat als je hem beloont en dus volledig ontspant, z'n achterhand er gelijk soepeler onder komt en er wat meer ruimte in de hals komt.
nagaro: succes met je zoektocht en je bent welkom in dit gezelligste topic van bokt
gab en karina: veel plezier bij balingehof!
saida: lekker bezig met rints
malin: 3000 vind ik nogal ruim voor een 1,5 p. waar je ook goed voor moet opletten bij een niet polyester wand is evt. rotting in de wand die je bijna niet van buitenaf ziet. er komen dan minuscule bultjes op het plaatwerk te staan. en proefrijden met zo'n kar! sommigen "bokken", "stoten" of "stuiteren" nogal achter de auto, dat hoor en voel je dan heel goed op de trekhaak. ik heb nu zelf een hotra met gietvloer en rubber klep, echt een superfijne trailer. kon hem wel met stevige korting kopen omdat ie gebruikt was in een project op een aoc. had nog geen paard ingestaan.
wat die crash betreft: vanmorgen vroegen m'n turkse werknemers of ze even mochten internetten voor schiphol. dus was al snel op de hoogte. een turkse internetkrant was erg snel met berichtgeving. tja er gebeuren nu eenmaal van die dingen. veelal menselijke fout volgens mij. heb eens op eindhoven meegemaakt dat we wel erg hard aan kwamen vliegen. nou hij moest dus echt vol in de remmen zodat je dus ook echt in de gordel kwam te hangen, daarna met vrij hoge snelheid een haakse bocht om. ikzelf en meerdere mensen die ook al vaak / meer gevlogen hadden vroegen zich af of ie dat wel zou redden. pfff het ging goed maar voor hetzelfde geld zakt ie door z'n poten. en vorig jaar ryanair op mallorca: was aan de late kant dus hup mensen snel zitten en taxiën maar. ook die ging echt stevig al die bochten om. maja zolang ie aan de grond is, zit ik daar nog niet zo over in, als ie maar recht op de startbaan blijft.

Banditto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:43

Dinkey Girl: heel irritant. :( ...ach het kan niet altijd goed gaan he :(:) . Goed dat jezelf vasthoudt aan het goed stukje *D en een trailer met matten is wel goed mits je het iedere keer schoonmaakt of gewoon een kurk gebruiken :# De fokker van Bandito had echt een mooie trailer met van die stootkussens aan de binnenkant was net een knuffelkamer hahah en camera's ivm jaarling vervoer.

Nouvel: sterkte.....hoop dat de fysio wat meer voor je kan betekenen.

Cloris ik kan je filmpje niet openen |(

Jolyn veel sterkte deze periode.........Stoer en knap van je dat je zo positief en sterk bent!

Machonito: wat sneu om je kleintje zo te zien liggen....wel schattige fotos.

Frankie: Geweldig he zo zonder zadel. Bandito zit super zonder zadel kan zo zonder zadel het bos in! Vooral in galop zit hij prima....draf vindt ik wat lastiger.

Djemo: Succes morgen! Hou ons op de hoogte!

Saida: Bedankt voor je fotos ziet er leuk uit! De suede uitvoering is de Hanover en de leren versie heet Lander voor de rest zijn ze volgens mij hetzelfde staat ook op de site van ollashop hoor. Dus jij hebt een Lander geen Hanover. Heb je een foto van je hoofdstel ben wel benieuwd, wel sjiek zon setje staat goed op Rintske.

Vandaag Bandito even een dagje rust gegeven en lekker beauty avondje gehouden .....zodat hij morgen weer lekker in de modder kan rollen bollen :( Beetje mijn eigen schuld ook ik heb laatst deze deken voor hem gekocht ' born to roll' vondt hem zo gaaf in het echt is hij wel leuker hoor meer roze dan rood Wheaterbeeta freestyle is trouwens de enige deken die goed past bij mijn bokkie en die heel blijft...........
Afbeelding
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:47

:D stoere deken zeg!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:51

AHHHH die is GAAF! Echt komisch!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 23:35

Leuke deken zeg!

Oooh balen Ellis, hoop dat het mee valt!

Zo, wij zijn een dagje naar Zeeland geweest, langs het strand gelopen, mooie broek gekocht en natuurlijk mosselen gegeten :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 23:36

lekker zeg, even een dagje uitwaaien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 23:39

Ja, heerlijk!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 09:12

Benthe: Nou dan kun jij mooi foto's maken langs de waterkant :P Shannon vond de zee heel leuk dus ben wel benieuwd! Wie weet krijgt ze utix nog wel overgehaald!

sanne: het gaat wel, vrijdag met de crematie zal nog wel even moeilijk zijn.
Hoe gaat het met iggie? Al nieuwe vriendjes gemaakt?

malin: Het is iig een teken dat suevo zich erg goed voelt!
En je moet slechte dagen hebben om goede te hebben ;)

joyce: Grappige deken!! Die zal niet lang schoon blijven nee :P

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 09:38

Oehhhhh,ik ga zo met karina naar Divoza :):)

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 10:13

goeiemorgen allemaal
gisteren les gehad met djemo ging erg goed :+: en hij gaat het ook steeds beter snappe hij vondt de galop erg moeilijk maar het kwartje gaat vallen bij hem *D
vandaag echo maken bij desteny ben zo benieuwdt hoe veel puppies er in zitten .
hoop daat het snel half 4 is ,en mijn mijn met een kameraad hebben toch een grote bak gemaakt voor haar _O- ik had de maten doorgegeven dat ik dacht dat is een mooie grote voor haar en pups ,hij is mega geworden _O- vanvond heb ik er foto`s van en als het goed is ook van de echo dus tot vana vond doeiiiiiiiii.
reageer ff nu niet bij .

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 10:21

Kan wel janken :( ben gister naar de kapper geweest en diegene die mij altijd knipt was vrij...dus vooruit,maar iemand anders...
Had ik dat maar nooit gedaan...in die 37 jaar heeft mn haar nog nooit zo achterlijk gezeten als nu ;(
Het is zó vreselijk kort,ik kan er niks mee al zou ik willen...en ik had zó duidelijk gezegd dat ze het niet te kort moest maken en ik het lang genoeg wil hebben om achter mn oren te douwen(ik heb altijd zo'n beetje schouderlengte) nou,het is echt gecentimeterd...langste plukje is misschien 2 cm |(
Jemig zeg,heb gewoon net staan janken voor de spiegel,mag zelfs wel extra make-up op doen,anders denken ze dat ik een vent ben :(
Petjes maar eens gaan opzoeken...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 10:30

Malin: Stoute Suevvie dus! }> :D Tsja... helaas gaat het niet altijd goed, maar dat gevoel dat je dat bijna vergeten bent, dat ken ik wel :D . Hopen dat het geklier snel over is en dat je weer verder kunt! Is toch wel zo lekker rijden ;) .

Ellis: He balen dat je nu weer meer last hebt :(:) . Hopen dat het gewoon iets overbelast is en weer wegtrekt? Fifi (moet ;) ) gewoon snel thuis komen!

Penny: Hihi, ahjoh, er wordt ook zoveel kletst, dat je het ook niet bij kan houden he ;) . Maar er was nogal onduidelijkheid over het aantal doden... Wel heel sneu allemaal hoor.. triest verhaal he..

Sanne: Ik merk wel dat je druk bent hoor := . Heb jij geen vakantie trouwens? En leuk dat je vrijdag weer naar Iggie gaat! Leeeeuk :D . Hoevaak zie je hem nu per week? Of verschilt dat nogal?

Frank: Zo he! Zag ik even op hyves dat je extra dagen vakantie hebt geboekt! 8-) Ik ben jaloers hoor }> Maar wie weet ga ik dit jaar zelf ook nog op vakantie naar t buitenland, who knows ;) .

Banditto: Whaaa hihi, geweldige deken!! :D

Mies: Schieten ze al op met de bak? Straks lekker kunnen rijden zeg..... altijd droog :D . Precies nu het richting voorjaar gaat ook :') . Maar toch, het wordt weer winter :D . En dan lekker droog! Ben heeeel benieuwd naar je bakkie!

Gab & Karina: Grrrr. }> Jullie wel! haha. Niet teveel kopen he, in deze crisis :') :D

Oh mensen, ik ben weer helemaal happy!! Gister een heerlijk avondje gehad! Na de laatste keer rijden (1,5 week terug?) niet meer gereden...*Hij deed toen natuurlijk zo vreemd. Ik twijfelde of hij niet lekker was, of dat het klieren was* Ik wachtte eigenlijk op hulp van Benthe, maar die heeft het druk laatste tijd.
Gister daarom maar de stoute schoenen aangetrokken, opgezadeld en opgestapt. }> Meneer was dit keer duidelijk aan het testen. Lichte puberstreekjes dus (willen stilstaan, van de hoefslag) dus even een tik op de billen; en lopen!! Meneer had het snel gezien en liep als een trein daarna :D . Hij "schrok" later nog even flink (schijnbeweging en rennen) maar dat was daarna ook over.. :D . Ik krijg steeds meer vertrouwen op hem merk ik, zooo'n lekker gevoel :+: . Zelfs nog een galopje linksom gedaan, hij was braaaaf. En hij zit zo lekker ook *zucht* :+: .

Oja, ook nog héél leuk! Ik heb eindelijk me kast op stal beneden. Ik had eerst een kleintje boven (trap op sjouwen met je zadel ect. pff, onhandig!) Maar nu een mega mooie kast beneden, eindelijk :# .

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 10:32

Gab: Heh nee toch.. ;( *Als je haar maar goed zit!!* Ik zou er ook heeeeeeeeel erg van balen :o . Mijn haar (en ook dat van Chico :o ) is echt heilig :o . Dus snapt dat je wel kan janken..Het zal ook een kwestie van wennen zijn hoor, en hopelijk groeit het snel! Noooooit meer door iemand anders dus :(:)

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 10:47

:= straks komt de arts langs en hopen maar dat ze zegt Jesse mag naar huis :o
Gister hebben ze Jesse met afbouwen van zijn extra zuurstof gehaald.
hij is minder benauwd dan eergister.
oke er zit nog van binnen slijm ofzo vast dat hoor je door zijn roggel geluid. :o
Maar het gekke is hij heeft niet eens een snotneus en hoest maar een klein beetje.
en de rest is benauwdheid.

Ach arme kereltje heeft vanochtend al zijn melk uitgegooid :(:)
hij word iedere keer gespoeld door zijn neus met zout oplossing en krijgt medicijn druppels via zijn neus.
maar dat doen ze altijd voor dat hij zijn melk krijgt :(:)
ik zou ook %) :r als ik zout oplossing in mijn maag krijgt :(:)

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 10:55

borderjay schreef:
Kan wel janken :( ben gister naar de kapper geweest en diegene die mij altijd knipt was vrij...dus vooruit,maar iemand anders...
Had ik dat maar nooit gedaan...in die 37 jaar heeft mn haar nog nooit zo achterlijk gezeten als nu ;(
Het is zó vreselijk kort,ik kan er niks mee al zou ik willen...en ik had zó duidelijk gezegd dat ze het niet te kort moest maken en ik het lang genoeg wil hebben om achter mn oren te douwen(ik heb altijd zo'n beetje schouderlengte) nou,het is echt gecentimeterd...langste plukje is misschien 2 cm |(
Jemig zeg,heb gewoon net staan janken voor de spiegel,mag zelfs wel extra make-up op doen,anders denken ze dat ik een vent ben :(
Petjes maar eens gaan opzoeken...

:( zo een ervaring heb ik ook gehad.
vroeger had ik iets korter haar maar zij ging zodaning mij knippen dat het echt er niet uit zag en tekort veel tekort ;(
zo erg (echt waar) ik stond op mijn stage (kinderboerderij) tussen de varkens (varken met biggen) dat iemand zei tegen haar kind die een big wilde aaien van vraag maar aan die jongen die erbij staat ;(

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:01

Heidy, ik duim voor jullie!!! *\o/*

Borderjay, wat balen!!! Ik heb dat ook wel eens gehad. Wat schaamde ik toen dat ik terugkwam van de kapper. Vond het echt vreselijk!!! Succes ermee. :P Voelde me dus ook net een jongetje toen....

Malin
, zo´n rotles heb ik vorige week gehad! Alleen maar spanning terwijl ik de weken daarvoor zo fijn heb gereden! Ik kan daar dus ook echt geirriteerd van raken. De laatste 20 minuten ben ik er dan ook afgestapt en aan de hand gaan werken :+

Picassox, hoe is het met picasso?? Von ik ook zo´n leuk dier!

Sanne, hoe oud is Igneo nu?

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:10

Benthe, mies en iloon - wnr gaan jullie nou precies weg ?

Sanne - ik zou daar idd ook niet meer weg gaan als ik dat zo hoor 8-)

Gab en Karina - veel plezier bij divoza niet teveel kopen he }>

Gab - oh nee dan baal je echt stevig, volgende keer gewoon lekker naar degene gaan die je altijd knipt.
nu hopen dat het snel weer aan groeit :(:)

Malin - balen dat zo ''slecht'' ging, wel goed dat je je eigen vast houd aan het stukje dat wel goed ging
soms wordt je idd weer even met je neus op de feite gedrukt als ze zo aan het klieren zijn }>

Ilona - super joh helemaal goed nu lekker dit vertrouwen laten groeien dan komt het helemaal goed +:)+
en dat uitproberen dat doet heike nu nog steeds haha dat went vanzelf en dan rij je er gewoon doorheen

Heidi - hopelijk mag het kleine mannetje snel naar huis.
ik zou idd ook me melk eruit gooien als ik eerst zout naar binnen krijg :r

Frank - bij ons in de buurt is dat ook zo hoor als er ''vreemden'' komen wonen dan teroriseren ze ze echt weg.
gelukkig is het nu een heel stuk minder maar het was echt erg als je bij ons al de naam roep waar ik dan vandaan kom gaan ze al aan de kant.
ik vondt/vindt het echt niet leuk want je krijg gelijk een stempel opgedrukt
(en van die crach had ik ook gelezen en gezien je zou er maar in zitten)

gisteren me grote topper weer gereden hij was lekker aan de hulpen en deed goed zijn best alleen hij wilt nu in het begin niet echt mooi zakken zeg maar hij is weer iets nieuws aan het uitproberen de draak }>
maar daarna maakte die het weer goed helemaal kussen met me :* en kroelen hij kust dan ook echt he dan is het net een mens haha :+: