[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

peetisgreat

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:37

soeske wat een super foto die benen hahahahahahhaha

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 23:16

Michelle -> Echt wel leuk al die friese dingen, mijn verzameling is nog maar net begonnen! Knipoog

Madelief -> Rustig aan, je hebt nog 40 blz. de tijd. Pling

Petra -> Hihi! Ben wel nieuwsgierig wat die 2 bespreken tijdens de nachtelijke uurtjes. Knipoog
Heeft Tsjillert zijn deken ook van die buiksingels dan?
Ik vond het wel handig, kan ik 'm mooi gebruiken voor als we straks samen op wedstrijd gaan of voor als ze met de trailer meegaat.
Ik heb het topic gelezen ja, en het lijkt mij ook leuk om mee te gaan.
Ik zit alleen wel met de vraag of het veulen dan al is afgespeend of niet, verder denk ik niet dat het een probleem is als ik haar een weekend meeneem.

Fanny -> Ik heb geen idee wat dat voor kleur is......
Ooteman is dicht bij waar ik woon, ik wil eventueel wel voor je gaan kijken? (heb ik ook weer een excuus om te snuffelen Knipoog )
Als je me even een PB-tje stuurt met waar je naar hebt gekeken, dan zal ik morgen of woensdag even voor je gaan snuffelen daar.

Maryse -> Welkom hier! Clown
Mooie naam heb je, en wat een onwijs lief koppie heeft Zanne!

Suzanne -> Hahaha! Wat een grappige foto van Goya met die onderlip!
Nee die met die gekruiste achterbenen dan........ wat een grappenmaker heb jij! Haha! Haha!

Sanne -> Ben je klaar mee met zo'n konijn, misschien toch maar wat meer lekkers geven? Cool

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 23:35

saida ja tsjil heeft ook van die buikkoorden de deken heb ik van een stal genootje gekregen omdat ik haar paard een tijdje deed
dus erg mooi kado
en ik hoop wel dat je merrie het veulen tegen die tijd niet meer nodig hebt dan kan je naar ons toe komen lijkt me super gaaf en anders neem je de kleine maar gewoon mee hihihi Haha! dan kunnen die twee legal tegen elkaar praten en niet meer stiekum doen snachts Knipoog Knipoog

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 23:42

Dankje wel iedereen voor de leuke reacties!! Het is echt niet bij te houden hier zeg Bloos

Leuke foto's voorbij zien komen van Grytsje! Mooie deken Saida!

En Goya Lovers Wat een lekkerding is dat toch!!! Hij ziet er echt onwijs goed uit, hele mooie foto's ook Soeske Ja

Peet; Beterschap!!

Sanne: Jeetje, mijn konijn heeft vroeger ook dat soort "geintjes" geflikt Boos! Balen zeg! Rot knaagdieren ook af en toe... Ben je klaar mee Ach gut

De rest weet ik even niet meer, sorry Bloos

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 01:02

Oke ik heb weer wat mee gemaakt ROFL

Ik had Llano en Chupa chup (is een manege pony waar ie altijd mee mag spelen) lekker in de bak los gegooid en rennen en spelen die 2 Go jij! Go jij!
Na een tijdje lekker naar ze gekeken te hebben dacht ik
ik ga maar lekker slobber maken en peentjes halen Vingers aflikken
dus ik liep weg en pakte een emmertje waar ik slobber in deed en pakte een leeg emmertje voor de peen.
Ik kwam de stal uit zetten (van Baron) en wilde richting de peen wandelen en daarna naar de warme water kraan binnen.
Ineens hoorde ik schuin achter me wat dus ik keek om.
Zag ik in mijn oog hoeken een witte spook een schim op de mesthoop staan. Nors opkijken
Ik keek nog een keer want is zo lastig met al het mistdamp dat van de mesthoop afkomt terwijl het lekker donker is . Rolleyes
Ja hoor een echte grote witte spook boven op de mesthoop Nagelbijten / Gniffelen

Was het Llano die uit de bak was gekomen (had de schuif van het deurtje gehaald en het deurtje open gedaan) en was zo de mesthoop op geklommen ROFL Huilen van het lachen
stond ie daar in het donker boven op de mesthoop in de mistdamp Rolleyes ROFL Huilen van het lachen

Ik riep hem en Llano keek op en liep achteruit zo de mest hoop af maar hij stond ineens tussen de geparkeerde auto's Nagelbijten / Gniffelen
Help je zag hem denken en twijvel achtig naar me kijken Scheve mond
dan maar achteruit en de andere kant op tja daar stonden ook auto,s Nagelbijten / Gniffelen
en tussen door wilde hij niet leek wel of ie voorzichtig was.
dus dan maar weer achteruit zo de mesthoop op en draaien maar tot ie ruimte had en zo kwam ie naar me toe lopen Go jij! Go jij!

En Chupa die was mooi een andere stal in gelopen, ik hoefde alleen maar op het geluid af tegaan van het gegil tussen Chupa en een mega paard Max die lekker met elkaar aan het ravotten zijn Tong uitsteken

Hahaha wat een spook kan Llano zijn zeg ROFL

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 07:52

hihihi...wat een verhaal!!

Slim van LLano... gelukkig maar dat hij zo braaf is.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 07:57

slim hoor van llano wel goed dat hij zo voorzichtig is

Soeske mooi foto's, een paard met humor

mooie deken saida en petra, staat ook mooi

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 10:49

Soeske wat een ontzettend leuke foto´s zeg! Lachen

Machonito heeft ook al zo´n paard met humor, leuk zeg!

Ik zag ook een mooie fleecedeken op foto met een fries biesje, ook erg leuk. Op marktplaats adverteerd iemand er ook mee inderdaad.. Lachen

edit: hier op bokt ook kom ik zojuist dus achter Bloos

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 10:53

Hahaha, jij hebt echt gekke paarden hoor Heid! Tong uitsteken Is het Macho niet die onder een deurtje kruipt ROFL Dan is het wel Llano die zelf de bak open maakt haha Huilen van het lachen Gekke peerden! Ik heb trouwens volgende week vakantie! Als je het ook leuk vind kan ik wel een keer gezellig langs komen Haha! Haha! ?

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 12:37

hallo,
Mag ik me hier melden Haha!
Ik heb een kruizin lusitano X welsh cob van nu 2 jaar en 9 maanden. En meet al zeker 1,50 Lachen

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 12:51

MissDonna schreef:
hallo,
Mag ik me hier melden Haha!
Ik heb een kruizin lusitano X welsh cob van nu 2 jaar en 9 maanden. En meet al zeker 1,50 Lachen

Ja hoor welkom! Ik heb even in je profiel gekeken, wat een ontzettend leuke pony heb je, echt helemaal mijn smaak! Gaaf beestje hoor Kwijl

Peet beterschap, ik weet hoe het is! Je moet ook niet te snel weer dingen gaan doen he mutsje want dan gaat het nooit over en loop je dr alleen maar langer mee door Ach gut

Sanne haha wat een konijn, mijn hamsters beten altijd de knopjes van mijn afstandsbediening Vork

Suus ik lag echt in een deuk bij jouw foto's! Die bekken die Goya trekt, heerlijk!

Saida gave deken hoor! Ze ziet er weer jummie uit Kwijl Over die pees, ze hebben na de operatie nog scans en foto's gemaakt en daar was niets op te zien, maar misschien dat dat later is gekomen. Dat moet dan uit dit onderzoek gaan komen, maar ik ga toch pas met hem nadat ik verhuisd ben. Fijn dat je een leuk weekend gehad hebt, het klinkt allemaal super!

Iloon gave foto's joh! Ze springt echt netjes en basculeerd mooi, een heus springtalent Tong uitsteken

Maryse ook welkom! Leuk paardje heb je!

Mossel sux6 morgen, dat komt vast wel goed! Ik vond mijn TTT echt leuk om te doen (ik heb pas 2 jaar mijn rijbewijs Bloos )! Het is idd zo voorbij Lachen

Mies bedankt voor de link, ik ga zo ff kijken, en ook naar je andere topics!

Esss wel balen dat je niet tegelijk met Fue terug gaat. Hoe ga je dat doen met zijn verzorging dan enzo? En bij wie ga jij dan tijdelijk wonen terug in NL? Of gaan jullie nu weer naar Canada en heb ik iets gemist? Toen wij terug gingen vanuit Spanje naar NL had ik Suev nog niet op de vrachtwagen gezet of ik moest al naar het vliegveld, ik had bijna mijn vlucht gemist omdat de chauffeur 2 uur te laat aanknam Haha! Heb dan ook een groot deel van mijn eigen afscheidsfeestje moeten missen op de manege (dit hadden ze als verrassing georganiseerd maar je kent Spanjaarden die doen alles op het laatste moment) en heb van veel mensen geen afscheid kunnen nemen Huilen
Lief hoor dat je zo bij Fue kan zitten, ik kan dat ook bij Suev, kan er ook op gaan zitten of naast gaan liggen, echt te lief Lovers

Eef nee nog niet, maar ken haar wel. Het probleem is als ik hem nu naar de kliniek breng voor een uitgebreid kreupelheidsonderzoek heb ik even geen centjes om ook nog steffie te laten komen. En als ik haar bel moet er wel eerst iets concreets zijn waar ze voor moet komen. Bovendien heb ik nog steeds geen vervoer dus als ik Suevo ergens heen moet brengen ga ik liever zo dichtbij mogelijk met hem.

Marit leef je nog? Ach gut

Paola klinkt goed, heerlijk hoor zo'n dagje genieten!

Cloor hahah die Señor Piropo toch, ook al zo'n paard met een lekker uitgesproken mening! Zonde dat het minder ging maar hij heeft je iig wel met losrijden een goed gevoel gegeven!

Nou het hondje is ook alweer aan het opknappen maar de hamster moddert nog steeds aan, ze is ook super mager dus ik weet niet of die het gaat redden Verdrietig Ik ga straks weer lekker naar de paardjes, weer een stuk stappen en als ik terug ben toch maar weer eens kijken in de bak.
Laatst bijgewerkt door DinkeyGirl op 19-02-08 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 12:52

Prinslover schreef:
Hahaha, jij hebt echt gekke paarden hoor Heid! Tong uitsteken Is het Macho niet die onder een deurtje kruipt ROFL Dan is het wel Llano die zelf de bak open maakt haha Huilen van het lachen Gekke peerden! Ik heb trouwens volgende week vakantie! Als je het ook leuk vind kan ik wel een keer gezellig langs komen Haha! Haha! ?

Ik heb nooit normale dieren gehad geloof ik Tong uitsteken hahaha
Hamsters die een kooi open maken en zo een moeder hamster met jongen die door je huis rennen. Tong uitsteken
Deze hamster die ik nu heb maakt haar loop bal open Bloos
en dan ze alle 13 zien te vangen Duivel
Cavia,s die uit hun kooi klommen en de kabels lekker door eten.
Me Konijn die ik heel hard achter na moest rennen op de camping ROFL
Goudvissen die uit hun vissenbak sprongen Rolleyes
Wiebe (was mijn eerste fries) die zijn stal open maakte en ook van de andere Tong uitsteken
en ook in het weiland zo onder het draadje kroop en liep ie in de bossen Vork
Roos die zo bokkend over de bakrand heen sprong en zo de bosjes in en dan ook nog met mij erop Nagelbijten / Gniffelen Bloos
Cherry (was mijn dartmoor shetlander) die ook onder de bakhek door kroop en zo tussen de melk koeien stond van de buren Koe
Macho die snikie rollend onder de deurtje door gaat.
Llano die de bakdeur open doet en even voor spook gaat spelen op de mest hoop in het donker Nagelbijten / Gniffelen
En Baron tja die heeft 1 mooie nacht gehad om lekker te pronken met allemaal damens omdat ze vergeten waren met hooi voeren om zijn stal goed dicht tedoen (schuif zat er niet op). Cool

Nee Loontje normale dieren kan ik me niet herrinderen ROFL

Leuk Loon kom gezellig op bezoek Haha!
en ik ook bij jou dan neem ik de Cheese! mee Haha!

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 13:46

miss dona: welkom en wat een geweldig dier heb jij! Ze heeft wat weg van mijn enamorado vind ik!

Malin: Steffie hoeft niet speciefiek voor iets te komen hoor! Toen ze bij mij kwam kon ik ook niet echt veel concreets zeggen. sterker nog dat mocht niet eens! Ze ging hem eerst doormeten etc en toen ging zij mij vragen stellen en die kloptte.

Ik kan mij voorstellen dat het veel geld kost. JE bent zo 125 euro kwijt maar ben je verzekerd? Want ik heb het terug gekregen van de verzekering en enno was met 2 behandelingen klaar! Sinds zij geweest is is hij enorm veranderd.
Hij bokt heel veel als hij los loopt in de paddock en is veel blijer zeg maar. Hij loopt veel makkelijker en is fijner met rijden.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 13:57

Enamorado schreef:
miss dona: welkom en wat een geweldig dier heb jij! Ze heeft wat weg van mijn enamorado vind ik!

Malin: Steffie hoeft niet speciefiek voor iets te komen hoor! Toen ze bij mij kwam kon ik ook niet echt veel concreets zeggen. sterker nog dat mocht niet eens! Ze ging hem eerst doormeten etc en toen ging zij mij vragen stellen en die kloptte.

Ik kan mij voorstellen dat het veel geld kost. JE bent zo 125 euro kwijt maar ben je verzekerd? Want ik heb het terug gekregen van de verzekering en enno was met 2 behandelingen klaar! Sinds zij geweest is is hij enorm veranderd.
Hij bokt heel veel als hij los loopt in de paddock en is veel blijer zeg maar. Hij loopt veel makkelijker en is fijner met rijden.

Ik ben niet meer verzekerd, ik was dit wel maar betaalde rond de 70 euro aan premie per maand en kon nog alle DA rekeningen zelf betalen want dan viel dit er weer niet onder, dan dat weer niet en bla bla bla. De totale rekeningen van die peesblessure was toen ook zo rond de 700 dus hebben we besloten elke maand zelf geld opzij te zetten en dat op te sparen want nu betaalden we gewoon dubbel. Een kreupelheidsonderzoek kost ook rond de 500 euro meen ik.

Ik heb al een reader bij Suevo gehad en een pendelaar en van beide heb ik geen concreet antwoord gehad wat er nou met hem was, en het heeft dus ook niets geholpen of gezorgd dat hij zich beter voelde. Verder kreeg ik de tip hem op biologische brok te zetten, hoewel zijn melasse allergie de oorzaak is van de huidproblemen. Toen ik naar Bio Ron belde om te vragen wat erin zat, bleek er toch gewoon melasse in deze brok te zitten. Erik Laarakker is mij ook al vaak aangeraden. Maar weet je, er is zelfs een biopt genomen, opgestuurd naar Utrecht en ook die konden er niet veel mee. Ik heb er nou al zo veel tijd en geld en moeite ingestoken en er komt toch steeds niets uit. Aangezien het nu redelijk gaat met zijn huid (in de zomer heeftie geen last) laat ik het maar even zo, ondersteund met een supplement en omega olie als hij last heeft. Qua pezen, botbreuken en dat soort dingen heb ik toch meer vertrouwen in de reguliere geneeskunde, no offence.

Ik ben wel benieuwd naar wat er uit zou kunnen komen maar dan laat ik haar liever komen als hij bv weer met zijn huid begint te sukkelen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 14:03

DinkeyGirl, Erik Laarakker heb ik al vele goede berichten van gehoord trouwens. Sorry trouwens als ik ergens overheen heb gelezen, maar wat voro klachten heb je met je paard eigenlijk dan?

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 14:26

Bienotje schreef:
DinkeyGirl, Erik Laarakker heb ik al vele goede berichten van gehoord trouwens. Sorry trouwens als ik ergens overheen heb gelezen, maar wat voro klachten heb je met je paard eigenlijk dan?

Dat is het niet, ik heb ook al heel veel goede berichten over Steffi gehoord.

Mijn paard heeft eigenlijk altijd wat. Hij is begonnen met een peesblessure, daarna kreeg hij een huidallergie (allemaal kleine harde jeukende bultjes) waar we 2 jaar mee bezig zijn geweest om uit te vinden wat hij nou had, toen we dat eindelijk wisten kreeg hij een paar maanden erna een trap van een ander paard, waardoor zijn griffelbeentje in zijn rechterachterbeen is gebroken. Daar is hij toen aan geopereerd. Toen hij weer een paar maanden rad was, kreeg hij weer een trap van een paard maar dan nu tegen zijn voorbeen. Gevolg: griffelbeen linksvoor zwaar gekneusd. Toen dat weer een beetje over was, zijn we na een tijdje van stal verhuisd en heeft hij een hele tijd alleen gestaan, dus geen trappen meer van andere paarden. Maar wel werd hij steeds onregelmatig op het zachte. Na de operatie is hij gewoon aan dat been nooit meer de oude geworden. Met speciaal voer en supplementen is zijn melasse-allergie inmiddels onder controle maar helemaal 100% zeker weten dat het aan die melasse lag, doen we niet. Hij kreeg namelijk in die periode ook erg slecht (stoffig en beschimmeld ruwvoer). In de zomer merken we niets meer aan zijn huid maar in de winter wel, en dan met name een aantal weken nadat hij geschoren is en als het nieuwe haar terug begint te komen. Maar die hele erge jeuk en die bulten zijn gelukkig weg. Wel is hij de vorige keer erg kort geschoren (bijna tot op de huid) waardoor zijn huid nu schilferig is. Hij heeft hier verder geen last van gelukkig en als je hem van een afstand ziet glimt zijn vacht ook wel. Maar goed, nu zitten we dus weer met dat rechterachterbeen wat WEER niet goed is. En zo blijf ik aan de gang *zucht*

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 14:33

malin
ik hoop dat er een tijd komt dat het weer beter gaat met ja paard niet zo mooi wat je allemaal op schrijft
heel veel liefs van deze kant en hopen dat je paardje weer snel de oude wordt Ach gut Ach gut

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 17:10

Machonito : ze zeggen wel is dat dieren op hun baasje gaan lijken Knipoog gaan we ook nog leuke verhalen over jou horen Tong uitsteken

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 18:06

Geweldige foto's Haha! hahaha

Nou, de rijbak van mijn opa is klaar Haha! dus binnenkort op Friso rijden:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
I know, Friso is een lekkerding Haha! hoef je niet te zeggen Huilen van het lachen

En de bak zelf:
Afbeelding

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 18:32

Ziet wel zwaar uit... maar super!!!

en Friso is idd een lekker ding Vingers aflikken

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 18:53

Afbeelding

Dit is Perlita. Geboren op 20 april 2007. Merieveulen van Lagartera en Halley.

Afbeelding

Dit is Querida. Geboren op 27 april 2007. Merrieveulen van Chistosa en Halley.

Eindelijk weet ik dus hoe ik foto´s moet plaatsen. Ben een Koe met de computer. Er volgen nog wel meer foto´s van mijn beestjes.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 19:11

Afbeelding

En nog een foto van afgelopen zaterdag van het ritje door het Drents Friese Woud met mijn 18 jarige oude vriendje.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 19:26

leuke foto's soeske Tong uitsteken
wat heb je toch een slim paard Haha! Tong uitsteken

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 19:27

Was dat nou Perlita waar ik toen helemaal zo weg van was? Want ik kan ze nu bijna niet meer uit elkaar houden hehe Haha!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 19:43

madelief lukt het met de opening Haha!