SunnyHorse schreef:Zadel met dikke wrongen vind ik zelf persoonlijk eng, waarschijnlijk omdat het opgesloten voelt. Daarbij heb ik veel te lange benen dus zit het ook niet prettig.
Dit is precies hoe ik het beleef. Maar het valt nog niet mee om een beetje economisch zadeltje te vinden zonder die wrongen. Want ik ga voor een 22-jarig paard geen nieuw zadel kopen om zo af en toe eens een rondje te kunnen maken.
SunnyHorse schreef:Hier mogen ze vanwege de harde bodem lekker de weide op voor twee uurtjes. Wat een pret hebben ze daarmee! De inmiddels twenters zijn mooi op gewicht. Ze hebben een gigantisch groeispurt gehad waarbij 1 echt weer even wat kaal werd, maar nu weer goed op gewicht. En de ander heeft echt aanleg snel dik te worden, is is eigenlijk te dik. Ik ben een echte feeder, dus minder hooi geven vind ik echt heel lastig, ik wil dat ze genoeg te eten hebben. Ik hoop dat het zodra ze aan het werk gaat, weer beter wordt.
Ze zien er ook serieus goed uit!
@Meya: Die Yme-twenter van jullie ziet er ook goed uit zeg
Zo te lezen zit je zo langzaam maar zeker weer lekker te paard. Lekker bezig wel!
@boemel: bedankt voor de tip voor Hessing zadels. Die houd ik nog even in mijn achterhoofd. Wat pittig dat Mir even een terugval had. Maar ik snap wel dat je hebt overwogen om de training uit handen te geven.
Laura1982 schreef:Nou na 4 weken op ilias gestapt en God dank niet meer kreupel! Wel heel explosief dus mijn hele rit riep ik nee nee nee niet doen hou op gedraag je enz.
Daarna douwe nog even gereden voordat een vriendin en haar dochter erop gingen. Bij mij mega energiek en pittig kleine meid erop en zo zoet en makkelijk hij is zo geweldig wat dat betreft.
Nog even een vraagje welke supplementen geven jullie en waarom en waarvoor voor die gekozen? Ik ben zoekende naar iets voor spierherstel en souplesse en de keuze is zo reuze dat ik niet weet wat te kiezen
Die Ilias, gelukkig is hij weer opgeknapt. Nu weer lekker aan de slag zo te lezen. Hoe staat het met de voorbereidingen van jullie debuut? En dat Douwe zo kan schakelen tussen ruiter getuigd wel echt van een top karakter.
Ik geef in principe geen supplementen aan mijn paarden. Jels staat op Gastro+, daar zit al heel veel in. Verder krijgt ze periodiek weliswaar psyllium en dat zou je strikt genomen als suppletie kunnen zien. Pit gaat straks op basisbrok en verder gewoon goed ruwvoer.
@Marjolein: zo te lezen ben je vooral op zoek naar een bepaalde instelling in het paard dat je aanspreekt. En dan is het toch juist goed om niet alleen naar Friezen te kijken? Een goed gefokt warmbloed kan net zo'n fijn paard zijn als je het mij vraagt.
@Dala: wat mij betreft mag je idd gerust trots zijn op jezelf hoor. Dat is een hele vooruitgang! 
Ik zie geen reden om te balen om de manier waarop je de momenten van spanning hebt aangepakt hoor. Ik denk dat je het verstandig hebt aangepakt en het paard evengoed het vertrouwen hebt gegeven dat hij op dat moment nodig heeft gehad.
@Absolem: Ah! Daar ben je weer! Hoe gaat het met je?
@Lys: Gave foto's van de marathon zeg!
@Sunny: Wellicht ten overvloede, maar toch fijn bericht hoor. Ik geniet echt van het enthousiasme.
@Getty: Klinkt wel heftig van die merrie zeg. Hoe ziet de weg van herstel er inmiddels uit? Goede berichten over Hiske! Wat zijn jullie doelen? Werk je ergens naartoe of gewoon lekker rijden?
Ik ben weer bij hoor
Hier vrijdag de zadelmaker langs gehad. Toch een aardig dealtje kunnen sluiten voor mijn oude zadel. Ding gaat gewoon de deur uit, linksom of rechtsom. Alleen had de zadelmaker de "oude" Jels nog voor ogen en allemaal zadels meegenomen die inmiddels veel te klein zijn. Vorige zadel had een medium boom en was met veel aanpassingen passend gemaakt. Dus nu had hij wederom zadels met een medium boom meegenomen. Ja, die pasten dus niet meer
Jels staat er bovendien sowieso aardig goed voor momenteel. Ze werkt zo'n 3x per week aan de hand, dan wel aan de dubbele longe en dan maken we nog wekelijks een boswandeling met haar van 45min tot een uur. De bespiering wil er inmiddels ook op komen en ik wat ik nu ga zeggen, kon wel eens als schokkend ervaren worden, dus ik hoop dat jullie stevig zitten als jullie dit lezen: er zitten tegenwoordig namelijk zelfs reserves op en we moeten oppassen dat ze niet te zwaar wordt. 
18 april komt hij terug. Heeft ook allemaal geen haast. Verder weten we inmiddels dat we 9 april Pit op gaan halen uit de opfok. En de draagmerrie zit nu ook ongeveer een week voor de uitgerekende datum. Met andere woorden: het gaat allemaal ineens erg vlot. 
Dit zijn toch billen om van te houden

Ze is ook tamelijk content met zichzelf. Hier moest ze even in de box van een stalgenoot wachten tot ik haar stal voor elkaar had gemaakt.

Ze mag tegenwoordig eigenlijk ook alweer behoorlijk wat uurtjes de weide op. Ik ben er achter dat als ze van tevoren haar soep met Gastro+ krijgt, ik haar gewoon rustig 3-4 uurtjes het land op kan gooien. Dus momenteel staat ze praktisch halve dagen buiten.