[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_Taco

Re: [HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:45

Ach best een mooie naam toch verzorgster _O-

Wij weten allemaal niet om wie het gaat dus waar maak jij je nou zo druk om?

Het hele topic ging er al niet meer over.
Zonde dat je dit zo verpest.

Maar ja zit maar 1 ding op dames... gewoon negeren ;)

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:51

O god, was er weer zo eentje.... jammer dat de tekst die ze geschreven had al verwijdert is..

Ben nu toch wel heel nieuwsgierig O:)

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 20:36

Suelza schreef:
@ Kel, jaja... dat is 0,597% op mijn lichaamsgewicht :D

Huh? Dat klopt niet! Dat zou betekenen dat jij 167,5 kilo weegt!
_O- Lijkt me stug! :D

Kelly -> Het heeft mijn dag zeker weten goed gemaakt!
Het valt mij op dat mijn mannetje op de roze wolk boller is dan de jouwe, hihi! (net als ons in het echt! _O- )

Wanda -> Op zich kan Jorick erg goed liplezen, en met z'n implantaat kan hij heel goed horen.
Hij functioneert (zoals ze dat dan noemen) als een slechthorende, maar zijn basis is de gebarentaal.
Zonder gebarentaal kan hij lang zo goed niet de dingen leren die maar met taal te maken hebben. (praten, lezen, schrijven, enz.).
Helaas zijn er geen dovenscholen bij ons in de buurt, en al helemaal geen VO-scholen.
Maarja, het is nu eenmaal zo, en het went ook wel weer denk ik maar.....
De beperking van jullie zoontje is ook geen makkelijke.
Ik weet wat hypermobiliteit is, heb het zelf ook maar niet extreem, ik kan me er dus wel wat bij voorstellen.
Krijgen jullie hulp bij jullie zoontje?
Lijnzaad kan je zo geven, tot 75 gram per keer.
Lijnzaad opent bij 34 graden waarbij het zich vermengd met vocht en zo een slijmerige substantie vormt.
Je kan het ook van te voren koken, 1 kopje op 4 kopjes water, en dat door het eten mengen.
Rintske vindt het smerig, dus die geef ik zo af en toe een handje door de slobber.

Bedouin -> Hmm! Klinkt lekker! Ik heb het opgeslagen!
Wat betreft kaas maken; daar heb je stremsel voor nodig, ik weet niet of je dat kan krijgen daar?

Judith -> Ik lees dat jouw zoontje niet praat en daar af en toe gefrustreerd door raakt.
Is dit omdat hij je iets wil vertellen maar het hem niet lukt?
Gebruiken jullie gebaren om het hem gemakkelijker te maken?

Hmmz, zo te lezen heb ik een stukje gemist met iemand die zich nogal aangesproken voelde.
Maakt me nieuwsgierig naar de weggehaalde stukjes, hahaha!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 20:42

snowy2004: gelukkig is het nu goed opgelost :) wel fijn als een vriendin van je het zal doen :)

Saida: jaaa couscous! Ik zei dat ik er niet aan durf te beginnen omdat z'n mama het vast lekkerder maakt, maar kom ik vanavond thuis na de paarden, heeft hij uitgebreid couscous staan maken! :D lekker zeg! Zit nu helemaal propvol.
Wat heel simpele lekkere dingetjes: gevulde groenten in tomatensaus, kan je met aubergine, courgette of paprika doen, die uithollen en vullen met een mengsel van gehakt, peterselie, geraspte kaas en een ei erdoor gemengd, grillen en dan tomatensaus met heel veel knoflook erover.
Of ojja, berg knoflook en harissa (pittige saus) in de olie in de pan, in stukjes gesneden paprika erbij, je kan er merguez worstjes bijdoen als je die kan vinden, of het is ook erg lekker met garnalen. Dan een tomatensaus eroverheen, wat komijnpoeder erdoor, even laten doorkoken, en helemaal op het eind per persoon een ei erdoor roeren, liefst met het geel dat heel blijft. Dan wachten tot het eiwit gestold is, en serveren, opeten met brood.
Bij de marokkaanse winkel hebben ze vaak wel harissa, maar dat is niet de tunesische kwaliteit.. Het is het lekkerst met harissa arbi, daar zitten meer kruiden doorheen, hele lekkere smaak. Ik kom eind volgende maand naar NL en neem altijd een flinke bak mee, als je wilt kunnen we meeten dan krijg je ook een potje :)

Wenda: hihi lekker hoor couscous. Zelf maak ik het niet vaak, maar Mo maakt het dus wel :) Is idd wel echt lekkerder uit een couscoussiere.

Beetje raar gelijk zo'n pittige opmerking zonder je voor te stellen.

Flaaf z'n drukplek leek er niet meer te zitten vandaag, Heb een klein ritje met hem gemaakt over het strand, maar 45 minuutjes ofzo, voornamelijk gestapt. Hij was weer erg lui (vooral op de heenweg) en probeerde hij elke keer een andere kant op te gaan :S reageerde helemaal niet op been of zithulpen, en zelfs de teugels trok hij zich maar weinig van aan. Jammer want keek er zo naar uit weer een lekker ritje te maken. Ben die hitte echt zat ook, het blijft in ieder geval de komende week nog boven de 35 graden.... pfffffff. Hoop dat Flaaf na de zomer ook weer wat kwieker wordt, hoewel we nu toch echt steeds op het koelste uur van de dag rijden :S hij is ook weer een beetje dikker geworden, heeft echt een aardige buik nu.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 20:47

Hoi allemaal!!

Wilde effe laten weten dat ik nog steeds meelees maar mensen wat is het druk......

Vriend zit thuis met een ooginfectie waardoor hij niet tegen daglicht kan en ik dus vrolijk voor hem moet chauffeuren wanneer nodig (dokter, oogarts etc...) waardoor de rest allemaal in het honderd loopt.
Maarja tis niet anders en tis gewoon hopen dat het snel over gaat!

Maar ik lees nog steeds mee alleen is het zo veel om bij te reageren dat ik daar geen tijd voor heb (en de helft doen is ook zo wat he..)

Hoop volgende week weer wat actiever te kunnen bokken!

Met Hincapie gaat het trouwens goed (buiten dat hij dagelijk probeert mij eraf te mikken hihi... hij heeft een bakkabouter-periode hihi maar hij probeert maar het lukt hem gelukkig toch niet haha)

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 20:53

Citaat:
Ik lees dat jouw zoontje niet praat en daar af en toe gefrustreerd door raakt.
Is dit omdat hij je iets wil vertellen maar het hem niet lukt?
Gebruiken jullie gebaren om het hem gemakkelijker te maken?

Ja met gebaren ,hij wordt kwaad omdat hij zichzelf niet duidelijk kan maken , hij is heel ongeduldig , op school zijn ze nu bezig met pictogrammen (plaatjes)
Hij is heel druk met weinig concentratievermogen op school hebben ze hier een probleem mee en ik met de school.
Hun willen graag dat ik hem medicijnen hier tegen ga geven en ik ben hier niet van overtuigd.
Hij wil graag in het middelpunt staan en aandacht trekken en is absoluut niet agresief , wel als hij zich niet duidelijk kan maken maar dan tegen zichzelf , zelfletsel maar niet heel heftig
Ik zou graag willen weten hoe de scholen in NL werken misschien kun je me een keer PB als je tijd hebt om dit uit te leggen.
(Als ik wat raars in het nederlands schrijf is omdat ik eigenlijk de hele dag spaans spreek en schrijf , bokt is eigenlijk het enigste waar ik nederlands type)

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:13

Yenneke: wat een verhaal zeg :=
Ik zou 100 kleuren in mijn broek gedaan hebben :o
Gaat het nu weer een beetje :(:)

Soeske: wat een leuke foto,s :D en die shetjes :+:
Goya ziet er ook goed uit :D

Mies: dus het viel best mee de cros :D
Ja ik moet echt een keer ervoor gaan :D
Ik wil zondag wel voor de grap een sprongetje wagen maar je moet een body projector aan en die heb ik niet :o
Mischien kan ik wel 1 lenen :D

lakshmi :D is wel erg veel 50 kilo :+ als die winkeltje er is dan moet je gelijk voor zorgen dat ze Traumeel inslaan :D :P

madelief88: wat gaaf dat Furia voor de kar heeft gestaan :D
Ik vind met de kar rijden ook zo leuk :D

Kelly: gefeliciteerd :D alleen jammer dat de filmpje is mislukt :o

Jus: Wat een gaaf dekje _O-
waar haal je die vandaan :P
en wat een schatje is die zwarte pony :D

Regina: hoe groot is die wolf nou :D
zal wat zijn zeg dat ie groter is dan macho _O-

Suelza: wat een schattig veulentje of J(n)aarling dan :D

Snowie: :D dankje je Macho heeft prachtige kinderen :D
Ik zal een keer de andere foto,s opzoeken van zijn andere dochter en zoon :D

marialva: het was voor mij ook een verrassing :D
Ik ging voor de grap naar de hengsten keuring omdat iedereen zei waarom ga je niet zelfs de hoefsmiid en de dierenarts zei het :D
Dus ik dacht nee het lukt toch niet maar kan het altijd proberen.
Nou zodoende scheef ik Macho in en met zenuwen en zowat in tranen daar gestaan want ik zag veel paarden afgekeurd worden.
we hadden er nog 1 bij ons en die werd grondig na gekeken door zelfs 3 artsen die daar rond liepen en ze twijfelde maar hij werd net op het randje goed gekeurd voor 1 jaar.
het werd me teveel ik barste in tranen uit zo gespannen was ik en ik moest nog.
ik riep nog dit word niks hij word nooit goed gekeurd .
dus uit eindelijk ik was met Macho aan de beurt en 1 dierenarts keek erna ik dacht nou komt het nu moeten de andere artsen ook komen kijken naartuurlijk net als bij de andere die we bij ons hadden.
Maar ze keek na en deed van alles en ze scheef alles op en ja hoor zei ze je bent door
kreeg ik het briefje mee alles stond goed op ik blij :D
Tja toen de volgende de dna test een plukje haar werd getrokken en daarna naar de premie keuring.
en het mooiste was ik was koploper en Macho werd zelfs uitgeroepen van de mooiste getekende hengst nou ik had het niet meer :D
en Macho werd goedgekeurd voor 3 jaar :D Nu inmiddels voor zijn leven goed gekeurd :D

En met zijn eerste dochter was ik ook koploper en werd kampioen dus ik weer blij :D
en later werd haar zoon kampioen nou dan sta je echt te juigen *\o/*

Nou mijn wens was uit gekomen ik wilde altijd zo graag kampioen worden en een goed gekeurd hengstje hebben :D

de fokker van macho deed heel raar naar mij tijdens de hengsten keuring en hij zei je maakt geen kans totaal niet kijk ik heb een mooie hengst en jij kan daar niet tegen aan tippen.
(hij klonk erg jaloers dat ik met macho was gekomen).
en liep te pronken met zijn hengst en heen en weer rennen van kijk eens.
Hij zei nou als je er door heen komt dan mag je blij zijn met een 3 de premie.

Nou hij moest en hahahaha zijn hengst werd afgekeurd _O-
daarna moest ik en Macho werd goed gekeurd _O- oooh wat was ie ineens ziek hahaha en vooral toen ik koploper werd en nog eens uitgeroepen werd als mooiste getekende _O-

waarom hij zo deed weet ik niet van af het begin dat ik hem kocht deed hij ineens raar hij zat steeds neem deze nou of deze maar ik bleef vol houden dat ik macho wilde als veulentje (had al aanbetaald)
mijn vader denkt dat ie aan iemand anders voor meer had willen verkopen omdat hij zo ineens raar deed.
hij had toen ook een keer opgebeld van welke neem je weet je het al ik zei je Macho en hij gooide kwaad de hoorn erop 8)7
nou dan zegt iets dat er iets niet klopt dus vooral niet meer op in gaan en mijn besluit houden.

Hij liep al rond te vertellen toen ik kampioen was geworden met Macho zijn dochter dat het zijn fok produkt was 8)7
er kwam een vrouw en een man naar ons toe tijdens de keuring van we kijken eventjes naar het zusje van onze hengstje.
Ik ooh leuk hebben jullie dan spetter (zo heet Macho zijn eerste zoon die we hadden verkocht)
nee zei ze en ze noemde een naam ??
ja van die.... (naam van de fokker noem ik niet) want hij zei dat hij haar had gefokt en dat het zijn fokprodukt was??
ik nee hoor de vader van deze merrie is mijn hengstje en wij hebben haar gefokt en niet hij hij is de fokker van macho en meer niet. :o
hij wilde met de eer ervan door gaan :o
kwam hij nog voor de keuringen voordat we kampioen werden naar ons toe van ik heb nu hele mooie veulens om weg te kwijlen echt zo mooi mooier dan deze en wees naar de merrie.
Ik oh leuk maar waar zijn ze dan ik wil ze graag zien.
nee ik heb ze niet bij me zei hij
nou als ze zo mooie waren en zo mooi liepen waarom loop je dan geen keuringen met ze :o
zei ik maar daar gaf ie geen antwoord op en liep ineens weg.

dus Jaloers echt jaloers Hij heeft vaak geroepen en heb je je paardje al verkocht. ??? waarom hij dat nou altijd riep weet ik nog steeds niet.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:24

ben vandaag wezen rijden op mn hengsie het was in het begin draaierig maar trok wel weer bij en ging het goed ;) :D dus vrijdag naar het strand *\o/*
Even spammen onze merrie Velhaquinha met haar berijdster!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:25

Jus dat word snel gezegt van geef ze maar medicijnen.
ze zeggen dat alleen maar wnat het is niet alleen voor je zoon nee voor hun want dan hebben ze minder drukte om hun heen omdat ie rustig word gehouden door de medicijnen inplaats van hem teleren te berijpen .
gewoon die rommel niet geven hoor het word tesnel voor gescheven dat heb ik hier ook mee gemaakt :o
Laatst bijgewerkt door Machonito op 25-08-09 21:28, in het totaal 2 keer bewerkt

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:26

Mooie dame!! Ze loopt fijn.
Hoe hoog is ze?

Je bijrijder mag alleen haar beugels wel iets langer doen.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:27

zasread schreef:
Mooie dame!! Ze loopt fijn.
Hoe hoog is ze?

Je bijrijder mag alleen haar beugels wel iets langer doen.

dank u ja ze loopt heel fijn de echte Veiga gangen ze is 160 cm hoog en drachtig van onze hengst Marialva (veulen is nog te koop)

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:29

Ooit wil ik nog wel een valkkleurig veulen/paard (Lusitano of P.R.E. ) :j Helaas is de spaarpot daar nog niet gevuld genoeg voor.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:31

zasread schreef:
Ooit wil ik nog wel een valkkleurig veulen/paard (Lusitano of P.R.E. ) :j Helaas is de spaarpot daar nog niet gevuld genoeg voor.

als het goed is geven al mijn paarden kleur veulens ;) en voor jou valt daar zeker wel een mouw aan te passen hoor ;)

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:35

Citaat:
dat is niet alleen voor je zoon nee voor hun want dan hebben ze minder drukte om hun heen

Machonito dat gevoel heb ik ook , dus ik heb een beetje meningsverschil met zijn begeleider en psichologe.
Zijn neuroloog is het wel met mijn eens , die ziet vaker dat het meer uit makkelijkheid voor hun is.
Is best moeilijk want ja je wilt natuurlijk dat hij wat meer leert.

Natuurlijk is Macho goedgekeurd met zon uitstraling en naam.

Dekje is van HH haha

Afbeelding

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:40

marialva schreef:
zasread schreef:

als het goed is geven al mijn paarden kleur veulens ;) en voor jou valt daar zeker wel een mouw aan te passen hoor ;)

Ik kom in de toekomst zeker een keertje bij je kijken :j (Zou jou paarden ook wel eens op de foto willen zetten!)
De schimmels ook?
Vaidosa geeft ook kleurveulens, tenminste als er een niet-schimmel dekhengst op heeft gezeten.

ik wil wel graag een hengst

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:44

oehhhhh,Sanne,als jij daar dan gaat fotograferen moet ik mee om je tas vast te houden ofzo hè? :P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:45

jee gaat weer snel hier!

zag weer mooie plaatjes voorbij komen...
wat leuk te lezen dat de kids (met probleempjes) zoveel baat hebben bij het ponyrijden, super hoor!

vandaag m'n 2e werkdagje, nog maar 19 kids in de groep, echt heerlijk, zo relaxed, en ze hebben dan zo heerlijk de ruimte!

kelly, nee in dat leuke huisje wonen we al even niet meer, dat was huur, en we hebben inmiddels iets gekocht...
was inderdaad super leuk!
leuk dat je het hoedje nog steeds hebt!

ja, echt een naar ongeluk...
inderdaad een enge weg cloris, ze hebben er al ontzettend veel aan gedaan en eigenlijk gebeurt er nog zelden wat maar nu was het weer raak...

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:45

ja de schimmels geven ook kleur door :D kom maar eens hoor en fotograveren mag je zeker hoor als ik jou ook mag fotograveren op onze hengst Marialva terwijl je daar een test ritje op maakt ;) :+ en dat is geen grapje! je bent van harte welkom marialva en de koffie staan klaar ;)

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:47

borderjay schreef:
oehhhhh,Sanne,als jij daar dan gaat fotograferen moet ik mee om je tas vast te houden ofzo hè? :P

Haha, ben bang dat dat wel nodig is :+ ;)

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:51

zasread schreef:
borderjay schreef:

ja en ik denk dat ze hulp nodig heeft bij het opstappen op marialva en dan kan sanne jou weer helpen om ook op hem te stappen :D jullie zijn welkom hoor :D ;)

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:51

Jus Ja je moet gewoon doen wat jou gevoel zeg en niet wat een ander zegt omwille van je zoon.
Medicijnen maakt zoveel kapot.
met geduld en hem de tijd geven om het teleren kom je erwel en veel met picto,s werken en struktuur erin houden
maar dat doen ze niet altijd heb ik gemerkt en word er gezegt van medicijnen geven is het beste.
nee het word tesnel gezegt en gedaan.
Ik heb met kinderen gewerkt met gedrags problemen.
ik moest echt aan hun struktuur houden en op volgorde van de picto,s anders gingen ze uit hun dak omdat het dan eventjes anders ging.
ja dan kan je wel gelijk roepen ze of hij is gek en wild nee het komt omdat je dan niet aan hun regels houd dus hun struktuur bieden en goed met de picto,s werken.
Ik had geen problemen en zo wel dan gingen we nog een keer naar de picto kijken en liet ik ze aan wijzen wat we eigelijk gingen doen en als het gedaan was ging de picto het bakje weer in dat deden ze zelf.

en als ze iets wilde maar ze wisten het niet teuiten dan liet ik ze op hun manier praten of aan wijzen wat ze nou wilde en van daaruit kon ik ja of nee zeggen en uit leggen waarom niet.
veel in gebarentaal en met Picto,s
Bv ze willen een snoepje maar we gaan zo eten dan laat ik de picto weer zien en aanwijzen dat we gaan eten en dan vraag ik het ook wat gaan we zo doen en dan zeggen ze eten Of gebaar ervan maken.

we gebruiken ook veel gebaren taal

(doe ik nu ook met Jesse baby gebaren taal hahaha.
is gemakkelijk voor straks als ie nog niet kan praten maar hij wil wat )
Laatst bijgewerkt door Machonito op 25-08-09 21:55, in het totaal 2 keer bewerkt

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:53

marialva schreef:
zasread schreef:

ja en ik denk dat ze hulp nodig heeft bij het opstappen op marialva en dan kan sanne jou weer helpen om ook op hem te stappen :D jullie zijn welkom hoor :D ;)

Zo'n ritje sla ik niet af :n
en daar mogen ook best foto's van komen Cynthia :D

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:54

ff paar reacties maar, tis weer eens topsnelheid hier...
Miichelle90 schreef:
.....Van de week was ik toevallig even op stal toen Frank er ook was. Eindelijk de man van het topic gezien;)
heeel even maar want ik was aan het eten haha. hy heeft wel een schattig accent hahah

haha, brabants hè. ik vond het ook erg leuk om weer een paar onbekende bekenden te ontmoeten. keek overigens wel raar op dat er ineens 2 meiden bij me komen kleppen toen ik me wilde omkleden :P Maar het was gezellig hoor. en nee, ik had deze keer geen roze of een gouden randje...

ellis: zo dat ziet er dramatisch uit

yenneke: gatver, jullie zullen het wel benauwd gehad hebben in zo'n doodlopend pad. kennen jullie de duinen nog niet op je duimpje? of is het net als met de drunense duinen dat alle paadjes op mekaar lijken...

ilona: ego ego haha. al een topic?

judith: hihi je ziet hem de fotograaf in de gaten houden. mooie vlotte pony voor je zoon.

denise: judith zit tussen uitsluitend lekkere dieren...

elise: jij nóg meer energie?? oei

heeeele mooie foto's door hypofocus!

jan: haha mooie berekening gemaakt voor elise

er is weer met modder gegooid, begrijp ik uit de mod-ingreep? ach zulke figuren kun je het beste niet op reageren, dan zijn ze zo pleiten.

heidi: wat een eikel die fokker zeg

laura: das balen voor je vriend

sanne: wow ook die groeit weer als kool. wat voeren jullie daar toch in het hoge noorden??

zo, weer grotendeels bijgelezen. dalijk maar eens de lakens gaan opzoeken
Laatst bijgewerkt door frankiej op 25-08-09 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:55

marialva : Wat een prachtige merrie :D
jus : Super dat het paardrijden jullie zoontje zo goed doet :D
bij mij heeft dat ook heel erg geholpen ( ik heb dan wel geen ziekte maar omdat ik erg gepest ben en mijn rug en nek verkeerd staan had ik zon erge hoofdpijn dat ik niet naar school kon).

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:57

Kijk maar uit Cynthia,we staan zo morgen voor de deur :D