[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:37

Ja iedereen gered tenminste de mensen en huisdieren maar al die arme wilde dieren was echt een drama want gisteren stond er een verschrikkelijke wind en ze konden niet blussen want de blusvliegtuigen en helicopters konden niet opstijgen. we hebben gelukkig een trailer en wat mensen kunnen helpen met hun paarden.

Banditto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:39

Moreno: Wat een leuke fotos. Hij heeft heel veel weg van mijn bokkie. Die uitstraling.....daar wordt je toch zo verliefd op.
Die van jou heeft echter wel een lekker wintervachie hihi. Heeft hij geen deken op?

Vandaag een heerlijke buitenrit gemaakt met Bandito. Van vier uur! Heerlijk over het strand gegallopeerd en veel dingen overwonnen (koeien, schapen, vliegers, rennende honden, vliegende ballen, autos, motors, golven van de zee) Het gings super. Was echt zooooooo genieten vandaag.

Jelle&Tagi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:49

jus schreef:
Ja iedereen gered tenminste de mensen en huisdieren maar al die arme wilde dieren was echt een drama want gisteren stond er een verschrikkelijke wind en ze konden niet blussen want de blusvliegtuigen en helicopters konden niet opstijgen. we hebben gelukkig een trailer en wat mensen kunnen helpen met hun paarden.

Aaagh jeetje krijg er een brok van in me keel pfff:$
Hebben ze vandaag wel meer kunnen doen??

evdpanne

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:53

Jus: Wat een mooie paarden!! Maar wat erg zeg van de bosbrand... Gelukkig is zijn de mensen en huisdieren gered! Wilde dieren weten vaak nog wel redelijk goed te vluchten, die voelen dat soort dingen ook wel aan...

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:56

Ja , vandaag hebben ze geblust en het heeft gelukkig ook geregent vanmiddag. ook met de sterke wind zijn er veel bomen omgewaait ik woon hier al 25 jaar maar dit nog nooit meegemaakt.

fotos van Moreno zijn ook mooi , ook zon leuk paard en dat dekje staat fantastisch !!!!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 22:06

Ik zou het ook niet verwachten in deze tijd.... Het is niet eens zomer en dan al bosbranden. Meestal gebeurd dat natuurlijk in een hele droge periode, dan weet je ook dat er een beetje gevaar voor is.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 22:12

Er was een lichtmast omgevallen kabels lagen dus met weet ik veel hoeveel volt op de grond en met die harde wind was het dus niet meer te stoppen.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 23:04

dank jullie voor alle complimenten over mijn knappe vent :+:

Jus :wow: je mag van mij wel meer foto's plaatsen :D
Wat eng van die bosbrand!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 23:15

Avond :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 23:32

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 00:15

jus wat een kanjers ben vooral fan van de een na laatste wat een kanjer zeg die mag wel bij me komen wonen
zo dan leuke paardjes gezien van daag op wedstrijd zelf niet meegedaan met tsjil de volgende keer doen we weer mee
de punten lagen erg hoor dus mag van mij de volgende keer ook wel heb ff met de jury gesproken en hij was ook erg blij met het resultaat dat gereden werdt
tsjilly had weer zijn hengste kuren vanmiddag hahah elke keer dat hij wat zag bleef hij hinneke iedereen lag in een duek hij is de machco van stal geworden
er was nog een jongetje van 2 die heel graag op het paard van zijn vader wou maar die had en rug probleem en mocht dus niet belast worden, ik zei he!!!!!!!! zet hem maar op tsjillert nou hij was zo blij en tsjillert was weer erg lief met zo´n klein ventje

duik zo me bedje in was erg laat geworden gstr dus moet wat inhalen en morgen drukke dag moet naar me paard, hem poetsen,rijden,poetsen,verwennen enz enz hahahah ja en daar heb ik het dus druk mee erg he zo´n leven
ohhhhh en ik moet weer trg naar het ziekenhuis voor mijn kaak moet weer geopereerd worden dus das wel klote nieuws baal er ook goed van,was begin dec geholpen aan me verstand kies maar daar kwam een infectie bij en ontsteking nu moet ik dus weer onder het mes brrrrrrrrrrrr en ik had en heb al die tijd al zoveel pijn gehad dus gaat lekker worden |(

Melvinnek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 02:00

Net terug van jumping A'dam, mooi maar vermoeid!
Even snel wat bijgelezen, kan ik toch niet laten hoezo verslavend hier!

@tsjillert idd mooi stinkmodder van je kies, wanneer moet je weer onder het mes dan en wie gaat je paardje dan verzorgen, want je kleine meid is toch nog niet zo oud?

@jus, meer foto's!

@ allen welterusten!

Marielle II

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 08:00

Even snel tussendoor voor Jolijn: Ik denk niet dat ze heet is maar eerder onzeker. Het komt op mij over als vluchtgedrag, ookal vindt ze daarna haar evenwicht wel weer en loopt het allemaal wel aardig. Ik zou haar zeker niet minder gaan voeren, misschien eventueel anders voeren maar goed dat heb ik je al eerder aangeraden. Misschien is ze in haar koppie nog niet klaar voor wat je van haar vraagt. Suevo was ook zo'n puppy, ontzettend lang heel groen tussen zijn oren. Ook hij werd van lekker vol een beetje spichtig paardje tegen het magere aan. En dan liep hij alleen nog maar een beetje aan de longe 2x 10 minuten per dag! Maar dat was puur mentaal, dus heb ik gewacht totdat hij 4,5 was voordat ik erop ging. Doe je grondwerk met haar?

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 09:51

debby: Zou fijn zijn als je zo wat meer met haar kan gaan doen. Zal wel lekker zijn, even geen behandelingen!

esther: Goed geregeld dan! Al binnen en geoefend?

saida: Als het gedaan wordt dan ook meteen maar goed ;) Waarschijnlijk blijft er een mini buitenbakje.
Leuk zo'n toileteerdag! Shannon is ook een grote modderhoop, maar we hebben geen warm water..dus die blijft nog even lekker vies :P
Vond rints het niet gek zonder zadel?

Gabriella: Moreno vind zichzelf wel erg stoer ;) Normaal vind ik oranje niet zo leuk, maar op moreno staat het goed!

cyrina: Lijkt me super om mee te mogen rijden! Veel geleerd of was het al bekend?

madelief: Leuk om te horen dat het zo goed met je gaat! En dat je een leuke bijrijdster hebt! Volgend jaar nog rechten?

Mijn paard is een muts... we hebben nu een tijdelijke buitenbak (niet die waar ik eerst reed) en deze is heel eng...nou ging het goed, maar had ik bakbordjes opgehangen/neergezet...nou levensgevaarlijk! Ze zouden dr toch opeten..dus gister voor geen meter kunnen rijden! Vandaag maar even de bordjes ergens anders zetten terwijl ik ga rijden want anders is het geen doen.. *ben zwaar aan het aftellen voor de binnenbak*
En dr komt een neiuwe pensionklant! Het zusje van iemand die er al staat..een fjord en een super schattige shet! (die heben ze dit weekend gekocht en is er al)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 10:47

DinkeyGirl schreef:
Even snel tussendoor voor Jolijn: Ik denk niet dat ze heet is maar eerder onzeker. Het komt op mij over als vluchtgedrag, ookal vindt ze daarna haar evenwicht wel weer en loopt het allemaal wel aardig. Ik zou haar zeker niet minder gaan voeren, misschien eventueel anders voeren maar goed dat heb ik je al eerder aangeraden. Misschien is ze in haar koppie nog niet klaar voor wat je van haar vraagt. Suevo was ook zo'n puppy, ontzettend lang heel groen tussen zijn oren. Ook hij werd van lekker vol een beetje spichtig paardje tegen het magere aan. En dan liep hij alleen nog maar een beetje aan de longe 2x 10 minuten per dag! Maar dat was puur mentaal, dus heb ik gewacht totdat hij 4,5 was voordat ik erop ging. Doe je grondwerk met haar?

Nouja, dat vlugge is juist sinds ze wat voller wordt :=
Het vluchtgedrag is mij volkomen duidelijk, ze is gewoon heel onzeker idd!

Alleen ik vraag niets meer en niets minder dan van de zomer, ze loopt gewoon haar rondjes in stap en draf, en 20 minuutjes later is het goed.
En toen was er ook niets aan de hand, dus ik snap het niet zo goed...

Zij is al bijna 5 he? Dus dat mentale snap ik wel, maar ik vraag me dan of hoelang ik nog zou moeten wachten!

Grondwerk doen we idd, wil hier binnenkort ook weer even een lesje in plannen, want ik vindt het heel moeilijk om hier met haar iets in te doen, omdat zij heel afwachtend is!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 10:50

Esther -> Wie weet kan ik over een hele poos ook met gemak van alles zonder zadel doen op Rintske.
Ik vind het wel prettig om zonder zadel te rijden, maar tot nu toe rij ik met zadel zekerder en zit ik steviger, hihi!

Denise -> Uiteindelijk met krachtvoer erbij, granenmix, vlas en hooi kom ik denk ik ook wel op € 200,= per maand, hoor.

Jus -> Mooie paarden!

Banditto -> Zo te lezen heb je een heerlijke dag gehad gisteren!

Petra -> Hihi! Tsjillert heeft ook al het voorjaar in z'n bol!
Balen dat je nu weer onder het mes moet, maar als het dan over is dan moet het maar, toch?

Michelle -> Rintske moet wel wennen aan dat ik zonder zadel op haar rug zit.
Met stap gaat het prima, maar zodra we gaan draven merk ik dat ze niet goed weet wat ze met mij aan moet.
Ze krijgt in ene veel meer te verwerken dan met een zadel ertussen natuurlijk, daar wordt alle druk meer verdeeld.
Maar ze gaat gelukkig niet echt gek doen. :D

Toiletteerdagje ging niet door gisteren, ik voelde me echt niet lekker.......
Ik ben al ruim een week zo ontzettend moe.
Als ik de kans heb om uit te slapen dan slaap ik een gat in de dag.
Ik heb nergens fut voor, voel me slap en energieloos en moet me echt overal toe aanzetten anders komt er niks van.
Ik ben wel naar stal geweest, maar heb Rints alleen losgegooid en de stal gemest, daarna weer naar huis.
Ik hoop dat ik vanavond mezelf ertoe kan zetten om haar even aan het werk te zetten, want ze was het gisteren niet echt met me eens...... }:0

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 10:57

peet - veel, plezier vandaag met tjil en lief zijn ze dan he als er kleine kinderen op zitten

Mies - zijn het geen bak kabouters dan zijn het wel enge bordjes haha hopelijk kan je vandaag beter rijden, nu maar hopen dat je snel in de binnenbak kan :P

jolijn - hopelijk kan je de oplossing vinden die van mij doet het af en toe als die iets engs vindt meestal zet ik hem dan ff op zijn ''plaats'' en dan daarna is het ook over maar bij mij heeft het ook 15 tot 20 minuten geduurt eer dat ik lekker kon rijden en dat is nu ook over dus het enige wat ik kan zeggen is succes

Saida - oke dan is het toch niet zo goedkoop als ik dacht :o jammer dat het gisteren niet is doorgegaan hopelijk voel je je eigen snel beter

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:45

Zo weer even bijgelezen. Wat gaan we weer hard hier met zn alle :D . Wel een gezellig geklets met mooie plaatjes :Y)

Denise: Lekker met je huis, vriend en heike bezig dus. Je hebt het er maar druk mee ;) . Heike misdraagd zich zo af en toe lekker hoor ik wel! _O- En leuk, indoor brabant!

Saida: Ojee, een virus te pakken := ? Balen dat je je zo voelt. Beterschap!

Mies: Whaha, die muts van jou toch :D . Ze kan Chico wel een handje, ehh, hoefje geven :D . Chico kan ook echt ontzettend mutsen om een paar pionnen ofzo :') .

Madelief: Ik wou het nog vragen, hoe het was afgelopen met die bijrijdster en je werk. Maar ik lees dat alles top gaat +:)+ . Fuur gaat ook goed lees ik. Helemaal goed dus!! :D Super om te lezen! Hoe is het trouwens afgelopen met je autorijlessen :D ?

Cyrina: Hihi, die "ouwe Bob" doet het toch maar ff he! Super paard. Lijkt me wel heel gaaf om aan zoiets mee te doen. En mensen te laten zien hoe het wél moet. Had mij ook wel interessant geleken :) .

Gab: Wat een kwijlfoto's weer :9 . Morrie is knap!! Leuk setje ook. Super dat ie zo braaf was, ik snap heel goed dat je trots bent :D .

Melvinnek: Op het strand kan je helemaal los hoor! Echt geweldig. Vind het strand echt wel TOP om eens flink het gas open te trekken. :)

Peet: Ojee, dat klinkt als auwieeee. :(:) . Sterkte.

Jus: God damn :~ Wat een lekkertjes :D . Ik ben in lovee haha. Die zou je toch meteen mee willen nemen! Hoe staat het met jou knapperd trouwens? Heeft ie inmiddels al een nieuw baasje?

Banditto: Klinkt heerlijk, zo'n lange buitenrit. Kan niet wachten tot mijn paardje zover is :)

Frank: Haha, luxe-ganger ;) . Lekker saunatje. Ik doe het niet graag (naakt), maarja, zal wel aan de leeftijd liggen denk :') . Gelukkig heb jij ervan genoten.

Echt een heel tof weekend gehad. Lekker relaxte dingen gedaan, en naar mn zin gehad. Ook nog met mn beste vriendinnetje wezen stappen. Was echt lachen, even "oldskool". :D Zondag heerlijk met vriendje filmpje gekeken.... alles was super..

Totdat.......

Ene Benthe met haar 1.75m grote, lompe, niet uitkijkende, brokkenpiloot de bak uit kwam..... := . En ook nog eens in hun achteruit, terwijl ik daar aankom rijden met me autotje........... Ik stond stil, en ik dacht Matz ook, maar nee hoor, Matz wandeld vrolijk achteruit en BOEMMMM, tegen mn auto. ;( En hoppa, dikke deuk erin.. :(:) (gelukkig mankeerde matz niets). Ik flink geschrokken, is nl de auto officieel van mn broer, maar ik rij er 10 x meer in zeg maar... Uiteraard komt het allemaal goed, maar was toch wel erg geschrokken zeg. :o

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:50

Jus; wat een mooie paarden!!! maar wat een gedoe met die storm in Spanje. Ik wil graag in Spanje wonen, maar mijn vriend niet, dus die zegt nu steeds; zie je hardstikke gevaarlijk in dat land, hihihi

Mies Apollo; Ik vind dat soort dingen echt helemaal super om te doen. Het was mij al wel bekend, maar altijd weer goed om er stil bij te staan.

Siada; ik heb dat ook, het is vast die griep waar je lichaam tegen vecht....

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:54

Jullie gaan te snel. Ik lees iets over een bosbrand, wat eng :(.

Even een aanvulling op Iloon haar verhaal, ik probeerde Matz wel op z'n ho te zetten, maar Matz is erg traag van begrip. Het ging allemaal erg snel. Het spreekwoordelijke "boem is ho", was hier flink van toepassing. Ik was gister wel blij dat hij nog goed liep, helaas was de vreugde van korte duur, vanochtend stond hij er dus niet meer op. Beweging mocht ook niet baten, hij blijft hem ontlasten. Wat ik raar vind, is dat hij er gister wel op liep, en vandaag dus niet meer. Ik stap in ieder geval maar weer met hem, kijken wat meer beweging doet.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:07

Oh, nee toch........... Dus tóch niet goed. Hij is gister aan de longe natuurlijk wel even flink uit de stekker gegaan, dus misschien dat, dat net de druppel is geweest. Ik hoop wel dat ie snel weer goed is zeg! :(:)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:18

Ilona - fijn dat je een lekker weekend heb gehad ik heb het er idd maar druk mee maar het komt allemaal goed en ja heike kan zijn eigen goed misdragen maar ook dat komt goed :P wat k*t van je autotje zeg maar gelukkig was het niet al te ernstig

benthe - hopelijk ''belast'' die hem snel weer want zo is het ook niet fijn om met hem te stappen arme matz :(:)

Cyrina - misschien bedenkt je vriend zich ooit nog en kan je toch lekker naar spanje ;)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:01

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:34

Ilona -> Ojee, dat was wel even schrikken!
Hopelijk was je broer niet boos om de deuk.....

Cyrina -> Zou dat het misschien zijn?
Ik voel me niet ziek/misselijk, alleen maar slap en heel erg moe, m'n armen en benen voelen zwaar aan.
Hopelijk trekt het snel weer weg, vind dit maar niks!
Berend wil gewoon niet naar Spanje omdat ze daar zijn naam niet kunnen uitspreken......

Benthe -> Waarschijnlijk toch flinke spierpijn van het in ene flink aanspannen van de schrik?
Idd rustig laten bewegen dan loopt ie het er zachtjes uit.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:40

Ilona en Benthe: Dat was niet zo leuk. Hopelijk valt de schade nog mee.

Ilona: Heb ook gereageerd op jouw vraag.