En de jongens

boemel schreef:Wat heerlijk Jelske! Mooi om te zien dat ze zo vrolijk is hè.
En dat de tijd van genieten ipv zorgen er is.
Jij hebt les van Noor/ Patrick toch? Ik wist niet dat ze routes deden. Staat dat ergens?
Je slaat de spijker op z'n kop

Ik les eigenlijk vooral bij Patrick doordat hij routes rijdt, maar eens in de zoveel tijd wil ik haar nog wel eens op de trailer zetten en bij Noor iets inplannen. Werkt eigenlijk heel eenvoudig. Ik heb de mail van de vrouw die de planning maakt eventueel wel voor je - dan kun je meegenomen worden in de routes. Inmiddels krijg je een maand vooruit de planning, dus dat werkt heel fijn.
boemel schreef:Zo blijf ik me verbazen over Diekke. Okė, ze is pas 16, maar ze lijkt steeds vrolijker, frisser en losser te worden. De combinatie van rijden van mijn vriend en ik om de beurt werkt blijkbaar heel goed voor haar.
Mir begint nu met veel training en Regumate weer op aarde te landen ipv een soort mythische draak te zijn. Blij toe, want deze terugval was erg vervelend, stressvol en gevaarlijk.
Fijn om te lezen dat Dieke het zo lekker doet! Hoe gaat het nu met Mir?
@Dala: Leuk om te lezen hoe jullie alle uitdagingen met Hylke het hoofd bieden, dat zijn de mooie processen als je het mij vraagt. Gelukkig is het trailer-incident in ieder geval goed afgelopen.
@Lys: Die Picasso, die veelzijdigheid lijkt mij echt werelds. Ik vind het zo leuk om over jullie avonturen te lezen.
Meya weer te paard!

@SolarHertog: Beterschap voor wat betreft de enkel. Hoe gaat het nu? Ik durf best te gokken dat Ybe die 1.65m gaat halen zo te lezen.
@Marjolein: hoe staat het inmiddels met de afstudeeropdracht? Wil het een beetje vlotten? En de KWPN'er?
Dala8 schreef:Wat werd ik blij van het zonnetje vandaag. Eindelijk! Bak was nog wel wat nat en glad, maar toch fijn kunnen rijden!
Ziet er fijn uit zeg!
Dala8 schreef:Hoevaak zijn jullie in de week bezig met je paard? Wat doe je dan?
Werk je ook ergens naar toe? Doelen?
Jels zijn we momenteel echt weer helemaal van niets aan het opbouwen naar een bepaalde basis. Jels bepaalt daarbij eigenlijk het tempo. Momenteel betekent dat dat ze 2-3x per week aan de hand of de dubbele longe aan het werk is. Verder nemen we haar in het weekend graag aan de het halster mee wandelen in het bos - maar dat is pure luxe hier op de Veluwe.
Ik heb wel eens een lezing bijgewoond waar is toegelicht dat het voor het Friese paard optimaal traint wanneer er op dag 1 volle arbeid wordt bedreven, op dag 2 lichte arbeid wordt aangeboden (hersteltraining) en de derde dag rust maar beweging wordt aangeboden (weide/paddock etc.). Idealiter zou je dit middels een hartslagmeter moeten monitoren natuurlijk, maar ik probeer hier wel zo veel mogelijk rekening mee te houden. Dus Jels heeft in ieder geval niet 2 dagen achtereen werk op de planning, afgezien van misschien een beetje spelenderwijs rommelen en ze komt sowieso praktisch alle dagen buiten.
Voor het jonge paard dat we eerdaags uit de opfok op hopen te halen, moet dit allemaal uberhaupt nog aangeleerd worden, dus zal dat ritme er allicht weer helemaal anders uitzien.
Sanet schreef:Cas10 schreef:Sanet, als ik het goed lees is Syb weer helemaal de oude? Wat fijn!!!!!!!!! Even lekker de lange haren eraf!
Ze heeft een aardig jasje uitgedaan qua bespiering en gewicht. Ze is niet echt op haar mooist nu. Echt een oud paard om te zien op dit moment, daar heb ik het wel moeilijk mee. Hopelijk trekt dat nog weer een beetje bij.
Ik herken dit wel - hopelijk trekt ze inmiddels alweer een beetje bij.

Hier gaat alles een beetje zijn gangetje, zal later nog even iets posten over mijzelf - maar ik ben in ieder geval weer bijgelezen!