[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 17:15

Ik heb net even Robijn gelongeerd, ze is goed uit haar dak gegaan :=

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 17:33

Even een kort berichtje van mij :D Zit lekker bij vriendjelief. Net wezen kijken bij mijn vriendinnetjes zusje, die hebben een nieuwe A pony. Leuk dier!

Leuke foto's gezien van Tjillert.Goed van dat been zeg!! Issie er weer 100% bovenop?

Sanne: Hihi, ben stiekem ook wel heel trots op mn kanjer hoor ;) .

Melvinnek: Hoe bedoel je mogen we draven? Op het strand? Daar natuuuuuuuuuuuuurlijk wel, lekker hard.

Voor de mensen die naar paard 2009 gaan, have fun! 8-)

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 17:41

Heey ben net terug
Prinslover@ik vin al die kleine ponytjes ook zo schattig.
Heb fleur toenet gereden ging heel erg goed. De galop ging super

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 18:43

zooo weer 5 blz. bijgelezen, pfff ff teveel om alles bij te reageren sorry meisjes. gister een avondje van de sauna genoten wat was ie heet: dik 100 graden. voelde al wat verkoudheid opkomen en hoopte het daarmee wat tegen te houden maar helaas, vandaag dus last van kno.
iloon: ik zie die roze wolk groeien...
jus: meer foto's!! je hebt overigens een pb van me

Melvinnek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:30

@allen iemand al terug van paard 2009? foto's?

@ saida oke ik dacht een manege maar dus pensionstal, hoe heet het dan waar rintske staat, komende week ga ik weer verder zoeken in die omgeving van het noortdhollandse, of ist toch friesland
hoe duur is de stalling ongeveer in jullie omgeving als ik mag vragen?
ik heb enige tijd de luxe van een binnenbak op de stalling gehad, maar een goede buitenbak ik ook geen probleem. vind het belangrijk dat mijn paard goed verzorgt wordt. hij kan swinters eventueel wel binnen blijven (geen voorkeur, maar kan hij wel hebben). De stalling varieerde van €100 euro voor een minder luxe stal met een buitenbak exclusief voer tot ongeveer 350€ waarbij alles inclusief is+ binnenbak.

@prinslover, draven op het strand joepie!!wil ik ook

@ evspanne en de rest , ja bij ons is het nu ook alleen maar zeiknat alhoewel vandaag hele dag best aardig weer was

@petra fijn dat ie zo goed hersteld

groetjes allen

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:13

Hoi allemaal!Even spammen :D
Moreno mocht vandaag mee naar een wedstrijdje 8-) Dochter van mijn bazin had een wedstrijdje op haar pensionstal maar heeft nogal een springerige hete 3 jarige...en ze wilde wel heel graag meedoen,dus mijn pownie maar aangeboden ;) Is wel goed voor hem eens op een andere plek enz.
Wij hem helemaal getoileteerd(voor zo ver dat kan met zo'n mega wintervacht) en nu maar hopen dat we hem de trailer op zouden krijgen....en ja hoor,meneer loopt weer vol vertrouwen zó achter me aan de klep op :+: het uitladen daar ging ook súper.Wat een kanjer is het toch! Hij mocht daar in een box,wat ie nog wel een beetje spannend vond.Ik ben zó trots op hem!
Ze had 3 onderdelen: schriktraining,parcours met lange lijnen en daarna nog een spelletje;vissen vangen vanaf het paard met een magneethengel(die hengel ging nog wel,maar die vissen die er dan aan kwamen te hangen :P )
Hij heeft zich echt keurig gedragen,wel kijkerig natuurlijk maar dat is logisch,voor het eerst op ander terrein!Ik ben zó trots op hem!
Hier wat foto's van mn kanjer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

helaas vond mijn camera het te donker binnen,maar er waren een aantal fotografen aanwezig,dus ik zal er binnenkort wel foto's van hebben hoop ik...

Goh,ben nog beduusd dat ie zo braaf de trailer op en af ging...had ik al verteld hoe trots ik op hem ben? :o

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:06

Ilona - ik heb het echt heel druk maar alles gaat goed en er komen snel foto's hoor

esther - we zijn al ''bijna'' klaar we hebben natuurlijk nog wel klusjes maar we liggen ruim op schema

sanne - fijn dat je toch nog lekker heb gereden

frank - dus lekker naar de sauna geweest ik vindt het zo eng om met vreemden in een hok te zitten

Gab - fijn dat moreno het zo goed deed en vooral lekker trots blijven hoor

peet - leuke foto joh hij is echt leuk hoor tjillert

we schieten lekker op in het huisje dus we lopen op schema.

met heike gaat ook alles goed hij is een beetje dominant tijdens het rijden maar dat rij ik er wel uit tis af en toe wel ''leuk'' :P

foto's van mijn huisje volgen snel

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:28

gab: nee dat had je nog niet verteld :D wat een prachtige foto's van een bruine wollebol
denise: vrouwlief was mee, maar dan nog heb ik er geen enkele moeite mee met vreemden in je nakie te zitten. tis brabant, dat ouwehoert al snel met mekaar he ook al mag het niet in sommige saunacabines

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:09

Borderjay: Moreno ziet er goed uit zeg! Oranje staat m ook erg goed...
heikedenise: Gelukkig dat het al opschiet met het huisje ;). Dat is toch wel fijn!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:56

xxxNaatjuhxx schreef:
Lisenka: weet wel bijna zeker dat ik verslaafd raak aan dat fokken hahaha. zou jij mij mischien kunnen vertellen hoe jouw hengst(en) was/waren teon je ze voor het eerst liet dekken, heb daarna veel problemen gehad ?

Ik had dezelfde gedachten als jou. Zo van als hij eenmaal gedekt heeft, dan zal hij wel veranderen. Hij is er gelukkig niet door veranderd. Weet precies wanneer hij mag dekken. Hij staat nu ook gewoon op stal tussen de merries. Verleden jaar was de merrie naast hem zo hengstig dat het door de tralies spoot. Hij vond het wel interessant, stond wat te flemen, maar had zoiets ik kan er toch niet bij. Ook met dekken is hij een heertje. Jan neemt hem mee en hij luistert echt supergoed. Hij ziet er dan trouwens wel op zijn mooist uit, hij showt zich dan wel zonder sterk te worden. Ik kan op wedstrijd rustig hengstige merries tegenkomen of er naast rijden, voor hem geen probleem, voor sommige merries wel. Heb al een paar keer meegemaakt dat een merrie niet meer wilde lopen en gewoon stil ging staan.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 00:07

Jasmijn: Knap van je dat je het hem verteld hebt. Is toch altijd weer moeilijk, maar wel eerlijk. Vriendschap is ook heel veel waard.

Sanne: Super dat het je zo bevalt in Groningen. Is ook een leuke stad om uit te gaan en te winkelen. Veel plezier morgen.

Borderjay: Wat een gave foto's. Hij ziet er toppie uit hoor.

Frank: Sauna is echt geweldig. Wij gaan ook regelmatig. Wij zijn lid van een sportschool in Groningen, waar een saunagedeelte bij zit. Echt groot voor een sportschool, nl 2 finse sauna's, infrarood, stoomcabine, whirlpool. Ben de laatste tijd daar niet zoveel geweest, wel alweer een paar keer naar Nieuweschans. Wel jammer dat je toch ziek geworden bent. Wel rustig aan doen, zodat je niet weer een longontsteking krijgt.

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 09:25

moreno is toch zo mooi leuk hoor dat je trots bent en dat mag je ook wel op deze kanjer
nog in de prijzen gevallen dan

frank oppassn he met je longontsteking en mooi dat je het zo fijn hebt gehad in de sauna, het is mij te heet daar hahahhah ik ga neem liever een turks bad met ales erop en en eraan :P

vandaag hele dag wedstrijden dus gaan zo weg om ff te kijken naar al die mooie kanjers die er lopen
en vanmiddag gaan we nog wat leuks doen

:+

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 09:33

Gabriela@wat een geweldig paardje heb je
Sanne@fijn dat het goed gaat

EVen een vraagje voor de mensen die ook een fries rijden of hebben. Ging de galop bij jullie ook in het begin heel hard enz. Fleur doet het namelijk ook maar nu galopeerd die al wel rustig maar hebben julie tips hoe je het nog beter kan maken

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 10:39

Ik rij zelf ook op een fries, Atlas heeft idd ook veel moeite met de galop en gaat ook heel erg hard. Wij zijn nu weer met m aan het opbouwen en vinden het op het moment belangrijker dat ie in de goede galop zit (dit was ook nog een drama, de rechter deed ie niet) dan het tempo :P. Dus ja tips heb ik nu even niet, maar misschien komen die nog wel ;).

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 11:10

Natjuh, mijn hengsten werden ook niet anders toen ze gedekt hadden. Taco was een druk paard en is dat nog steeds, hihi
Cantaor is een rustig paard en ook hij is dat nog steeds, met hem kan ik gerust naast een hengstige merrie gaan staan.

Maar het geeft geen garantie, ik weet ook PRE hengsten die er wel van veranderden. Maar als je het wil gaan doen, zou ik eerst zorgen dat je helemaal vertrouwd ben met je hengst, hij echt goed naar je luisterd ook op ander terrein en met andere paarden enz. En dan pas de stap maken, mocht hij van het dekken nog meer hengst worden, dan moet je anders van nog verder komen.

Ben gisteren naar paard 2009 geweest, maart heb geen foto's want moest zelf rijden. Voor degene die vandaag gaan; trek ZWEMKLEDING aan, het is er heeeeeeeeeeettt!!! haha

En druk! Bobby was zelfs onder de indruk (en dat is hij niet snel) aan het begin was hij heel druk in de ring en moest ik hem echt nog even op 4 teugels blijven rijden, maar later heb ik nog even op 1 hand kunnen rijden, wat wel leuk was, omdat de demo over houding en zit ging en dat je daar je paard mee kan sturen. Op 1 hand zien mensen toch meer dat het lukt.

Verder zijn ook de begrippen uitgelegd als diep zitten, handen laag en hakken uitdrukken door Monya. Dingen die vaak groepen worden door instructeurs, maar totaal verkeerde uitwerkingen hebben. We ( ik, danielle met Jauke en John)moesten laten zien hoe het niet en hoe het wel moet.

Diep zitten is namelijk bijvoorbeeld; meer je bekken openen en NIET achter in je zadel zitten en wat achterover hangen zoals veel mensen denken. Als je het laatste doet kom je achterop je paard te zitten, daar druk je op "de motor"en gaan ze alleen maar harder. Nu is Bobby daar ook goed op afgericht voor de doma vaquer dus vroeeeeem weg was ik hihi.

En zo dus nog meer dingen uitgebeeld, vond het heel leuk en ondanks dat hij het af en toe wel errug spannend vond en ee nbeetje begon te hiphoppen, heeft hij het toch allemaal weer voor me gedaan, die ouwe!!!!!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 13:31

Esther & Sanne -> Zolang Rints lekker rustig draaft lukt het mij aardig, maar als ze gek gaat doen dan blijf ik ook niet zo lang zitten, hoor!
Het is zoooooo'n goede oefening voor je zit en houding!
In het begin durfde ik het nog niet omdat Rints toen net ingereden werd, ik stapte haar wel eens uit zonder zadel maar meer ook niet.
Met die kou was ze zo fris dat ik het ook niet aandurfde, maar nu wel, hihi!

Sanne -> Hoe was het gisteren op Paard 2009?
En ja, jullie moeten flink de pas erin zetten om op tijd klaar te zijn voor het nieuwe topic, we gaan echt supersnel! :Y)

Melvinnek -> Rintske staat op de Hornhoeve in Hem.
Het is een pensionstal voor zo'n 20 paarden.
Het is niet luxe en niet nieuw, maar alles functioneert en wordt zo goed al het kan onderhouden.
Ik betaal € 160,= in de maand, dit is incl. stalling 's nachts in de zomer en volledig in de winter, weidegang overdag in de zomer op een eigen stukje land, er wordt 2x door de eigenaar biologische kuil van eigen land gevoerd, 1 soort bodemstrooisel zit er bij in en verder mag je bebruik maken van de binnenbak (15x30), een supergoede buitenbak (20x40), een longeerring/paddock (18x18) en een paddock (18x8), en krijg je een ruime zadelkast tot je beschikking.
Je moet zelf mesten en zorgen voor krachtvoer (kan door de pensioneigenaar worden gegeven tijdens het voeren), en het buiten zetten en binnenzetten tijdens het weideseizoen moet je zelf doen of samen met iemand regelen of tegen betaling (€ 15,= extra) wordt je paard buiten gezet.
Op 20 min. stappen is er een manege, en een stukje verderop nog een (grotere) manege.
Op het moment is het vol, maar wie weet dat het in de zomer weer rustiger wordt.
Ik woon idd in Noord-Holland, regio West-Friesland (oost).
Bij ons variëren de prijzen van € 100,= waarbij je verder alles zelf moet regelen, tot wat ik heb, tot zo'n € 250,=/€ 275,= vol pension, waarbij je bij sommigen ook nog apart moet betalen voor gebruik van de stapmolen en/of binnenbak.

Gabriella -> Koele kikker die Moreno, hahaha!
Wat ziet ie er prachtig uit, zeg! :9

Lisa -> Vanuit een rustig ontspannen drafje aangalopperen, een paar pasjes laten galopperen en op het moment dat ze uit elkaar valt weer terugnemen.
Dan de ontspanning er weer in draven en opnieuw proberen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 17:06

Zelfs als Atlas (of elk ander paard) rustig draaft stuiter ik ernaast :P. En dan zit ik wel eens vol verbazing naar een vriendin van me te kijken en naar iemand op stal die gewoon een uur zonder zadel kunnen rijden en dan alles gewoon doen, van stap tot galop en figuren rijden :P. Vooral in een bocht glij ik er snel naast :).

Vannochtend ben ik gezellig op de fiets meegeweest op 'buitenrit'. Met mij ernaast vind Atlas het wat minder eng. Was soms wel flink doorfietsen want Atlas ging wedstrijdje met me doen :P, en die moest ik natuurlijk niet gaan verliezen ;). Net ben ik nog even foto's wezen maken... Weer voor een opdracht :P. Deze week moest ik foto's gaan maken waarbij ik de belichting zelf aanpaste, echt een verschil als ie op -2 of +2 staat :). Op de ene foto is het net avond en de ander is heeeel licht.

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 17:18

Lisenka schreef:
xxxNaatjuhxx schreef:
Lisenka: weet wel bijna zeker dat ik verslaafd raak aan dat fokken hahaha. zou jij mij mischien kunnen vertellen hoe jouw hengst(en) was/waren teon je ze voor het eerst liet dekken, heb daarna veel problemen gehad ?

Ik had dezelfde gedachten als jou. Zo van als hij eenmaal gedekt heeft, dan zal hij wel veranderen. Hij is er gelukkig niet door veranderd. Weet precies wanneer hij mag dekken. Hij staat nu ook gewoon op stal tussen de merries. Verleden jaar was de merrie naast hem zo hengstig dat het door de tralies spoot. Hij vond het wel interessant, stond wat te flemen, maar had zoiets ik kan er toch niet bij. Ook met dekken is hij een heertje. Jan neemt hem mee en hij luistert echt supergoed. Hij ziet er dan trouwens wel op zijn mooist uit, hij showt zich dan wel zonder sterk te worden. Ik kan op wedstrijd rustig hengstige merries tegenkomen of er naast rijden, voor hem geen probleem, voor sommige merries wel. Heb al een paar keer meegemaakt dat een merrie niet meer wilde lopen en gewoon stil ging staan.

ik hoop dus dat het zo bij mij ook gaat, ik kan nu ook makkelijk met hem bij hengstige merries rijden of hem naast ze in de poetsplaats zetten, dan laat hij z'n eigen wel horen, maar doet verder niet raar. dankje wel voor je antwoord, want iedereen maakt me ongelovelijk ongerust over het dekken, maar nu hoor ik dan dus ook dan hengsten niet persee gek hoeven te worden na het dekken :D

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 17:31

Hihihi nee Cantaor blijft het maar een vermoeiend gedoe vinden, whahahaha

Borderjah; die foto dat hij je aan staat te kijken vanuit de dubbele lijnen; wat een air!!! Heerlijke knappe man!!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 18:15

Ik kom even langs om een update te geven, helaas ff niet bijreageren en moet ook tot grote schaamte bekennen dat ik al een paar dagen niet heb bijgelezen := Heb t vrij druk en daarnaast best veel mail en dan heb ik t al weer gehad met die computer :P :D

Maar goed, Furia gaat heel lekker! Ben lekker aan het longeren en vandaag ook weer even gereden.
Was wel heel leuk want mijn nieuwe bijrijdster is dus heel goed met de dubbele longe, en nu had ik het vandaag ook weer gedaan en echt div rondjes met zijn neus over de grond, zowel in stap draf als galop!!
Dus daar was ik wel heel trots op :D

En voor de rest ben ik super blij met Cathy (nieuwe bijrijdster dus). Ze gaat waarsch. eens in de week werken aan de dubbele longe en 1 keer rijden, neemt ze ook les dus helemaal super! Ze is erg enthousiast over Furia en weet heel goed wat ze doet, gisteren had hij een beetje een dik been (waarsch van of zijn straal of de mok nog een beetje) en heeft ze die meteen gemasseerd enzo, dus erg oplettend.
Na het longeren vandaag ook gereden, hij was hyperrr haha. Hebben jullie dat ook eigenlijk met jullie spaanse kanjers die inmidels al geen hengst meer zijn, maar zodra ze een (hengstige) merrie ruiken zich wel even macho voelen? Haha, Furia heeft dat dus wel, hij luister gelukkig prima dan hoor, maar die oortjes en die nek er dan echt op en even uitsloven :')

Ben heel blij hoe het met Furia gaat, hij was een tijdje down, ik denk dat het door het heen- en weer naar Belgie kwam, maar nu aldoor oortjes naar voren, weer lekker dekens van de boxen aftrekken enzo :P Gewoon lekker ondeugend met een vrolijk koppie zoals ik hem ken!

En werk-related: Zit nu in de sollicitatieprocedure voor medewerker klantenservice, hier zit een opleiding aanvast die pas over 4 weken weer start, dus in de tussentijd doe ik uitzendschoonmaakwerk. Niet echt het meest boeiendste werk, maar goed ik verdien er geld mee wat hard nodig is.
Met mijn vriend en mij gaat het ook nog steeds super, hebben echt heel veel zin om samen te wonen maar ivm financiele redenen wachten we daarmee tot oktober/november dit jaar. Hij is nu aan zijn eindstage bezig (waar hij wel een redelijk vergoeding voor krijgt), dus we zullen elkaar wat minder zien.

Nou heel verhaal maar jullie zijn weer op de hoogte :D
Kom snel even langs om bij te reageren, alleen begin van de week heb ik het heel druk dus wordt einde deze week, bye :wave:

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 18:21

lisa - zoals als saida het zeg zo heb ik het ook gedaan en doe het nu zelf ook nog af en toe als meneer er weer vandoor probeert te gaan, probeer zelf ook goed recht en ontspannen te gaan zitten zodat je haar niet tegenwerkt

saida - bij jou is het idd niet duur ik betaal 210 en heb alleen een buitenbak een kleine padock en 2 weitjes, wel alles zit erbij ook krachtvoer,

esther - in het begin vondt ik het ook moeilijk hoor maar je moet er echt aan wennen ik rij nu bijna nooit meer zonder zadel maar doe het ook alleen als die ''rustig'' is hoor haha

cyrina - leuke dag gehad zo te lezen altijd leuk om leerzame dingen mee te maken

madelief - fijn dat alles zo goed gaat lekker hoor

nou we schieten al aardig op in het huisje dus kan eigenlijk niet wachten tot we er echt in zitten,

vandaag heike weer gereden en hij is een beetje aan het puberen dus heb weer even een klein stapje terug gedaan wat betreft het terug nemen op me zit want hij liep een beetje door te drammen dus dat weer even een paar dagen volhouden dan is het weer over.

gisteren werd ik ook gebelt door een vriendin of ik 21 maart mee ging naar indoor brabant dus ben benieuwd wie er allemaal gaan

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:13

scoobydoe @ Onze fries kon niet galloperen, dus ook helemaal nog niet normaal. We hebben hem gewoon keihard laten galloperen tot hij op z'n eigen benen liep. Dus daarna pas wat meer verzamelen.

Jelle&Tagi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:43

@ scoobydoe heb het zelfde probleem;)
Gaat wel steeds iets beter, veel rechte stukken en niet te veel vragen,,
Dus kommaar op met die tips misschien heb ik er ook iets aan:(

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:28

Nou hier komen wat fotootjes die ik nog had , ik maak veel fotos voor handelaren dus deze paarden zijn te koop of al verkocht.

Afbeelding

PRE hengst van de bekende fokker Hierro del Corazon paard is hellaas licht hoefbevangen wat dus wel te zien is op de foto. Is 2 weken terug verkocht denk voor de dekdienst aangezien zijn kleur en afstamming

Afbeelding

Cruzado van 3 jaar oud pas gecastreerd en niet te makkelijk hopen dat snel zijn testotarone daalt.

Afbeelding

Cruzado van Peralta , hengst mooi paardje 7 jaar.

Afbeelding

En dan de laaste van vandaag Lusitano hengst donkere valk (geloof dat dat de naam van de kleur is in NL ) als je ook goed kijkt heeft hij van die zebrastrepen op de benen , gisteren hebben we dit paard uit een bosbrand moeten halen samen met wat andere paarden.

Frank ik heb je gemaild !!!!

Jelle&Tagi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:31

@ jus

Oh wat een knapper de laatste:D:D
Maar lees bosbrand?? Iedereen gered??