Lisenka ik vergeet steeds naar jou te schrijven. Maar ik heb het dus ook een paar jaar geleden gehad, dat ik helemaal niet lekker in mn vel zat, steeds maar moe, nergens puf voor en ook veel last van mijn spieren en alles. Ik weet hoe frusterend het kan zijn, als je zo veel wilt doen en je lichaam laat je eigenlijk soort van in de steek. En vaak zijn de mensen in je directe omgeving heel bot erover, zo van je bent toch niet ziek? Stel je niet aan dan... het is niet net zoals bij als je een been breekt, dat je 6 weken in het gips moet en dan daarna ben je weer beter. Ik loop er nu ook nog wel eens tegen aan als ik zelf weer last heb met mn gezondheid, want sinds die burn out is het allemaal nooit meer hetzelfde geworden. Krijg heel vaak te horen "Jij hebt ook altijd wat." en dat doet best pijn want ik heb daar zelf ook niet om gevraagd en zou liever net als ieder ander gewoon normaal alles kunnen doen. Als je een keer wilt praten staat mijn PB altijd open. Maar ik ben blij dat je alles in een lagere versnelling bent gaan doen en dat je je rust en je plezier weer in dingen kunt vinden.
Suus balen dat het niet paste, ik heb voor Dinkey heel lang geleden een mini shet tuig gehaald bij de hypo, maar dat moest ook op maat gemaakt worden want sommige delen paste super en andere waren of te groot of te klein. Die maten zijn heel raar dus ik hoop dat je snel iets goeds vindt!
Mies: Leuke foto's van Sita zeg Ze wordt echt al een grote meid zo! De spieren komen er langzaam maar zeker toch wel op zo, netjes hoor. En leuk die laatste foto van dat sprongetje!
Jolyn: Xantha is echt een knappe meid hoor! 180 punten is echt netjes voor het draakje Ze is echt heel mooi en vol voor een merrie! Ziet er super uit
Saida: Jeetje, wat balen zeg! Helemaal in deze periode is het ook lastig om te wassen met Imaverol.. Tommy een fjordje van een vriendin van heeft ook schimmel, erg vervelend... Hopen dat het snel weer weg is voor het veulen komt
Heidi: Nouja zeg! Uitkijken dan maar, even goed de ogen open iedereen!! Zou zonde van al die zadels wezen als ze gestolen zouden worden
Spokie: Ook al wedstrijd, spannend hoor! Zet hem op, je kan het
Paola: GEFELICITEERD! Klinkt lekker hoor zo'n verwen dag Alleen dat je daar je badjas moet laten zakken vind ik persoonlijk weer wat minder haha Hoe was het?
Malin: Jeetje, het zit je echt niet mee he en vooral met de beestenboel niet Houd het een keer op? Denk je dan volgens mij... Echt balen zeg.. En dat terwijl je onwijs goed bent voor je beestjes!! Succes ermee...
Nouvel: Wauw, witte spookje is weer super aan het werk! Ze kan echt zo netjes lopen met jou! Het tuig ziet er ook heel goed uit. Mooie foto's weer!
Patries: Ojee, dat is niet zo best.. Hopen dat ze je auto weer kunnen fixen!
Soeske: Balen zeg dat het niet mee zat.. pfff.. En alles kost idd een hoop geld! Soms echt k.lote hoor.. Maak het vanavond maar goed voor jezelf met een leuke stapavond
Lisenka: Dat klinkt heerlijk zeg die buitenrit! Echt lief hoor dat ie je wou brengen
Ik was van plan de filmpjes te gaan uploaden, alleen heb er geen tijd meer voor Heb zo een verjaardag, dus word hopelijk morgen.. Echt druk druk.. Ben vandaag nog wel lekker de stad in geweest met vriendlief was erg gezellig. Heb weer een leuk geblokte paarse blous op de kop getikt haha
Mooie foto;s van je spook nouvel wat heb je toch een prachtig paardje.
haha heb vandaag toch iets mee gemaakt janske vind water helemaal geweldig. dus tijdens een bos rit kwamen we een (helder) meertje tegen. dus voorzichtig er in. janske begint kei hard te spaaien met haar linkerbeen dan rechterbeen en het water vliegt in het rond en hoe harder hoe beter:P na het water ballet gingen we weer verder. toenw e op de terug weg waren gingen we weer het meer in. en janske begon weer te spaaien met linker en rechter been. in een keer stopt ze en kijkt beetje rond dus ik heel relaxt doe dat ook. in een keer laat ze haar voor benen zakken en ik allemaal NEE NEE en met de zweep erbij. maar ze liet nu ook haar achterhand zakken. en wil gaan liggen in schop mijn beugel uit want dacht dat ze op haar zij ging en daar ging ik PLONS en een vriendin was erbij die kwam neit meer bij van het lachen:P ik was helemaal nat geworden. en janske ook. ( met beide is alles gewoon goed, janske wilde daarna gewoon meteen weer het water in )
Malin: Sterkte met de paardjes meid. Echt balen voor jullie alle 3!
Elis: Mooie foto's zeg! Jij hoeft je morgen echt geen zorgen te maken!!!
Pipi hoe was de sauna?
Ik heb vandaag geoefend. Enno was helemaal gek toen ik hem losgooide. Ik kreeg hem niet rustig en hij ging dus plat door de bocht. (slik) maar alles ging goed. Het rijden ging aardig maar hij was wel behoorlijk gespannen.
Hierbij wat foto's (sorry voor de hoeveelheid. ik kon niet kiezen)
Enamorado Enno ziet er goed uit succes Morgen Wij gaan er ook heen alleen in de middag bij de shows
Nouvel Mooie foto's van je witte spook en wat een kwijl paard heb je zeg
Jolynn gefeliciteerd met je eerste wedstrijdje van je paardje en mooie punten hoor zo voor de eerste keer
Esssssss lekker dat het zo goed ging met rijden
Ilonaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa filmpjes
Zo gelukkig is er niks raars gebeurt op de manege maar ze blijven op de uit kijk staan. 3 jaar geleden hebben ze ook bij ons ingebroken alle merk zadels was toen gestolen niet leuk voor de mensen die dit mogen meemaken Ik had toen een meerkloos zadel voor me ander paard en die hebben ze mooi laten liggen dus ik had geluk
Flamon whahaha lekker paard heb jij dan Hopelijk heb je het niet al te koud gekregen daarna! Leuke foto's ook
Eef ook mooie foto's van Enno, is hij ook maar aan de bucas? Ze hebben nu ook een bucas medium, die is niet zo warm als de all in 1. Die heb ik ook voor Suevo aangeschaft, ik vind het echt superfijne dekens! Veel sux6 vandaag, komt vast goed!
Oh en mensen dat van Dinkey is chronisch he, niet dat jullie denken dat dat beest nu ook ziek is Maar daar heeft hij gewoon altijd in meer of mindere mate last van.
Laatst bijgewerkt door DinkeyGirl op 17-02-08 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt
haha die flamon. Lijkt me wel koud hoor. Was gisteren best wel fris.
Ilona, ik wacht nog steeds op jouw filmpjes hoor.
Enno is echt knap.
Mijn wedstrijd Wat een .....knol zeg. Hij liet me echt we zitten. Maar ik had als doel gezet: Blijven zitten en mijn proef uitrijden, en dat heb ik ook gedaan. Ik had, schrik niet, 148 ptn. Ik was wel een beetje boos op hem, want hij maakte er echt een potje van. Er is een nieuwe kantine en daar wilde hij niet in de buurt van de hoefslag komen, terwijl hij dat donderdag en vrijdag nog wel gewoon deed. Aanspringen in linkergalop resulteerde in een flinke bok en van de hoefslag afracen. Middendraf, wat is dat? Middenstap ook al nooit van gehoord. Maar ik heb hem na de proef even aan het werk gezet en toen heeft hij echt super gelopen. Toen was ik wel trots op hem hoor. Vantevoren heb ik hem buiten losgereden en hoopte hem met een flink stuk galopperen los te krijgen. Mensen moeten wel gedacht hebben. Meisje gaat oop zaterdag in haar beste outfit even een rondje balij galopperen (was wel een snel rondje trouwens ). Al met al was ik gisteren wel tevreden met hem, behalve die 5 minuten die hij braaf moest zijn. En mijn vriendje is gisteren weer teruggekomen van vakantie. Wat kan je iemand toch ongelooflijk missen zeg.
Lisenka, lekker, ff uitwaaien in frieze woud! Jolyn, leuke fotos! Dinkey, ja, ik hoop het ook.. Is ook allemaal niet goedkoop ofzo :s En als het dan niet past steeds is t ook frustrerend. Nouja, komt wel goed Flamon, haha, gekke janske. Lekker koud denk ik :p Eef, enno ziet er goed uit! Spokie, vervelend zeg! Was ie gewoon ff in een lol bui haha. Zenuwen misschien :p Gister heerlijk op stap geweest, super gezellig, dus maakte de dag ook weer goed. Vandaag weer leren en maar ff rijden zometeen
Soeske, hij is heel erg uitgekookt. Hij voelt precies wanneer je hem wel of niet aan gaat pakken. Eigenaresse zei dat ook tegen me NA de wedstrijd. Ze wilde me niet vantevoren zenuwachtig maken en dat was ik ook niet. Een klein beetje voordat ik de ring inging. Maar dat werd al snel boosheid. Maar volgende keer pak ik hem wel gelijk aan hoor. Misschien dat dan de rest van de proef beter gaat. Ach, ik heb er weer een hoop van geleerd en daar zijn wedstrijden toch voor. En hij heeft daarna echt goed gelopen voor mij. Maar het is echt een draakje hoor, dat maakt hem ook wel weer leuk.
En wat jij trouwens net zei over burn-out ben ik het helemaal mee eens. Ik ben ook burn-out geweest en kan gewoon nog steeds minder hebben. Dus dat betekent vaak pas op de plaats maken. Maar je kan maar beter luisteren naar je lichaam en accepteren dat het zo is. Hard gezegd, maar het is wel waar. Dus Lisenka, we voelen met je mee en weten wat het is. Voor mij geld ook dat mijn pb box voor je open staat.
Essssss: Fijn dat het rijden met Fuego zo goed ging.
DinkeyGirl: Bedankt voor je steun. Is idd heel vervelend als mensen zo reageren. Gelukkig zijn de mensen in mijn naaste omgeving heel begripvol.
Flamon: Lekker met je paard in het water poedelen, maar om nou zelf te gaan zwemmen met die kou BRRRR
Enamorado: Gave foto's weer van je toppertje.
Spokie: Ja, dat is echt frustrerend zo'n wedstrijd. Leuke foto overigens. Sun lijkt wel een beetje op mijn paard. Weet jij zo zijn afstamming? Ook natuurlijk bedankt voor je steun. Ik luister nu ook gewoon naar mezelf. Ben lekker met de beestjes bezig, daar geniet ik van.
Ik ga morgenmiddag weer naar de huisarts. Maar eens kijken wat hij zegt.
Net weer met Keljan wezen rijden. Hij moest na de rit van gisteren, vandaag toch onder het zadel ivm spierpijn. Dacht een kort ritje te maken, maar hij wilde nog niet naar huis. Toen toch maar lekker doorgehobbeld. Zijn in totaal 2,5 uur weggeweest. Tot zijn spijt eigenlijk alleen maar gestapt . Dit is op het moment voor mij de beste therapie, lekker naar buiten met mijn ouwe trouwe. Als ik niet goed in mijn vel zit, is hij de braafste fjord die er rondloopt, maar als ik vrolijk ben, nou .............dan wordt het inene weer een echte boef.
Halley reageert weer heel anders. Als ik niet goed in mijn vel zit, dan is het net of hij denkt dat hij alles fout doet. Ik rij hem nu wel, maar zo gauw hij gespannen blijft stop ik, omdat ik weet waar het van komt.
Leuke foto's van Enno.. Heb eff gereageerd in je topic Flamon.. grappig paard heb je
Spokie, jammer dat je wedstrijd niet zo lekker liep. Je zit in ieder geval wel lachend op de foto
Suuz....Wat staat dat dekentje stoer bij Bram!!
Dinkey.... burn out...dat ken ik ook idd. Heb 1x een zware gehad en daarna nog zeker een minder heftige. Blijf je idd last van houden. Ik werkte altijd in de ploegendienst, maar dat kan ik sindsdien niet meer. En vaak ziek idd...elk virusje komt bij mij op visite.. En blijf nog steeds snel moe.
Lisenka, kune je wel lekker genieten van het mooie weer nu? Lekker veel buiten in de frisse lucht? Als ik je een keertje moet helpen in het weekend moet je maar ene gil geven hoor...zover weg is het niet.
Heidi, lijkt me ook wel griezelig zulke vreemde snuiters op stal. Verstandig om jullie zadels mee te nemen. Zeker als er al eens gejat is.
Ben benieuwd hoe de barokke wedstrijd is gegaan...en of er veel leuke foto's zijn gemaakt... was voor mij een beetje ver weg helaas.
Helaas zijn ze nog niet kunnen beginnen met de buitenbak...heeft aardig hard gevroren hier. Zodra de grond weer dooi is gaan ze ermee bezig. Zadeltje bevalt prima.. nu is Ensueño natuurlijk ook net behandeld geweest door de osteo, maar ik heb in geen tijden zo lekker gereden als vandaag. En natuurlijk nog ene paar fotootjes gemaakt naderhand... Dus alweer een topic: [ITP] zie mijn Andalusier hengst eens glimmen
Patries: Ja hoor, ik geniet nu lekker van de buitenlucht. Doe absoluut geen dingen die stress veroorzaken. Even geen wedstrijden meer, gewoon lekker genieten. Lief van je aanbod om te helpen, maar jij hebt het ook al druk genoeg. Ik heb gelukkig een paar hele fijne stagiaires en de buurmeisjes willen ook altijd graag helpen.
Fijn dat je zadel goed bevalt en dat je lekker met Ensueno gereden hebt. Wel jammer dat ze nog niet met de bak aan de gang kunnen.
Patries, toen had ik net lekker buiten een flink stuk gegaloppeerd. Dus ik zat nog lekker na te genieten. En het is gewoon een heerlijk paard en geniet ook wel van hem hoor. Al moet ik af en toe wel boos op hem worden. Het is net een klein kind.
Lisenka, Sun is een Nashua x Marinier x Nimmerdor. En lekker aan jezelf denken inderdaad. Je bent uiteindelijk degene waar je het je hele leven mee vol moet houden . En zodra je weer van dingen kan genieten, ben je al een eind op weg. Alleen de weg is helaas erg lang. Maar iedere dag dat je je dan beter voelt, geeft je moed om weer verder te gaan. En zonder de paardjes was ik ook nooit zover gekomen hoor. Het vraat veel energie, maar wel de juiste. En je stopt even met piekeren. En lekker als je dan zo'n paard hebt die zich aan jouw gemoedstoestand aanpast, zodat je toch lekker kan ontspannen. Ik heb toen heel veel aan Wiarus gehad (paard uit dat filmpje). Hoe beter je in je vel zat hoe stouter hij werd.
Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die elk virusje te pakken krijgt en nog steeds moe is (Sorry, klink een beetje hard). Ik was al bang dat ik zo'n mietje was, maar het is dus gewoon een bekend probleem. Ik ben ook hypergevoelig voor alles. Hebben jullie ook zo snel hoofdpijn?
Patries, fijn dat Ensueno zo lekker leip. Dat is altijd zo genieten he. Jammer dat ze nog niet zijn begonnen met je eigen bak. Hopelijk stopt het snel met vriezen. Al moet ik zeggen dat ik het nu heerlijk weer vind.
Soeske, mooie deken voor Brammetej zeg. Staat hem flitsend.
@Spokie, wat zeg je dat mooi. Jij bent degene met waar je het je hele leven mee vol moet houden! En het is zo waar! Sun heeft je inderdaad lekker in de maling genomen, dat had je kunnen verwachten, de clown. Maar hoe lang rij je hem nou? Volgende keer gaat het vast stukken beter, gaan we tegen elkaar rijden! @Lisenka, gelukkig dat je je paardjes hebt, lekker rustig aan hoor @Patries, nieuwe avatar? Leuk, heb je foto's ook bekeken. @Soeske, wat een schattig dekentje @Flamon, wat een verhaal, ik lag dubbel. Had je het niet verschrikkelijk koud?
Ik ben vanmorgen even naar stal geweest om Xantha buiten te zetten, het is weer zoooo lekker. Daarna lekker haar hele stal lekker leeg gehaald zodat deze eens lekker kan drogen (ze staat in een container,waar geen vocht uit weg kan lopen). Vanmiddag heeft een vriendin de stal weer opgestrooid en nu is het weer lekker schoon! Verder heeft ze vandaag lekker een dagje vrij, mijn bijrijdster is ziek. En Xantha had wel een dagje vrij verdiend!
Ik had een topdagje vandaag, zowaar! Sinds tijden begint alles er weer een klein beetje op te gaan lijken...
Vanmorgen barok in Aalsmeer gestart met 't grijze spook. Ik verwachtte er bar weinig van omdat ze van de week precies weer een opstandige week had... Had dus als enig doel zonder racepartij de bak door te komen! Vanaf het moment dat ik erop stapte gaf ze een heel fijn gevoel, dus ik heb weinig gedaan met losrijden, wilde niks verpesten. In de eerste proef pakte ze ook fijn aan, op de dingen na die gewoon nog onbevestigd zijn was het helemaal niet slecht, totdat ik de kluts kwijt raakte bij een volte in galop en daardoor aan de verkeerde kant van de bak uit kwam! Waardoor mijn lezer ook weer de kluts kwijt raakte en ik voor mijn gevoel eindeloos op de volte bleef rijden totdat uiteindelijk de jury uit zijn hokje kwam... Ik riep gelijk 'sorry ik weet het niet meer!' Waarop hij antwoorde dat het niet gaf en hij aangaf waar ik verder kon gaan, fijn, we konden weer door! Jammer, maar ja, niks aan te doen... De tweede proef was ze nog wat constanter, en ik zelf ook , wat me een goed gevoel gaf voor dit moment!
Bleek ik voor de eerste proef nog precies 180 (182 - 2) punten te hebben en voor de tweede 191! en 2x 1e! We konden dus trots en tevreden naar huis!
Heb trouwens Enno IRL gezien vandaag, hij is echt zooo stoer! Hoeveel punten hadden jullie, was je een beetje tevreden?
Vanmiddag nog even van het mooie weer genoten en met een stalgenootje met m'n witte spook naar strand geweest. Voor het eerst sinds tijden bleef ze rustig op strand en konden we een heel stuk draven zonder stress! Helemaal happy dus vandaag! (en dat terwijl ik de hele nacht heb lopen spoken, buikgriep waarschijnlijk, al een paar dagen last van... )
Hee Eliss. Ik vond het super leuk om jullie ook in real life te zien. Jammer dat ik je niet heb zien rijden. Wat een beauty heb je zeg! Wij hadden maar 164 en 162 punten maar Enno was wel heel braaf. We waren zo vreselijk trots op hem! Ik was vandaag eigenlijk helemaal niet zenuwachtig meer maar enno vond alles toch wel erg eng, vooral de witte hekjes. Daardoor ging hij hoog bovenin lopen en met korte passen. Maar ja ik vond eigenlijk dat hij het geweldig deed en ik heb mij gelijk opgegeven voor bunschoten 13 april. Hoe meer ervaring hoe beter en dan zal hij vanzelf wel wat rustiger worden lijkt mij.