Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 09:02

Hoe is hij de nacht doorgekomen?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 10:59

Goed gelukkig, heeft al z’n hooi gegeten, gedronken en flink gemest. Hij is alleen nog gevoelig en strak op de flanken dus wel in de gaten houden. Maar niet meer zo gevoelig als gisteren dus even duimen dat het snel over is!

Hij houdt nu ook enorm veel vocht vast op z’n schouders/buik en heeft vocht in de longen (alleen rechts wel) ..

Arme kerel toch ;(

Afbeelding

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 19:01

Leuk al die opgroei foto’s :D

Tarzan wat een heftig zeg die koliek er ook nog bij :(:) Gelukkig nog wel goed de nacht doorgekomen. Hopelijk gaat het nu ook nog goed en heeft hij niet nogmaals een terugval.

Dorien66 Wat goed zeg dat je nu al een goede plek hebt uitgezocht voor het beleren. Heel verstandig om dat uit te besteden als je daar een beter gevoel bij hebt.

Wat leuk Seni dat het zo goed allemaal, heel leuk om te lezen brengt echt een glimlach op mijn gezicht <3

Ik baal zelf enorm van het huidige weer. Heb zelf zoveel last dat iets doen op stal er dan niet inzit.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 10:04

Fuego lijkt weer op te knappen van de koliek gelukkig. Hij oogde vanmorgen al een stuk fitter en fijner. Nu duimen dat het weer zich snel stabiliseert dan voelt hij zich vast meteen veel beter!

Afbeelding

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 10:08

Och och wat een zorgen weer. Ik hoop dat hij dit niet te veel gaat doen :knuffel:

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 10:14

Dat hoop ik ook niet … gisteravond stond hij er best triest bij dus extra blij dat hij vanmorgen weer fit oogde .. :\ Soms twijfel ik dan gewoon moet ik dan gewoon afscheid nemen?! ;(

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 12:09

_Tarzan schreef:
Dat hoop ik ook niet … gisteravond stond hij er best triest bij dus extra blij dat hij vanmorgen weer fit oogde .. : Soms twijfel ik dan gewoon moet ik dan gewoon afscheid nemen?! ;(

Die keuze kunnen wij niet voor je maken vanachter een beeldscherm….. maar je kan nooit te vroeg zijn, alleen te laat..
Aan een paard zie je gauw genoeg of het licht uit de ogen weg is of niet. Ik zag dat heel snel bij mijn merrie ;(

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 12:30

Maar dat is dus nog niet weg … hij oogt zo nog enorm fit terwijl ik gewoon weet dat hij van binnen langzaam kapot ‘nt gaan is. Dat maakt het zo enorm moeilijk. Je weet dat je afscheid moet gaan nemen, maar nog niet wanneer. Elke keer als hij dan een slecht moment heeft denk je daar dan aan. En nu met de koliek al helemaal (en al helemaal omdat ik m’n vorige paard kwijt ben geraakt aan koliek ;( )

Dat m’n lieverd nog maar mooi even hier bij mij mag blijven <3

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 13:51

Fijn dat het weer iets beter met hem gaat Tarzan. Per dag bekijken maar denk ik.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 15:23

Ik zou het ook per dag blijven bekijken, dit weer is natuurlijk ook funest voor zijn longen maar in het voorjaar knapt hij wellicht weer helemaal op.

Leuk om al die foto's te zien, meeste worden naarmate ze ouder worden steeds knapper.

Caca collage, is ook alleen maar knapper geworden.
Hij kwam van ver (rechtsonder in Spanje), rechtsboven net een paar maanden in Nederland.
Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 15:27

Doe ik inderdaad ook maar is ook wel erg zwaar moet ik zeggen om zo naar je paard te moeten kijken.
Hopen dat het weer snel stabiliseert, dat zal hem zeker helpen!

Knap paard Elisa! <3

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 16:01

Dankjewel, ik vind hem ook zo knap geworden.

En dat kan ik me heel goed voorstellen, je voelt je zo machteloos als je je paard zo ziet.

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 16:39

_Tarzan schreef:
Doe ik inderdaad ook maar is ook wel erg zwaar moet ik zeggen om zo naar je paard te moeten kijken.
Hopen dat het weer snel stabiliseert, dat zal hem zeker helpen!

Knap paard Elisa! <3

Dat is mega zwaar....
Maar je weet t wel wanneer het moment daar is.
Hopelijk kan je nog een tijdje van hem genieten.
Sterkte Y;(

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 19:21

Ik heb nu twee keer een paard laten inslapen en beide keren was er geen twijfel. Ze straalden iets uit wat ik niet goed kan beschrijven, maar ik wist het. Ik voelde het.
Niet dat dat het gemakkelijker maakte, maar het was zo duidelijk dat ze het niet meer aankonden… Ik denk dat jou dat ook gaat gebeuren, dat je op een dag bij hem komt en het ziet.

Ndn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 22:50

Hallo,
Wat een mooie paarden komen hier voorbij.
Graag wil ik me ook voorstellen.
Dit is mijn knapperd die vandaag 6 is geworden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 23:57

Tarzan: hoe is het nu met Fuego? Hoop dat hij nog een tijdje bij je mag zijn! Wel jaloers op jullie hoeveelheid sneeuw!

Dorien; spannend voor Taruga volgend jaar, hier is de rui nog niet begonnen. Al lijkt ze juist een ietsje pietsje aan wintervacht te hebben aangemaakt!

Jenara: zo die van jou is echt mooi wit geworden zeg! Mooi ook met donkere manen en staart!

Balou: Chichi is gaaf aan het opdrogen zeg!
Keeyzie; die van jou is ook echt flink wit geworden!

Ik vind Cortes zooooo gaaf! Ook echt een Hele mooie bouw!!

NDN; welkom hier, vertel eens meer over je aanwinst!

Ndn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 00:11

Seni: ik heb haar nu bijna 2 jaar, toen ik haar kocht was ze net 3 weken in nl. Ik ben iets langer als een jaar bezig geweest met grondwerk om elkaar te leren kennen en haar sterker te maken. Sinds afgelopen zomer (juli) ben ik bezig geweest met het zadelmak maken en ik rij haar nu ongeveer sinds 6 maanden los. Ze is enorm leergierig. Wel een paardje wat snel spanning heeft.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 15:22

Welkom Ndn!

Hoe is het met de sneeuw bij jullie? Hier lag er vanmorgen een mooi laagej, maar het is al bijna weggesmolten helaas.

Afbeelding

Afbeelding

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 16:27

@tarzan, ik duim heel hard mee voor Fuego!!
Hoe gaat het nog met de jonge spruit in training?

@dorien66, wat gek dat he dat zo aanvoelt! Maar ergens kan ik het me wel voorstellen.
Hier geen sneeuw! Vandaag weer zon

@ndn, welkom! En wat een knapperd heb jij zeg! Wat doen jullie samen?

@Seni! Dankje ik vind haar ook echt knap geworden!

Ik heb een paar foto’s gekregen van onze springtraining 2 weken geleden
Zo trots op wat we al bereikt hebben!
2j geleden struikelde ze nog over balkjes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ndn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 17:32

@dorien66: wij hebben ook geen sneeuw gehad, hier scheen heerlijk heel de dag de zon
@jenara: dankjewel! Wij doen voor nu dressuur. Van de zomer wil ik dit wel gaan afwisselen met lekker naar het bos. Wat leuk dat je bitloos rijd en springt

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 11:25

Dorien, sneeuw???
Hier was het gister lekker warm en zonnig!

Een oortjes foto vanaf de Haflinger, daar zie je het zonnetje!
Afbeelding
Afbeelding

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 20:07

Ndn: herkenbaar verhaal, maar wel echt belonend werk als het zo’n groot verschil is!

Dorien: jaloers op jullie hoeveelheid sneeuw! Hier bleef het liggen op de daken; that’s it. :')

Jenara; wat leuk het bitloos springen!
Ziet er goed uit! :):)

Hier gister weer eens op buitenrit gegaan! Dit keer helemaal in ons eentje! Ze deed het weer zooo goed! Die oren zijn niet naar achter te krijgen. <3
Afbeelding

Op de eerste 100 meter kwamen we wel al iets van 10 plassen tegen; dat was wel een dingetje voor der. Ze is een echte prinses en houd niet van vieze voeten. :’) Wilde er geen gevecht van maken zo aan het begin. Dus zelf haar weg eromheen laten zoeken en later op de route geoefend met wat plassen en daar wilde ze toen wel doorheen.
Onderweg 1 ruiter tegen gekomen in volle galop, vond Siarah wat spannend maar ze vond vrij snel weer de rust. Later nog een jong ruitertje die rustig voorbij kwam stappen, ook daar vond ze relatief snel der rust weer. De wandelende mensen waren raar maar kwartje viel snel dat ze haar niet gingen aanvallen.
En op het eind nog een oude vrouw haar dag gemaakt. Ze stond een beetje in trans te turen naar Siarah dus haar zoons vroegen of ze Siarah mocht aaien; geen probleem even snel halster om gedaan en mevr heeft minuten lang Siarah zachtjes over haar hoofd geaaid en aan haar hand laten snuffelen. Ik kan het niet helemaal beschrijven; maar zoals ze daar stond voelde ik hoe magisch dit voor mevrouw moet zijn geweest. Ze heeft eigenlijk geen woord gezegd maar het was een mooi moment.
Haar zoons hebben nog wat foto’s van de 2 gemaakt, ik mocht ook foto’s maken maar heb mevr. wel even onherkenbaar gemaakt.
Afbeelding

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 20:33

@Jenara wat een leuke foto’s, knap hoor!

@Seni een echte topdag zeg en een oudere vrouw haar dag helemaal gemaakt, wat ontzettend lief <3

Izarra was vandaag heel relaxed en braaf met longeren dus ik had ook een leuke dag op stal <3

Afbeelding

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 21:22

De sneeuw was hier van korte duur hoor. Dezelfde middag nog was het meeste weggesmolten.

Bijzondere ontmoeting seni :j

Vandaag een flinke wandeling gemaakt met Taruga en haar Friese vriendin. De eerste twee grote plassen werden vakkundig ontweken, maar vanaf de derde plas, waar ik met haar even extra aandacht aan besteedde, was het hek van de dam. Iedere plas moest bedwongen worden :D na de zevende plas ben ik gestopt met de snoepbeloning :+ Kind is wel heul errug intelligent geloof ik :o

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 14:17

Hey wat leuk weer wat nieuwe mensen. :D

Tarzan heel veel sterkte, ik duim dat hij nog een mooie zomer mee mag! <3