Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boerinnetje

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 07:36

Balen Karin, zag het idd ook al voorbij komen op fb. Uit de reacties daarop begreep ik dat er die dag van allerlei andere concoursen zijn. Ik kon dan trouwens ook niet, en daar baalde ik al van want voor ons is het ook redelijk in de buurt. Weet je al waar je nu gaat starten?

Esther, goed bezig!!! *\o/* Ga je nu ook direct over naar de L2?

Eclare, balen hé, dit weer? Vanaf nu mag het gewoon niet meer regenen.

Vorige week ben ik ook weer gestart. Wedstrijd was bij onze eigen vereniging, dus daar moesten we natuurlijk wel naartoe. Voor mijn gevoel ging het niet heel geweldig, zeker de 2de proef niet. Het was al laat op de avond en volgens mij, wilde Lobke graag naar huis toe. De motor ging aan en we waren zo klaar 8-) . Toch nog 188,5 en 205,5 pnt 8)7 . Met in de 2de proef een eerste plaats. Nooit verwacht, maar toch mooi mijn startgeld weer terug verdient.

Hebben jullie de paarden trouwens op ijzers staan?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:12

Balen zeg met de wedstrijdperikelen... Hier ook... Zou gister naar emmen, trok ik m kreupel uit het land. Waarschijnlikk hoefzweer... Hoefsmid komt straks. Pff rust geen zegen op dit buitenseizoen!

Hier niet op ijzers dus alleen wedstrijden op zand.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:52

Gefeliciteerd boerinnetje!
Nee hier ook geen ijzers dus ook alleen wedstrijden op het zand.
Ja ik ga gelijk over, ik ga waarschijnlijk toch die hengst rijden en dan moet ik natuurlijk L2 met winst zijn anders mag je geen hengst starten.
Anders had ik denk ik nog wel even willen wachten

Jammer Michelle, doordat het naar een andere locatie was gegaan kon ik juist mee doen :) ik wil alleen maar op zand starten en dat was bij jullie natuurlijk niet.
Kon je niet met iemand van stal mee rijden? Heb er genoeg van de Cavalier gezien..

Balen Ilsemarie, gelukkig 'maar' een hoefzweer

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 09:00

boerinnetje van harte

Ilsemarie: aii balen hopen dat het mee valt

ijzers: ja alleen in de zomermaanden. 1x op gras gestart en ga wel eens over de weg naar clubles en dan is dat ook wel fijn. In september trek ik ze er weer onderuit.

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 09:03

Ik start ook alleen maar op zand maar het M en Z is wel altijd op zand bij onze locatie.
Nee makkelijk vervoer regelen ging niet, was natuurlijk pas donderdagavond bekend en moet ook eerlijk zeggen dat ik niet zomaar iedereen vertrouw om mijn paard te vervoeren :n . Normaal rijd mijn vader maar die had natuurlijk ook al dingen gepland staan dus t hield gewoon een beetje op helaas!

Hier alleen voorijzers maar start ook niet op gras, anders moet ik hem rondom zetten of eraf halen en dat vind ik het gewoon niet waard.

MarBri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 10:58

Ik heb haar wel op ijzers. Maar is wel beetje noodzaak ook. Ze heeft een hele grote wond met 3/4 van de kroonrand beschadigd gehad als 3 jarige. Met ijzers zie je er niets van. Maar haal je ze weg dan breekt binnen week de hele wand van die hoef af. Wij zijn aan het trainen voor M1 nu. Puntjes zijn binnen. Denk dat ik in augustus weer start

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:11

Jenny, zoiets zat ik ook te denken. Is dat te doen? EN heb je alleen voor ijzers of rondom?

Esther, goede reden om over te stappen. Per wanneer ga je die hengst rijden?

Eclare, op zich wel netjes geregeld maar voor diegene die geen vervoer hebben geregeld, wel lastig. Neem aan dat je kosteloos kon annuleren?

Marbri, das dan een hele logische keuze. Of eigenlijk geen keuze.

Ik twijfel nog een beetje wb ijzers. wij trainen thuis op gras, maar starten ook op gras. En merk dat ze vooral tijdens de proeven soms wat gaat glijden. Nu kan ik wel alleen op zand gaan starten, maar de selecties voor Kootwijk zijn ook op gras, en vind het zonde om die dan te verknallen omdat ze gaat glijden, terwijl dit relatief makkelijk te verhelpen is.
Maar dan, alleen voor of rond om....

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:27

als je ijzers hebt voor wedstrijd dan zou ik rondom doen.
Ik wil ze er bij arjen niet meer onder hebben omdat hij er gewoon bagger mee loopt. Hij vertraagt enorm in z'n beweging. Vorig jaar hele seizoen niet lekker aan de loop gekregen, ijzers eronder weg en de volgende dag liep hij weer als een zonnetje.
Maar hij heeft ook ramphoeven, zonder ijzer en dan elke 6 a 7 weken bekappen doet het het beste bij hem.

als hij makkelijkere hoeven had en prima liep zette ik 'm in het outdoorseizoen ook gewoon rondom op ijzers.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:35

ja rondom. Ik vind het handig
doe ze er half mei onder
half juli nieuwe en dan na 2 maanden er weer af. eerst maand brokkelt wel af bij de gaatjes
maar na de volgende bekapping is het weer helemaal netjes

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:01

Boerinnetje, de hengst rijd ik nu al maar hij is pas net zadelmak dus doe nog even rustig aan en we gaan eerst even aankijken hoe hij gaat reageren op merries in de bak als ik aan het rijden ben :=

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:49

Douwe staat ook blootsvoets hier geen ambitie om selectie te rijden en er zijn meer dan genoeg locaties om op zand te rijden. Douwe gaat nu wel iedere 7 weken naar de smid maar dat is ieder jaar zo rond deze tijd.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:58

Klasien staat op dit moment zonder, maar dat is vanwege het veulen. Als ik straks weer met haar ga rijden krijgt ze weer rondom ijzers. Niet alleen voor de concoursen, maar ook voor het wegdek. Ik rij bijna iedere dag buiten en dan slijten haar hoeven gewoon te snel.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 23:08

@ Boerinnetje De planning is nu Drachten, Assen en nog eentje in Frl.

Jetteke staat rondom op ijzers nu.

Hoe gaat het nu IM?

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 11:48

sorry voor het niet reageren had het erg druk met toetsweek ik zal vanaf nu weer actief zijn :D

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 09:35

Ik ben vorige week weer eens gestart met Anke in de M1. Beide proeven gingen helaas bagger. Anke vond dat er bij de bomenrij achter de jury auto spoken zaten, dus die kant op rijden was drama. Uiteraard ook geen winst gehaald.
Anke staat sinds een paar weken weer op ijzers. Rond oktober gaan ze er weer onderuit. Ik start meestal op zand, maar vooral met mennen nog wel eens op gras. En wij rijden ook erg veel buiten. In de wintermaanden red ik het dan net zonder ijzers

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 10:04

balen janneke! maarja volgende keer beter joh!

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 11:03

Was de 1e keer onder het zadel op gras en dan ook nog een vrij grote wedstrijd (mennen en dressuur samen)

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 21:56

ja dan snap ik het wel, dat is natuurlijk erg spannend!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 09:58

janneke: jammer. volgende keer beter!!

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:41

Jammer Janneke! Op naar de volgende

Dutch staat zonder ijzers, start daarom ook alleen maar op zand. Nu moet ik zeggen dat hier in de buurt ook steeds meer wedstrijden op zand zijn.

Vorige week een slechte wedstrijddag gehad. Bodem was zo nat en Dutch vindt dat echt niet fijn dus 175,5 en 178 helaas

Maar gister heeft ie weer bewezen dat ie het wel kan! Een 4e prijs met 197,5 in de eerste proef en een 3e prijs met 193 in de 2e proef!
Super trots natuurlijk!

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 12:02

hanne staat ook zonder ijzers. heb zaterdag 9 juli een wedstrijd op zand/gras dus ik hoop dat de eerste proef op zand is want die telt mee voor de selectie en als het droog is maakt gras mij ook niet uit.
gefeliciteerd!

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:22

Hannelover alvast succes!

Dutch loopt niet lekker op gras, dus voor ons geen wedstrijden op gras.

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:42

dankje :D
dat lijkt me wel irritant want er zijn best veel wedstrijden op gras vlgns mij

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:04

Hannelover, hier in de buurt zijn steeds meer wedstrijden op zand. Nog maar weinig op gras dus voor ons maakt dat helemaal niet uit

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:08

oh das wel fijn