[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:43

Iloon en denise, dankje.
Zilfstar, fijn dat het beter gaat met Jippe.
Iloon, zo, dat moet schrikken zijn geweest!

Nog wat plaatjes, Goya Bram en Spirit op avontuur :D
Afbeelding
Afbeelding
REMMEN
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Spirit vond t alleen nog wel wat eng, bleef vlakbij Bram
Afbeelding
Even alleen op pad
Afbeelding
Gauw weer terug naar Bram
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:24

Frank: Gelukkig voor Ilona heeft ze er maar een week op moeten wachten := Gelukkig waren de foto's het wachten waard.
Fijn dat het rijden op Sam zo lekker ging. En heerlijke foto's van je ritje met Despie

Ilona: haha, Chico blijft jou maar blij maken :D Echt super dat hij het pasje opzij zo goed oppakt. Ik wil ook nog een keertje weer op hem rijden, hij rijdt zo lekker *D

Cynthia: Hoe oud is jullie Lusitanoveulen van dit jaar?

Martine: 40 euro voor 25 kilo :wow: Dat is nog eens geldklopperij!!
Wat een heerlijke foto's weer Martine!

Shanna: Gefeliciteerd met jullie fantastische debuut in de Z1 ! Top hoor, gelijk 2 winstpunten :D

Saida: We hebben helaas geen vriendjes voor hem dit jaar. En ik weet niet of hij het met Bondosa leuk genoeg vind om buiten te blijven. Straks springt hij door het draad.
Leuk dat de meeting geslaagd was, de foto's zien er ook leuk uit.
Heeft Anouk nog foto's gemaakt van jou op Rintske?
Als je woensdag toch naar Groningen rijdt kan je nog wel even een halfuurtje door rijden naar mij toe ;) (of een andere keer als je Jorrick weg brengt)

Malin: Top dat je weer lekker kan rijden op Suevo :D
Fijn dat Dinkey weer terug naar zijn oude stal kan, wel prettig dat tenminste 1 van je paarden om de hoek staat. Maar ik het niet mogelijk om Suevo ook daar neer te zetten. Het geld wat je nu aan benzine kosten kwijt bent zou je ook aan een iets duurdere stalling in de buurt kunnen uitgeven, of niet?

Ellis: Wat een super leuke merrie! Is ze ook te koop?

Madelief: Gaaf een portret, kan je er een foto van maken? Ben wel benieuwd :j
Ojeej, Furia aan het hoesten :(:) Is het al beter?
Wat gaaf!! Echt leuk :j En helemaal top dat Fuurtje het zo goed oppakt.

Michelle: Gave foto's van je cross-les :D

Karina: Fijn dat Sol al weer wat begint aan te komen :j
en je vakantie was volgens mij wel geslaagd :D
Ah, die arme Veludo, echt balen dat hij daar zo op reageert :(:)
Wanneer komt Yenneke bij jullie? Ik moet ook nog die kant op ;)

Suzanne: Leuke foto's weer.

Ilona: Gedsie, wat eng van die vechtpartij. Gelukkig was je op tijd weg.

Denise: Wanneer komt Heike weer naar huis?

jellie: Vervelend dat Flan haar been verbrand :(:)
Altijd fijn, opslag ;)

Kelly: Spannend :D Hoeveel dagen is ze nu drachtig?

Afgelopen zaterdag ben ik weer bij Robert en Aline op bezoek geweest. Het was weer super gezellig en ik heb weer een paar van hun prachtige paarden op de foto gezet. Mijn refelectiescherm wat binnen, dus die moest ik natuurlijk even uitproberen O:)
Daarnaast ben ik helemaal verliefd geworden op Mistico, een van hun veulens. En hij liep ook zo mooi :~ Hij danste gewoon. En zijn papa is ook zo gaaf :D Maarja... als hij nou 3 jaar later geboren was :P

Gisteren heb ik even 1 dag voor een collega gewerkt, even een onderbreking van mijn vakantie dus. Maar ik vond het toch best wel gezellig.

Ik heb nieuwe Emilio foto's, dus wellicht dat er vanmiddag een nieuw topic is :p

Nu eerst verder met de opening.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:26

Ilona: ja zoiets hebben we echt nodig hier :) bepaalde dingen kan je hier ook bij een drogist hier op het eiland kopen, zoals wormenspuiten. Die kon je ook bij de DA krijgen natuurlijk. Maar het schijnt dat je bij dat winkeltje dan ook een lijst hebt met dingen die besteld kunnen worden :) hoe duur kosten wormenspuiten eigenlijk in NL? Hier zo'n 25 dinar, dat is 15 euro ofzo. Chico is wel lekker temperamentvol he? Beetje dansen enzo? Hij klinkt als zo'n lieverd :) Flaaf is op een buitenrit gewoon het fijnst, dan geniet hij er echt van. Als we alleen gaan is hij altijd lekker rustig, maar samen met een ander paard dan wordt hij wel macho en dribbelig ;) Tunesisch eten is lekker ja! Veel sauzen die je met brood eet, gefrituurde dingetjes, soepen, vis en natuurlijk couscous ;) Alleen couscous daar begin ik niet aan, dat vinden ze toch altijd het lekkerst van hun eigen mama ;) Kan me voorstellen dat jij niet meer zo snel naar zo'n feest gaat :( Enne, waar blijven die foto's!?

evdpanne: gelukkig gaat het weer wat beter met je voet :)

Jellie: inderdaad :j alle begin is moeilijk, maar juist als het dan steeds wat beter gaat geeft dat zoveel voldoening :) ik wordt ook altijd helemaal warm van binnen als Flaaf hinnikt als ik eraan kom. Darius doet dat ook wel, maar die doet het bij iedereen :') hij wil alleen maar eten. Maar juist als je alle tijd neemt lijkt het toch beter te gaan he... Eens in de 6 maanden zo'n prik is nog wel te doen dan, je schreef eerder dat ze dan zo'n 50% kans had er weer bovenop te komen? Kan je haar dan ooit weer bereiden of houd je haar als vriendin gewoon? Darius wordt wel wat groter denk ik, maar ik vond die twee ook net iets meer uitstraling hebben dan die andere zwarte hengst.

Denise: ja en het heeft ook een functie toch :)

Madelief: goed zo die Furia :) je bent hem vast aan het voorbereiden voor het huwelijk? ;)

Soeske: leuke foto's, wat doen ze soms toch maf he :+

Zitouna

Re: [HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:32

Sanne: ja vond het ook nogal veel :S alles wat geïmporteerd is wordt bijna 100% belasting over betaald dus dan lopen prijzen nogal op :( en dank je :) :)

Dit is de berber van bokker Bedouin waarmee ik dus laatst gemeet heb en die hier ook een beetje meeleest ;) meeschrijven komt ook nog wel..? ;)
Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:51

Die is ook knap!

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 15:05

zasread die is van afgelopen 13 Maart :D

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 15:42

Grappig om te lezen dat hij toen hij vorige x te koop stond wel de nodige aandacht heeft getrokken.

Jippe's wond wat rustiger geworden gelukkig.

Madelief, wat gaaaaaaaaaaaaaaaaaf :):) Heb je er foto's van?

Soeske, leuke pic's.

Zasread, gezellig bij RObert en Aline gehad. Bijna een veulen meegegapt :))
Kommaarop met dat topic!

Laskhmi, klinkt wel als een lekkere keuken :9 haha Darius dus echt hinniken naar iedereen.. als er maar wat te snaaien komt :))
We mogen eind van de week er weer op en kijken hoe ze dan loopt.
Als we geluk hebben kan ik dan weer rustig mennen en gewoon een b-proefje sturen. Meer zou ze eik niet kunnen maar dat geeft niet.
Als het rijden niet gaat wil ik kijken of ik wat kunstjes kan leren enz.
En wat grondwerk doen.. Als t rijden niet meer gaat zijn er nog zat optie's om lekker in de weer te zijn met haar maar wat het ook wordt, ik zal haar nooit en te nimmer niet wegdoen :+: Hoe groot zou Daar ongeveer worden?
Leuke berber van Bedouin!

Mag over een kwartier naar huis. Is zo stil.. 3 telefoontjes ipv 30 :+ over een paar weken barst wel weer los maar zit bijna de hele dag op internet...

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:39

soeske schreef:
Die is ook knap!

Jellie schreef:
Leuke berber van Bedouin!

Ok ok ik moet nu de overstap maken naar Barok,... dit is een introductie waarbij meeschrijven dan inderdaad niet meer te ontwijken is.

Hallo allemaal ik keek mee op de roze wolk, maar nu kom ik maar gewoon meedoen.
Dat heb ik dan af en toe dan blijf ik naast het paard meerennen terwijl ik er met dezelfde snelheid heel makkelijk kan op springen.
Deed ik vroeger ook met voltige ( toen ik 14 was :oo weliswaar) ik ging zo op in het meerennen dat ik vergat te springen.
En dat ging toch zo gemakkelijk.

Merci Martine.

Manlief doet zijn siesta en ik ga nu maar even inlezen, wie wat waar.
Oh ja en in de intro is Rafale, zo snel als de wind.
Optimaal berber maar we vermoeden ietwat arabisch bloed vanwege die snelheden. Ik ben met hem in een galop gegaan in de Sahara en sturen was gewoonweg onmogelijk.
O En die rare ponyhoofdjes heb ik inmiddels van de poortjes laten slopen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:18

Esther: Jaa, er zijn echt áltijd sensatie zoekers die willen blijven kijken. Vooral doen zou ik zeggen :+ . Echt gevaarlijk hoor. Zodra ik zie dat er ergens alleen al vechten is, ben ik pleite :D . Fijn dat het beter gaat met je voet! Je kan vast niet wachten weer erop te klimmen! ;)

Jellie: Ik zag dat je me had toegevoegd op hyves. Leuk :) . Mooie foto van jou en Flan en je hondje!

Gab: Haha, ja, ik moet de nummers nog doorgeven die ik wil :D . Ik ben iig erg blij met het resultaat :j . De foto's betenen echt super veel voor me :o . Maar nog even geduld dus hihi!

Madelief: :):) Whaaa, Fuur ook al voor de kar!!! Jeetje, het is wel een veelzijdig dier he! :D Echt gaaf, heb je pics?!

Suus: Gave foto's van je beestenboel. Lekker stuk wei hebben ze :D !

Sanne: Jaa, veulenfoto's! Altijd leuk :D . En ook weer bij Robert en Aline geweest, leuk! Die veulens van hun zijn ook super gaaf ja :D
Enne, snel dan weer langs komen jij :D ! Ben benieuwd als je hier weer bent, en je weer op stapt hoe je hem vooruit vind gegaan! Als je weer in Oud-Beijerland bent, dan is het dus weer een ritje hierheen haha!

Martine: Chico kán zich heel druk maken. Maar liever niet hoor := Hij is ook liever lui dan moe :+ . Op de wei moet echt wel iedereen gaan rennen, als er ook maar 1 blijft staan, blijft hij ook staan haha! En couscous is een gevaarlijk recept dus haha, ach tsja, als je de rest lekker kan maken, geeft het niks toch :D

Nog iemand met een Berber hier. Leuk, welkom!

Zo, het is weer tijd om naar huis te gaan :D . Als het weer goed blijft (betrekt een beetje hier? ) vanavond nog even op het strand rijden met Chico samen met een vriendinnetje :D . Even lekker uitwaaien! Morgen weer serieus aan de bak, dan hebben we onze 1e les.. spannend :D . Heb er wel zin in! Vorderingen boeken 8-)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:26

Ik sta in de krant. Met quotes. Beetje gek want ik kan me niet herinneren dat ik een redacteur gesproken heb.
Bovendien heeft hij/zij niet zo goed geluisterd, aangezien ik hiervoor al Z2 heb gestart, en volgens het krantenartikel dit mijn 1e keer Z1 is :+

Citaat:
Alderliesten debuteert met zege in Z1-klasse

HUMMELO – De voor Varsseveld rijdende amazone Shanna Alderliesten debuteerde gisteren op het concours hippique in Hummelo in de Z1-klasse. Met succes, want ze won meteen.
Alderliesten liet de geroutineerde concurrenten achter zich en haalde tweemaal de winnende score van 219 punten. Zelf was zij bijzonder tevreden over haar optreden met Vajnic.
“Ik heb heel fijn gereden en ben tevreden met deze scores. Omdat ik zelf ook nog geen ervaring op Z-niveau heb, ben ik van plan om het rustig aan te doen met Vajnic en zeker volgende zomer ook nog Z1 te rijden.”
Alderliesten die pas na het regiokampioenschap voor het eerst in een 20 x 60-baan oefende: “In de grote Z-banen komt Vajnic nog beter tot zijn recht. Met name de verruimingen kan ik nog beter laten zien en de overgangen terug zijn ook beter voor elkaar.”

Bron: De Gelderlander, 24 augustus 2009, rubriek Achterhoek Sport

Maar verder toch wel leuk hoor. :+ :')

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:42

MartineEigenlijk wil ik wel alles weten van dat DA winkeltje. Onze DA is momenteel een tour d'Europe aan het maken en was zelfs even in Amsterdam.
Hij deelde eerder al eens gratis bitten uit en heeft ons er 3 gegeven. Zo'n winkeltje heeft hij dan enigszins maar heel summier op Donderdags op de markt, vanuit de auto, waarbij hij en zijn collega gratis dieren behandelen.

Annash Gefeliciteerd! Zo jammer wanneer journalisten zelf creatief gaan doen.

Soeske Prachtige foto's! Ik kan zo jaloers worden wanneer ik zo'n groen grasland zie waar paarden lekker los kunnne dollen!

Hier onze berber Rafale solo, op zand.

Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:44

Kan ook zijn dat het van de vereniging komt he... maar dan nog gek dat ze dat niet even zeggen _O-

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 18:55

OK eindelijk beetje bijgelezen.

@ Saida: op wat voor internaat gaat je zoon? Moet er zelf neit aan denken hoor, zo jong al zo veel van huis. Maar begreep uit eerdere posts dat het niet anders kon.

@lakshmï: ja wat is dat toch de laatste tijd. Alles meto maar kort. Een shet met een Fjordenkapsel bijv. Ik vind dat echt niet staan. Nu moest het bij die shet wel ivm veel vuil enzo (achterstallig onderhoud van voor de aankoop) maar toch. Geef mij maar een flinke wilde haardos. Bij Jippe zijn het nu soms van die rolletjes (hij heeft een lichte slag in zijn manen, niet zo'n heel erge krul dus als sommige Friezen) maar wel een superkort voorplukje. Helaas slopen zijn weidemaatjes zijn vliegenfrontriem steeds van zijn halster af |( OOK als het met ducktape eromheen vast zit. Nu ik de frontriem eraf heb gehaald laten zij zijn halster weer meer met rust. Zouden ze het een belachelijk gezicht hebben gevonden? (Ik vond het wel stoer, was een zwarte.)

@ Annash: leuk dat je in de krant staat, maar wel vreemd als je geen interview gegevens hebt haha. Zijn de "quotes" wel uit jouw mond gekomen? Ben zelf ook ooit eens geinterviewd (maar dan voor iets heeeeel anders, nml nav mijn ongeluk om wederom aan te geven hoe gevaarlijk die bepaalde spoorwegovergang was) en toen heb ik het artikel eerst mogen lezen. Heb toen de nodige "quotes" en wetenswaardigheden mooi nog kunnen aanpassen (zo leek het door de tekst alsof eerst mijn dieren en dan pas mijn man het belangrijkst waren voor mij...)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 18:56

Ik heb dit soort uitspraken zaterdag zeker wel gedaan, ja. Afgezien van dat Z-factje. :+

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 19:22

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 19:31

Shanna, volgens mij zit je een beetje te rommelen in de citaten !! Je hebt je een l in je naam gezet.

Ik lees in de Gelderlander toch echt:

Citaat:
Aderliesten debuteert met zege in ZI-klasse

Hier de link naar de krant:
http://www.gelderlander.nl/sport/paarde ... 417107.ece

Bel die krant ff op. Zo ga je toch niet om met onze toekomstig olympisch kampioen !

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 19:33

Ik weet het... hahaha. Maar ik vond dat ik toch mijn eigen naam wel goed kon typen _O-

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 19:40

:D :D :D :D Even EGO :D :D :D :D

Jaa met mijn little G is alles helemaal goed :D

De DA had het op CD gezet maar helaas bij thuiskomst bleek die leeg 8)7

Had nog wel een fototje gemaakt maar het filmpje was net zo leuk.

Hij was net aan het uitleggen dat je het kontje en het lijfje kon zien maar dat veulentje met het hoofdje naar beneden lag en dat we het daarom niet konden zien. Het lag dus waarschijnlijk te slapen..
Steekt die kleine in ene keer zijn koppie omhoog en kijkt echt recht in de camera :D

Nu al gevoelig voor de camera _O-

Afbeelding

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 19:48

_Saida_ schreef:
Beda -> KIJK! Echt gaaf om dit te zien!

Wow! Nou dan stellen onze proefjes maar heel weinig voor! Wat een prestatie!

Die lusitano is niet mijn ding. Ik wil een paard met van die bruine bambi ogen...

Sanne/Jellie - het is nu helemaal spannend, want ik heb nog niks gehoord... :Z

Eline - Fijn te lezen dat Atlas weer betert!

Heidi - Dat is betere vrijetijdsbesteding! Wat is het toch zalig om zo dicht bij het strand te zitten! Ik zie groen van jaloezie! ;)
Hahaha, je rijverslagje is lachen zeg! Zou Frank geweest kunnen zijn. Die is zo een keer met zijn skeelers bijna de plomp in gesjeest! En ik had nog zo gezegd, dat die weg steil was. hihihi. Zie hem nog gaan. :+

Haha, ik was bij mijn tante en ze vond het geweldig dat ik kwam logeren hoor, maar dat de kids zo vroeg wakker waren in haar vrije weekend viel wel even tegen hihihihi. Dus ik zei al, dat als Sabrina alleen komt, dat Sabrina dan meestal wel uitslaapt... ;)

Martine - Degene waarvan ik juist dacht dat ie er het minste moeite mee zou hebben, bleek er het meeste moeite mee te hebben! Gelukkig gaat het nu weer goed met ze.
De sevilla is een mooie ja! Frank heeft zo iets van Startrek, dat is een duits merk. Dan heet het Espanola. Fijn zadel overigens! Bij Des ligt er pommel 4 op, maar er is een smallere van.
Goh, nooit als een probleem ervaren dat een paard veel plast. Drinkt ie dan ook veel?

Jenneke - JAMMER!!! Balen!

Zilfstar - Persoonlijk zou ik niet aan biotex denken. dat bijt. Beterschap! Mijn schoonpa zegt altijd dat je een wond het beste na het schoonmaken dagelijks met wat suiker moet besmeren. Dan droogt het mooi op en krijg je het minste littekenweefsel.

Cynthia - zo heey, 81! Ik vond ze keimooi. Ben er heel erg blij mee.
En wat een mooi paardje zeg die Bijou. Een beaty. Je andere paardjes zien er ook mooi en gezond uit.

Nombrado - Deze foto is 2 jaar oud. En vrij aan de teugel lopen, tja, hij loopt met rijden ook zo, maar in de L1 wordt dit niet gewaardeerd.... Dan moet ie meer krul hebben. Zijn hals kan dat ook prima aan, maar Sam gaat ook mee om wat te zien en als ie met mij op zijn rug op pad is, is er allicht iets te zien.

Na het rijden ga ik verder op 451...

Saida, er zitten een paar heel mooie foto's bij van Rintske en jou en ook de foto's van mij er op zijn best leuk geworden. Als je me je mailadres even pb't, dan stuur ik ze naar jou toe, mag je zelf bepalen welke je op internet zet. Ik zal er mss vandaag en anders morgen wel een paar op deze site zetten...

Groetjes!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 19:51

Shanna wat leuk dat je in de krant staat.
En ach... volgens mij staan er in iedere stukjes wel foutjes.
Het gaat om het idee en dat is het belangrijkste toch!

Ilona Lekker gereden op het strand?
Van wie heb je les?

Bedouin Welkom hier, mooi paardje :~

Sanne Prachtige foto's van de barokkies van Chawwa!!
Oww en Perla zat op de 88 dagen.
2 Jaar geleden verwierp ze op 75 dagen.
Zelfs de DA wist het nog, ik was er toen echt verdrietig van terwijl het niet eens voor mezelf was geweest.

Soeske wat een leuke foto's van je paardjes!
Die kleintjes zijn altijd zo schattig!

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 19:52

Ow wat fijn Kelly! Gefeliciteerd!

Shanna: wat een leuk stukje! Wat een leuke foto's weer, ook van die racende shetten :D

Wat gaaf dat je paard voor de kar heeft gestaan Madelief!

En ik ben erg nieuwsgierig naar Emilio foto's!

Zo, nu weer leren :(

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 19:53

DinkeyGirl schreef:
Misschien is het gewoon een heel trots paard met een gebruiksaanwijzing, die je op zn eigen manier moet motiveren omdat hij t anders gewoon niet wíl doen voor je?

Misschien? ZEKER WETEN! Sam is een heel eigenzinnig paard!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:04

jee gaat echt enorm snel weer hier!

pff eerste werkdagje zit er weer op, kop is er weer af...

zag gave Goya en poownies foto's voorbij komen, shanna in de krant, toekomstige topper van kelly, berber plaatjes en veel leuke reakties op m'n 'valkenpoown'... :D
ze doet het inderdaad fijn, al vraag ik nog weinig hoor, het is meer een beetje spelenderwijs overal mee kennis maken door wandelen, longeren, lange lijnen en af en toe even erop, zo blijft het leuk en te verwerken...
verder is ze inderdaad echt heel leuk en grappig!
ze is maar ietsje kleiner dan Fifi, maar nog erg puppy, ze zal vast nog wat groeien en uitzwaren...

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:09

idefix4 schreef:
Die lusitano is niet mijn ding. Ik wil een paard met van die bruine bambi ogen...

TADAAAAA :
Afbeelding

En nog een halfzusje van Desperado ook, wat wil je nog meer ??

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:11

agoss, da's een leukerd!