[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pipi

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:53

Meiden,succes zondag!!
Gaat vast goed komen hoor,is i.i.g goed voor de ervaring Haha!

Even spammen met nog wat plaatjes van m'n knappe frieselmeisje:

Wat een lief koppie heeft ze toch...
Afbeelding

Hmmm,erg charmante foto Clown
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:56

@ Pipi: Heerlijk koppie idd hihi, ziet er echt als een onschuldig schatje uit.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 13:01

Leuke foto's, hihi dat halster heb ik ook Haha!
Esmee, dat ziet er echt goed uit! Komt ook een binnenbak zo te lezen, en een mooie prijs, helemaal niet zo duur!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 13:05

pipi: mooie foto;s!

ess: stal klinkt goed! en ik snap wat je bedoelt, klein en gezellig is veel leuker dan groot en chagerijnig Knipoog en ik zat om half 9 al te leren Knipoog alleen hou ik een paardrijpauze en leer ik vanavond wel weer verder...ga niet als er een keer zon is pas rijden als het donker is Knipoog ga veel foto's maken (zodat er vanavond weer niks van leren komt Knipoog)

Madelief: is die opleiding intern?

Go jij! Go jij! ga morgen kaartjes kopen voor pinkpop vrijdag Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
INCUBUS en Floggin Molly Haha! en voor mn broer metallica (al vind ik die ook leuk) Wordt weer leuk broer zus uitje Lachen waarschijnlijk gaat zijn vriendin ook mee en een vriendin van mij
Laatst bijgewerkt door Michelle_88 op 15-02-08 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 13:06

Bedankt allemaal! Pling
enno, ja jij snapt 'm... Clown
dan worden ze kijkerig en gespannen, gaan ze diep lopen en op de kop... Cool
Nou ja, we gaan voor de fun, toch?!
Jij in ieder geval ook veel succes! Knipoog

Pipi, leuke foto's!
Bekend halster, ik heb 'm ook! Haha!
De mijne ziet er alleen wat gebruikter uit, want die heeft ze elke dag buiten om...

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 13:09

@ Madelief: Viel me ook al op, en gelukkig komt er een binnenbak bij. Nu afwachten op het mailtje.

@ Michelle: Precies. Haha, ik zou ook eerder paardrijden dan leren hoor.

@ Nouvel/Pipi: Ja, dat halster valt me op, waar hebben jullie die gekocht, vind 'm erg leuk Haha!.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 13:13

Bienotje: Wat een kanjer van een fries rij je zeg! Echt een hele mooie ruin, lekkere nek zit er op Haha!

Soeske: Fijn dat je les zo goed ging! En nu heb je teminste wat huiswerk om aan te werken Knipoog

Mossel: Mooie frontriemen zeg! Echt heel gaaf hoe je die hebt gemaakt Ja

Heidi: Hahahaha, leer mij Macho kennen! Echt een donderstraal 1e klas! Haha! Weet je nog dat je aan het longeren was, en ik weg wou lopen uit het rondje dat ie van achter aan kwam rennen en ik zo op de grond viel Huilen van het lachen Clown

Es: Jij en Feugo gaan wel goed zo te lezen! Fijn hoor, als je straks in NL ben kan je weer lekker lessen. Maar soms kan zelf wat proberen ook best leuk zijn Knipoog

Sanne: Aah wat een lief vriendje heb jij! Haha! Wij zouden er ook niks aan doen, maar ik heb toch een kaartje gestuurd Bloos Vond ie heel erg lief! Hij zegt dat ie wat voor me heeft hihi, zie hem vandaag weer ben benieuwd... Haha!

Peet: Zo lekker dagje gehad tussen de friezen lees ik! Was toen ook erg leuk in dronten, weet je nog Haha!

Saida: Leuke foto's van Grytsje! Echt een dikkerdje word het nu, die uiers ook! Ben echt benieuwd naar het veulentje, dat laat niet lang meer op zich wachten Knipoog

Enno: Maak je maar niet druk, Enno is sowieso een mooierd om tezien hoor Knipoog Dus je steelt toch wel de show hihi Clown Maar ik ga voor je duimen, heel veel succes! Enne, foto's maken he Knipoog

Nouvel: Hee, je bent er ook weer is! Haha! Leuk dat je ook naar die wedstrijd gaat Ja Ga je met Tulp? En hoe is het verder met t witte spookje Knipoog

Mies: Haha, zo ben ik dus ook! Ik heb altijd wel betere dingen te doen dan leren Bloos Maarja, dat doet de cijfers soms niet veel goed hihi Clown

Madelief: Leuk dat het goed is bevallen in Dronten! Wie weet komt er nog wat van met de opleiding.. Knipoog En als je daar moet gaan staan met Fuur kan ik is langs komen hihi, mn vriend woont daar namelijk vlakbij Haha! Enne, moest je vandaag niet werken? Want anders had je denk ik wel moeite met opstaan of niet na die borrel hahaha Vork

Malin: Jeetje, wat een gedoe met al die zieken.. Dat is niet mis! Leuk dat je al zo snel gaat verhuizen..Hoop dat je het er naar je zin gaat krijgen Haha!

Heb nog steeds geen tijd gehad om het filmpje te uploaden.. Echt druk druk met van alles en nog wat.. Dromen Maar zal van het weekend toch proberen het erop te knallen Haha!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 13:33

Bienotje schreef:
Bedankt voor jullie welkom, ik heb zeker wel een beetje geluk dat ik deze mag rijden en dat realiseer ik me ook wel. Knipoog

Mossel, mooie frontriemen hoor! Leuke hobby, doet me denken dat ik ook nog een Hot fix applicator en steentjes thuis heb liggen. Gebruik je die ook of zit je echt met lijm te pielen?

Enamorado, je eerste wedstrijd zal toch vast wel goed komen? In ieder geval weer een ervaring rijker daarna Knipoog Maar ik kan je zenuwen goed voorstellen. Wordne er trouwens meer van dat soort ´Barokke paarden´ wedstrijden georganiseerd?

Machonito, raar verhaal trouwens dat die vrouw hoe dan ook je paard widle laten aaien door dat kindje. Je zou toch verwachten dat mensen minder naief zijn..

ja dacht ik ook
Macho ziet er zo lief uit met zijn pluize oortjes maar als ie het zat is dan grijp ie gelijk.
Deze vrouw aaide alle paarden of er nou wat op staat van niet aaien deed ze toch.
ook met voeren ze gaf alle paarden wat lekkers terwijl het duidelijk op sommige boxen niet voeren erop staat of geen lekkernijen geven AUB.
Bij Baron en Macho staat het ook erop en toch wat geven.
Maar ze is niet de enige hoor veel mensen en kinderen doen het gewoon.

ik heb het Bij Baron het iets duidelijker erop gezet en ook waarom wegens Maag en Darm problemen en dat help wel aardig.
Bij Macho ook een duidelijke uit leg erbij gedaan hopen dat ze het lezen en berijpen.
hoe lief ie ook kijkt en lijkt.

ach ik kom ook kinderen tegen die pakken kuil en geven aan de paarden en als ik zeg van dat het niet de bedoeling is omdat er ook paarden tussen staan die echt totaal geen kuil mag hebben alleen maar hooi.
dan krijg je een antwoord van maar ik mag het geven hoor en als je dan vraagt wie heeft het dan gezegt krijg je een antwoord nou mijn moeder of me vriendinnetje.

ach tja Maneges er is altijd wat.
gelukkig sta ik in een appart schuurtje waar niet de hele dag kinderen rond rennen.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 13:35

soeske schreef:
Heidi, jemig he, gekke Macho. Nu vind hij marcel wel lief toch? haha.
Saida, ja, zou kunnen. VInd zelf longeren alleen saai haha, maar eens kijken.
El en Eef, misschien kom ik wel even kijken, moet even zien, ook toetsweek dus waarchijnlijk niet.
Verder mooie fotos gezien, weet t ff niet meer allemaal haha. Gister dus bij stage langs geweest, komt allemaal goed haha.

Ja die 2 zijn inmiddels vriendjes geworden Haha!
ze wandelen vaak met zijn tweetjes eventje de park rond Bloos

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 13:41

prinslover, jeps ben er zowaar ook weer even! Haha!

Ga inderdaad met Tulp, ze leek wat stabieler te worden dus ik durfde het wel weer een keertje aan, gaat ze natuurlijk net weer aan het 'klieren' van de week... Clown
Nou ja, we zien het wel, ik hoop dat de mensen waarmee ik los moet rijden op tijd in veiligheid zijn als ik langs kom vliegen! Haha!

Witte spookje ben ik weer rustig aan het opbouwen.
Ik heb een ander zadel, hoop dat het nu beter gaat.
Hoesten is nog niet helemaal over, af en toe nog een kuchje met aandraven...

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 13:46

Pipi
Gaaf fries heb je zeg een mooie beestje hoor Lovers

Ilona hahahahaa ja het was zo een raar gezicht jij loopt weg en Macho jumpt je zo omver ROFL
zo lag jij op de grond en Macho boven op je Tong uitsteken

Ach op de manege komt er wel eens een jongen (Leliev hier van Bokt) als ie komt wil ie graag even met Macho wil spelen.
Paul daagt Macho echt uit en ligt ie te rollen bollen in de bak en Macho vind het nog leuk ook en doet echt niks verkeerd bij paul.
een keer ik kwam aan lopen met macho en Paultje ging voor de grap zitten op de grond en hop Macho zat gelijk met zijn beenjes in zijn nek en spelen die 2
hoe dan ook Paul heeft wat met Macho die 2 kunnen goed met elkaar over weg.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 13:49

Pipi, inderdaad mooie foto´s! Ook een behoorlijk grote fries, of zie ik dat verkeerd?

Machonito, dat is inderdaad wel een beetje nadeel van een manege inderdaad. Gelukkig dat je nog een beetje apart staat tenminste..

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:23

Es: Leuk dat je al voor stalletjes aan het kijken bent, ik hoop dat je een leuke vind Lachen

Paola: Wauw, wat een mooi koppie heeft Mynk Ja Echt heel aanspreken! De laatste foto is erg grappig!

Nouvel: Fijn dat je weer aan het opbouwen bent! En jij ook veel succes zondag Knipoog

Mies: Klinkt gezellig dat Pinkpop! Ik doe ook vaak leuke dingen met mn broer Ja

Heidi: Hahaha, die macho is echt gek man! Haha! Haha! Ik heb niet zo'n klik met m, vind het echt een etter Koe HAHA Clown

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:23

hier gewoon ff ene foto van tsjillie mijn schaktieeee

Afbeelding

Afbeelding

deze blijft mijn favo Haha!
hou zo veel van mijn kanjer

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 15:03

Mies, flogging molly zijn live echt goed haha, wil er ook wel heen maar zit met werk Boos! ook metallica wil ik graag nog eens zien

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 15:05

Essssss schreef:
@ Enemorado: We zullen zeker voor je duimen, heel spannend. Het komt vast wel goed joh, en anders was het gewoon een leuke ervaring, ook voor je paardje! Lachen

@ Mossel: Oooh leuk haha, ik heb een leren frontriem met van die sliertjes bruin, dus dan moet ik die wel even verkopen, dat is vast zo gedaan, en dan kan ik de jouwe kopen. Fuego is een lekkere mannelijke macho, dus bloemtjes maken hem vrouwelijker hihi. Vind die met die 'diamantjes' wel leuk, die witte/doorzichtige steentjes.

@ Nouvel: Ook succes hihi, word vast een leuke ervaring joh.

@ Michelle: Foei, maar paardrijden met je vriendin gaat natuurlijk hooguit boven leren. Grinnik.

@ Madelief: Ja, hij zweet nu een stukken minder! Fijn dat 't zo leuk was, kan me voorstellen dat het dan weer ff wennen is. Komt wel goed. Succes met je les!

Nou, als iemand hier geintereseerd is in een leren bruine Spaanse frontriem, nog helemaal net, met van die sliertjes, zeg je 't maar Clown.

Ik ga vandaag een opruim dagje houden. Ik had gedroomt dat Fuego in de nach/ en de volgende dag nog steeds in de bak stond hahah Huilen van het lachen. Dat zal wel niet.. Maar vandaag niet naar Fuego, lekker opruimen. Heb een leuke stal gezien, want we gaan nu definitief in Arnhem, een nieuwe wijk wonen. Daar vlakbij zit een Friese fokkerij en ook een kleine pensionstal: http://www.henriettehoeve.nl/pension.html. Hij spreekt me heel erg aan, en het lijkt me er heel erg gezellig. En dan ook nog is allemaal Barokkies, allemaal Friesjes. Niet dat ik daar zoveel van houd (Meer de Anda-typ) maar het zijn Barokke paardjes en dat is altijd leuk! Haha! Heb gemailt of er ook openbaar vervoer naar toe gaat.. Nu maar afwachten. Ik zag 2 andere maneges, en op de manier hoe ze schreven wist ik al: Niets voor mij, veelste serieus en chaggerijnig. Zo van, als je je paard in het verkeerde weiland zet, ben je er niet meer welkom. Dacht gelijk, ja dááág.. Wil een gezellige kleinschalige rommelige manege, waar ze elke dag, ook 'S winters in het weiland mogen met vriendjes!! Haha!

Daar heb ik er 2 van dan hou ik er wel 1 voor je apart Ja

@ prinslover: met een speciaal aparaatje, en steentjes waar speciale lijm op zit dat zich overal aan hecht

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 15:26

Ben een beetje boel druk dus lees eigenlijk alleen maar even mee... Bloos

Machonito schreef:
Ach op de manege komt er wel eens een jongen (Leliev hier van Bokt) als ie komt wil ie graag even met Macho wil spelen.
Paul daagt Macho echt uit en ligt ie te rollen bollen in de bak en Macho vind het nog leuk ook en doet echt niks verkeerd bij paul.
een keer ik kwam aan lopen met macho en Paultje ging voor de grap zitten op de grond en hop Macho zat gelijk met zijn beenjes in zijn nek en spelen die 2
hoe dan ook Paul heeft wat met Macho die 2 kunnen goed met elkaar over weg.

Paul, die ken ik wel(andere hobby...MR2)... Clown
Grappig zo'n klein wereldje Haha!

- De rest gewoon door blijven posten hoor... geniet van jullie verhalen Tong uitsteken
- Dames veel succes zondag!
- Zag nog een nieuwe voorbijkomen!! welkom, leuk friesje rij je Haha!
- Mooie foto's gezien, zwangere dame... gaat hard!! en een prachtig hoofd(Peet)
- Allemaal die ik vergeten ben(veel...)solly)

Enne... iedereen een fijn weekend toegewenst!!

Morgen gaan ze beginnen met de bak graven, jippie Pling

Ow ja.. mocht iemand kaarten weten te scoren(of weten hoe je eraan kan komen) voor het besloten concert van Bryan Adams 13 maart in de Koepelkerk in Amsterdam... Ik wil zoooo graag heen(ben heel erg fan).
Is nlk een promoconcert voor zijn nieuwe album(dus voordat het uit is), akoestisch en en voor bobo's. So please... als je wat hoort..denk dan aan mij Rock-on, dudes!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 15:46

@ Mossel: Bedankt! Als ik de 10 euro niet snel bij elkaar heb, vertel ik 't op tijd zodat iemand anders er nog plezier van kan hebben, maar ik probeer zo snel mogelijk hihi.

@ petra: Jaaaa, maar je hebt ook echt een lekkerding om verliefd op te zijn!

@ Patricia: Haha je bent wel heel erg van, hoop voor je dat 't lukt!

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 17:10

klopt...beetje boel Fan hihi..

weet je... gisteravond was ik op de chat(members only) van de officiele fanclub... tijdje gekletst... lees ik vanmorgen op het forum daar dat Bryan er was...5 minuutjes nadat ik uitgelogd was... baaalen :S
Gelukkig hebben ze wel eff de chatlog gepost Lachen

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 18:07

@ Essssss Die pesion stalken ik btw Ja daar ben ik vorig jaar op vakantie geweest, en dit jaar a ik daar weer heen, super aardige mensen en mooie omgeving enzo. er gaat daar ook een trein, wei gingen vanaf daar altijd lopens of op de fiets naar de trein

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 18:09

Leuke foto's Haha!

ik zou woensdag anders ff foto's laten maken, maarja; vriendin vond andere dingen weer leuker Vork Klaar, vraag ik haar niet nog een x mee. Zeker niet na 3x nee hebben gezegt .. Boeie Tong uitsteken

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 19:08

soeske: Echt? Gelukkig! heb ze altijd al is live willen zien..vind het super muziek... en naar incubus ben ik al een paar keer geweest, blijft geweldig! Vorig jaar maart was echt een van de beste keren ooit (drive live )

Heerlijk 2 uur naar de hei geweest Lachen Even lekker uitrace, hij had er zin in!
zo even foto's van sita uploaden!

ze had er zin in, is al lekker gespierd aan het worden en heeft vandaag dr eerste hindernis getrotseerd!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Michelle_88 op 15-02-08 19:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 19:14

Ik heb het DRUK!! Hyper!
Ik heb wel alles gelezen hoor.
Leuke foto's van drachtige merries, met dikke tieten!!hahahaha Koe
Mooie anda/arabieren, met niet zulke mooie maantjes! Bloos
Mooie friezen
Een klein paardje dat bijt. Vork

Ik ben gisteren avond met mijn werk naar de musical Evita geweest, was heel gaaf!
Morgen gaat Elise (mijn vriendin die me helpt met Xantha) een onderlinge wedstrijd op haar rijden.
Ben zo benieuwd hoe dat gaat. Haha!

Spokie doet ook mee op haar Sun!
En ik ga filmen!!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 00:29

Mossel schreef:
zoals je iets verder naar boven kan lezen blijven ze erg goed zitten Lachen
Ja ik plak ze erop met speciale lijm

Oeps, sorry! Overheen gelezen......

Enamorado -> Heel veel succes zondag!
Ik duim voor je dat ie lekker ontspannen is.

Ellis -> Jij ook heel veel succes zondag!
Tegen hoesten kan je eventueel elke dag een handje spliterwten door zijn eten geven, helpt prima!

Michelle -> Ik zal de zon ook weer mee terug nemen, dan kunnen we hier nog wat nagenieten. Knipoog
Zit nu te kijken naar je merrie, wat een tonnetje is het al!
Ze is nu lekker van het stro aan het knabbelen zo te zien.
Flogging Molly is lekkere gezellig muziek!
Zo af en toe heb ik ook wel eens zo'n avondje dat ik lekker van die Ierse muziek opzet, geweldig!

Madelief -> De meeste veulens worden verkocht als ze 2-3 jaar zijn, en sommige merries houdt hij aan als fokmerrie.
Maar ik heb een beetje het vermoeden dat hij de fokmerries wat gaat uitdunnen, of iig geen nieuwe merries meer aanhoudt.
Leuk dat de opleiding je aanspreekt!
En net wat je zegt; komt tijd komt raad.

Esmée -> Ziet er idd gezellig uit daar!

Paola -> Wat een heerlijke meid heb je!

Machonito -> Bij ons worden de manegepaarden en pony's vooral veel gevoerd door de kinderen, maar dat kan geen kwaad.
De pensionpaarden staan aan de andere kant van de manege, dus daar komen al een stuk minder kinderen, en dan is er nog een stuk waar de meeste fokmerries staan en die van mij en nog een paar pensionklanten.
Bij ons is het altijd lekker rustig en ook niet echt een doorgang ofzo.

Petra -> Ik blijf Tsjil een kanjer vinden!

Vanmiddag ontdekte ik een paar kleine korstjes op Grytsje haar lichaam waarbij bij mij alarmbellen gingen rinkelen.
De plekjes zitten op haar lichaam waar d'r deken over komt, dus het zijn geen schuur- of bijtplekjes.
Ook heeft ze mijt op haar onderbenen waarvoor ik haar vorige week heb behandeld, maar het lijkt wel erger te zijn geworden.
De borstels die ik gebruik houd ik al apart in een plastic zak en worden na elke behandeling ontsmet, plus voor haar benen gebruik ik een aparte borstel om verspreiding te voorkomen.

Dus vanmiddag toen de veearts kwam heb ik haar even gevraagd te kijken bij Grytsje.
De mijt op haar benen vond zij ook verergerd, en de plekjes op haar lichaam worden veroorzaakt door schimmel.
Waarschijnlijk is Grytsje haar weerstand door de drachtigheid te laag waardoor ze extra gevoelig is geworden hiervoor.
Ik moet haar 2x helemaal wassen met Imaverol, en dan gaan we eerst kijken hoe haar lichaam daarop reageert.
Misschien dat ze er zo goed van opknapt dat de mijt ook verdwijnt.

De veearts vond dat ze er op zich goed uitziet, ze oogt gezond, ze glimt erover, kijkt helder uit haar ogen, maaaaar ze begint iets in te vallen.
Van mij krijgt ze zowiezo al elke dag een kilo Havens Elite E, een granenmix met extra vitamine E, goed voor spieropbouw en als extra krachtvoer.
En ze krijgt 3x per dag een flinke bos hooi, en 2x per dag 2 kilo brok.
Ze moet nu 3x per dag 2 kilo brok krijgen en voor haar weerstand geef ik haar elke dag 2 schepjes van een vitaminesupplement.
Het hooi is goed zo, krijgt ze meer dan schopt ze het toch door haar hele stal heen en eet het niet op.

Nu maar hopen dat de mijt en schurft snel verdwijnt en Gryts haar weerstand weer omhoog gaat.
Kan ze goed gebruiken als haar veulen er straks is!

Morgen gaan Frits en ik samen met mijn zus en zwager een paar daagjes weg.
We gaan naar Bottrop, naar het Alpincenter om daar een dagje te skiën en lol te maken.
Dan blijven we in een hotel overnachten en zondag komen we weer thuis.
Ik hoop niet al te laat want ik wil zondag Grietepiet gaan wassen.
Jullie zullen mij zondagavond wel weer op het forum zien verschijnen.
Niet te veel bijschrijven, hoor! Knipoog

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 00:33

Leuke foto's Michelle!!! Haha!

@ Saida: Arme Gryts, hopen dat alles weer snel goed komt en het allemaal snel verdwijnt. Sterkte. Gezellig ff een dagje weg, lekker lol maken! Lachen Veel Plezier!