Bedankt voor alle reacties op Jels haar check-up en het nieuws dat Pit in de stal ernaast komt te staan
Lys_PPA schreef:Goed nieuws idd Jelske! En wat lief om die merrie even op te zoeken, typisch iets voor jou
Qua tips, idd keuren.. niet Fries specifiek maar ik zou niet snel meer een paard kopen dat neigt naar platvoeten, geen navelbreuk, en geen over- of onderbeet. Overigens allemaal dingen die Picasso niet heeft maar mn kleintjes wel

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het altijd wel een interessant puzzeltje vind om te leggen en dat ik het ook tegelijk een mooie oefening vind om wat meer bekend te worden met verschillende lijntjes.
Wel grappig om te lezen dat jij ook zo'n lijstje hebt met eigenschappen die je theoretisch gezien niet bij een potentieel nieuw paard wil zien, maar toch van toepassing zijn op jouw huidige paarden. Ik heb het een beetje anders, maar dan met andere eigenschappen. Ik ging één paard kopen, niet zwart en geen merrie...
M_arjolein schreef:Ik zag een advertentie met deze afstamming op marktplaats. Ik vind hem vrij goedkoop voor een Fries. Dus ik zou zeker even kijken/uitzoeken evt keuren wat daar de reden voor is. Hoeft natuurlijk niks te zijn, misschien willen ze er vanaf.
Ah wat leuk die kaart zo Lys met je paardenstapel!
Haha dat klinkt als een goede merrie Jelske snap dat je dan even gaat twijfelen. Ik ben inderdaad wel wat aan het sneupen. Maar ga er niet actief op door. Ik heb een vriendin die fokt veel en heeft geregeld wat staan en haar oom fokt ook met een bekende lijn dus hoop eigenlijk via hun evt misschien iets te vinden. Zij heeft nu wel een leuke stermerrie staan die ze mij gunt maar is drachtig en ik weet nu even niet of ik dat aan zou durven. Aangezien me dat het afgelopen jaar ook geen geluk gebracht heeft.
Snap ik volkòmen! Al had ik vandaag wel weer hetzelfde toen ik het bericht van Tjitze Bouma zag over de embryo's en de draagmerries die hij aanbood...
SunnyHorse schreef:Jelske, snap heel goed dat je zo’n lege stal naast Jels toch graag gevuld ziet! Maar voer tot aan plafond klinkt voor Pit als de hemel
Wanneer is de draagmerrie ookal weer uitgerekend?
De Auwerts zijn leuk. Heb nu natuurlijk die van mijzelf, en verschillende in de aanlegtesten zien lopen, maar leuke dieren! Misschien dek ik nog eens een keer met Auwert. Maar misschien ook niet handig, want de tweede Auwert uit dezelfde merrie wordt natuurlijk niet precies zo als deze.
Gave foto van jullie jonge Auwert zeg!
Onze draagmerrie is in maart uitgerekend. Voor mijn gevoel gaat het nu wel snel. Overigens is deze maand een merrie met een vergelijkbare afstamming als Jels uitgerekend (iets jonger en ook drachtig van Hilbert). Heb contact met de eigenaar via insta. Ik kijk daar ook wel met interesse naar uit. Tegelijkertijd zag ik dat de eerste Murk was geboren en die was zó leuk, dat ik het ook even spannend begon te vinden of onze keuze dan wel de juiste is geweest.
boemel schreef:Wat een topnieuws Jelske! Goed dat zo’n zware maagzweer zo goed en eigenlijk best snel genezen is.
En echt fijn dat je ze binnenkort bij elkaar hebt staan.
Pit wordt 3 toch? Hoe groot verwacht je dat ze is?
Pit is nu 2,5, wordt in juni 3 en ik verwacht dat ze nu 1.57/1.60m is en dus Jels wel voorbij zal gaan. Ik heb de indruk dat ze nog wel een groeispurt zal gaan krijgen, want ze is ineens weer een beetje uit verhouding...
Ik vind het trouwens ontzettend leuk dat jij en Mirtje samen zo hard lijken te groeien als combinatie.
@Zilfstar: dat is schrikken! Kunnen ze daar iets aan doen of ondersteunen met medicatie, of is het echt een kwestie van wachten tot het over gaat?
Wat betreft de keuring: wij zijn er alle drie de dagen. Mijn vaste partner in crime voor paarden-aangelegenheden gaat mee en we zijn al op en top aan het voorgenieten. We kijken er zo naar uit! Wij zullen wel weer niet te missen zijn, zitten als vanouds in het rolstoelvak. Ik had mij voorgenomen dit jaar eens een tafel te reserveren op kosten van de zaak, maar ik had de kaarten al gekocht voor ik er erg in had. Volgend jaar dus maar.
@Sanet: jij bent de tweede van wie ik verneem dat Elias er niet zal zijn. Heb jij enig idee waarom eigenlijk? Hij is immers weliswaar uit de sport gehaald, maar ik kan mij zo voorstellen dat hij toch nog een behoorlijke schare "fans" heeft die hem graag voorbij zien komen.
@Jinthe: Die Auwert van jullie mag er ook zijn!
M_arjolein schreef:Hier gister een onderlinge wedstrijd gehad met de kwpn. Was erg leuk en mooi 201,5 punt binnen geharkt in een B proef. Echt een heerlijk dier. Knotten er in en hij ging aan. Normaal met de training test ie me wel eens. Maar nu kon ik gewoon zitten en meeliften haha.
Gefeliciteerd met de mooie punten!
@Laura: het abonnement op de binnenrijbaan zal wel geen overbodige luxe zijn, met het weer van de afgelopen dagen.
Sanet schreef:Als ik ooit de loterij win, dan wil ik meer veulentjesssss fokken.
Ik heb vandeweek per ongeluk mijn mond voorbij gepraat. Thijs was mee naar stal en ik stond met een stalgenoot over de embro te praten en zodoende bespraken we dat ik uit ben op een merrieveulen. De onvermijdelijke vraag die toen werd gesteld: wat als het een hengst wordt. Ik heb gezegd; die wordt verkocht als hij een jaar of 3 is en dan doen we dit seizoen gewoon nog een rondje. Nu was het eerste min of meer al wel besproken met Thijs, maar de leeftijd nog niet. En het laatste al helemáál niet.
Thijs sloeg daar wel een beetje op aan, dus ik geloof dat als dat de situatie zou zijn, daar nog wel een gesprekje hier of daar over gevoerd zal worden.
Zo dames, ik ben weer bij. Voor jullie natuurlijk ook al het goeds voor het nieuwe jaar.
De afgelopen weken een beetje weg gebleven van alle schermpjes en afgelopen week in een impulsieve bui nog even de badkamer een facelift gegeven, maar ik ben er weer!