Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 08:25

Supermooi! Wat kun jij je kleding toch goed matchen!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 08:30

Dankjewel, lief! <3 Okergeel en bordeaux draag ik het liefst met fotoshoots, dat matcht zo lekker met m'n rode en blonde <3

Denk dat ik vanmiddag even een topic maak want er zitten nog zoveel meer mooie foto's tussen <3

nuevo_mien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 08:33

Wat heerlijk Bugsfunny!

Prachtige foto's Tarzan!

Gisteren les gehad en het ging een stukje beter. Ik was even de "hoe" kwijt en een beetje de verkeerde tips gekregen van de inval instructeur twee weken geleden waardoor ik mijn aanpak wat veranderd had. Wat dus blijkbaar niet werkte.
Maar blij mee!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 09:35

Wat fijn Bugsfunny, oo heerlijk genieten onder het solarium. Niet verkeerd met de huidige temperaturen :brr:

Mooie foto’s Tarzan <3

Wat fijn nuveo_mien, soms een wisseling van les niet perse slecht. Het kan een eye opener zijn om op de nieuwe manier verder te gaan of zoals bij jou juist andersom :)

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 09:42

Prachtige foto's Tarzan, mag ik vragen waarom Rambo op training gaat?

En inderdaad de keuze voor een andere stal heeft hem zo goed gedaan, maar ook voor de band tussen ons merk ik.
Ik heb hem pas sinds november dus nog kort.
Maar ik merk omdat ik mij ook beter in mijn vel voel hier hij veel meer "open" is in omgang. Beetje lastig uit te leggen maar het gaat gewoon enorm goed en ben daar echt zo blij mee. Hij is goud waard.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 10:55

BugsFunny, ik heb hem pas eind november gekocht. Super lief en braaf dier is het, maar het eerste ritje thuis lag ik er al naast :')

Moraal van het verhaal, hij kent eigenlijk nog niks, ze hebben alleen buiten met hem gereden en verder heeft hij totaal niks geleerd, eigenlijk is hij nog gewoon groen. En voordat ik weer het hele traject door moet wat ik met Fuego heb gehad en ik bang wordt om op te stappen hebben we besloten hem even in training te zetten om door te laten rijden door een ervaren iemand. Even alle knopjes bevestigen en zij gaat mij ook mee betrekken in het traject zodat we straks meteen een goede start gaan hebben :D

Beter zo dan dat ik straks weer bang ben om te rijden, want dat wil ik absoluut niet meer!

Hij is gelukkig in goede handen en hij staat in de buurt dus kan gewoon naar hem toe als ik wil. Ik mag ook altijd komen kijken als ze met hem bezig is.

Edit: ik zocht ook eigenlijk gewoon een bevestigd paard waar ik gewoon zonder nadenken kon opstappen, beetje mislukt dus :')

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 11:11

_Tarzan schreef:
BugsFunny, ik heb hem pas eind november gekocht. Super lief en braaf dier is het, maar het eerste ritje thuis lag ik er al naast :')

Moraal van het verhaal, hij kent eigenlijk nog niks, ze hebben alleen buiten met hem gereden en verder heeft hij totaal niks geleerd, eigenlijk is hij nog gewoon groen. En voordat ik weer het hele traject door moet wat ik met Fuego heb gehad en ik bang wordt om op te stappen hebben we besloten hem even in training te zetten om door te laten rijden door een ervaren iemand. Even alle knopjes bevestigen en zij gaat mij ook mee betrekken in het traject zodat we straks meteen een goede start gaan hebben :D

Beter zo dan dat ik straks weer bang ben om te rijden, want dat wil ik absoluut niet meer!

Hij is gelukkig in goede handen en hij staat in de buurt dus kan gewoon naar hem toe als ik wil. Ik mag ook altijd komen kijken als ze met hem bezig is.

Edit: ik zocht ook eigenlijk gewoon een bevestigd paard waar ik gewoon zonder nadenken kon opstappen, beetje mislukt dus :')

Ahh ja ik wist dat je hem pas kort hebt maar dat je er al naast hebt gelegen wist ik niet.
Ik snap je volkomen :j
Fijn dat je gewoon lekker naar hem toe kan en dat het in de buurt is.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 11:41

Haha ja, achteraf eigenlijk weer niet slim om hem te kopen, zelfde als met Fuego maargoed hij is er dus moeten we het maar even zo oplossen. Hij is ook veel te leuk om weg te doen! Maar wil geen angst meer krijgen met rijden!

Dit weekend of begin van de week gaat zij er de eerste keer op dus ben erg benieuwd :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 13:57

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 16:11

Nouja als je denkt dat hij verder doorgereden was dan dat hij was..dat weet je ook niet altijd vantevoren alleen maar verstandig zo Tarzan.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 19:25

Tot nu toe ben ik wel erg blij met ons nieuwe bit. Izarra reageert er heel goed op. Heb veel meer contact ermee en ze knabbelt af, maar kauwt niet extreem.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 20:26

Heeeele gave foto’s Tarzan! Ben benieuwd hoe de training van Rambo gaat verlopen.

BugsFunny: jaloers op je solarium! Ben benieuwd wat Siarah daarvan zou vinden!

Nuevo: nieuwe instructie kan zo zijn voor- en nadelen hebben. Fijn dat je les met je eigen instructie heeft geholpen!

Ineke: fijn dat je al snel geslaagd lijkt te zijn met een fijn bit :D

Hier is het trailer laden inmiddels nagenoeg opgelost. 1x nu naar het bos gegaan om te wandelen; wat is het leuk om te zien hoe graag ze in het bos is. Oren erop en ze loopt graag voor mij. Terwijl ze over straat liever achter mij loopt.
Nu steeds kleine rondjes gemaakt met de trailer. Het voelt zo goed met haar dat als het weer een beetje meezit ik graag maandag ergens in het bos wil gaan rijden.

Ik verbaas me er nog steeds zo over dat ik haar nu bijna 1 jaar heb en ik echt zoooveeeel verschil in haar zie en merk. Als ik bedenk dat ik eerst niet eens op haar kon rijden en we nu gewoon zo hard vooruit zijn gegaan! <3

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 18:29

Ik had dit net gedeeld in het "Paarden die in 2023 beleerd worden" topic, maar vond het te mooi om niet hier te delen <3

Afbeelding
Xiomara als veulen

Als 1jarige
Afbeelding

Als 2jarige
Afbeelding

En nu bijna 3
Afbeelding
Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 18:44

Ooh ik heb net ook zo’n rijtje gedeeld!
Lissy als baby
Afbeelding
Hier was ze denk ik een jaar oud
Afbeelding
Als 2 jarige
Afbeelding
En nu bijna 4
Afbeelding

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 09:35

Wat leuk al die vergelijkingen van leeftijd!
Mooie foto's Tarzan, Fuego boft met zo'n baasje als jou.

Hier is de Spaanse familie sinds gisteren uitgebreid.
Zo blij <3

Afbeelding
Morena, merrie, nu 9 maanden

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 09:39

Ik heb alleen een filmpje van Latino als 2-jarige helaas, en daar ziet hij er net zo uit als nu qua kleur al. _O-
Afbeelding

Afbeelding

Dit is het grootste verschil qua foto's wat ik heb. _O- Latino is in de winter altijd donkerbruin en in de zomer zilver/wit.

Gefeliciteerd Keeyzie, bewust voor een jonger paard gekozen? :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 10:16

Ooooh wat een mooie meid Keeyzie, gefeliciteerd!

Captain hij wordt vanzelf witter :')

nuevo_mien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 10:35

Wat een knapperd Keeyzie! Gefeliciteerd!

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 13:56

Ahh wat leuk die "baby" foto's.
Dit heb ik van Pegaso.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 15:47

OOhhh wat leuk die foto's zo! <3 <3

Al die andalusiers lijken zo mooi en volwassen als ze 2 jaar oud zijn! :wow:

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 22:45

Gefeliciteerd Keeyzie!

Oooo zo leuk die foto’s. En ja, als 2-jarige is mijn PRE ook al flink af:
Afbeelding

Als (ruime) enter
Afbeelding

Als baby
Afbeelding

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 23:27

Wat leuk al die foto’s van opgroeiende paarden!
Wauw Dorien wat is die foto gaaf als enter!

Hier helaas geen foto’s van Siarah’s jongere jaren.
Maaaar….
…. Tromgeroffel!…..
Siarah’s trailer laad probleem is officieel ook voorbij. En om dat mooi af te sluiten hebben we tevens onze aller eerste buitenrit gemaakt op vreemd terrein!
Wat is het leuk om te zien hoeveel zij geniet van de natuur!
Laatst een klein stukje met de trailer gereden naar een bosje dichtbij en daar gewandeld en ze wilde graag voorop lopen i.p.v. de steun van mij nodig hebben, ze leek echt te genieten van de omgeving.
Omdat ik zag hoe ze genoot van de omgeving zag ik het ook wel zitten om het onder het zadel te proberen.
Vandaag was dus de dag! Voor de zekerheid was mijn vriend mee in het geval dat. Maar na de eerste 10 meter stappen wist ik al dat dat eigenlijk overbodig was. Siarah liep hem meteen voorbij en met haar oren naar voren hebben we een uur gereden door de bossen. <3

Afbeelding

Ik wilde graag een paard waar ik samen iets mee kon bereiken, niet zozeer van B naar Z. Maar samen groeien. Te bedenken dat toen ik haar kocht rijden maanden lang geen optie was omdat ze eerst eens moest leren ontspannen. Het rijden werd opnieuw inrijden omdat ze nu pas besefte wat het inhield dat iemand opsteeg en op haar rijd en toen dat allemaal soepel ging bleek dat ze een trailer laad probleem had; niet heel ernstig of dramatisch; maar liever er goed de tijd in steken dat ze er lekker ontspannen opgaat en staat dan een gestresst paard op de trailer.

Nu wordt het dus tijd om veeeel kilometers door de bossen te gaan maken, en oooh wat kan ik niet wachten om daar mee te beginnen!

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 00:03

Wat leuk om te lezen Seni! Ik wens jullie nog veel fijne km’s samen.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 00:41

Heerlijk Seni.
Wij staan nu vlakbij het bos dus ik hoop dat ik komende zomer genoeg vertrouwen heb op naar buiten te gaan...

Verharen die van jullie ook zo?
Puppy is zijn winterjas aan het uittrekken.
Hij blijft echt nog zo'n puppy hoofd houden <3

Afbeelding

Volgens mij groeien zijn manen nu ook wel lekker door.

Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 01:12

Wat super goed Seni, en wat omschrijf je dat mooi! <3 Zo zie je maar dat hard werken echt beloond wordt! Ik wens jullie veel plezier en veilige kilometers samen! <3

Wij staan op 25 min stappen van het bos, en ik hoop dit jaar mijn BE rijbewijs te halen. Dan kunnen we ook eens ergens anders heen. :D

Bugsfunny: hier al volledig weer in zomervacht. :') Hij begon stipt 1 januari met verharen en was halverwege februari klaar.