Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:57

Volgende keer beter Esther! En verder iedereen gefeliciteerd met alle mooie punten en prijzen! Als het weer mee zit heb ik morgen weer wedstrijd, in maart voor het laatst weggeweest, 2e buitenwedstrijd ooit... m'n L2 debuut! Dus ik ben benieuwd :D Hij gaat thuis echt retegaaf en is enorm verbeterd de laatste weken dus ik ben heel benieuwd! Wijken gaat nu ook heel fijn *\o/*

Ik doe niet aan zomertenue, als het voor mij te warm is om de proef met jasje te rijden dan is het voor paardlief ook te warm om te lopen :o

Mijn knappert heeft afgelopen vrijdag 8 kaarsjes uitgeblazen Y)(^)

Afbeelding
4 jaar geleden op zijn 4e verjaardag en nu... wat een verschil!

Afbeelding

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 11:17

https://www.youtube.com/watch?v=HfyHNq- ... e=youtu.be

filmpje van zaterdag op de selecties in werkhoven.

miste wat power en ben nog wat onrustig met mijn handen, maar is al veel beter dan vorig jaar gelukkig. Wijken ging niet, achterhand bleef achter (vooral op links). Middendraf was mager en helaas viel ze bij afwenden bij E uit de galop. Vind dit ook een lastig stukje om haar zo bij elkaar te houden om goed af te kunnen wenden. de diagonaal op is een stuk makkelijker.
Maar we gaan we lekker verder oefenen.

Laura1982

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 17:24

Shireen ziet er echt beter uit dan de laatste keer dat ik jullie zag heb alleen het idee dat je nog heel veel moet drijven met je benen.

Ilsemarie hij ziet er prachtig uit.

Esther jammer dat het niet lekker liep jullie moeten ook weer opstarten komt echt goed.

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:00

@Jenny_S, vind het er zeker niet verkeerd uit zien hoor. Moet allemaal nog wat meer bevestigd worden maar je hebt denk ik wel de juiste lijn te pakken. Lekker doortrainen en dan komt het vanzelf!

@Ilsemarie, leuk die foto's!

Gisteren heeft mn moeder weer is fotos gemaakt van het rijden dus mijn 2e topic geopend:
Knappe dressuurfries Floyd aan het werk!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:22

laura: nou het was ook gewoon heel warm en dan loopt ze niet vanzelf. Plus dat ik van plan was om licht te rijden, maar ze droeg meer dus durfde het aan om door te zitten. mijn benen en ritme heb ik nog niet onder controle

eclare: thnx we gaan ons best doen

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:52

Balen Esther maarja gwn weer even km's maken :)

Nog gefeliciteerd ilsemarie Y)(^)

Ziet d'r goed uit hoor jenny_s

Zal dalijk een kijkje nemen eclare ;)

Net een echte sportfries zo :') :+ Afbeelding

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:27

Ja was zeker warm zaterdag Shireen. Leuke oplossing trouwens voor je jasje.

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 09:12

Iedereen proficiat met de punten en prijzen!

Ziet er netjes uit Shireen!

Leuke foto s eclare.

En Hannelover, wat een leuke kappen heb je gewonnen.

Nog geen veulen emma?

Wij mogen zaterdag weer van start, had eigenlijk vorig weekend, maar die wedstrijd was afgelast door de zware regenval.
Verder zijn we gewisseld van instructrice en ik merk echt heel veel verschil.
Het is wel hard werken om alle fout aangeleerde dingen weer af te leren, maar merk dat Dutch het heel goed oppakt.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 09:35

Succes racheeel en wat fijn dat je verschil merkt met de wisseling van instructie

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 10:25

Nope nog steeds geen veulen |o Succes alvast dit weekend, en fijn dat je zo'n verschil merkt met je nieuwe instructie :)

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:03

Vervelend he dat wachten op een veulen, moeders vind het denk ik te warm om te bevallen haha.

He vraagje, ik weet niet hoe lang de manen zijn van jullie paarden maar ik krijg bij Floyd last dat als ik het in 2 hengstenvlechten heb of in normale vlechten dat ze doordat ze zo lang zijn tijdens het rijden en voornamelijk galoperen tegen mijn én zijn gezicht slaan :') .
Nu heb ik ze een tijdje opgeknot maar ze zijn te lang/te zwaar om netjes opgeknot te blijven tijdens het rijden.. iemand hier een oplossing voor?

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:38

Euhm tja yke heeft niet zulke lange manen maar wat ik wel doe als ik vlechtjes maak is ik maak een klein stukje van een hengstenvlecht en vlecht dan naar beneden zodat de vlecht wat verder weg bij het hoofd zit

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:47

Heb je de teugels over de manen heen? Dat scheelt ook al bij geklepper :P

Verder heb ik het ook altijd in 3-4 hengstenvlechten of gewone vlechten. Maar ik denk dat verna ook wat minder manen heeft dan jou knapperd :P

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:48

Klasien haar manen komen tot haar knieën, ik maak op 'gewone' dagen een hengstenvlecht. Wel helemaal tot het einde doorvlechten. Ik laat dit ongeveer een week zitten, afhankelijk van hoeveel eruit hangt tegen die tijd. Maar ik heb er gelukkig geen last van dat het in mijn gezicht slaat :')

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 12:04

@Yke_lover, ja dat doe ik dus ook al alleen dat is lang niet meer voldoende :')
@Lauka, ik probeer ze er steeds over heen te doen maar ze komen er op een of andere manier constant weer boven en dan ben ik meer daarmee bezig dan met rijden zelf haha.
@Emma, ja ik vlecht dus ook altijd tot het einde door en als ik 1 hengstenvlecht maak heb ik er geen last van maar deze blijven altijd minder lang mooi dan meerdere vlechten alleen die klappen dus weer tegen mijn gezicht, 1 voordeel is dat ik dan wel mooi rechtop ga zitten omdat ik anders een pets in mn gezicht krijg :Y). Alleen een beetje sneu dat Floyd er zelf ook last van heeft, doet best pijn zon vlecht :(:) .

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 12:14

hahaha na jou haal je er toch nog een voordeel uit :') Ik zou het gewoon doorvlechten tot het eind en dan maar laten zitten. Bij Klasien ziet het er idd ook echt niet meer uit na een week, maarja. Het zit voor haar fijn en voor mij praktisch, elke keer kammen en vlechten is ook niet goed voor de manen helaas (hoe leuk ik het ook vind om te doen O:) )

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:33

Je hebt van die speciale zakjes die je er om heen kan doen. Douwe z'n manen zijn ook al best lang maar dit probleem kennen wij nog niet

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:25

Speciale zakjes? Waar moet ik dan op zoeken?
Misschien komt het ook dat Floyd enorm groot galoppeert? Ik weet ook niet waarom ik er bij hem last van heb haha

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:49

anders miss op een andere manier vlechten haha. Heb je daar al variaties in geprobeerd, met bovenhands of onderhands? Ik vlecht eigenlijk altijd bovenhands (behalve de hengstenvlecht, maar ook die draai ik aan het einde naar een bovenhandse vlecht) Wie weet dat dat nog verschil maakt? Is maar een gokje hoor haha maar misschien het proberen waard :)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 15:56

Eclare schreef:
Speciale zakjes? Waar moet ik dan op zoeken?
Misschien komt het ook dat Floyd enorm groot galoppeert? Ik weet ook niet waarom ik er bij hem last van heb haha

Van die manen tasjes speciaal daarvoor gemaakt 2 span verkoopt ze ook.

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 16:53

dankje rachel :D fijn dat je goed verschil merkt!

ahw nog steeds niet, het moet nu wel gaan opschieten, wij willen babyfotos :Y) :D

hanne heeft jammergenoeg niet zulke lange manen maar misschien kan je idd van die manenzakjes proberen?

even een topicje gemaakt :D
[JITP] laatste B wedstrijd

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 17:29

Leuke foto's Britt, ziet er fijn en ontspannen uit!

Michelle, die van Zotte komen ook bijna tot op haar knieeen, ik heb aan beide zijdes een hengstenvlecht en doe vlecht ik ook altijd helemaal door.
Heb ook wel eens een hengstenvlecht aan 1 kant in tweeen gedaan maar heb nooit gehad met een hengstenvlecht dat ze in je gezicht slaan. Alleen met losse manen.
Je hebt inderdaad ook van die manen tasjes, zou die ook wel willen proberen ik moet namelijk de vlechten helemaal opknopen omdat we anders bang zijn dat het veulen eraan gaat eten :=

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 17:37

dankje :D

haha da risico moet je natuurlijk niet nemen esther :=

MarBri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 11:34

Pff hele klus om alles weer bij te lezen, als je tijdje weg bent geweest. Leuk Babette dat je naar het strand gaat. Ik ben er nu ook paar keer geweest. Erg gaaf om daar te rijden. Maar Mirte was de eerste keer wel totaal overdonderd door het uitzicht en het woeste water. Manlief moest voorop fietsen en haar roepen, anders durfde ze niet.
Michele wat een lelijke blauwe plek, is het beetje opgeknapt in de tussentijd.
En iedereen gefeliciteerd met de goede punten. Ben tijdje terug naar de Barokke paardenwedstrijd in Leersum geweest. Dit was wel echt een aanrader, super goede sfeer en erg mooi lokatie.
Wij gaan morgen weer eens starten, helaas wordt het weer niet zo super. Nog 2 punten nodig in het L2, dus ben benieuwd hoe het zal gaan.
Met losse vlechten heb ik met rijden ook last dat ze tegen me aanslaan, dus ik maak een hengstenvlecht, ongeveer 2-3 x per week.

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 23:00

Dat de wisseling van instructie ons goed doet, is vandaag wel bewezen; 201p en een 4e plek! Super trots op Dutch.
Hij was lekker ontspannen, kon er fijn aan rijden. Heb echt zitten genieten tijdens het proefje :)