[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:15

evdpanne schreef:
Jellie schreef:
Kent iemand dit paardje? http://link.marktplaats.nl/273106476

Heeft deze toen niet op bokt gestaan dat de prijs naderhand steeds verder zakte? Ze moest hem echt kwijt want haar nieuwe paard kwam al... De leeftijd klopt en de naam volgens mij ook.

Ja hoor dat is Santos. En als je meer over hem wilt weten mag je altijd mailen.

Soms worden paarden anders na training he, hij was wat onzeker en gedroeg zich verwend, ik heb hem overgenomen omdat hij echt dringend weg moest en wij min of meer de aangewezen personen waren om hem te begeleiden. Het is nu tijd om een geschikte baas voor hem te zoeken.

_Carien

Re: [HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:19

Ik vond het toen zo fijn te horen dat hij bij jullie terecht kwam, nadat ik las dat hij weer te koop stond.
Ik weet dat jullie een geschikte eigenaar voor hem zullen vinden.
Hij ziet er goed uit op de foto'svan de advertentie, heel andere blik in zijn ogen. Fijn om te zien!

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:23

Carien87 schreef:
Ik vond het toen zo fijn te horen dat hij bij jullie terecht kwam, nadat ik las dat hij weer te koop stond.
Ik weet dat jullie een geschikte eigenaar voor hem zullen vinden.
Hij ziet er goed uit op de foto'svan de advertentie, heel andere blik in zijn ogen. Fijn om te zien!

Ik heb net weer nieuwe foto's gekregen dus die ga ik straks plaatsen, daarop kun je nog meer verandering zien!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:40

Omdat Ilona nu bij Chico is en haar foto's dus nog niet kan bekijken wil ik jullie nog even een hele stoere laten zien! Hier leek hij net een prachtige hengst :~

Afbeelding

Lekker barok of niet *D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:55

Gave foto hoor!!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:59

Wauw!!!Chico is écht lekker :~

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:59

Chico :+:

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:00

Wow, vet :wow: Mooie foto hoor Sanne (en Ilona en Chico natuurlijk :P)

Saida jaaaa leuk leuk leuk! Als Karina geen bezwaar heeft tenminste, dat lijkt mij wel gezwellie! Gab komt ook vast, en Beda misschien? Hihi ik zit hier gewoon stiekum een mini-meeting te organiseren :P O:)

Karina welkom terug! Balen dat Veludo zo aan t schuren is |( Idd misschien pure kruiden proberen wat Saida al voorstelde? Heb je het verder wel naar je zin gehad? Gelukkig is alles okej met alle beestjes, straks lekker een beetje aan de gang met Sol!

Iloon *ieeeww* stond jij daar gewoon bij? Gedver de gedver hoor, mensen doen zo raar soms tegenwoordig. Gelukkig ben jij okej, ik vind dat echt helemaal nix :( al dat geweld!

Vandaag zijn we eerst langs Dinkey's oude stalletje geweest. Daar komt een plekje terug vrij en dus heb ik besloten Dinkey terug te verhuizen daarheen. Sommigen van jullie herinneren zich Gate misschien nog wel, een klein zwart shetlandmerrietje van 17 (even oud als Dink) waar Dink zijn ponyparadijsje mee deelde? Alleen toen was Dink nog hengst en konden ze niet samen staan. Uiteindelijk wilde ik Dink en Suev graag op 1 stal hebben en heb ik daarom Dinkey gecastreerd en naar de stal gehaald waar Suevo stond, hoewel Dinkey op zijn oude stal altijd gratis stond. Dat is ook de reden dat hij nu terug verhuisd, de kosten van de paarden zijn mede door het benzinegeld aardig opgelopen en moesten eigenlijk drastisch omlaag. Dus heel erg toevallig en ook super leuk voor mij omdat het 5 minuutjes fietsen is van mijn huis, dat daar iets vrij kwam. Vind het ontzettend leuk en ben stiekum wel blij dat hij terug komt nu Suevo in Brabant staat, dan kan ik tenminste wel elke dag langs Dinkey! Zijn oude verzorgster was ook super blij en hoewel zij nu heel wat jaartjes ouder is, gaat zij hem weer een aantal dagen per week doen, en gaat zij ook lekker met hem mennen. Aangezien Suev lekker in Brabant blijft en ik daar toch moet zijn om hem te rijden op zaterdag, zit ik erover te denken om Dink zo af en toe op zaterdag mee naar Brabant te nemen zodat de kinderen van de zorgboerderij hem niet al te veel hoeven te missen.

Met Suev gaat het super, hij beweegt lekker en ik kan niet wachten totdat ik samen met Mies naar Kim Peters kan om crosstraining te volgen. In November komt Piet Bakker weer naar Schijf en dan gaan we ook daar lekker aan mee doen. Genoeg plannen dus 8-)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:13

:wave:

kom ook weer even binnenvallen... :+

wow, gave chico foto zeg!

ik heb ook nog wat leuke plaatjes van de lange teugel clinic en van het rijden in Belgie (staan in mijn onderschrift)... 8-)

verder alles oke hier, vakantie is omgevlogen, morgen moet ik gewoon alweer aan het werk...
door het mooie weer vooral veel buiten en bij de paarden gezeten, heerlijk genoten dus!
maar weinig tijd om alles hier bij te houden...

oja, deze móet ik gewoon even spammen, vind het zo'n grappige foto met dat heerlijke eigenwijze lipje... :D
Afbeelding

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:15

Ellis: ik vind haar zó leuk! ze heeft van die lieve ogen :+: Rijdt je haar nu?heb je nog meer foto's?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:17

ja ze is echt zó leuk! *\o/*

ik heb er nu een keer of 15 opgezeten denk, ben heel rustig aan bezig, beetje longeren, wandelen, lange lijnen en af en toe even erop, ze vindt alle aandacht geweldig!
ze is zo veranderd de laatste maanden!

ga ff kijken voor een paar foto's van het rijden en de lange teugel clinic...

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:18

Leuk!!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:20

klein beetje rijden, eerste keer buiten de bak...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:27

ze heeft echt een super gaaf kleurtje! Als ik toch eens geld over had.... *zucht*

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:32

Saida: nee ben ik ook niet van plan :) hier houden ze van springpaarden, dat en racen vinden ze hier de enige echt interessante paardensporten.. En daar knippen ze dus meestal de manen van.. Ow ow dat klinkt wel verontrustend |( hoop niet dat het bij hem zo is.. Wat zielig voor dat paardje.. Hier hebben ze ook al niet zo bekwame DAs dus sowieso is een ziekte hier moeilijk.. Vervelend dat Rintske zo lastig is bij voorbijgaande auto's.. En met wespen %) gelukkig dat dat nog goed is afgelopen!

Jellie: mooi om te horen :) d'r haar is dus ook aardig aan het bijgroeien, goed zo :) hier lekker gekookt inderdaad, vandaag hadden we gelukkig nog flink restjes van gisteren dus viel het mee ;) leuk dat je nog een lekker ritje hebt kunnen maken. Je bent dus wel geinteresseerd in dat paardje? Hoeveel paarden heb je nu?

Sanne: waaauw wat een mooie foto!! Heel idyllisch zo op het strand.

Nouvel: leuke foto's!

Vandaag weer Flaaf gelongeerd. Hij had er weinig zin in, maar lijkt het wel steeds beter te begrijpen. Op de rechterhand ging hij goed, maar linksom had hij dus geen zin in: bokken, stilstaan, naar me toe komen wandelen... Arme schat, heeft natuurlijk nooit een 'opleiding' gehad.. Daarom gaan we eerst hier maar eens aan werken :j Hij is ook zo lui, echt niet gek op werken. Een ritje over het strand daarentegen vind hij wel vermakelijk dus dan is hij gelijk veel meer voorwaarts.
Verder heeft Kleintje, het mormeltje, vandaag de hele keuken ondergepiest toen mijn vriend met een stel vrienden langskwam, hij begon te blaffen en te trillen, alle haren overeind :S zie daarna ineens dat de hele vloer nat is :(

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:33

Kelly_Taco schreef:
Haha die Macho... Wat een klein draakje heb jij toch Heidi
Heeft hij al nakomelingen eigenlijk?

Ja Macho heeft nakomelingen en hij is al heeeeel lang OPA :P
alle eerste veulenjes was een hengstje en een merrietje :P
ze zijn van mijn kennis ik brengde al jaren hun pony,s voor :D
Hengstje had bonte vlekken en spikkels :D (moeder is Bond)
zo iets noemen ze op de stamboek Pintoloosa :D
Met de merrie (zijn eerste dochter ) heb ik keuringen gelopen (ilona was erbij)
en ze kreeg de eerste premie en ik was met haar kampioen geworden :D
Inmiddels heeft ze zelf veulentjes gehad en 1 ervan is ook kampioen geworden met een eerste premie
ze heeft zelfs een hengsje gekregen die naar macho is vernoemd die nu in de opfok staat ondat het een 1ste premie hengstje is en ze gaan voor de hengsten keuring :o
andere dochter van Macho is bruin (volle zusje van de kampioens merrie) en heeft de 2 de premie behaald.
wel grappig dat er een gespikelde uit de merrie komt en een jaar later een bruine terwijl er geen bruin achter zit.
bij de bonte moeder zit al 40 jaar bond achter :o
en bij macho zit er gespikkelde en feelspots achter :o
dus waar nou de bruine kleur vandaan komt :o

en wat er nou nog meer rond lopen van Macho weet ik niet hoor :o
hij heeft veel gedekt maar niet iedereen meld zich dat ze een veulentje hebben :o

Dit is macho zijn eerste dochter hier zie je dat ik de eerste premie had met haar :D
Ik heb nog foto,s met dat ik Kampioen werd maar die staan niet op de computer :o
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Machonito op 23-08-09 21:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:36

Machonito schreef:
Hengstje had bonte vlekken en spikkels :D (moeder is Bond)
zo iets noemen ze op de stamboek Pintoloosa :D

Hihi, ik zie het hengstje en mams al lopen met een bontkraag om!
Ik bedoel het niet l*llig hoor, maar ik moest er stiekem even heel hard om lachen! :D
Dus bij deze bedankt voor deze leuke woordspeling voor de in beeld denkende mensen. :Y)

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:38

hahahaha ja ach het is laat he :P :+

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:39

monya schreef:
Ja hoor dat is Santos. En als je meer over hem wilt weten mag je altijd mailen.

Soms worden paarden anders na training he, hij was wat onzeker en gedroeg zich verwend, ik heb hem overgenomen omdat hij echt dringend weg moest en wij min of meer de aangewezen personen waren om hem te begeleiden. Het is nu tijd om een geschikte baas voor hem te zoeken.

Ik had vanmidddag via marktplaats een mail gestuurd. Heb je die ontvangen? (onder de naam Mariëlle)
Ik ben iig erg benieuwd naar hem en zou graag wat meer te weten komen over hem.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 22:14

JeanleGrand: Wat een lief veulentje zeg :D

borderjay: welkom terug :wave:

Kelly: was je nou nog bij ons geweest in Nootdorp :o

Jellie: Wat ik je had gescheven ja dat zou ik wel doen :D

lakshmi: Oh dat is lastig dat ze bij jullie geen traumeel verkopen :o
dat word inslaan als je deze kant op komt :D
zo he ruilen wij daar wonen bij jou en jij hier :P

En hoezo viespeukjes van paarden :+ :P het zijn toch mannen en die kunnen maar aan 1 ding denken :+ :P he Frank :')

Snowy2004: nou we weten niet hoelang Macho daar heeft gelopen hij was drijf en drijf nat van de inspanning :P
maar we hebben vanmiddag maar heel voorzichtig tegen de eigenaar van de manege verteld :D
hij keek met grote ogen en riep van neee he :o
(gister was hij tedruk bezig met de wedstijden vandaar :D )
en dat hij van de week maar iemand stuurt om het schikdraad laat maken zodat ik weer stroom heb dan gebeurt het niet meer :D

borderjay: Moreno miste je zo :P

Ilona: :D macho is en blijft een draakje waar je om kan lachen of huilen :o :D

wow dat is schikken daar wil je toch niet midden in zitten in die schiet partij :=
nou lekker zeg zo een grrot feest waarom moet er nou altijd geweld bij komen :(
gelukkig was jij al bij de uitgang want hier kunnen we je niet missen hoor :o
echt eng was je nou niet heeeeeeeeeeeeeeel bang :o

saida: haha zo slim zal ie wel zijn ja een ophoging zoeken :D
nou er stond nog een tinker naar hem te pissen van joehoe en nu ikke _O-

Karina: het zit niet mee he met Veludo :(:)
maar gelukkig word je nieuwe paardje dikker :D (foto,s ) :P

Monya: :D :wave: ook weer een keer hier :P
wel een leuk beestje hoor ik hoop dat hij een goed baasje krijgt :D
maar daar twijfel we niet aan :D

Sanne: wat een leuke foto van Chico en Ilona :D

Nouvel: wat een leuk paardje en een aparte kleur :D
hoe noemen ze die kleur nou :o

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 22:19

Karina hey dan ztten we vlak bij elkaar ik heb een paar dagen in Lucca gezeten.

lakshmi tjee lekker dan dat je met dat hete weer in de keuken staat, ramadan lijkt me echt niets ik zou omvallen van de honger, wat een mooie foto di van de zons ondergang zeg echt mooi en over de voorpluk ja die zou ik ook afknippen veel te lang hoor hahahah wat heb je toch een mensen zeg!?
Die Nadir ZAYANE is een pracht zeg!

regine ja ik ben echt een doorzetter maar als het niet gaat dan stop ik meteen, ik ga het gweoon proberen en we zien wel!

JeanleGrand wat een heerlijk veulen zeg echt een snoepie!

Kelly_Taco ja hahah ik geloof ook dat ik het niet droog zal houden! En hoe was de wedstrijd?

Jellie even vaseline smeren op het geschoren gedeelte dan kan het niet verbranden.

Snowy2004 ik weet niet of het veilig is maar op mn hengst hoef ik me geen zorgen over mn veiligheid te maken maar zorg wel dat de meidens erbij zijn dat als ik niet goed wordt ik er meteen af kan of hulp heb.

borderjay ik denk dat Moreno erg eenkennig is en je mist of heb ik het verkeerd?

Prinslover tjee vrouwtje was je daar in hoek van holland erbij? Dat was echt een zooitje daar zeg heb het ook op you tube gezien brrr wat eng, kijk je wel uit want over 3 jaar moet je een ritje op Estevão maken.en die foto van chico is om te smelten.

Nouvel wouw wat een prachtig paard is het een merrie??? Ik weet wel een leuke partner voor haar hahahaha en iedereen van dit topic krijgt een leuke korting op het dekgeld van Marialva!

Machonito wat een dotjes en gefeliciteerd met je kampioentjes en premie’s dat is waar elke fokker naar streeft.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 22:22

En we gaan weer beginnen met bijlezen wordt gewoon een halve dag taak :P

Cynthia – hoe gaat het nu met je ?
En gaaf die foto’s knap dat je dat zo op de foto kan zetten

Yenneke – ik had het topic ook gezien, ik vindt het heel knap wat ze doet en ik doe haar zeker niet na echt petje af
En balen dat je gezakt bent helaas maar volgende keer beter
Ook ik ben benieuwd naar de foto’s

Laura – me topknol was idd weer top echt zo heerlijk om hem te zien genieten op de wei maar ben van de week ook weer helemaal blij als die lekker thuis in zijn stalletje staat.
Jij hebt je jurk las ik super hoor nu nog even wachten tot je hem daadwerkelijk aan mag maar voorlopig kan je er lekker over dromen

Esther – lees dat je een gekneusde voet heb balen zeg, maar nu kan je iig lekker bijreageren in het topic :P ook lees ik dat je een tand heb van shaggy leuke herinering ik heb er 2 of 3

Frank – heb in je topic gereageerd ziet er super uit zo samen op het strand
En de foto’s van het buitenrijden zijn ook super

Anouk – dan ben ik blij dat ik idd de afstandsbediening niet heb :P maar ik weet dat welke keuze je ook maak je iig de goede zal maken en dat rijden met jou en sam komt ook heus wel goed dat weet ik zeker.
En leuke foto van jou en sam het komt echt wel goed met jullie
En wat leuk dat de meeting geslaagd was

Saida – dan helaas maar zonder manen ;) nee heike heeft wel manen maar niet zulke lange helaas niks aan te doen.
Jij lekker bezig geweest met een kleine schriktraining leuk hoor wij hebben ook zo’n zeil en daar oefen ik ook vaak mee het is echt een goede oefening
En wat leuk dat de meeting geslaagd was

Cloris – gaaf die foto’s ze tonen echt heel stoer

Kelly – leuk die topics ik heb gereageerd

Sanne – fijn dat iggie braaf was bij de smid hij gaat er vanzelf steeds meer aan wennen dus zal ook wel steeds braver worden

Eline – fijn om te lezen dat atlas weer helemaal goed loop lekker hoor

Heidi – leuk hoor om met zo’n groep buiten te rijden ik vindt het gezelliger als alleen

Ilona – fijn dat het rijden zo lekker gaat jullie genieten echt samen

En shanna hoe is je wedstrijd gegaan
leest verder gefeliciteerd super joh jullie gaan gewoon super hard :D

Madelief – heike heeft idd vakantie maar die komt als het goed is aan van de week weer naar huis dus kunnen we weer lekker trainen
Fijn dat je les zo goed ging super dat jullie zo lekker voorruit gaan

Jan – de veulens zien er super uit

Mies – dat crossen ziet er goed uit zeg

Tot 452 gekomen reageer morgen verder bij

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 22:26

Wooooow jullie gaan zo hard:p
Kunnen jullie niet even wachten tot ik klaar ben met klussen ofz:P
Het schiet al aardig op in het huisje, alleen niet echt de tijd op te reageren! Ga morgen echt eens tijd maken! Hoef k niet opteknappen en ook niet te werken.

Zowiezo wou ik even op de foto's reageren! Wat een stoere foto van Chico en Ilona. En nouvel ook erge leuke foto's ! Wat een prachtig paard zeg!
Mies, wat leuk zo'n cross ! Foto's zien er ergg cool uit!

Van de week was ik toevallig even op stal toen Frank er ook was. Eindelijk de man van het topic gezien;)
heeel even maar want ik was aan het eten haha. hy heeft wel een schattig accent hahah

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 22:48

Carien jij hebt hem irl al eens gezien..

Zasread wat een mooi plaatje zeg!

Dinkey gaat verhuizen. Fijn dat t zo geregeld wordt.

Nouvel, wat een grappig bekkie..

Lakshmi, handig dat je zoveel gekookt had :D Buitenritjes maken is wel een van
mijn favouriete bezigheden.. IK heb alleen Flanna mijn Tinkermeis.
Heb een verzorgdfjordje Roos en heel af en toe een enorme KWPN-er en dan mag
ik komende week of zo af en toe als we zin hebben op Leen de grote Fjord rijden.
Roosje is al een jaar uit de roulatie dus daar wandel ik mee en geef haar aandacht
en een borstelbeurt. EN omdat Flan ook echt een pechvogel is willen we graag een gezond
paardje erbij waar we lekker mee kunnen rijden, mennen, rechtrichten enz, enz..

Flaaf weinig enthousiast maar t kwartje wel gevallen.
Oeii dat was dweilen vanaaf..

Machonito, wat een knappe eerste dochter had Macho!
Wel jammer dat je niet van iedereen hoort of er een veulentje geboren is uit Macho.

Marialva, dat wordt dus een pot vaseline halen..

Miichelle, fijn dat t huisje al opschiet.

Ik ga zo mijn bed maar eens opzoeken, weltrusten!

Edit: stalgenootje had nog leuke foto's gemaakt van Flan en haar vriendin, hier 1tje. Kan je nog goed haar kale pootje zien..
Afbeelding

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 00:09

Sanne, slechts een kort zinnetje: I love youuuu :+: . HAHA :D

Foto's zijn binnen mensen :):) . Ik ben er echt super blij mee... Als ik me knapperd zo weer zie, dan .. dan... tsja, dan smelt ik gewoon :+: . Vandaag gaf hij me ook een jambette cadeau terwijl ik erop zat (begreep hij voorheen nog niet..) en nu snapt ie dat ook al.. Tsja, zo'n paard is gewoon goud waar :+: . Sanne weet hem dan ook zó onwijs goed op de gevoelige plaat te leggen... :~ *zucht..* Hoezo "vol" van je paard hihi :o .

Blablabla.. helemaal happy van de foto's, kan niet meer helder denken, en gaat zo heerlijk in slaap vallen en maakt een rondje door dromenland op een roze wolk :D :D :D . *Sorry voor dit blabla ego bericht, maar ben zo blij :') *