[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:43

mijn moeder vindt ze ook helemaal geweldig Tong uitsteken ik ga ze alleen zelf niet gebruiken maar verkopen Nagelbijten / Gniffelen ik heb er niks aan zoveel frontriemen Nagelbijten / Gniffelen ik vindt t alleen leuk om te doen het is alleen wel een dure hobby frontriemen zijn namelijk ook niet meer zo goedkoop en swarovski steentjes al helemaal niet Nagelbijten / Gniffelen

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:48

Hahah, vind ze geweldig! Kan ik voorstellen, voor hoe duur ga je ze dan ongv verkopen.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:51

klein prijsje hoef er de hoofdprijs niet voor. hoeveel precies weet ik nog niet, denk een eurotje of 10

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 18:00

Essssss schreef:
@ Machonito: Je hebt echt een draakje, niets is geloof ik bij jou nog veilig Nagelbijten / Gniffelen.

Bloos dat klopt elke dag een paar kinder vingertjes gaat er wel in bij Macho Vork Tong uitsteken

Hihi ik heb een foto van hem met een tekst erop van pas op ik hap/bijt naar vingers op zijn stal hangen.
en dit is nog zacht uitgedrukt Nagelbijten / Gniffelen
verleden keer ik was met Baron bezig komt er een moeder aan lopen met een kind op haar arm en wilde Macho aaien.
ik zei gelijk doe maar niet hij bijt echt en het staat ook op zijn deur.
hij lijkt zo lief maar het is een pitbul draak eerste klas.
ach zei het vrouwtje het zal wel mee vallen.
allemaal wilde indiaanen verhalen zei ze erachteraan.
of zij hem zo goed ken Hamer

en toch aaien Boos!
aai maar zei ze tegen haar kindje die mevrouw laten we maar gewoon kletsen ze heeft vast geen verstand van bijtende paarden (of ik geen verstand van mijn eigen paardje heb Hamer )
Kijk eens hoe lief hij is en ik zei er nog een keer wat van (om eigelijk haar kind te beschermen).
kreeg ik gelijk commetaar of ik er niet mee wilde bemoeien. Gestoord
terwijl ze dit zei beet Macho heel hard in de vingertjes van het kindje.
janken het kind en bloeden tja ik had ze gewaarschuwd en als ze niet willen luisteren dan maar voelen.

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 18:06

Mossel: Gaaf zullen de steentjes lang blijven zitten denk je?
Lijkt me erg tof zoiets alleen weet niet of ik er nog wel eentje bij mag van mijn ouders haha heb net een van HH gekregen Knipoog

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 18:53

ik heb hier een frontriem gehad daar zaten ze al minimaal een jaar om zonder eraf gevallen te zijn, uiteindelijk heb ik ze er zelf afgehaald met heel veel moeite omdat ik iets anders wou Nagelbijten / Gniffelen

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 20:09

Madelief: Zo dat is een behoorlijk eind reizen, ga je dan op kamers?

Spokie: Wat een chique paardje rijd je op het filmpje! Het ziet er netjes en ontspannen uit.

Saida: Spannend dus, nog iets meer dan een maand en dan heeft ze een klein frummeltje Haha!
Hahaha, die laatste foto van Grytsje is echt komisch!

Malin: Zo, jij bent lang ziek geweest, hopelijk ben je nu ook snel weer de oude!
Knap jij net weer op, loopt Suevo niet zuiver, dat is echt balen. Hopelijk is het omdat hij de afgelopen tijd niet veel beweging heeft gehad en loopt hij snel weer zuiver.

Bienotje: Welkom! Mooie fries rijd je op met zalig veel behang Haha!

Mossel: Ik vind de frontriemen erg leuk Haha!

Hebben jullie nog valentijnscadeau's gehad?? Mijn vriend riep dit jaar heel hard dat hij niet aan valentijn wilde doen, maar ik kon het niet laten en ik heb vanmiddag toch een kaartje gekocht voor hem. Op het kaartje stond een appel met een hap eruit in de vorm van een hartje. Ik zou hem vandaag eigenlijk niet zien, dus als verassing ben ik op de fiets gesprongen om dat kaartje te bezorgen. En toen ik aankwam was hij helemaal verrast Haha!
Hij had stiekem ook wat voor mij gekocht Pling Bij verkade kon je een doosje met chocolade bestellen met je eigen tekst erop en dat had hij gedaan, zo lief!!! En ik maar roepen dat hij niet romantisch is Tong uitsteken

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 20:41

mossel ik wil ok wel zo`n frontriem van je kopen hihihi mooiiiiiiii

esmee(moeder eigenlijk) ik zeg het nog maar een keer nooit meer doen zo zonde

bienotje lekker ding onder je kont heb je daar wat is zijn afstamming??

pipi gaat het weer een beetje met je wat een lompe knol zeg Ach gut maar hij heeft er al spijt van heb ik hem horen zeggen Knipoog

saida je paardej ziet er echt mooi rond uit ben al benieuwd naar je foto`s wat denk je zelf wat er komt een merrie of hengstje?????

gisteren naar tuigpaard van het jaar geweest heerlijk om te zien die mooie beesten wat was het weer gezellig hele mooie friezen gezien
vanmorgen tsjillie lekker met zijn vriendin laten spelen en maar goed dat hij geen hengst meer is hij zat er boven op stoute tsjillert dus heb ze daarna wel ff uitelkaar gehaald Clown
omdat ik nog niet helemaal lekker ben,( heb nu weer middenoorontstekening, en me oor zit helemaal dicht dus ben gewoon erg doof aan een oor, bah wat is het nu toch een rotgriep )

doet tsjillert eigenlijk niet zo veel loopt ene beetje rond in het land en in de paddock te spelen lekker leven heeft die toch Haha!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:19

Esmée & Heidi & Spokie & Sanne -> Ik ben ondertussen ook wel heel nieuwsgierig naar het veulentje, hoor!
Maar van mij mag het nog wel even blijven zitten, iig tot na onze vakantie! Knipoog

Heidi -> Jeetje wat een fel krengetje is Macho, zeg!
Daar moet je idd wel even mee om weten te gaan.
Eigenlijk ook wel logisch dat ie zo doet.....

Bienotje -> Welkom hier! Clown
Mooie ruin heb je!

Suzanne -> Misschien dat je Goya zijn rug ook lekker los kan krijgen door hem te longeren, net als wat ik nu doe met Grytsje.
Mijn instructrice vertelde mij dat je paard zo de spieren op een verantwoorde en natuurlijke manier traint en laat gebruiken, zonder belasting op de rug en dat het dan voor je paard gemakkelijker wordt om het onder het zadel op te pakken.

Kim -> Grappig dat Freek zelf op de volte blijft lopen!

Margot -> Ziet er leuk uit die frontriemen!
Plak je die glimmers erop ofzo? En blijft dat dan wel goed zitten?

Sanne -> Nou hier was er weinig Valentijns aan, hoor..... Nors opkijken
Ik zou een uitgebreide maaltijd op tafel zetten, had me helemaal uitgesloofd.
Was ik druk bezig, belt ie een half uur van tevoren op om te zeggen dat ik niet op hem hoefde te rekenen met eten......
Toen maar gezellie met m'n kids aan tafel gezeten.
Frits zelf is alles behalve romantisch, die ligt ondertussen languit op de bank tv te kijken en is zich van geen kwaad bewust.

Petra -> De boer en z'n vrouw hopen op een merrie, mij maakt het niet uit eerlijk gezegd.
Ik heb een vermoeden dat het een hengstje wordt.
Ben ook echt wel benieuwd naar dat klein krullerige zwarte ukkie!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:20

zoals je iets verder naar boven kan lezen blijven ze erg goed zitten Lachen
Ja ik plak ze erop met speciale lijm

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:42

@ Mossel: Oooh, als ik weer wat geld heb, heb ik zeker wel interesse, maar dat zal ik dan wel laten weten hihi Lachen.

@ Machonito: Haha klein draakje, maar het is haar eigen schuld, zielig voor het kind maar de moeder d'r verdiende loon. Het is nog wel jou paardje, bah, ik walg van zulke mensen haha.

@ Sanne: Hahah, leuk, toch nog wat aan Valentijn!

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:27

Zooo. Ben ik ook weer even heel kort. Ik ben vandaag bij enno geweest. Hij liep super. Momenteel is hij heel erg onstabiel met rijden. De ene dag loopt hij de sterren van de hemel. De andere dag is hij meer schrikkerig en loopt hij iets meer scheef en zo.
Echt heel wazig. Ben doodzenuwachtig voor zondag. Onze eerste echte wedstrijd in aalsmeer.
Ik dacht dat het een kleine gezellige barokke wedstrijd zou zijn maar het blijkt dus een groot gezellig feestfestijn te zijn. Zucht.
Maar ja. Ik ga gewoon voor de fun en voor de hoop dat hij netjes ontspannen loopt (zoals vandaag)
Als dat lukt dan ben ik al heel trots en blij.
Duimen jullie voor mij? Zondag om 11.15 moet ik rijden....

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:33

Enamorado schreef:

ik zal voor je duimen maar je maakt een goede kans wat een kanjer heb je onder je kont als ik jury was had je hoge punten gescoord

ik denk aan je zondag toitoitoi Haha! en foto`s plaatsen he

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 23:02

@ peetisgreat: Ik vindt het helemaal prima Haha! ze zijn er alle 4 nog Nagelbijten / Gniffelen

@ Essssss als je zegt weke je wil kan ik die voor je apart leggen, bedenk je je geen punt dan verkoop ik m gewoon alsnog aan iemand anders

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 23:12

_Saida_: Dat verbaasd mij ook telkens weer haha! Als ik de zweep er niet bij had dan was die nog dichter om me heen gaan lopen haha echt een plak paardje om het zo maar even te noemen.
*LOL*

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 23:29

Enamorado schreef:
Ben doodzenuwachtig voor zondag. Onze eerste echte wedstrijd in aalsmeer.
Ik dacht dat het een kleine gezellige barokke wedstrijd zou zijn maar het blijkt dus een groot gezellig feestfestijn te zijn. Zucht.
Maar ja. Ik ga gewoon voor de fun en voor de hoop dat hij netjes ontspannen loopt (zoals vandaag)

Ik ben de schrijver bij je jury. We kunnen best wat regelen Knipoog Tong uitsteken

Heel veel succes zondag en geniet vooral. Laat het vooral een goede ervaring voor jullie zijn.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 09:13

Bedankt voor jullie welkom, ik heb zeker wel een beetje geluk dat ik deze mag rijden en dat realiseer ik me ook wel. Knipoog

Mossel, mooie frontriemen hoor! Leuke hobby, doet me denken dat ik ook nog een Hot fix applicator en steentjes thuis heb liggen. Gebruik je die ook of zit je echt met lijm te pielen?

Enamorado, je eerste wedstrijd zal toch vast wel goed komen? In ieder geval weer een ervaring rijker daarna Knipoog Maar ik kan je zenuwen goed voorstellen. Wordne er trouwens meer van dat soort ´Barokke paarden´ wedstrijden georganiseerd?

Machonito, raar verhaal trouwens dat die vrouw hoe dan ook je paard widle laten aaien door dat kindje. Je zou toch verwachten dat mensen minder naief zijn..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 09:27

Zo ben ik ook weer heel even! Doei!
Ik kan het ook allemaal niet zo meer bijhouden hier, sorry...
kom dus gewoon even binnen vallen om m'n gezicht te laten zien... Cool

Enamorado schreef:
Zooo. Ben ik ook weer even heel kort. Ik ben vandaag bij enno geweest. Hij liep super. Momenteel is hij heel erg onstabiel met rijden. De ene dag loopt hij de sterren van de hemel. De andere dag is hij meer schrikkerig en loopt hij iets meer scheef en zo.
Echt heel wazig. Ben doodzenuwachtig voor zondag. Onze eerste echte wedstrijd in aalsmeer.

Ik moet zondag ook in Aalsmeer starten, zie er ookwel een beetje tegen op eerlijk gezegd...Ik had ook niet verwacht dat het zo groot was, ze is al zo kijkerig naar nieuwe dingen, van de week was zo weer zoooo lastig... Clown

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 09:35

Madelief: Klinkt goed, hopelijk is de open dag leuk!

spokie79: Klinkt wel heel gaaf je les! Ben benieuwd naar foto's

saida: Zo lang je de zon ook mee terug neemt vind ik het goed Knipoog 21 maart is al snel! Onze merrie gaat ook binnenkort bevallen, de webcam hangt al...http://86.88.67.12/ gewoon inloggen als gast, je hebt wel java nodig om te kijken

Lisenka: was het ook Lachen Alleen jammer dat we voor het geurbad muntjes nodig hadden en die vent nergens te bekennen was

Bienotje: mooie stoere fries rijd je!

Had eigenlijk een hele leer dag op de planning staan, tot mn vriendin belde dat ze vanmiddag vrij was, samen paardrijden is leuker dan vanmiddag alleen Knipoog dan maar vanavond leren...
vandaag of dit weekend voor het eerst met sita beetje buiten wandelen Lachen Ben benieuwd! fototoestel gaat uiteraard mee!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 10:58

Bienotje schreef:
Bedankt voor jullie welkom, ik heb zeker wel een beetje geluk dat ik deze mag rijden en dat realiseer ik me ook wel. Knipoog

Mossel, mooie frontriemen hoor! Leuke hobby, doet me denken dat ik ook nog een Hot fix applicator en steentjes thuis heb liggen. Gebruik je die ook of zit je echt met lijm te pielen?

Enamorado, je eerste wedstrijd zal toch vast wel goed komen? In ieder geval weer een ervaring rijker daarna Knipoog Maar ik kan je zenuwen goed voorstellen. Wordne er trouwens meer van dat soort ´Barokke paarden´ wedstrijden georganiseerd?

Machonito, raar verhaal trouwens dat die vrouw hoe dan ook je paard widle laten aaien door dat kindje. Je zou toch verwachten dat mensen minder naief zijn..

die gebruik ik indd, maar daarmee blijft het ook een gepiel, t gaat niet altijd zoals i kwil hahah

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:12

Dat kan ik me helemaal voorstellen, weet wat je bedoelt Knipoog

Maar doet me wel weer denken dat ik die ook weer eens uit de kast mag halen Knipoog

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:19

Heidi, jemig he, gekke Macho. Nu vind hij marcel wel lief toch? haha.
Saida, ja, zou kunnen. VInd zelf longeren alleen saai haha, maar eens kijken.
El en Eef, misschien kom ik wel even kijken, moet even zien, ook toetsweek dus waarchijnlijk niet.
Verder mooie fotos gezien, weet t ff niet meer allemaal haha. Gister dus bij stage langs geweest, komt allemaal goed haha.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:06

Esmee: Gek dat ie zo'n dikke vacht had, zal nu wel wat lekkerder rijden voor hem zijn!
Spokie79: Ik blijf sowieso niet thuis wonen.
Waarschijnlijk ga ik naar Dronten verhuizen (niet intern, maar particulier iets zoeken), maar wil het liefst in Alkmaar blijven omdat Furia hier zo'n ideaal plekje heeft...
Ga het ook echt niet leuk vinden als ik daar weg zou moeten gaan, maar we kijken wel weer. Met de auto is het nl wel te doen, maar dat brengt weer hoop extra kosten met zich mee....
Wow die vriendin van jou is wel spectaculair bezig zeg Haha! VAn paard naar paard overspringen, achterop jou les geven, daar wil ik inderdaad wel foto's van zien!
_Saida_: haha, ja, het is inderdaad altijd leuk om te horen hoe knap ze je paard vinden Knipoog
21 maart dat is al snel!! Spannend! Wat gaat er eigenlijk met het veulen gebeuren?
Ze heeft ook echt al een mooie buikje en volle uiers!
DinkeyGirl: Haha, lekker bezig Haha! En je bazin ook Tong uitsteken
Balen dat Suevo weer niet goed liep zeg.. Succes met de verhuizing alvast, foto+tekst waren prima trouwens!
Machonito: Whaha ik moet stiekem wel lachen om je killer hengstje, wat een uitslover :p Hopelijk laat ie t allemaal wel n beetje heel...
Whaha, en lees nu je verhaal over de strandwandeling, wat een maf beestje is dat geweldig. Wat een domme moeder zeg, alsof jij je eigen paard niet kent!!? Nou, sneu voor het kindje, maar misschien laat die moeder t nu uit dr hoofd..
Bienotje: Welkom hier! Mooie ruin zeg! (friezen beginnen hier wel te overheersen Tong uitsteken )
Soeske: Hard gewerkt met Goya zo te lezen, fijn dat het goed ging!
Sanne: Haha, valentijn..! Ik heb er zelf niet zoveel mee, ook niks aangedaan..
Peet: Oeff, nog steeds niet lekker.. Nou, beterschap dan maar weer!
Enomarado: Succes zondag!
En Nouvel ook!!
Mies: Lekker paardendagje zo te lezen...!

Nou, de meeloopdag gisteren was leuk! Wel echt in the middle of nowhere, maar het waren erg leuke mensen, 's ochtend kregen we het "paardengedeelte" zeg maar, en s'middags een les bedrijfskunde, dat vond ik leuk!! Stuk leuker dan verwacht Haha!
Moet wel zeggen dat ik denk echt moet wennen als ik weer naar school ga. Ben echt zelfstandigheid en niet zulke jonge mensen gewend hier op kantoor.. De opleiding spreekt me iig erg aan, alleen zou willen dat het beter te bereiken is, zodat Fuur & ik hier konden blijven.. Nouja, we zien wel weer!

Vanavond lekker les, zondagochtend weer vroeg op, Danielle gaat op Furia en ik op Mischa (Tinker) naar buiten, lekker!
Voor de rest druk weekend voor de boeg, ben nu ook beetje brak, gisteren vanuit dronten even langs Adam geweest, beetje veel gedronken haha, was erg gezellig Haha!

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:29

Nouvel schreef:
Ik moet zondag ook in Aalsmeer starten, zie er ookwel een beetje tegen op eerlijk gezegd...Ik had ook niet verwacht dat het zo groot was, ze is al zo kijkerig naar nieuwe dingen, van de week was zo weer zoooo lastig... Clown

ik weet precies wat je bedoelt. Ook ik heb het probleem dat hij dan kijkerig kan worden, wegspringen en rug wegdrukken en heet.
Weg ontspanning boehoe. Maar we gaan gewoon ons best doen en hopen dat het meevalt.
Ik hoop je te zien nouvel!!
foto's worden moeilijk. Mijn vriend leest voor en ik moet zelf rijden hihi.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:52

@ Enemorado: We zullen zeker voor je duimen, heel spannend. Het komt vast wel goed joh, en anders was het gewoon een leuke ervaring, ook voor je paardje! Lachen

@ Mossel: Oooh leuk haha, ik heb een leren frontriem met van die sliertjes bruin, dus dan moet ik die wel even verkopen, dat is vast zo gedaan, en dan kan ik de jouwe kopen. Fuego is een lekkere mannelijke macho, dus bloemtjes maken hem vrouwelijker hihi. Vind die met die 'diamantjes' wel leuk, die witte/doorzichtige steentjes.

@ Nouvel: Ook succes hihi, word vast een leuke ervaring joh.

@ Michelle: Foei, maar paardrijden met je vriendin gaat natuurlijk hooguit boven leren. Grinnik.

@ Madelief: Ja, hij zweet nu een stukken minder! Fijn dat 't zo leuk was, kan me voorstellen dat het dan weer ff wennen is. Komt wel goed. Succes met je les!

Nou, als iemand hier geintereseerd is in een leren bruine Spaanse frontriem, nog helemaal net, met van die sliertjes, zeg je 't maar Clown.

Ik ga vandaag een opruim dagje houden. Ik had gedroomt dat Fuego in de nach/ en de volgende dag nog steeds in de bak stond hahah Huilen van het lachen. Dat zal wel niet.. Maar vandaag niet naar Fuego, lekker opruimen. Heb een leuke stal gezien, want we gaan nu definitief in Arnhem, een nieuwe wijk wonen. Daar vlakbij zit een Friese fokkerij en ook een kleine pensionstal: http://www.henriettehoeve.nl/pension.html. Hij spreekt me heel erg aan, en het lijkt me er heel erg gezellig. En dan ook nog is allemaal Barokkies, allemaal Friesjes. Niet dat ik daar zoveel van houd (Meer de Anda-typ) maar het zijn Barokke paardjes en dat is altijd leuk! Haha! Heb gemailt of er ook openbaar vervoer naar toe gaat.. Nu maar afwachten. Ik zag 2 andere maneges, en op de manier hoe ze schreven wist ik al: Niets voor mij, veelste serieus en chaggerijnig. Zo van, als je je paard in het verkeerde weiland zet, ben je er niet meer welkom. Dacht gelijk, ja dááág.. Wil een gezellige kleinschalige rommelige manege, waar ze elke dag, ook 'S winters in het weiland mogen met vriendjes!! Haha!