[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 23:31

Ik ben er 3 dagen met een vriendinnetje. Heb er echt super veel zin in! Al is het wel jammer dat Elias er niet bij is dit jaar :(

zoef123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 23:39

Zijn er hier toevallig meer eigenaren met een fan Bach afstammeling?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 00:14

Bach? Die ken ik niet :)

Jinthe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 11:32

Samir, ik weet niet over welk paardje het gaat maar als je gevoel niet goed is dan zou ik ook lekker verder kijken. Welk doel heb je met het paard?
Wij gaan drie dagen naar de HK maar donderdag zullen we er pas vanaf de middag zijn. Eerst moeten we thuis de stallen nog klaar leggen voor de buurman die de paardjes een paar dagen komt verzorgen. Donderdagavond gaan we naar de show zodat we vrijdagavond toch wat op tijd naar bed kunnen om fris en fruitig zaterdagochtend als een van de eerste de zaal in te gaan :D

Zoef, de paarden van Fan Bach komen van Anna-Marie Bach. Ik vermoed dat je er in Denemarken meer zult vinden :P Heb je er zelf ook eentje?

Jelske, wat een goed nieuws zo voor het einde van het jaar! Hopelijk blijft jullie de ellende nu eens bespaard, op naar een mooi 2025!

Ik heb echt bijgelezen maar ik ben een ontzettende zeef...en als ik een pagina terug ga om nog eens te kijken is alles wat ik getypt heb weer weg :')

Ik zag nog een hele mooie Auwert van Sunny, wat een knappie is het toch!! Ik heb niet echt foto's van de onze. Ergens vast wel eentje maar allemaal flut foto's, of te ver, of niet scherp O:) Ik ga nog eens door mijn telefoon dadelijk :Y)
Edit, eentje van een paar weken geleden. Hij staat zonder deken dus is een beetje fluffie. Hier ging ik longeren maar zoals je ziet was hij nog niet helemaal opgetuigd :Y)
Afbeelding

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 14:27

Jinthe knap!!!

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 15:15

Ja, die mag er ook wezen Jinthe! Ook lekker behang eraan, hou ervan!

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 16:46

Die is ook erg knap Jinthe! En leuk 3 dagen naar de Hk!

Ik ben er 2 dagen dit jaar. De vrijdag en de zaterdag. Zaterdags zit ik er ook altijd al vroeg haha.

Fijn dat het zo ook werkt met de trailer Lys!

Jeetje wat een heftig virus Zilfstar.

Fijn dat het zo lekker ging met rijden Boemel!

Sunnyhorse ook wat een knapperd zeg!

Getty ja dat kan zeker hoor, ik heb ook geen haast. Misschien wacht ik ook wel langer weer.
Leuk ook straks een Auwert zadelmak! Kan jij die ook gaan rijden?

Hier gister een onderlinge wedstrijd gehad met de kwpn. Was erg leuk en mooi 201,5 punt binnen geharkt in een B proef. Echt een heerlijk dier. Knotten er in en hij ging aan. Normaal met de training test ie me wel eens. Maar nu kon ik gewoon zitten en meeliften haha.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 18:42

Jinthe2 schreef:
Samir, ik weet niet over welk paardje het gaat maar als je gevoel niet goed is dan zou ik ook lekker verder kijken. Welk doel heb je met het paard?
Wij gaan drie dagen naar de HK maar donderdag zullen we er pas vanaf de middag zijn. Eerst moeten we thuis de stallen nog klaar leggen voor de buurman die de paardjes een paar dagen komt verzorgen. Donderdagavond gaan we naar de show zodat we vrijdagavond toch wat op tijd naar bed kunnen om fris en fruitig zaterdagochtend als een van de eerste de zaal in te gaan :D

Zoef, de paarden van Fan Bach komen van Anna-Marie Bach. Ik vermoed dat je er in Denemarken meer zult vinden :P Heb je er zelf ook eentje?

Jelske, wat een goed nieuws zo voor het einde van het jaar! Hopelijk blijft jullie de ellende nu eens bespaard, op naar een mooi 2025!

Ik heb echt bijgelezen maar ik ben een ontzettende zeef...en als ik een pagina terug ga om nog eens te kijken is alles wat ik getypt heb weer weg :')

Ik zag nog een hele mooie Auwert van Sunny, wat een knappie is het toch!! Ik heb niet echt foto's van de onze. Ergens vast wel eentje maar allemaal flut foto's, of te ver, of niet scherp O:) Ik ga nog eens door mijn telefoon dadelijk :Y)
Edit, eentje van een paar weken geleden. Hij staat zonder deken dus is een beetje fluffie. Hier ging ik longeren maar zoals je ziet was hij nog niet helemaal opgetuigd :Y)
[ Afbeelding ]

Oh wauw… <3

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 18:46

Marjolein wat leuk!
Nou misschien zien we elkaar nog 11 januari. Waar zitten jullie? Wij zitten in vak D fabe rij 6

Jinthe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 18:55

Dat zijn mooie punten Marjolein *\o/* Als je die altijd haalt dan snel over naar de L :):)

Leuk dat er zoveel naar de HK gaan! We kunnen al gaan aftellen :j
Laura, wij zitten op de VIP maar ik loop toch ook aardig wat rond. Vooral vrijdag +:)+
Ik denk dat ik alleen Jelske zou herkennen van de fotos die ze hier ooit heeft geplaatst _O-

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 19:45

Jinthe2 schreef:
Dat zijn mooie punten Marjolein *\o/* Als je die altijd haalt dan snel over naar de L :):)

Leuk dat er zoveel naar de HK gaan! We kunnen al gaan aftellen :j
Laura, wij zitten op de VIP maar ik loop toch ook aardig wat rond. Vooral vrijdag +:)+
Ik denk dat ik alleen Jelske zou herkennen van de fotos die ze hier ooit heeft geplaatst _O-

Ohhh heerlijk luxe!
Ja ik ben ook geen held met foto's plaatsen hier maar op onze insta staan ze wel haha

Jinthe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 19:57

Het is luxe ja maar als ikzelf de keuze zou hebben dan zat ik toch liever in het gewone publiek op de normale tribune. Dat is toch wel gezelliger vond ik. Natuurlijk is het heel handig dat je hapjes en drankjes krijgt en toch wat meer ruimte hebt maar de gewone tribune is voor de gezelligheid echt niet minder, in tegendeel! Ik kan alleen moeilijk als enige afhaken |( :x

Instagram gebruik ik niet omdat ik er niet veel van snap :=

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 20:34

Jinthe2 schreef:
Het is luxe ja maar als ikzelf de keuze zou hebben dan zat ik toch liever in het gewone publiek op de normale tribune. Dat is toch wel gezelliger vond ik. Natuurlijk is het heel handig dat je hapjes en drankjes krijgt en toch wat meer ruimte hebt maar de gewone tribune is voor de gezelligheid echt niet minder, in tegendeel! Ik kan alleen moeilijk als enige afhaken |( :x

Instagram gebruik ik niet omdat ik er niet veel van snap :=

Dat is precies wat wij ook met een aantal gaan doen, VIP afgeslagen en gezellig op de tribune. *\o/* neem hapjes mee :+

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 20:35

Zijn jullie paarden nog een beetje stressvrij met het vuurwerk?

Jinthe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 20:53

Klinkt gezellig Sunny! :j

Hier wordt nauwelijks vuurwerk afgestoken en wij wonen echt achteraf. De enige buren hebben ook paarden en steken ook niets af. Wij blijven thuis maar zouden dat voor de paarden niet eens hoeven. We horen of zien geen vuurwerk. Hooguit ver weg op afstand over de weilanden maar dan moet het wel helder zijn :Y)

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 21:01

Dat is heel fijn voor de paarden Jinthe!

Hier is het normaal gesproken ook rustig, vuurwerk horen ze wel, maar ver genoeg. Eén keer hebben we gehad dat rond 04:00 een groep jongeren langs fietsten en zij hadden toch nog een hele harde knal als verassing. Zag toen op de camera terug dat de paarden tegen de wand opvlogen. Die hadden we niet meer verwacht.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 21:02

Wij staan op een plek met weinig vuurwerk. De mannen stonden vandaag ook heel relaxed. Wij zijn anders gewend dus ik moet nog even schakelen hahaha

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 21:18

Ik zoek een jonge merrie, leeftijd zo'n 4-8 jaar. Ik wil er vooral gewoon leuk mee rijden. Lekker naar buiten en af en toe een wedstrijdje. Ik heb een dochtertje van bijna 1, dus veel tijd om fanatiek wedstrijden te rijden heb ik niet. Lijkt me ook leuk om er een veulentje mee te fokken, maar dan echt voor de hobby en we zien wel. Ik heb nu nog te weinig kennis om dat al professioneel op te pakken, maar sluit het niet uit voor de toekomst. Qua karakter zoek ik een werkwillig en nuchter paard. Ik heb ook een xKWPN met veel pit dus het lijkt me heerlijk om echt even je hoofd leeg te kunnen maken met rijden en niet afgestraft te worden zodra je aandacht iets verslapt haha!
Valt me op dat er veel drachtige merries worden aangeboden de laatste tijd.. Enig idee waarom dat zo is?

En wat leuk dat er zoveel naar de HK gaan! Mijn dochter wordt dus 10 januari 1 dus helaas kan ik die dag niet heen, evenals de 11e omdat we het dan vieren voor vrienden en familie. Ik zat dus te denken om de donderdag heen te gaan. Is dat het waard denken jullie? Ik ken verder niemand dus ga echt heen om me wat te verdiepen.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 21:19

Wij wonen ook redelijk ver van dorpen en steden. Er wordt wel wat afgestoken in de omgeving maar de paarden staan eigenlijk rustig. Hoogstens even het hoofd oprichten maar geen stress gelukkig!

zoef123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 23:16

Ja inderdaad, ik heb zelf sinds kort een fan Bach en ben heel benieuwd of er meer in Nederland zijn en misschien op bokt.

zoef123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 23:17

Samir: ik heb de markt het afgelopen half jaar ook goed gevolgd en dat speelt al even vind ik. Bijna 3/4 van de merries die aangeboden werden drachtig en/of niet gereden.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 23:45

zoef123 schreef:
Ja inderdaad, ik heb zelf sinds kort een fan Bach en ben heel benieuwd of er meer in Nederland zijn en misschien op bokt.

Er lijken maar 9 “fan Bach” veulentjes geboren te zijn ooit. Dus dat zou heel toevallig zijn dan.

zoef123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 16:46

Ah oke, dat is inderdaad (nog) niet veel.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 19:45

Iedereen de beste wensen!
Ik ben blij met mijn abonnement op de binnenbak sinds 1 januari.
Vrijdag zaterdag en vandaag dankbaar gebruik van gemaakt.

Voordeel van grote bak is lekker de ruimte hebben en puzzelen met de contra galop. Vandaag in de les echt fijn kunne sleutelen en proberen. Leuk om te voelen wat er onder je gebeurt en wat het voor uitwerking heeft op de rest van je trainen.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 00:07

Vliegende start van het nieuwe jaar Laura! Top!
Binnenbak is echt heel fijn nu. Zelf nu ook een paar keer opgezocht. Wat een luxe is dat met die nattigheid. Moet je er ver voor rijden?