[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:43

Babeau, leuke foto! Ziet er netjes uit! Leuk dat je mee was naar een keuring. Succes met je examens vast!
Utopia, hoe doe je dat, het hoogste punt van je paard boven de hindernis krijgen? Door hem meer te verzamelen voor de hindernis?
Borahlover, gefeliciteerd!
Geeske, fijn dat het trailer laden goed gaat. Ik ken de Lexhis zadels niet, ben je op zoek naar wat anders?
lrtj, wat is de Lingewaard cup? Ah, een groot concours zie ik.
Keona, hé hé, eindelijk!

Met het warme weer sta ik boven bakovens van 200 graden (werk naast de pizzeria (bediening) ook nog in een viswinkel)

Hier alles rustig, mocht even weekje niet rijden met Villa omdat de osteopaat is geweest. Gister even gereden, merkte wel dat hij losser was, maar ook wat lastig met buigen. Hoopte dat we vanmorgen nog even konden rijden, maar het regent weer :(
Straks komt de hoefsmid ook nog, dan zijn ze allemaal weer als nieuw :)
Babeau, leuke foto! Ziet er netjes uit! Leuk dat je mee was naar een keuring. Succes met je examens vast!
Utopia, hoe doe je dat, het hoogste punt van je paard boven de hindernis krijgen? Door hem meer te verzamelen voor de hindernis?
Borahlover, gefeliciteerd!
Geeske, fijn dat het trailer laden goed gaat. Ik ken de Lexhis zadels niet, ben je op zoek naar wat anders?
lrtj, wat is de Lingewaard cup? Ah, een groot concours zie ik.
Keona, hé hé, eindelijk!

Met het warme weer sta ik boven bakovens van 200 graden (werk naast de pizzeria (bediening) ook nog in een viswinkel)

Hier alles rustig, mocht even weekje niet rijden met Villa omdat de osteopaat is geweest. Gister even gereden, merkte wel dat hij losser was, maar ook wat lastig met buigen. Hoopte dat we vanmorgen nog even konden rijden, maar het regent weer 
Straks komt de hoefsmid ook nog, dan zijn ze allemaal weer als nieuw 

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:49

Dat is een groot concours om te bepalen wie dit jaar de kampioen van lingewaard is

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:20

Buitenzinnig, ja ik wil er nog een zadel bij. Wat ik nu heb ligt voor Chim wel goed maar ik heb toch voor mezelf op dit moment meer steun nodig... Als ik gewoon lekker in de bak rijd is er niet veel aan de hand, maar als ik naar buiten wil, waar mijn paard onwijs vervelend kan worden, dan voel ik me totaal niet veilig in dit zadel.... Das wel vervelend want dan durf ik eigenlijk niet voldoende door te zetten en haar aan te moedigen.

Fijn. die warme ovens zeg!!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:22

Mmm dat is balen, maar is een andere zadel geen optie?

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:28

Ik dacht dat examens al afgelopen waren, :)

Zo van baan wisselen is best zwaar, die tijden pff.. :O
Heel veel plezier op de cub irisje

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:33

My_Chimanga schreef:
Buitenzinnig, ja ik wil er nog een zadel bij. Wat ik nu heb ligt voor Chim wel goed maar ik heb toch voor mezelf op dit moment meer steun nodig... Als ik gewoon lekker in de bak rijd is er niet veel aan de hand, maar als ik naar buiten wil, waar mijn paard onwijs vervelend kan worden, dan voel ik me totaal niet veilig in dit zadel.... Das wel vervelend want dan durf ik eigenlijk niet voldoende door te zetten en haar aan te moedigen.

Fijn. die warme ovens zeg!!

Begrijpelijk! Je moet je wel veilig voelen inderdaad, anders kun je haar ook niet overtuigen/aanmoedigen!

Achja, ben altijd liever aan het werk met dat warme weer dan thuis wat om te hangen ;)
Het was of de warme ovens of 's avonds in de bediening, met een warme pizza oven in de keuken ;)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:50

Wel heerlijk
Ja dat is ook zo heb ook liever werl als thuis zitten hoor

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:54

ik ga naar outdoorgelderland maar of dat nou zo handig is :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 18:08

Ik ben ook op zadeljacht...

Eisen: extreem kort (40 cm), liefst een diepe zit ivm mijn heup & rug, voorsingelsysteem (dus een singelsstoot ver naar voren zeg maar) en medium boom. En oja, donkerbruin natuurlijk.
Budget zie ik dan wel weer maar iemand tips?

Custom al aan de telefoon gehad, die raadt mij Strada aan. Custom zelf kan mij niet helpen gezien de extreem korte rug.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 19:01

Ik weet wel iemand die een strada te koop heeft maar hou er erg in dat Strada juist heel plat is.

Een vriendin van mij heeft een Ideal Susannah volgens mij en die is ook kort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 19:08

Mja, dat las ik al inderdaad, dat is juist wat ik niet kan hebben met mijn heup enzo.
Ben nu aan het lezen over massimo, daar zie ik er 1 staan van 41 cm.
Ideal ga ik eens op kijken, thanks!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:26

Hoop dat jullie snel goed passend zadel hebben,
Ik heb een Boomloze, wil springzadel laten nakijken, denk dat geen zin heb ik rij er nooit mee, :-#

Me paardje gaat steeds beter ontspannen lopen,!
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:45

BZ, dat is mij wel zo uitgelegd inderdaad. Voor de hindernis je paard meer verzamelen en laten wachten en dan tijdens het springen je handen laag houden zodat je je paard uitnodigt zijn hoofd ook omlaag te doen, waardoor de schoft het hoogste punt wordt. En door je afzet juist te plaatsen kun je ervoor zorgen dat het hoogste punt van je sprong recht boven de hindernis is.

Joyce succes met je wedstrijd! :D

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:48

xXutopiaXx schreef:
BZ, dat is mij wel zo uitgelegd inderdaad. Voor de hindernis je paard meer verzamelen en laten wachten en dan tijdens het springen je handen laag houden zodat je je paard uitnodigt zijn hoofd ook omlaag te doen, waardoor de schoft het hoogste punt wordt. En door je afzet juist te plaatsen kun je ervoor zorgen dat het hoogste punt van je sprong recht boven de hindernis is.

Joyce succes met je wedstrijd! :D

Dankjewel meid..

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:52

@Robijntjah Bij ons op stal hebben we een zadelatelier Schutte en die is heel erg fijn! Kan helemaal worden aangepast aan paard en ruiter.

@moonforever Ziet er inderdaad lekker ontspannen uit, wij werken ook met precies zo'n zelfde touw als bijzet, erg fijn zijn ze!

Ik heb besloten om toch weer een eigen paardje te gaan kopen ook al heb ik natuurlijk volgend jaar wel het veulentje, maar dat moet ook nog tot z'n derde de opfok in en omdat Don heel misschien weg gaat was ik wat aan het rondkijken en ben ik helemaal verliefd geworden op Picanero. Hij staat nog in Spanje, is 2 jaar en 9 maanden oud en nu al 1.62. Hij is helemaal zwart zonder aftekeningen en kan ook al erg leuk lopen. Het enige wat erg jammer is is dat er geen papieren bij zitten, maar dan was hij waarschijnlijk voor mij onbetaalbaar geweest. Ik heb wel foto's van zijn vader en moeder gezien en hij lijkt echt sprekend op zijn vader, die is echt gigantisch barok vandaar zijn brede nek ook al denk ik. Hij kent nog niet zoveel alleen longeren aan het halster maar dat is maar beter want als ik die spanjaard op z'n eigen paarden zag rijden kreeg ik bijna een hartstilstand. Nog een maandje wachten en dan is hij er, kan echt niet wachten! :D Krijg gelukkig wel dagelijks via whatsapp een foto of video van hem dus dat is erg leuk, kan ik alvast verder wegzwijmelen :=

Afbeelding

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:59

Wauww wat een gaaf paardje!!!
Veel plezier er mee alvast.

Die touw is inderdaad super handig..
Erg blij mee ook,.
Pablo wilt ook werken. Als ik hem dagje stil Zet is die echt sjaggie haha

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 23:06

Dankje :D had mezelf diezelfde dag eigenlijk voorgenomen om er eerst een maandje goed over na te denken aangezien het plan er pas een weekje was, maar toen ik hem zag was ik toch wel echt verkocht. :)

En fijn zo'n paard dat lekker voor je wilt werken!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 08:50

Herken het...was nooit van plan 2e te nemen nooit een dag spijt gehad van winny..

Is zeker fijn ook erg handig dacht gisteren laat maar gaan die is druk zodra touw er om deed was het ontspannen lopen en. Werken

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 08:53

het is een anda zo te zien ja ik vind de voorkant heel mooi maar de achter hand vind ik erg lelijk,maar zo'n kont zie je heel vaak bij de anda's verder hoop ik dat als je hem neemt je er veel plezier aan zult beleven

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 08:59

Nooit op de achterkant gelet, maar inderdaad dat is ook niet echt mijn ding.

Ik heb een hoefsmid te pakken gekregen *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Helaas niet mijn eigen smid....

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:04

Van harte gefeliciteerd _Zoe! Volgend jaar heb je er dus 2 staan? Mooie kleur en idd mooie hals :) Doe er maar voorzichtig/rustig mee!

Is dat trouwens normaal bij PRE's tegenwoordig, die rug? Zie dat in die barokke paarden groep op facebook ook heel vaak bij paarden die te koop staan, zo'n ontzettend recht stuk helemaal naar achteren. De PRE's waar ik zelf bij heb gekeken ruim 3 jaar geleden hadden dit niet, en mijn lusitano gelukkig ook niet. Maar het valt me de laatste tijd heel erg op!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:07

Geen idee wij hebben iemand die met een PRE rijd en die heeft dit niet.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:19

Jolyn, ik rij met een Strada. Heel fijn, super vlakke zitting, geeft wat dat betreft weinig steun. Maar de eigenaresse van Strada doet ook Jeremy Rudge zadels, deze worden op maat gemaakt aan jou en je paard.
Je kunt niet zomaar een strada aanschaffen omdat hij toevallig ook op een bijna soortgelijk paard heeft gelegen. Je moet echt met de kale bomen kijken hoe hij ligt.
Moonfever, leuke foto.
Utopia, dankje! Ik ben geen springheld, maar dit soort dingetjes kan ik nog wel wat mee als ik op een hindernis af storm ;)
Zoe, gefeliciteerd met je aankoop! Ook ik vind de achterhand niet mooi, de voorkant daarentegen, mooi hoor! Misschien trekt de achterhand nog bij hoor, hij is nog maar jong. Gaat vast helemaal goed komen!

Gister is de hoefsmid geweest en moest ’s avonds werken (om hoefsmid weer te kunnen betalen :P )
Zometeen even naar de paarden en vanavond weer werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:36

Nou ik heb 2 afspraken staan...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:40

Mooi! Met wie?