[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spokie79

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 00:14

Madelief, dat duurt lang. Als je daar naar school gaat, blijf je dan thuis wonen? Of ga je daar dan intern?

Ilona, dat is inderdaad wel leuk om een jong paard zelf op te leiden. Maar ik ben daar op dit moment nog niet toe in staat. Ik ben reuze blij dat ik voorlopig nog van Sun kan leren. Misschien dat als ik een paard koop, ik wel een jong paard koop. Maar dat zou dan pas over een jaar zijn en dan zou ik mijn vriendin vragen hem/haar in te rijden, of mij in ieder geval te helpen.

Ik heb net weer les gehad op Sun. Eerst aan de longe gedaan, want hij was wat rillerig. En dan loopt hij me toch een poosje te eikelen zeg. Hij weet precies waar de longeerlijn ophoudt, dus zet hij echt geen stap meer dan hij nodig acht. En ik maar rennen. Gelukkig kwam mijn vriendin als snel en heeft even geholpen. Dat hielp wel. Daarna nog gereden. Om alles even duidelijk te maken is ze weer even achterop komen zitten. En dus alles in stap, draf en galop gedaan. Tco maar de manen vastgegrepen in galop hoor, toen zij even met hem bezig was. Ik moet gauw eeens een fotograaf strikken als ik op deze manier les krijg. Jullie liggen helemaal in een deuk als je dat ziet. En hij gaf ook gewoon een paar bokjes als het hem niet zinde. En zij blijft gewoon zitten. En ondertussen liep haar merrie braaf ernaast mee. Daarna sprong ze weer over op haar eigen paard. Maar ik had hem daarna wel lekker aan het lopen. Dus beetje bij beetje gaan we vooruit.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 02:43

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 10:20

Spokie -> Gelukkig gaat het al weer wat beter met je!
Wat een aparte manier van lesgeven heeft jouw instructrice, hahaha!

Heidi -> Ik vind het best knap van je dat je daar geen moeite mee hebt dat er anderen op je paarden rijden en zoveel plezier hebben met ze.
Ik zou er denk ik best veel moeite mee hebben, maar misschien ook niet als ik dezelfde situatie zou zitten als jij.
Als ik een vergelijking zou zoeken met hoe het naar mijn idee zou voelen, dan zou ik het vergelijken met dat ik mijn eigen man zou moeten delen met een andere vrouw. Knipoog
De enige die zo dicht bij Grytsje mag komen is Lisanne, mijn dochter.
Je treft het maar met je verzorgster dat ze zo rustig bleef op een stuiterende Baron.
De meesten reageren idd zoals jij al zei door te trekken in de mond, zéker als ze het paard niet zo goed kennen en dus niet weten wat ie gaat doen.

Paola -> Zolang ik zelf vrijwel elke dag naar mijn paardje toe kan dan wil ik ook niemand anders erbij als bijrijdster/verzorgster, hoor!
Ben blij te lezen dat het mee lijkt te vallen met je jukbeen en hersenschudding.
Maar niet te overmoedig, hè!

Michelle -> Ik zal je vertellen waarom die zon weg is Knipoog ; ik heb gisteren mijn auto helemaal schoongewassen en binnenstebuiten gekeerd, winterbanden erom, dus helemaal klaar voor onze vakantie volgende week.
Onze kofferbak is nu gevuld met zon, en die nemen we lekker mee naar Tsjechië! Tong uitsteken
Ik had al de sneeuwkriebels, maar als ik die foto's van jou zie wordt het nóg erger! Clown

Madelief -> Ik heb je een PB gestuurd met foto en de gevraagde info!
Leuk is dat hè als er wordt gezegd dat ze je paard zo mooi vinden!
Ik hoor het ook regelmatig hoor van Grytsje, en ik kan het niet vaak genoeg horen. Knipoog
Afgelopen zondag waren er wedstrijden op de manege dus er waren veel mensen op het terrein.
Toen ik met Grytsje naar buiten liep om te gaan wandelen hoorde ik ook weer van verschillende kanten dat ze Gryt zo mooi vonden.
Dan zweef ik weer even op wolkjes!

Esmée -> Zo'n lesje kan ik je echt aanraden, ik vond het heel leerzaam en weet nu hoe ik op een goede manier haar binnenachterbeen onder de massa kan krijgen en haar haar rugspieren laat gebruiken.
Zo gaan we stap voor stap verder.
Oh wat jammer dat z'n manen eraf zijn!
Ik vind die manenbos altijd zo mooi bij die barokkies!
Hij zal het wel lekker fris vinden nu hij geschoren is. Haha!

Ilona -> Gaan we idd doen -> spieren kweken!
Alleen moet ik ook na de bevalling nog een poosje voorzichtig aan doen met haar rug, dus tegen de tijd dat ik weer echt met haar aan het werk kan is het mei.......
Grytsje is ook veel schrikkeriger als ze alleen buiten is, ze vindt het prettiger als er een ander paard bij is, dan kan ze daar op terugvallen.
Ik vind het juist niet zo prettig, want als het andere paard ergens bang van is dan is zij dat ook, ook al weet ze niet eens wat het is waar het andere paard bang van is. (de muts)
Ik kan dan proberen wat ik wil maar dan heb ik even niets in te brengen.
Vandaar dat ik nu weer lekker veel met haar ga wandelen, gewoon met ons tweetjes, zodat het vertrouwen in elkaar straks helemaal goed zit!

Gisteren heb ik zelf maar naar de stoeterij gebeld waar Grytsje is gedekt om te vragen naar de datum waarop ze is uitgerekend.
21 april is ze gedekt, dus rond 21 maart zal het veulen ongeveer geboren worden.
Ik ben blij dat ik nu eindelijk een beetje weet hoe of wat.
Demi, de andere friese merrie die als eerste is gedekt, bevalt meestal ruim voor de uitgerekende datum, vorig jaar zelfs 4 weken te vroeg.
Dus de bevallingsstallen moeten in orde worden gemaakt.
Grytsje liep gisteren best wel stijf door het longeren van de dag ervoor.
Ik heb haar eerst een poosje in de buitenbak laten lopen en ben daarna een paar rondjes rond de drafbaan gaan lopen met haar.
Vandaag doet iemand anders haar even losgooien, kan ze weer een beetje de spierpijn eruit lopen.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 11:11

Spokie79: Gaaf een siamees, die vind ik ook geweldig. Weet je er al iets meer van? Grappige manier van lesgeven. Op het filmpje ziet het er lekker ontspannen uit.

Prinslover: Leuk om te horen dat je zo'n goede band met Amanda hebt. Ben benieuwd naar je springfilmpje.

Mies_Apollo: Klinkt goed. Lekker ook zo'n wellness.

Soeske: Ik snap nu heel goed waarom je hem niet gekust hebt, getver (ook zonder dat kwijl snap ik het wel hoor).

Mirte: Leuk 2 oude fjordjes die beiden in mei 18 worden.

Pipi: Oh, dat zijn geen leuke dingen. Gelukkig nog betrekkelijk goed afgelopen. Hoe gaat het nu met je?

Flamon: Vervelend van je heup. Ik hoop dat ze er in het ziekenhuis wat aan kunnen doen. Sterkte.

Daniëlle: Wij stonden in het publiek. Stond recht voor Jauke toen hij naar het beeldscherm ging kijken, gek paard. Wij gingen eigenlijk naar Moravita in Coevorden om bij mijn meisjes te kijken. Toen bedachten we dat we eerst wel even konden doorrijden naar Hardenberg. We zijn niet lang geweest. Daarna lekker met mijn meiden geknuffeld. Blijf maar foto's plaatsen hoor. Ik zal hem gerust nog wel een keertje live kunnen knuffelen.

Machonito: Dat klinkt niet best. Wel super dat je het zo getroffen heb met je bijrijders. Kan me goed voorstellen dat je met het mooie weer graag een buitenritje wil maken.

Saida: Grytsje uitgerekend op 21 maart, wordt misschien wel een lentebaby. Chistosa verwacht begin april haar veulen. Voor haar uier begint het nu al iets dikker te worden. Gelukkig dat het met de boer iets beter gaat, hoewel hem nog wel een zware behandeling te wachten staat. Mijn schoonmoeder is ook aan haar hart geopereerd en heeft toen (na al eerder gedotterd te zijn) ook een by pass gehad. Ze voelt zich nu gelukkig heel goed. Ze heeft toen echt geluk gehad, want ze kreeg een hartstilstand in de wachtkamer van het ziekenhuis toen ze voor controle ging.

Madelief: Heb je weer een boel meisjes blij gemaakt. Ben benieuwd wat je van de open dag vond.

Essssss: Nee hoor, lekker Fuego houden. Laat je moeder lekker plagen. Knipoog Jij kan haar nu ook plagen, door te zeggen dat ze niet kan knippen Vork

Zasread: Wel een verslagje doen als je bij Femke geweest bent hoor.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 11:49

@ Spokie: Haha, ik ben stiekem wel heel benieuwd naar de foto's hoor. Grappig zo'n lesje. Ga zo kijken naar je filmpje.

@ Saida: Ja, ik zou dat ook echt wel willen als ik weer in Nl ben, hier hebben ze dat jammer genoeg niet, en ik kan er niets van verstaan hihi. Ja haha, vreselijk die maantjes, maar ze groeien wel weer Haha!.

@ Lisenka: Fuego verkoop ik never nooit niet Haha!. Hahaha idd, een goed idee Nagelbijten / Gniffelen.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 12:02

Nou hier ben ik ook weer eens, jullie gaan zo hard dat ik t echt allemaal niet meer bijhou Haha!

Dus kom weer ff zwaaien naar iedereen Doei! en zeggen dat ik alle mooie foto's en leuke filmpjes heb gekeken Knipoog Ben weer op de been, maar het is nog steeds niet weg Frusty en tot overmaat van ramp heb ik zelf een mini epidemie veroorzaakt Hamer Ik heb mn vriend eerst aangestoken, die is nu ook weer beter, daarna mn moeder die nu ook weer een beetje aan het opknappen is. Mn moeder heeft mn vader aangestoken. En ik heb mn bazin aangestoken, maar die weigert pertinent in dr bed te blijven dus die steekt nu zo ongeveer ons halve patientenbestand aan Rolleyes En tot overmaat van ramp is de hond ook niet helemaal lekker, hoesten en niesen en niet goed eten. Ze is verder wel vrolijk en speels en de kennelhoest heeft ze al gehad, maar ik hou het toch maar ff in de gaten.

Ben zaterdag voor het eerst weer bij mn kanjers geweest, kon nog niet rijden want ik voelde me veel te slap, dus lekker getut en geknuffeld en Suevo even losgegooid. Die maakte een partij rare sprongen en staat nu, zoals gewoonlijk begint te worden lijkt het wel, WEER kreupel. Ik weet niet hoor, maar sinds die operatie aan dat griffelbeen rechtsachter, is hij op het zachte nooit meer helemaal goed geweest. Maar zaterdag was hij zelfs op het harde kreupel, dat is nu wel weer goed maar op t zachte zie je het nog steeds. Wij zijn dus maar weer aan het wandelen Vork

We gaan nu 1 maart verhuizen, ik mis nu wel de georganiseerde bosrit op mn nieuwe stal dus daar baal ik wel van, maar dr zullen er vast nog wel meer komen.

Madelief ik heb een foto en een stukje tekst naar jou toegestuurd, had je zoiets in gedachten, of meer zoals mijn openingspost van dit topic?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 13:10

@ Malin: Oh dat is echt balen zeg, en dan steekt iedereen elkaar ook nog over. Kan je niet naar de dokter gaan voor een medicijn, je hebt het nu al zo lang. Beterschap voor iedereen. Ook voor je hondje. Oei, ook sterkte met Suevo, hopen dat het niets ergs is. Succes bij 't verhuizen!

Ik ga zo naar Fuego toe, lekker knuffelen, en proberen iets van z'n manen te maken Nagelbijten / Gniffelen.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 13:16

Lisenka -> Ja ik weet wat het is, zo'n hartoperatie.
Toevallig heeft mijn schoonmoeder nog geen maand geleden een hartoperatie ondergaan waarbij ze 3 omleidingen kreeg.
Tijdens de vooronderzoeken kreeg ze een IPO, maar de artsen hadden op dat moment geen idee wat er aan de hand was.
Niet gek eigenlijk, want ze 's morgens moest nuchter verschijnen terwijl ze normaal heel stipt is met eten en insuline, en begin van de middag had ze nog niets gegeten en geen insuline gehad.
Ze begon heel wazig te praten, herkende haar man en dochter niet, viel steeds weg......
Gelukkig is de rest bij haar allemaal goed gegaan en is ze nu weer thuis.

Esmée -> Kunnen ze dan ook geen engels spreken?

Malin -> Fijn dat je je al beter voelt, nog even aansterken en je kan weer in het zadel!
Hopelijk valt het mee met Suevo zijn been.

Hier nog een paar nieuwe foto's van Grietepiet.
Kwaliteit is niet helemaal top, er had iemand anders met de knopjes van mijn camera gespeeld......

Even ter vergelijking;
Gryt d'r uier op 01 februari '08.
Afbeelding

En Gryt d'r uier op 10 februari '08.
Afbeelding

Wat een verschil, hè?

Haar mooie dikke buik.
Afbeelding

Lovers Lovers Lovers
Afbeelding

Tja, en rollen wordt wat moeilijker met zo'n dikke buik.
Grytsje rolt altijd helemaal om, maar dat lukt nu niet meer. Haha!
Afbeelding

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 14:07

@ Saida: Nope, Spanjaarden spreken meesteal geen Engels, en die trainers al helemaal niet, wel jammer, had graag les van ze gewilt. Wow, wat een verschil met haar uiers, wat zijn ze groot! En haar buik, die is ook al flink. Ben heel benieuwd hoe het veulen word!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 14:16

flamon schreef:
heidie :die Machonito wat een super schattig lekker ding Haha!
hij is echt leuk

Madelief zal is dringend op zoek gaan. maar nu tijfel ik zal ik monse of Janske doen ?

Ja maar Machonito is nu op het momend een echte pitbul Duivel
Hij is zo jaloers op Baron echt waar.
Nu het voorjaar gaat worden en de merries lekker hengstig ruiken heeft Machonito een beetje last van zijn hormonen hahaha.
Als Baron even langs zijn stal loopt dan hangt Macho gelijk in zijn velletje.

Baron is een heertje en wil geen strijd aan hij wil gewoon gedag zeggen en knuffelen.
vande week was me verzorgstertje bezig met Baron en ze deed zijn halster af om een hoofdstel in tedoen.
en Baron dacht hallo Macho ik kom even knuffelen en liep naar Macho.
Macho was er niet van gedient blijkbaar (hele winter knuffelen ze met elkaar maar nu Gestoord )
Eerst ging Macho steigeren en deelde met zijn mini hoefjes paar klappen uit en Baron keek echt op van huh wat doe je me nu aan Ach gut
Maar Baron wilde toch een knuffel en ineens vloog Macho echt waar zo naar zijn strot Nagelbijten / Gniffelen
en had hem ook lelijk beet hij liet even niet meer los.
Baron ging naar achteren van schrik maar Macho hing ernog aan zo over zijn deurtje heen op zijn achter benen.
Ik moest eventje maar ingrijpen en Baron bevrijden van die killer Ach gut
Tja Macho weet wat een merrie is en wil graag alles voor zich zelf houden Bloos
Altijd rond de lente is hij een daadwerkelijke pitbul niks mag in zijn weg komen.
zelfs geen honden die pakt ie gewoon net als gisteren.
zelfs schapen die de helewinter op het land lopen moeten nu ook gepakt worden Hamer
Kinderen zijn niet veilig meer.
het is gewoon een draak eerste klas en bij mij is ie nog Lovers
raar beest hoor heb ik weer Ach gut

Nu maar oppassen voor die pitbul ook als Baron eventjes erlangs loopt en niet meer knuffelen.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 14:23

Oei Saida ze staat op klappen hahahaha Haha!
ben erg benieuwd hoor naar zo een mooie kleine veuletje Bloos

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 14:23

Saisa, je hebt best kans dat ze eerder gaat bevallen hoor. Ze is echt al vrij dik.

Die maconito klinkt inderdaad als een pitbull, Heidi. Heeft Baron nog nooit gedekt. Zoals je hem beschrijft lijkt me dat een heerlijk paard.

Malin, fijn dat je je al beter voelt. Is een flinke griep geweest, zeg. Ik blijf voorlopig ook nog verkouden en vooral 's nachts erg veel hoesten.

Esss, ja is leuk zo'n lesje. Je kan dan zo goed voelen wat de instructeur ook doet. Als ik dan binnenbeen moest geven, duwde ze met haar been tegen mijn binnenbeen. En dan eerst mijn handen op haar handen om te voelen wat zij deed. En daarna kon ik het doen en zij zoeln of ik het goed deed. Zo heb je wel veel sneller door wat er bedoelt wordt en krijg je sneller gevoel. Maar paardrijden is echt heel moeilijk zeg. Dus gauw iemand strikken voor foto's.

Lisenka, helaas krabbelt mijn mannetje nou terug over die siamees. Maar nu hij in oostenrijk zit, heb ik ook geen zin om daar ruzie over te maken. Ik hou het gewoon nog even warm, omdat hij ook ineens zo op andere gedachten kan komen. En dan zit ik gelijk bij die fokker.

Leuk straks allemaal weer veulentjes.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 14:25

Ilona filmpje Hyper! Nagelbijten / Gniffelen Go jij! Go jij! Huilen van het lachen

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 14:30

Nee Baron heeft nog nooit gedekt.
Hij staat zelfs tussen 2 damens waarvan hij met 1 kan snuffelen als ze hengstig is gaat ie haar alleen maar likken op haar hoofd.
en heel klein beetje maakt ie een brullend geluid.

(Baron en Macho staan in 1 dezelfde stal met nog 2 merries.
een schuurtje met 3 stallen erin en 1 zadelkamer die omgebouwd is speciaal voor Machonito.
gewoon grote deur eruit en een kleien deurtje erin plaatsen en Macho erin) Haha!
(wel heerlijk zo een schuurtje je heb geen last van andere paarden en gillende kinderen op de manege.
waar we staan staan maar ongeveer 90 paarden).
.
Ook als ie een hengstige merrie ziet gaat ie een beetje brullen maar hij is bij me tehouden en je kan gewoon naats zo een merrie lopen.
Hij vind ze wel lekker ruiken maar weet volgens mij niet wat ie er mee moet.
tenzei ik het toe laat dan.

Machonito is een goed gekeurde dekhengst en heeft iedere jaar tot nu toe gedekt.
dus hij is gewoon feller.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 15:11

Hallo allemaal, is jullie huiskamer open voor nieuwe bezoekers? Lachen Ik rijd namelijk sinds kort een Friese ruin. Mag ik hier meelezen en meekletsen (dit even voordat ik bot binnen kom vallen, midden in jullie gesprek Knipoog )?

Gr. Bienotje.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 15:13

Bienotje schreef:
Hallo allemaal, is jullie huiskamer open voor nieuwe bezoekers? Lachen Ik rijd namelijk sinds kort een Friese ruin. Mag ik hier meelezen en meekletsen (dit even voordat ik bot binnen kom vallen, midden in jullie gesprek Knipoog )?

Gr. Bienotje.

Natuurlijk, maar stel je even voor. En foto's zijn altijd welkom Knipoog.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 15:25

welkom!
Heidi, macho mag wel even kennis maken met Bram hoor, dan wordt hij misschien wat opgevoed hahaa
Lisenka, lekker, ff knuffelen met je meisjes bij Moravita. Daar kun je altijd wel knuffelen zeg, wat een mooie paarden daar...
Dinkey, leuk, verhuizen, Minder van je mini epedemie zeg!
Saida, wat een verschil!

uhh, verder weet ik het niet meer haha
Les ging goed gister, Goya moet leren zn rug los te laten, heeeel moeilijk voor hem, dus lang en laag rijden.. moeilijk hoor, voor ons beiden! Morgen weer toets, dus leren.. Vanavond ff bij volgende stage plek langs Lachen

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 15:31

Bienotje schreef:

Gr. Bienotje.

tuurlijk je bent welkom hoor
en foto,s van je kanjer willen we graag zien Knipoog

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 15:35

soeske schreef:
welkom!
Heidi, macho mag wel even kennis maken met Bram hoor, dan wordt hij misschien wat opgevoed hahaa
Lisenka, lekker, ff knuffelen met je meisjes bij Moravita. Daar kun je altijd wel knuffelen zeg, wat een mooie paarden daar...
Dinkey, leuk, verhuizen, Minder van je mini epedemie zeg!
Saida, wat een verschil!

uhh, verder weet ik het niet meer haha
Les ging goed gister, Goya moet leren zn rug los te laten, heeeel moeilijk voor hem, dus lang en laag rijden.. moeilijk hoor, voor ons beiden! Morgen weer toets, dus leren.. Vanavond ff bij volgende stage plek langs Lachen

De jouwe word opgevoed zeker hahaha
Macho speeld altijd met kleine shetjes maar als hij een bui heeft dan hoe dan ook kunnen ze echt vliegen bij hem.
Macho gaat net zo lang door tot hij win.
Macho is zeeeeeeer dominand tegen over alle beesten en zelfs mensen.
hoe klein of groot ze zijn maak niet uit hij gaat niet uit de weg.
er staat een paard van 1.87 en die durf ie ook al te pakken Bloos

Nee ik denk niet dat hij nog opgevoed kan worden.
Macho is zelfs zeer jaloers als er een man naast me staat.
dan bijt ie heel graag die man weg.

1 x zo gelachen ik had net verkering met Macel
en we gingen naar het strand lopen met macho erbij.
hele weg heeft Macho geprobeerd om Marcel van mij weg te krijgen met er tussen te lopen en hem weg tebijten.
uit eindelijk op het strand aan gekomen gingen we samen op een grote steen zitten.
Macho ging lekker rollen in het zand.
Marcel deed zijn arm over me heen en wilde me zoenen.
Macho sprong op en vloog met zijn voor beentjes op mijn schouders en beet hem weg
daarna gaf Macho mij een knuffeltje.
Macho zat letterlijk op mijn schoot wat ie al van jongst af aan doet Bloos
Maar dat ie zo jaloers kon zijn had ik niet verwacht.

kom ook maar niet zomaar in zijn stal dan hangt ie echt in je broek Nagelbijten / Gniffelen

Ilona kent hem door en door ze heeft ook leuke dingen met hem mee gemaakt Haha!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:09

Bedankt alvast voor jullie welkom! Zal ik me bij deze maar even kort voorstellen Lachen

Ik ben 24 jaar en woon sinds vorig jaar samen met mijn vriend. Ik werk als technisch calculator/ tekenaar. Vanaf ongeveer mijn 10e levensjaar rijd ik paard, tweetal maneges gehad en natuurlijk een bijbehorend lijstje aan verzorgpony´s Knipoog

Op dit moment rijd ik dus een Friese ruin. Heerlijk paard, vooral zijn manier van bewegen vind ik fijn. Elke keer tijdens het rijden voel ik een beetje een glimlach opkomen Haha!

Ik rijd hem trouwens nog maar sinds kort, nog niet zoveel foto´s en verhalen dus. Maar dat zal allemaal vast nog wel komen. Gelukkig is mijn vriend afgelopen weekend meegeweest om met het mooie weer foto´s te maken Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gr. Bienotje.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:21

Wowww mooie fries heb je zeg Lovers
bofkont Tong uitsteken

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:21

Hoi! eindelijk even weer tijd om alles weer bij te lezen Haha! Drukdruk met school, het gaat de laatste tijd niet echt goed een beetje een dip maar ga zeker mijn best doen Haha!

Ik heb een topic gemaakt over Freek van zaterdag;
[HAW] Freek in het zonnetje longeren.

Als jullie tips hebben, Altijd welkom Haha!

Zo nu ga ik alle verhalen lezen. Tong uitsteken

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:24

De frontriemen die ik tot nu toe heb vergalt Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:36

Mossel: Wauw mooi Haha!
Bienotje: Schitterend paard! mooi behang.
_Saida_ : De uiers worden al dikker mooi hoor Haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:40

@ Machonito: Je hebt echt een draakje, niets is geloof ik bij jou nog veilig Nagelbijten / Gniffelen.

@ Soeske: Gewoon lekker oeffenen!

@ Bienotje: Welkom, je verzorgt een ontzettend mooie Fries! Haha!

@ Kim: Oee, ff in je topic kijken Haha!.

@ Mossel: Vergalt? Vind ze prachtig, geef ze maar aan mij hoor! Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb echt heerlijk gereden met Fuego. Hij was zo braaf.. Er was namelijk een ontzettend harde wind, met harde rukwinden. We waaide bijna weg hihi. Niemand was er zoals altijd in de siesta, heerlijk rustig, dus we konden lekker ons gangetje gaan. Hij deed het zo goed, als wat ik vroeg deed hij netjes. 2 keer van hand veranderd in galop, en hij ging braaf van been verwisselen, bij alle2 de keren. De eerste keer dat ik dat van hem vroeg, dus uitgebreid beloond! Ook het strekken deed hij gelijk na één keer, normaal gaat hij dan in galop. Eerste keer in galop op die iritante volte weigerde hij weer, maar daarna nog 2 keertjes gedaan, en toen deed hij het.. Nouja niet netjes, maar hij heeft het wel gedaan, dus weer beloond, en weer heerlijk verder gereden. Ik ben nu rustig aan begonnen, eerst losgegooit, daarna heb ik heel lang op hem met lange teugel zitten stappen, toen met lange teugel een beetje begonnen, daarna teugels stukje bij stukje inkorten, en daar reageert hij heel goed op, en loopt hij een stuk beter door! Lachen

Na het rijden heb ik hem lekker in de kleine bak gezet, wat hooi en stro uit zijn stal gehaalt en errin gegooit, de helft waaide weg maargoed, ff geknuffelt en geaait, en weer weggegaan. Ik vertrouw errop dat de staljongens hem er wel weer in zijn stal zetten Nagelbijten / Gniffelen. Heb ook zijn manen in laagjes geknipt en zijn voorpluk, dit staat een stukken beter!

En ik heb filmpjes, maar de komen nog!