[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:44

Barroco: Hahahaha vrijgezel zijn heeft ook zo zijn voordelen he :P. Maar ja wat als hij nu de ware is ;). Je weet het nooit als je het niet probeerd...
Heikexdenise: Een koffiezetapparaat :), die heb je wel nodig als je aan het klussen bent in huis :P. Veel plezier nog met shoppen! Tuincentrums zijn idd ook altijd heel leuk om te kijken, maar vaak ook wel prijzig. Maar ja als ik naar de Ikea ga kom ik weer met veel meer thuis dan de bedoeling was en alles is goedkoop maar als je afrekend denk je toch telkens weer wat heb ik toch allemaal meegenomen :=.
Jelle&Tagi: Gelukkig heb je de sebacil kunnen kopen, hopelijk helpt het ook snel!
Mindfields: Balen zeg van de tumor! Hopelijk vind je er een goed oplossing voor... Misschien idd lekker zonder zadel gaan rijden (als dat kan).
Zasread: Ik ken het hoor, heb het nu ook zo druk met school... Drie tentamens :(. Jammer dat de wedstrijd met Vaidosa niet zo goed ging, maar ach volgende keer beter!!
Melvinnek: Hier in Zuid-holland (bollenstreek) heb je wel leuke manege's (met binnenbak en zonder) die in de buurt van strand en bos liggen... Maar ja weet niet of je echt van plan bent te verhuizen :P.
Sjaad: Hopelijk vind je een goed passend zadel voor Urbino!
Djemo: Leuke foto's, goed fotomodel :P.
Utixo: Heerlijk zijn die paarden soms wel is he..... Heb ook al een aantal keer mogen voelen hoe zwaar 700KG op je voet weegt, vooral bij At die gaat er dan nog extra op leunen zo van huh wat zit hier nu weer... Tja mijn voet!!

Gister weer fotocursus gehad :). De foto's van de duif waren in iedergeval goed :P. Op de één zag je goed de beweging (hij had geen hoofd meer doordat die kop zo snel ging) en bij die ander was de beweging goed bevroren :). Ik heb gelijk maar even om tips gevraagd voor de aanschaf van een spiegelreflex... Hij gaat een lijstje voor me opstellen met naar zijn idee goede camera's voor mij ;). Dus hopelijk kan ik deze week een nieuw fototoestel kopen. Heb er al eentje op het oog... De sony DSLR-A300, maar wacht ook nog even zijn ideeën af ;).

Anoniem

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:51

Lijkt me best leuk, zo'n fotocursus!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:55

Het is ook erg leuk! Je leert er echt onwijs veel van, wist niet dat je zoveel kan met een fotocamera :). En het is ook leuk om te zien hoe andere de opdracht hebben gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 13:11

Ja, dat geloof ik wel!

Ik wil echt allerlei cursussen gaan doen, maar eerst maar even mijn opleiding afmaken :+

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 13:20

Allemaal bedankt voor de lieve berichtjes.

nee dit kan er iid nog wel bij Lisenka....echt zo balen. Maar het is voor hem veel erger dan voor mij.

Zonder zadel op hem rijden is een missie kamikaze,(hij is hengst en ook al is ie 21 hij is nog zo gek als een deur en kan zich vreselijk opwinden als hij andere paarden ziet dus dan zit je niet zo lekker zonder zadel(laat staan zijn schoft :Y) )

Ik ga de opties eens navragen of het eventueel mogelijk is om het onder plaatselijke verdoving weg te halen. Narcose durf ik niet aan met hem qua leeftijd.

Misschien kan ik wel een singel laten maken die erom heen gaat en niet erover heen, met een uitgesneden stuk oid.

Als hij niet meer onder het zadel kan werken wordt ie niet gelukkiger, hij is zo gek op hard werken.(kan nog gerust een half uur aan 1 stuk met hem galopwerk doen, zijn neusgaten worden er niet 1 mm groter van) Superfit dus verder nog.

Melanomen zijn doorgaans goedaardig maar hij zite r wel al vol mee en op een gegeven moment gaan ze openbarsten en dan krijgt ie rotzooi in zijn ingewanden en dan kan het snel over zijn.

Hopelijk gaat hij nog heel wat jaren mee de lieve gek.

Duim maar voor hem als jullie willen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:03

Noor: Ja, helaas is met pensioen gaan voor zulke paarden een straf. Heb Halley door drukte ook even niet kunnen trainen. Pak hem nu weer op en die ogen die glanzen weer. Het zou mooi zijn als de bult onder verdoving weggehaald zou kunnen worden of een singel die dan wel past. Wat een rotplek ook.

Hoe gaat het trouwens met Nicky?

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:07

Zo haha jullie kunnen er wat van zo snel! Kan het amper bijhouden. Vandaag niet veel te doen zit nu op school dus straks maar weer de dagelijkse routine. Boxen uitmesten etc. Misschien feikje even rijden al gaat dat steeds moeilijker met haar giga dikke buik...! Best wel spannend zoon veulentje!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:09

Lisenka schreef:
Noor: Ja, helaas is met pensioen gaan voor zulke paarden een straf. Heb Halley door drukte ook even niet kunnen trainen. Pak hem nu weer op en die ogen die glanzen weer. Het zou mooi zijn als de bult onder verdoving weggehaald zou kunnen worden of een singel die dan wel past. Wat een rotplek ook.

Hoe gaat het trouwens met Nicky?

heb net de kliniek gebeld en!!! Ze kunnen het onder plaatselijke verdoving weghalen!!!!!! *\o/*

Jeeeej!!! Dus volgende week ritje kliniek en dan hopen dat het allemaal weggehaald kan worden.

Met Nicky gaat het in 1 woord fantastisch. Hij gaat nog ZZ-licht lopen die gek. Ik ga toch weer starten deze zomer want hij pakt zo goed aan, het is ongelooflijk wat hij met zijn bouw voor elkaar krijgt.

Dus eerst de Z2 "even" door en dan door naar de ZZ-licht. Hij doet zijn wissels en pirouettes zo goed dat hij zijn niet zo spectaculaire draf daarmee gewoon compenseert.

Hoe is het met jouw paarden?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:12

Esther: Fotocursus klinkt geslaagd! Zou wel gaaf zijn hoor, een spiegelreflex! *D

Noor: Ik hoop ook dat ie nog heeeul lang mee gaat. Knappe Condo! Succes. Edit, jeetje, GOED zeg!!!! Hopelijk komt dan alles goed! :j

Melissa: Misschien ook leuk als je op andere uit het topic reageerd. :)

Jelle&Tagi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:49

Haii thanx :D

Hoop het ook zo :o

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:57

Bah, ik zit vol spanning op de uitslag van die fjord te wachten die ik van de week naar Utrecht heb gebracht. Er zat iets in zijn damren. Het was of een ontsteking, dan kreeg hij AB, of een gezwel. In dat geval is het eind oefening, omdat een operatie rond de 10000 euro gaat kosten. Dit is echt de enige leuke fjord dieik ken, die moet eruit komen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:05

Benthe... is vandaag de uitslag dan?! Ik ben ook zo benieuwd... Arme Tommy, arme Lois... die meid zit het ook niet mee ;( . Hoop echt dat het goed komt!! Laat je het mij ook even weten?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:05

Hopelijk wordt het dan de ontsteking... Al is dat ook niet echt fijn, maar dat is toch wel de beste van de twee opties!! Wanneer hebben ze de uitslag? Ik hoop dat het allemaal goed komt met het paardje!!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:06

Straks, haar moede rbelt nu met Utrecht.

Melvinnek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:09

tsja verhuizen, ligt beetje aan droombaan van mijn wederhelft
ik merk wel de bereidheid en saamhorigheid hier op het forum, prima!

ik hoor jullie suggesties wel, en ja strand lijkt me wel wat, kom maar op met jullie ervaringen!

gr Marielle (2) want ik zie hier al een eerste hihihi

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:10

Ah, getver Noor, wat een rotplek! Normaal zeg ik; laten zitten en vooral niet aankomen, want zolang ze heel blijven zaaien ze ook niet zo uit.

Maar op zo'n plek is het even niet anders.

Het is wel een nadeel van schimmels hoor, die dingen. Vroeg of laat krijgen ze ze allemaal, al dan niet zichtbaar ....maar ja...ik ben zo gek op die witte sprookjesdieren he :+

Volgens mij kan je ze beter zichtbaar hebben trouwens, Bobby en Taco hebben ze allebij goed zichtbaar, Bobby heeft tot nu toe nooit ergens last van gehad, Taco heeft nog wel eens rarigheden. Maar bij iemand die ik ken zaten ze van binnen bij haar arabier, van buiten niet te zien, maar met een foto ondekt, en die was zo weg....

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:12

Melvinnek Ik woon bij het strand, maar ik geniet van de bossen. Het strand is leuk, maar je hebt het zo wel weer gezien. De Veluwe kan ik uren rijden, ik zou er later graag willen wonen.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:16

Benthe: Ik hoop op goed nieuws voor de fjord Tommy. Zielig hoor.

Noor: Dat is goed nieuws. Super ook van jou en Nicky. Ik vind dat zo'n leuk paard. Met mijn paarden gaat het lekker. Ik heb voor Halley weer een nieuw zadel moeten kopen (blijft maar de breedte ingaan). Hij loopt nu weer fijn. Mijn kwpn'er doet het ook super nu. Was heel kijkerig binnen, maar daar lijk ik hem doorheen te hebben.

Straks weer veulentijd. Altijd weer spannend.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:50

Denise -> Leuk shoppen voor je huisje!
Ik vind IKEA altijd een erg leuke winkel, wordt er altijd hebberig van, hahaha!

Michelle -> Wees maar blij dat ze Shadow niet hebben gekocht, ze hadden er overduidelijk geen klik mee.

Nathaly -> Jeetje wat moet je lang wachten zeg!
Kan me voorstellen dat je de hele dag stoned door het huis loopt met al die medicatie!
Nou ik hoop echt voor jou dat er snel ergens een plekje vrij komt waarvoor jij in de plaats mag, des te eerder des te beter.
Sterkte!

Sanne -> Succes met al je schoolwerk!

Gabriella -> Dikke :* terug!
Iedereen weer beter bij je thuis?
En hoe gaat het rijden met je nieuwe zadel?

Debby -> Gaat het goed met al die bestralingen? Geen last van hoop ik?
En met Xantha? Wordt ze nog bereden door je vriendin?

Nishada -> Succes met zadelpassen vanmiddag!
Mocht het niet lukken dan weet ik nog wel iemand voor een zadel voor je!

Marielle -> Jaaaaa! Daar is die knappe Djemo weer!
Beterschap, meis!

Noor -> Sterkte met Condo!

Benthe -> Ik duim met je mee voor een goede uitslag voor Tommy!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:53

Ik krijg net een sms van Benthe. Tommy heeft een ontsteking. Hij moet nog een week blijven om te kijken hoe de antibiotica aan slaat. Arm paard :(:) .

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 16:45

Even tussendoor: Vergunning voor bak is eindelijk binnen!!!! binnenbak!!!!!!!woeiiiii

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 16:52

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 16:58

Ik heb een gaatje gevonden in mijn volle programma :D Ik ben eerder klaar met leren dan ik dacht!! Ik ga dus braaf bijlezen vanaf pagina 445!

Jan: Whaha, prachtig die bewerking van Otto en Lisenka!

Frank: Ja, het halster zit al weer op het laatste gaatje, maar door zijn dikke vacht lijkt hij ook wat klein. Het nieuwe halster ligt al weer klaar :P

Nathaly: Ik blijf Junta een hele knappe merrie vinden :j en Muffin en Querido zijn natuurlijk ook prachtig :D
Jeetje, wat ontzettend vervelend die klachten :(:) en wat super balen dat je pas 3 februari terecht kan! Dat is toch ook niet normaal :( Dan duurt het ook nog even voor dat je de uitslag heb en al met al loop jij dan zo lang met zo veel pijn rond! Heel veel sterkte!!

Ilona: Whahaha, dat verhaal van die sleutel _O- :')
Nog gefeliciteerd met je 3-jarig samen zijn!! *\o/*
Wat pakt Chico het werk goed op :wow: ! Nu al een paar galoppasjes! Het is echt een kanjer!!
hihi, fijn dat het zo lekker ging op je nep-ala-palomino-andalusier-met-rood-geel-dekje. Een boterzacht mondje kan inderdaad niks tegen op! Dat had Goldy ook, dat was altijd zo heerlijk rijden, helaas is Vaidosa in de bak altijd wat stug, maar buiten heb ik ook echt niks in mijn handen. Hopelijk is Igneo ook boterzacht *D

Nishada: Heb je inmiddels al een passend zadel?
Vaidosa is ook nog niet zo lang onder het zadel, dus ik moet ook niet te hoge verwachtingen hebben.

Penny: Wat een gave foto's van Picasso!

Nathalia: Die foto die je bestelt hebt is echt prachtig!

Peet: Wat super dat je weer een scharrel hebt :D

Michelle: Wat super dat je galop zo goed ging met Shannon!! Met Vaidosa moet ik ook nog oefenen om haar wat meer terug te rijden in een kleine ruimte, want dat vind ze erg lastig. Met een buitenrit lukt het op een of andere manier wel :?
Mensen vinden het heel makkelijk om een paard wat niet goed loopt toe te schrijven op het paard zelf. Misschien ook maar beter dat deze mensen Shadow nu niet kopen..
Super dat de vergunning er is!!

Benthe: Gelukkig is Matz aan de betere hand! Maar nu jij nog ;) :(:) lekker is dat zo'n lomperik!

Denise: Wat spannend met jullie huisje!! Trouwens nog gefeliciteerd met jullie samenlevingscontract ;)

Jasmijn: Ohohoh, al die jongens ook ;)
Hoe doet Bandiet het op de lijnzaad olie en hoe gaat het met hem? En hoe gaat het tussen jullie? Toont hij al weer wat meer respect?

Noor: Gelukkig maar dat ze de bult kunnen verwijderen door hem plaatselijk te verdoven!

Debby: Nogmaals heel veel sterkte!

Djemo: Beterschap!

Esmee: Dat meen je niet meid :(:) ;( Heeeeeel veel sterkte de komende tijd!!

Willen Peet, Djemo, Lisenka Jolijn en Karina nog even een foto van hen zelf en eentje van hun kanjer sturen, met daarbij jullie doel voor het komende topic?

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 17:35

zasread

waar moet ik die heen sturen mag ook waar ik met djemo op staat ?
en ik wordt steeds zieker geloof ik ,moet vanavond ook nog met me langhaarige duitseherder naar een reu toe om haar tel aten dekken pffff maar ja dat moet wel anders krijgen we geen PUPPIES *D

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 17:40

jasmijn: Ook nergens voor nodig om je meteen weer te binden! Swichten is nou ook weer het andere uiterste, maar even lekker genieten!

denise: Waar heb je nu alles staan? Belangrijke dingen eerst kopen ;)

Marcella: Ik hoop het voor je, zou wat zijn als je het voor niks besteld hebt!

sanne: Ze zal dr zin in gehad hebben na het stilstaan...ah volgende keer beter!

nishada: Ik had al vaker gegalopperd met dr..maar door de bak even een maand niet....Hoe ze het nu doet is heel appart...beheerst en bij elkaar, maar dr hoofd moet hoog om dr goed door te komen :P Was urbino nog niet lang ohz toen je hem kocht?

benthe: De postduif met de boodschap aan mats is onderweg!

esther: Kon je deze les ook nog goed mee? Leuk dat je foto's goed waren! Nou die camera nog!

Noor: Dat is goed nieuws! alsof het niks is de Z2, vind het echt een super prestatie!

saida: Ben ik ook, maar dan nog de manier van omgaan.... we hebben al is eeder iemand gehad voor een ander paard (shakira, maar die mag nu toch als fokmerrie blijven0...nou die werd vriendelijk verzocht af te stappen en maar ergens anders te gaan kijken....

ess: Sterkte! Wat jammer dat je hem hebt moeten verkopen!

aanvulling op sanne, muv lisenka naar mij de geboortedatums spv!

al nieuws over tommy?

jeeeh ik ben nog heel blij!!!!!!!!!!! Verder vandaag weer lekker gereden en al meer kunnen galopperen! Als die bak er is dan zijn we niet meer te stoppen!