Cayenne schreef:Ze ziet er heel best uit! Wat een verbetering zeg!
Het valt me alleen wel op dat ze haar rechtervoorbeen steeds naar voren plaatst en zo ontlast. Doet ze dat vaker? Loopt ze daar (nog steeds) kreupel op?
Ja, dat doet ze wel, maar ik denk dat dit eerder gewoonte is. Ik kan je verzekeren dat ze alle 4 haar benen optimaal gebruikt. Wel moet ik zeggen dat dit nog maar enkele maanden zo is. Vorig jaar belastte ze het nog niet volledig, maar mn hoefsmid ziet nu aan haar voeten dat ze haar been al bijna constant gebruikt.
Ze heeft ook nergens problemen mee. Ze gaat liggen, staat recht, bokt, loopt en doet onnozel allemaal zonder problemen. In het begin dat ze hier was, deed ze dat niet.
detour schreef:Ze heeft ook een heel afhangend kruis, of was dat al zo? zou idd kunnen ivm ontlasten voorbeen..
Dit was al zo. Het is "minder" geworden tijdens de dracht en naar het einde van de dracht, maar na Charley's dood is het terug zo geworden. Dit is niet erg, dit is haar bouw. De osteopate heeft dit zo gezegd.
Het ziet natuurlijk een heel stuk erger omdat daar nog niets van spieren op te zien zijn. Ik ben dan ook nog niet met haar aan het werk.
Ik heb al nog Friezen gezien met zo'n laag kruis. Niet zo erg, natuurlijl, maar die Friezen hadden dan ook allemaal een goed gevulde poep. Iets wat zij (nog) niet heeft.