Wie kent mn merrie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amigo_tje

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 18:46

scandal schreef:
super om te zien dat ze vooruitgaat want als je de vorige foto's ziet dan zie je zeker vooruitgang met de vorige. goed werk meis ga zo door.

jammer dat je longeercirkel er nog niet is ben benieuwd hoe ze het op zal pakken als ze licht werk gaat verrichten of ben je daar al een beetje mee bezig.

Woehoe, mn palen van de cirkel staan er Go jij! Go jij! Morgen de liggende palen leggen en dan mn vader zn oren afzagen voor de planken. En dan kunnen we beetje werken Haha!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:47

Wat ziet ze er goed uit zeg Haha!
Mooi dat je binnenkort een beetje aan het werk kan met der Haha!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 22:11

Nieuwe foto's van mn meisje en haar beste maatje.
Foto's zijn van zondag 3/8/08, van Geeke getrokken en zij heeft ze me doorgestuurd.

Haar woorden over zondag: (ben zo blij dit even te horen :D )
Citaat:
Ik vond het ontzettend leuk om jou en je paardjes te ontmoeten. Ze hebben het super bij jou!
Heel leuk om te zien hoe lief Ceara achter je aan tippelde in dat bos. Ze is echt helemaal gek van je.

Afbeelding
Afbeelding
http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... 030044.jpg
http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... 030045.jpg
http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... 030053.jpg
http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... 030058.jpg

Voila, dit zijn er aantal, niet allemaal. Zijn er toch nog veel, ma kon nie kiezen ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:38

knappe ceara!!! ze echt z'on luxe fries met van die mooi lange benen!
die van mij is z'on prop,ouderwets model,kort en laag op de benen en een dikke kont.....maar hij is heel lief,daar gaat het om toch?

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:11

Wauw wat is ze goed opgeknapt zeg Haha! Haha! ze ziet er echt super uit Haha! nu nog een beetje aan het werk en dan komt het helemaal goed Knipoog

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 23:09

Thx :D

Gisteren heb ik wat foto's genomen van haar en Amigo. Ze mochten voor het eerst op de nieuwe graswei, voor een halfuurtje. Ze vonden zálig en hadden (uiteraard) geen oog meer voor mij, maar voor dat lekkere, nieuwe o zo groene gras :Y)

Afbeelding
Afbeelding

En mn allerliefste schatteke die Ceara vanaf dag 1 super opgevangen heeft, mijn ontzettende lieve hafje AMIGO O:) :
http://img137.imageshack.us/img137/7181/img0802qf5.jpg

En dan hier... mn ongelooflijk eigenwijze shet die deeply in love is met Ceara. Helaas moet Ceara niets van em weten :lol:
Mijn grote, stoere hengst moet dus altijd alleen staan ;(
http://img210.imageshack.us/img210/4059/img0800wg9.jpg

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:23

Arme shet Tong uitsteken lastig hoor als het meisje van je dromen niks van je moet weten Boos!
ziet er gezellig uit in de volle wei Haha!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 10:44

moppielover schreef:
Arme shet Tong uitsteken lastig hoor als het meisje van je dromen niks van je moet weten Boos!
ziet er gezellig uit in de volle wei Haha!

Tsjah, meisje is wel bijna 3x zo groot als mn "geile jongen" :lol:

Net terug van 3 dagen Frankrijk met Amigo. We hebben maandag 53 km te voet afgelegd naar Frankrijk. Dinsdag nog es 30 in FR zelf. En mn lieve zwarte meisje heeft haar vriendje zo gigantisch hard gemist, ocharme. Volgens mn vriend week ze bijna niet van het hekken toen Amigo weg was. Gisteren was het dan ook een héél erg blij weerzien met kroelen en samen spelen. Ze week ook geen meter van zijn zijde tijdens het gras-eten Tong uitsteken

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:34

Maatjes voor het leven zo te horen Lovers
Gaaf zo'n tocht!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 18:59

Vandaag eens nieuwe foto's van mn meisje genomen. Zo blijven jullie "up-to-date" :D

Ze staat héél veel uurtjes buiten, samen met haar maatje Amigo. Ze amuseert zich en ben er bijna van overtuigd dat ze gelukkig is (geworden). Maar mijn Ceara zou Ceara niet zijn, moest ze niet met "kwade oortjes" op de foto staan :))

Blingbling-paard *D
Afbeelding

Afbeelding

Ze hebben ier gisteravond slobber gekregen. Je ziet de "sporen" daarvan nog hangen :Y)
http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... G_0906.jpg

En dan de laatste, de mooiste. Ik wou mn haf Amigo er nog bij, maar dat lukte niet. Maar de foto vind ik persoonlijk prachtig. Mn meisje in de zon...
http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... G_0908.jpg

Voila, dit was het zo ongeveer. Zo hebben jullie weer een weet van hoe het ongeveer met haar gaat. Goed dus :) , voor de geïnteresseerden :P
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 01-02-09 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's ter illustratie, overige in link gezet.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:20

Ik heb hier al een poos niet meer gekeken. Maar wat is ze in die tijd vooruit gegaan zeg! Wow! Ik had niet verwacht dat ze in zo'n korte tijd zo veel vooruit zou gaan. Enkel ontbreken nog de spieren in de hals maar voor de rest ziet ze er super uit en zie je niet meer hoe slecht ze het heeft gehad. Een dikke pluim voor je! OK dan! En haar been is ook al een heel stuk vooruit gegaan. Ik zie op veel foto's dat ze ook draafd in de wei. Hoe loopt ze dan?? En is je longeersingel al klaar?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 20:03

Idd, enkel de spiertjes nog, maar voor de rest gaat het super met haar. Jaja, ik denk écht dat ze gelukkig is. Allé, zo ziet het er toch uit.
Ze draaf idd al veel in de wei, hoewel galop makkelijker gaat voor haar. Maar het is en blijft een Fries, dus draf doet ze meer. Ze draaft vrij goed, vind ik, zo vindt ook mn hoefsmid. Het is natuurlijk niet zuiver, maar het gaat goed.
Als ik kan, zal ik es een filmpje nemen van haar draf.

De longeercirkel is bijna af. Ik ben aan het wachten op de planken om hem dicht te maken. Daarna nog de grond onder handen nemen.

16 september staat ze hier exact een jaar en ik vind, persoonlijk, dat ze met gigantische sprongen vooruit is gegaan.

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:19

Ook ik heb lang niiet meer gekeken in dit topic. En nu zie ik hoe ze inderdaad is opgeknapt. En ze ziet heel tevreden uit. Mijn complimenten voor jou.
En fijn dat het zo super gaat samen met je Haf.
Ik hoop dat je nog heel lang plezier van je paarden hebt. Je hebt het dubbel en dwars verdiend OK dan!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:39

Zoo wat ziet ze er goed uit charlotte! Het gaat steeds beter. Straks een beetje trainen en je hebt een prachtig mooi friesje in je wei lopen.
Ik kom nog wel eens weer naar haar kijken, was erg leuk! Haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:54

Ze ziet er heel best uit! Wat een verbetering zeg!

Het valt me alleen wel op dat ze haar rechtervoorbeen steeds naar voren plaatst en zo ontlast. Doet ze dat vaker? Loopt ze daar (nog steeds) kreupel op?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:56

Ze heeft ook een heel afhangend kruis, of was dat al zo? zou idd kunnen ivm ontlasten voorbeen..

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:52

ik wil je even laten weten dat ik zeer zeer veel respect voor je heb,ben bijna de hele avond bezig geweest om je topic te lezen,en heb echt bewondering voor je.
er zijn er niet veel die je dit na zouden doen,je bent door een zeer diep dal gegaan,maar meid wat ben je sterk,en wat hou jij veel van je paardje.ik hoop dat je nog lang van haar mag genieten,ze is in zeer goede handen bij jou.
ik vind je een kanjer. OK dan!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 22:52

Cayenne schreef:
Ze ziet er heel best uit! Wat een verbetering zeg!

Het valt me alleen wel op dat ze haar rechtervoorbeen steeds naar voren plaatst en zo ontlast. Doet ze dat vaker? Loopt ze daar (nog steeds) kreupel op?

Ja, dat doet ze wel, maar ik denk dat dit eerder gewoonte is. Ik kan je verzekeren dat ze alle 4 haar benen optimaal gebruikt. Wel moet ik zeggen dat dit nog maar enkele maanden zo is. Vorig jaar belastte ze het nog niet volledig, maar mn hoefsmid ziet nu aan haar voeten dat ze haar been al bijna constant gebruikt.
Ze heeft ook nergens problemen mee. Ze gaat liggen, staat recht, bokt, loopt en doet onnozel allemaal zonder problemen. In het begin dat ze hier was, deed ze dat niet.

detour schreef:
Ze heeft ook een heel afhangend kruis, of was dat al zo? zou idd kunnen ivm ontlasten voorbeen..

Dit was al zo. Het is "minder" geworden tijdens de dracht en naar het einde van de dracht, maar na Charley's dood is het terug zo geworden. Dit is niet erg, dit is haar bouw. De osteopate heeft dit zo gezegd.
Het ziet natuurlijk een heel stuk erger omdat daar nog niets van spieren op te zien zijn. Ik ben dan ook nog niet met haar aan het werk.
Ik heb al nog Friezen gezien met zo'n laag kruis. Niet zo erg, natuurlijl, maar die Friezen hadden dan ook allemaal een goed gevulde poep. Iets wat zij (nog) niet heeft.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 22:58

amazone77 schreef:
ik wil je even laten weten dat ik zeer zeer veel respect voor je heb,ben bijna de hele avond bezig geweest om je topic te lezen,en heb echt bewondering voor je.
er zijn er niet veel die je dit na zouden doen,je bent door een zeer diep dal gegaan,maar meid wat ben je sterk,en wat hou jij veel van je paardje.ik hoop dat je nog lang van haar mag genieten,ze is in zeer goede handen bij jou.
ik vind je een kanjer. OK dan!

Thx!
Er zijn er idd die me dit niet zouden nadoen, zelfs nu nóg krijg ik dingen naar mn kop à la: " die ga je toch nie houden?" of "phoe, waar jij voldoening uitput" en ...
Maar als je weet van waar ik kom en waar ik nu ben? En dan kennen jullie haar nog niet persoonlijk, welja, dan haal ik daar voldoening uit. Het zo fantastisch om iets wat zo ongelukkig was er weer bovenop gekregen te hebben en nog steeds bovenop kríjg. Lachen
Helaas ben ik wel kleine Charley verloren. Daar heb ik nog steeds heel veel verdriet om, maar het was mss maar beter zo. Hij had nooit een volwaardig, gezond leven gehad. Al had ik het véél liever zo helemaal anders gezien... Verdrietig

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 23:22

Jullie kennen eigelijk nog een deel van het verhaal niet... Mn meisje is vorige week voor de héle eerste maal sinds ze hier is hengstig geweest :lol: van mijn shetterhengst :shock:
Ze was hiervoor nog nooit hengstig geweest (bij mij), zélfs niet veulenhengstig ofzo. Ze zat toen ook niets goed in haar vel.
Voor mij is het dus een + dat ze dit plots was.

Helaas is het verhaal hierachter minder prettig Boos! Mn shet was blijkbaar uitgebroken en was bij de andere paarden (Amigo en Ceara) terecht gekomen. Man, wat was dit allemaal? Amigo wou Ceara beschermen en smeet zich constant tss Domino en zn maatje. Met als gevolg dat Amigo onder de bijtwonden stond en Domino had een dikke neus.
Blijkbaar had Domino flink wat stampen te verduren gekregen en zo ook knal op zn neus, met bloedneus als gevolg.
DA laten komen, gelukkig niets gebroken, maar wél serieus gekneusd.
De zwelling is nu al serieus geslonken, hij heeft praktisch geen last meer, maar een halster wordt nog héél voorzichtig gebruikt.

Maar wat hilarisch vond ik het, mijn grote paard van 1.68 m stond daar lekker paardig te wezen voor mijn klein pownie van 87 cm ::))

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 23:58

Het feit dat ze hengstig is geweest is een teken dat ze goed gezond is. Merries die niet 100% zijn worden niet gemakkelijk of zelfs helemaal niet hengstig.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 00:06

Yrrah schreef:
Het feit dat ze hengstig is geweest is een teken dat ze goed gezond is. Merries die niet 100% zijn worden niet gemakkelijk of zelfs helemaal niet hengstig.

Zo dacht ik het ook. Zij werd maar niet hengstig, zélfs niet veulenhengstig. Iedereen zei nog: "ja, het is een merrie die het niet laat zien". Maar ik was ervan overtuigd dat ze het níet was.

Ik ben blij dat ze paardig is geweest, eigelijk. Voor mij nog maar eens een teken dat het goed gaat met haar Cool

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 07:35

Amigootje, wat heb ik een respect voor jou!
Ik heb net je laatste foto's bekeken en wat is ze gigantisch opgeknapt, zeg!
Petje af!

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 10:40

Wat een verschil! Ik vind dat ze nu sneller en duidelijker opknapt dan voor de geboorte, vind je ook nie?
Hehe wel grappig die oortjes, staat ze dan te luisteren naar iets of betrouwt ze het allemaal nie? Tong uitsteken

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 10:43

Angie_ke schreef:
Wat een verschil! Ik vind dat ze nu sneller en duidelijker opknapt dan voor de geboorte, vind je ook nie?
Hehe wel grappig die oortjes, staat ze dan te luisteren naar iets of betrouwt ze het allemaal nie? Tong uitsteken

Ze is sinds het nieuwe gras der is, heel goed opgeknapt. Ook krijgt ze lekker eten, é Knipoog En slobbers, is ze helemaal gek van. Dan hangt haar hele hoofd vol me slobber, *LOL*

Ja, die oortjes... Ze heeft ze nooit écht recht, hoor. Heel af en toe, vooral als ze haar eten krijgt, dan. Komt wel goed, maar er zijn er al die gezegd hebben dat dat typisch Fries is. Geen idee daarvan, ze.