[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DinkeyGirl

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 22:43

tuurlijk Twinkel, welkom! Veel postplezier enne, we willen graag fotooooooooooo's! Cheese! Haha!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 23:01

Ik kan niet op alles een reactie geven hoor,kan het echt allemaal niet goed bij- en onthouden Bloos
Vind het knap dat er sommigen zijn die alles nog bij naam en toenaam aanhalen.
Ik begin toch echt af te takelen geloof ik,hahaha.
Maar wel welkom voor de aansluiters en natuurlijk foto's!!!

Ik kom net uit het ziekenhuis,de eigenaresse van Jetze( die ik af en toe rij) was er vanaf gevallen en met de ambulance afgevoerd Ziek
Gelukkig niks ernstigs,maar ze moet wel een nachtje blijven daar.
En morgen heb ik de eer om Jetze te rijden Gestoord
Bofkont ben ik hè Knipoog

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 23:12

@ Dinkeygirl. Het is een dwarsfluit haha. Ja, dat zeurderige heeft hij wat in zijn stem eigenlijk, hij had het eerst nog erger, maar hij vind het lastig om anders te zingen.
Thnx iig!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 23:23

Twinkel, welkom!

Pipi, dat is schrikken zeg!
Doe je je valhelm op morgen?! Knipoog

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 23:24

soeske schreef:
@ Dinkeygirl. Het is een dwarsfluit haha. Ja, dat zeurderige heeft hij wat in zijn stem eigenlijk, hij had het eerst nog erger, maar hij vind het lastig om anders te zingen.
Thnx iig!

Moet je Oasis is horen, en die zijn er beroemd mee geworden! Haha!

Succes morgen Pipi Tong uitsteken Knipoog

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 23:34

Jeetje, moest weer 6 pagina's bijlezen ofzo Nagelbijten / Gniffelen
Kan het allemaal niet meer echt onthouden geloof ik Bloos

Arme picasso, net de laatste 5 minuten ook Scheve mond Ik hoop dat het goed geneest!

Alle nieuwkomers welkom!! Het is hier heel gezellig hoor, hoe meer zielen hoe meer vreugd Haha!

Alle foto's: Er leuke en speciale foto's heb ik voorbij zien komen. Van dat paardje in de wei, wel erg zielig, maar toch een mooie foto! Het heeft echt iets.
Wessel is zoo gaaf he! Ben echt benieuwd hoe die het onder het zadel gaat doen. *LOL*
Noah: Wat een schatje zeg de kleine hummel, als je goed kijkt zie je idd zn krulletjes vacht. Ik denk dat het niet zo erg is hoor, kan niet echt kwaad denk k.. Knipoog
Andere foto's die ik misschien vergeten ben, sorry. Maar alle foto's heb ik gezien, en vond ze leuk! Lovers

Soeske: Ik wist het ook niet van die opname! Haha! Jammer dat het uit is, maar wel een leuk liedje hoor Ja

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 23:38

hihi, had er ook niets over gezegt haha.
Welkom idd voor de nieuwe mensen. Leuke foto's weer allemaal!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 10:52

Gaan jullie trouwens gewoon rijden met oud en nieuw met de paarden i.v.m. de knallen enz? Of is het bij jullie niet zo erg, of is je paard er niet bang van? Sommige houden wel is een week stil voor heel het oud en nieuw gebeuren heb ik wel eens gezien.. Is jullie stal ook wel een veilige plek voor de paarden als de mensen gaan knallen?

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 10:57

@ Prinslover Mijn paard is er niet heel erg bang voor. De achterburen van de manege zijn namelijk nu al aan het knallen. Er zijn van de week dus ook al een paar kleine kindjes met pony aan het vliegen geweest. Maar nu zijn ze al weer redelijk gewend.
Verder staan de stallen een aardig stuk van de straat af en hebben ze bovenluikjes die dicht kunnen.
De week voor oud en nieuw ben ik op vakantie dus dan worden de paarden sowieso niet gereden alleen laten lopen. Maar de 31 kom ik terug en dan wil ik eigenlijk toch wel gaan rijden hoor.
Het voordeel is dat wij een binnenbak hebben.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 11:24

Ik weet niet of Goya er bang voor is eigenlijk. Ik woon nu in the middle of nowhere, dus het zal hier wel wat mee vallen. Het ligt ook aan t weer natuurlijk

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 11:28

Foto's zal ik straks even opladen.
Moet eerst even bij komen van de schrik...

Vanmorgenvroeg om 8.15 waaide het al hard maar het was nog droog, dacht dus gauw even de kleintjes( Ardino kwpn, Be Honest kwpn en Günther de Tinker) naar buiten kan ik de stallen doen.
Dat ging eigenlijk gesmeerd. Toen Grannoes en Joyka (zij is onze friese merrie). Dat buitenzetten ging ook super. Maar ja toen had Joy de hengsten in de gaten en ging rennen. Tja Black(kwpn trakehner) en de kleintjes wilden ook wel even kijken.
Als een stelletje gestoorde idioten door beide weilanden aan het racen. Tja en op een rechtstuk van meer dan 200 meter kun je echt vaart maken.
De buurmerries gingen ook meedoen dus er denderden 8 paarden in een enorme rengalop door de weides....(dag mooi gras!) Duivel Toen ging Joy nog snuffen met Black slaat met haar voorbeen. Prompt midden in het draad. Ze trekt zich los en struikeld gelijk op haar snuffert. Zat de hele deken los, singel los deken half op de rug. Ik was lichtelijk in paniek (lees: ten einde raad) kon niet bij haar komen want ze raceten allen nog. en ze heeft pas 2 maanden een deken om, dus echt goed zal ze er nog niet aan gewend zijn......
Ben uit nood maar eerst alle stallen gaan doen, in de hoop dat het zootje rustig zou worden.
Gelukkig gebeurde dat ook. Dus ik met een bak biks naar ze toe. Uiteraard helemaal achterop het weiland. Haha!
Joy kwam gelijk naar me toe...pfff gelukkig. Maar met het vastknopen van de singel draait ze zich plotseling om. Niks ernstigs of zo, ware het niet dat ik ongeveer 1/10 van haar gewicht heb. Ze lanceerde me dus zo ongeveer.
10 meter verder lag ik op mijn buik in de blubber...bleh! Huilen
Ik heb niks stuk, alleen doen nu alle spieren in mijn benen pijn.
Tja en mijn nek natuurlijk, die doet bij de minste beweging al zeer....
De in de gaten houdt buurvrouw (lief oud mensje van 76) kwam gelijk uit huis toen ik terugstrompelde....
Ze had alles gezien, en was ongerust.
Och dacht ik nog bij mezelf: dan zou ik gelukkig niet al te lang in het weiland hebben gelegen als ik niet meer overeind kon komen. Haha!
Maar het hele clubje staat nu rustig in storm en regen, want ondertussen was het ook nog gaan regenen. Ze staan met de kop naar beneden helemaal achterop. (Waar de wind het hartst blaast) en ik krijg ze niet naar binnen.
Ze mogen het fijn zelf even uitzoeken. Ik doe niet meer.
Duik zo even fijn onder de douche.
Zit nu aan een warm bakkie choco en bokt. Even de schrik laten zakken.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 11:49

Pffffff dat was het avontuur dan wel weer voor vandaag! Idd wel fijn zon buurvrouw die oplet! Geeft toch een beetje meer zekerheid dat als het fout was geweest ze je had kunnen helpen.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 12:49

Nouvel, wat een leuke foto's van de schimmelmerries!
Idd een erg mooi hoofdstel, dat bruine!

Hihi Laura, leuk verhaal!
Ook wel heerlijk van je ouders dat ze "zo maar" Greg kochten, hij was dus jouw eerste grote Welsh-liefde Lachen
Dat is wel fijn, zo'n merrie die zo moeiteloos bevalt, kan jij altijd op jouw 2 oren slapen Lachen
Rij je Vanta eigenlijk vaak? En gaan jullie dan buitenrijden of waag je er ook een sprongetje en dressuurpasje bij?
Als ik ooit een stoere Welsh zoek voor het nageslacht ( zeg nooit nooit) dan kom ik er eentje bij jou bestellen Haha!
Met wat voor job ben jij dan bezig? *benieuwd is*
Wb mijn natte bak: de grond waar hij op gelegen is is niet van mij, ik mag dat stukje gewoon gebruiken. Maar ik kan er verder dus niet veel aan doen. Het plan in de toekomst is ook wel om te verhuizen met vriend naar een plekje waar ik mijn beestjes kan meenemen en dan zou ik daar meteen een fatsoenlijke bak willen. Dus om nu nog veel kosten te gaan doen is een beetje gek.

Soeske, wat leuk!

Ha Malin, ik ontdek hier net nog de manier waarop jij je vriend leerde kennen, dat wist ik nog niet Lachen
Wat een kans dat je daar gehad hebt! Hopelijk kan je de draad misschien weer oppikken en leer je wat meer vertrouwen te hebben in je eigen kunnen, dan wordt het misschien wel weer wat!
Leuke foto ook van jou en het paard van je vriendin.

Welkom Amanda! Mooie merrie heb je daar!

Cloris; hoe heb je Allegra eigenlijk gevonden? Heb je ze zelf in Spanje gezien of heb je ze via kennissen, een organisatie, ... gevonden?

Jeetje Pipi, dat is wel schrikken! Gelukkig is het niets ernstigs.

Twinkle, jij hebt je portie actie voor vandaag ook wel gehad! Ach gut

Bedankt allemaal voor het succes wensen voor de wedstrijd. Het heeft helaas niet veel geholpen. De bak (binnen) was loodzwaar, Licor heeft zo al veel moeite met zijn tact in draf maar nu was dat helemaal niet te doen. Te veel tactfouten dus. Tel daar nog eens bij op dat ik op wedstrijd plots niet meer weet wat rijden is en er nog maar wat op zit te suffen en ja, dan scoor je dus geen punten. Mijn galoponderdelen van mijn 1ste proef (M3) gingen dan weer beter, maar in de 2de proef (L9) heb ik hem zo aan het werk moeten houden in draf dat hij helemaal moe was tegen dat het galopwerk begon.
Wel nog wat mooie punten, zoals een 7 op appuyementen, verzamelde galop en enkele eenvoudige wissels, maar verder dus echt slecht.
Ik heb gewoon echt nog geen wedstrijdervaring, dit is mijn 5de wedstrijd en het stomme is dat ik eigenlijk al meteen op mijn trainingsniveau gestart ben. Ik had het mezelf beter wat makkelijker gemaakt door lager te starten. Want nu moet ik èn wennen aan de wedstrijdstress èn een zeker niveau halen.
Volgende keer beter, zeker? En vanavond weer wat puntjes om in de les aan te werken.

Wel heb ik sedert vanmorgen mijn BE rijbewijs! Eindelijk legaal rondrijden dus (ja ik reed al enkele maanden zonder rijbewijs, hihi), ik heb gelijk mijn L van mijn trailer verwijderd Haha!

Nu ga ik nog op zoek naar fijne job en dan vanavond weer les met Lic.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 12:52

Twinkel, dat was schrikken zeg. Heeft Black er verder niets aan overgehouden?

Prinslover, ik weet niet of ik ga rijden rond oud en nieuw. Ik weet niet hoe Lobke op de knallen reageert. Maar ik krijg voor de kerst een Parelli pakket, dus ik denk dat ik me met de spelletjes ga bezighouden. En als ze niet erageert op de kanllen, zal ik er ook wel opstappen.

Gisteren had ik maar weinig tijd en wilde eigenlijk nog even rijden. Maar eigenaresse gooide haar net op het land. Wilde nog zeggen dat ze haar wel kon laten gaan, maar zij er helemaal achteraan. Dus kon het niet maken om niets te doen. Dus wilde een beetje grondwerken in de bak. Heb helemal in een deuk gelegen. Lobke heeft heel hard gewerkt. Die ging als een gek door de bak heen, al snuivend, bokkend en vliegend. Jammer dat ik mijn camera niet bij me had.

Pipi, doe je voorzichtig vandaag?

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 13:22

Idra schreef:
Hihi Laura, leuk verhaal!
Ook wel heerlijk van je ouders dat ze "zo maar" Greg kochten, hij was dus jouw eerste grote Welsh-liefde Lachen
Dat is wel fijn, zo'n merrie die zo moeiteloos bevalt, kan jij altijd op jouw 2 oren slapen Lachen
Rij je Vanta eigenlijk vaak? En gaan jullie dan buitenrijden of waag je er ook een sprongetje en dressuurpasje bij?
Als ik ooit een stoere Welsh zoek voor het nageslacht ( zeg nooit nooit) dan kom ik er eentje bij jou bestellen Haha!
Met wat voor job ben jij dan bezig? *benieuwd is*
Wb mijn natte bak: de grond waar hij op gelegen is is niet van mij, ik mag dat stukje gewoon gebruiken. Maar ik kan er verder dus niet veel aan doen. Het plan in de toekomst is ook wel om te verhuizen met vriend naar een plekje waar ik mijn beestjes kan meenemen en dan zou ik daar meteen een fatsoenlijke bak willen. Dus om nu nog veel kosten te gaan doen is een beetje gek.

Ja inderdaad Greg was mijn eerste Welsh liefde en k'ben daar nooit meer vanaf geraakt Haha!
Als Vanta niet hoogdrachtig is of een veulen heeft dan rijd ik ze regelmatig, nu staat ze dus alweer een halfjaar op rust. Ik had al terug kunnen beginnen maar ze was leeg gezogen door haar veulen dus ik wil ze eerst weer een beetje op punt krijgen voor ik erop ga. K'doe alles met der, springen, dressuur (beetje western-style, was niet de bedoeling maar dat geeft ze vanzelf aan en pakt ze heel snel op) maar vooral buitenrijden! Je rijdt er overal mee naartoe en langst, de ideale recreatiepony voor bosruiters is ze eigenlijk. Misschien dat ik ze ooit nog verkoop daarvoor maar dan binnen een paar jaar, als Rose me een paar mooie dochters heeft geschonken en de stallen overvol staan... Nagelbijten / Gniffelen

Citaat:
Bedankt allemaal voor het succes wensen voor de wedstrijd. Het heeft helaas niet veel geholpen. De bak (binnen) was loodzwaar, Licor heeft zo al veel moeite met zijn tact in draf maar nu was dat helemaal niet te doen. Te veel tactfouten dus. Tel daar nog eens bij op dat ik op wedstrijd plots niet meer weet wat rijden is en er nog maar wat op zit te suffen en ja, dan scoor je dus geen punten. Mijn galoponderdelen van mijn 1ste proef (M3) gingen dan weer beter, maar in de 2de proef (L9) heb ik hem zo aan het werk moeten houden in draf dat hij helemaal moe was tegen dat het galopwerk begon.
Wel nog wat mooie punten, zoals een 7 op appuyementen, verzamelde galop en enkele eenvoudige wissels, maar verder dus echt slecht.
Ik heb gewoon echt nog geen wedstrijdervaring, dit is mijn 5de wedstrijd en het stomme is dat ik eigenlijk al meteen op mijn trainingsniveau gestart ben. Ik had het mezelf beter wat makkelijker gemaakt door lager te starten. Want nu moet ik èn wennen aan de wedstrijdstress èn een zeker niveau halen.
Volgende keer beter, zeker? En vanavond weer wat puntjes om in de les aan te werken.

Wel heb ik sedert vanmorgen mijn BE rijbewijs! Eindelijk legaal rondrijden dus (ja ik reed al enkele maanden zonder rijbewijs, hihi), ik heb gelijk mijn L van mijn trailer verwijderd Haha!

Nu ga ik nog op zoek naar fijne job en dan vanavond weer les met Lic.

Ja blijven rijden op een wedstrijd dat is moeilijk in het begin dat had ik vroeger ook maar dat leer je vanzelf. Ik was als ik jou was ook niet meteen op zulk niveau gestart maar zou gewoon bij het begin zijn begonnen zodat je beide toch went aan het hele idee en (zelf)vertrouwen op bouwt.
Je moet je voor de wedstrijd een beetje "agressief" maken, schijt aan iedereen we zullen hier is een proef eruit knallen dat ze niet weten van waar het komt! Je hebt toch niks te verliezen en je leert op die manier veel meer! K'zou een goeie groom zijn voor je want ik zou je zo een attitude in no-time hebben aangepraat. Haha! Als je weet waar je grootste fout zit dan weet je nu waar je op moet letten, vergeet niet dat een dressuurpaard maar zo mooi wordt als dat de ruiter hem rijdt, en er is geen enkel ras (buiten Welshjes dan Haha! ) dat zo hard mee groeit met z'n ruiter als een Iberiër.
So bear that in mind Lobke en knal ze daar de volgende keer allemaal naar huis toe met die Spaanse macho-hengst van je Tong uitsteken Je mag best met een "dikke nek" rijden je zit immers op een enorm knap en getalenteerd peerd Knipoog
En gefeleciteerd met je rijbewijs! Haha!

En Twinkel wat een verhaal zeg! Nagelbijten / Gniffelen Groot gelijk dat je ze hebt laten stikken en jezelf hebt getrakteerd op een warme choco! Haha! Ik moest wel een beetje lachen met de verbeelding van een persoon die 10 meter verder wordt gekatapulteerd op haar buik in de modder door een paard dat zich omdraait. Wie heeft er zelf nog niet zo iets gelijkaardigs meegemaakt hé Knipoog Tong uitsteken

Hier verder niet veel nieuws, buiten dan dat ik van MissMuts heb gehoord dat Xender zich absoluut perfect voorbeeldig gedraagt! Bloos!
Maja dat had ik wel verwacht want ik heb hem tenslotte wel zelf opgevoed Tong uitsteken Knipoog

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 13:27

Wat goed van Xender Laura! Ik wil foto's!

Ik zal eens bij jou moeten langskomen voor een cursus zelfvertrouwen in de dressuurring Haha!

Je hebt dus absoluut gelijk wat dat niveau betreft, maar ik kan dus niet meer terug en mijn instructeur is meer van de mening "je moet op wedstrijd gaan om te laten zien wat je kan" dus volgens hem moest ik meteen op niveau starten. Ach ja, ik zal het zo moeten doen!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 13:32

Idra gefeliciteerd met je BE. Jammer van de wedstrijd. Maar dat komt nog wel. Hoe vaker je wedstrijden gaat rijden, hoe meer ervaring en hoe minder zenuwen. Ik ben meer van mening dat je op wedstrijd gaat om te bekijken wat je nog kan verbeteren en om te kijken waar je staat in de training. Dus niet om te laten zien wat je unt, maar dat is mijn mening. Met die instelling worden de zenuwen ook minder en kan je zelf dus beter rijden.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 13:37

Loolapelooza schreef:
Hier verder niet veel nieuws, buiten dan dat ik van MissMuts heb gehoord dat Xender zich absoluut perfect voorbeeldig gedraagt! Bloos!
Maja dat had ik wel verwacht want ik heb hem tenslotte wel zelf opgevoed Tong uitsteken Knipoog

Haha! Hij doet het inderdaad geweldig!
Ik zal binnenkort even een camera regelen en foto's maken.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 13:38

twinkel,jeetje...inderdaad dat achterover vallen in de bagger..

ach,ik had het de eerste keer hier met de hoefsmid,ik zei nog,wessel is heel moeilijk,maar nee ,hij zou het wel even doen,en wessel neemt een mega sprong,en denderd mij dus compleet omver...

ik viel dus achterover,en in mijn val,is altijd heel vervelend,heb je geen controle meer over je ledematen,ben ik echt helemaal achterover gerold,je kent het wel,helemaal met je benen wijd door de lucht... Bloos

helemaal onder de blub daarna... Haha!

en idra..je kan het best,nu je je rijbewijs hebt,kan je mss meer starten,enne inderdaad,knallen met die gigolo van je Haha! Ja

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 13:51

Idra, ik sluit me bij de andere dames aan: gefeliciteerd met je BE en gassen met die knappe knol!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:02

Idra schreef:
Wat goed van Xender Laura! Ik wil foto's!

Ik zal eens bij jou moeten langskomen voor een cursus zelfvertrouwen in de dressuurring Haha!

Je hebt dus absoluut gelijk wat dat niveau betreft, maar ik kan dus niet meer terug en mijn instructeur is meer van de mening "je moet op wedstrijd gaan om te laten zien wat je kan" dus volgens hem moest ik meteen op niveau starten. Ach ja, ik zal het zo moeten doen!

Ja iedereen gaat natuurlijk op wedstrijd voor een andere reden, als ik straks weer begin dan is het om naam te maken want je kan wel sportpony's fokken maar als ze nog nooit van je hebben gehoord en ze zien je niet op de LRV of de federatie (ja ik mik meteen hoog Tong uitsteken) dan ben je uiteindelijk nog steeds maar een beetje een niemendal. Haha!

Goeie actie Femke, had leuker geweest als het de smid was die werd gekatapulteerd natuurlijk Haha!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:13

Indra; gefeliciteerd met je BE rijbewijs. Gelijk de L achterop de trailer eraf gehaald.... had je die er dan op? en waarom?
Stomme vraag misschien maar ik heb echt geen idee. Ik heb ook geen E rijbewijs, rijdt af en toe ook illegaal vandaar.
Zonde van je wedstrijd!

Kimmie blij dat ik niet de enige ben.....haha Bloos
Nou moet ik er eerlijk bij zeggen, dat ik dus nogal mager ben, zelfs de wind krijgt me van de plaats. Dat een paard van 500 kg dat kan is niet echt verwonderlijk.
Maar inderdaad net als jij schrijft geen controle meer dus plat in blub.
proef het zand nu nog ondanks een warme douche.

Ik wil ook wel graag meedoen aan de cursus zelfvertrouwen in de ring Haha!
Misschien valt er brood aan te verdienen Loolapelooza?! Knipoog

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:15

Idra, gefeliciteerd, kan je mooi met licor op stap Haha!

Twinkel jeetje wat een verhaal Bloos! Val je zomaar in de blubber, dan heb je ook zoiets, bekijken jullie het maar paardjes. daagg!
Groot gelijk heb je Clown Was zeker wel lekker die warme douche Haha! ?

Ik weet nog niet of ik ga rijden voor oud en nieuw, weet niet hoe Jielt reageert eigenlijk.. Maar ik zie het wel, ben benieuwd Lachen Principe was overigens niet bang voor vuurwerk, ik wel haha Clown Ik stapte 2 jaar geleden snel af, want was bang dat ie op hol ging, maar hij vond dat siervuurwerk volgens mij wel een erg mooi gezicht en liep er braaf langs Haha!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:24

Twinkel; jeetje zeg kijk je wel uit en houd je je nek even goed in de gaten Knipoog

Lobke; via iemand die voor die fokker PRE's verkoopt in Nederland... ze hadden deze jaarling staan en hoopte Scheve mond vermoedelijk dat het vanzelf wel over zou gaan omdat de d.a. had gezegd; dit komt alleen met rust goed.. ik doe dit normaal nooit hoor maar bij deze had ik zoiets van; Hmm okej.. Knipoog
Tja vwb je wedstrijd, gewoon durven rijden maar wel met souplesse Knipoog

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:38

Jee wat gaat het hier snel! Haha!
Heb geprobeerd om alles een beetje bij te lezen.

Twinkel - Jee!
Sterkte met je nek. Ach gut