Peet staat helaas wel apart. Laat gecastreerd en de dames die wij hebben zijn toch wel echt heuuul leuk. Maar hij kan wel altijd snoezen over de omheining en ze staan geregeld schouder aan schouder (met hek ertussen) te slapen.
Dartel
Geplaatst: 25-06-24 11:07
Jarana heeft volgens mij helemaal geen trauma's, behalve dan nu het stukje angst voor andere paarden. Verder is ze super makkelijk en heeft ook geen angst voor mensen. Ja, het is wel een extraverte spanjaard maar daar was ik ook naar op zoek Maar daar kan ook niet iedereen mee omgaan.
En je merkt wel dat ze snel onderscheid maakt bij mensen. Ze vindt mensen van nature leuk, maar sommige mensen vertrouwt ze niet zo. Dan is ze wat meer terughoudend.
Ik herken mijn paard hier ook in. Als we wandelaars in het bos tegenkomen gaat ze stilstaan om even te kijken of er iets te halen valt. Bijzondere paarden hebben we toch.
Pffff ik vond het al vroeg warm vandaag. Vanavond longeer ik er even 1 en heb ik les met de Tinker die ik tijdelijk rijd voor iemand.
En zondag hebben we weer zwemles op wedstrijd
Elisa2
Geplaatst: 27-06-24 13:39
Zul je altijd zien..is het op zand of gras?
Het is echt vies warm ja..ik vind er niks aan.
Ik neem trouwens terug dat die van mij makkelijk is in de wei. Ik wilde vanmorgen de shetlander er uit halen want die moest ingeent worden en ze wilde hem continu aanvallen uit jaloezie. Het is echt een verschrikkelijk jaloers mormel.
Jaloezie herken ik ook enorm! Ik hoef maar naar een ander paard te kijken en meneer is zwaar beledigd
Succes zondag Audesta!!
Ik zou zondag ook wedstrijd hebben kaar Peet loopt net niet goed. Hij knikt heel erg in de nek met draven maar kwa takt valt het reuze mee… Nu paar dagen vrij en kijken hoe hij dan loopt. Arme jongen
Elisa2
Geplaatst: 27-06-24 17:42
Ah dat is balen zeg! Hopelijk niks ernstigs.
Zou dat ook een karakter trekje zijn van de Iberische paarden die extreme jaloezie? Haha.
Ja in ieder geval dat op 1 persoon gericht zijn. Op mijn bruine na dus
Ah balen flubberboot. Hopelijk gewoon even verstuikt.
Mijn zwarte kan eindelijk omrollen. Heeft 2 jaar gekost maar dan heb je ook wat
Jenara
Geplaatst: 27-06-24 21:42
Elisa2 schreef:
Ah dat is balen zeg! Hopelijk niks ernstigs.
Zou dat ook een karakter trekje zijn van de Iberische paarden die extreme jaloezie? Haha.
Mhm, daar heeft Jenara dan weer totaal geen last van, die vindt het helemaal ok als ik aandacht heb voor een ander paard
Snoraly
Geplaatst: 27-06-24 22:55
Jenara schreef:
Mhm, daar heeft Jenara dan weer totaal geen last van, die vindt het helemaal ok als ik aandacht heb voor een ander paard
Liep vandaag ook bij een ander paard de wei in, was ie ook wel even beledigd door Vaak doet ie net of ik niet besta zodra ik de wei in kom lopen maar nu was ie even in de war.
Bij jullie allemaal nog goed te doen met de warmte?
Die van mij hoeft even niets ! Heb ze overdag ff op stal Mevrouw Cam laait haar hele poets tas leeg die aan de deur hangt . En wil er alleen maar UIT !! Maar heb ze nu momenteel ‘s avonds en ‘s nachts buiten lopen Anders staat ze van 7 tot 12 maar buiten en de rest opgehokt . En t is benauwd warm op stal ! Zoek ander plekje voor haar .
En tevens aan t uitkijken naar een gouden pensioen plekje voor een van de oude manege pony,s Al paar keer 30 jaar geworden Maar is nu echt toe aan pensioen Houden hem moeilijk dik genoeg . Maar als ie met pensioen gaat kiest manege er meestal boek om in te slapen . En vindt dat zo een pony nog best tijdje mag genieten ipv na gedane werk dood te gaan . Mocht iemand iets weten voor hem
Haha Fuego jaagde de rest altijd weg als ik er was, want ik was van hem en niet van de rest Kwam er een vreemde dan kwam hij mooi niet, heerlijk dier was het! Ik vond het heerlijk om zo’n enorm eenkennig dier te hebben!
Rambo wordt nu verzorgt door anderen en die staat al op hun te hinniken als ze komen, zo’n ander karakter De meiden rijden hem nu tijdens mijn vakantie en hij gedraagt zich opeens voorbeeldig met hun
Was die zwarte zo dik dat die niet om kon rollen? Audesta?
Klinkt heel makkelijk Julie dat Jenara daar helemaal oke meer is.
Pfft ik vond het echt veel te warm, maar de paarden hebben gewoon in de wei gestaan en dat was prima te doen.
Ah sneu Zinzi, ik moest denken aan pensioen in Frankrijk maar dat moet iemand natuurlijk betalen..dus wellicht niet handig. Om wat voor een pony gaat het? Ik snap wat je bedoelt..inslapen is cru alleen maar als hij niet meer kan werken en verder nog goed gezond is.
Herkenbaar dus Tarzan haha, Rambo hoeft misschien niet zo hard te werken bij de meiden haha?
Nee die zetten zich lekker zonder zadel erop en hij hoeft inderdaad niet te werken. Maar wel geweldig om filmpjes te krijgen hoe braaf hij met ze rondloopt, een van die meiden klikt echt heel goed met hem!
De moeder vroeg al of ze 1 dagje met Rambo mee mag doen aan de ponykamp op stal, superleuk voor ze allebei, zal Rambo goed doen en ik gun het die meid van harte!
Ik zal haar ook zeker vragen of ze hem wil blijven rijden, zal hem goed doen!
Ik lees wel mee maar antwoord via m’n telefoon dus onthoud niet alles, sorry, reageer weer op iedereen als ik weer terug ben!