barock pinto eigenaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

meisje2000

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 16:17

Hier word gelukkig alles op elkaar afgestemd. Klikt het niet dan zoeken ze de andere groep voor het desbetreffende paard. En kan het in geen enkele groep dan zoeken ze 1 of 2 paarden die wel bij het paard passen en word dat een nieuw groepje. Kan me voorstellen dat je baalt dat dit steeds gebeurt sinds dat paard er bij is gekomen

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 17:48

Vind t echt stom. 't is ook nog t paard van mn beste vriendin ):
en bij ons kan dat niet echt want er is ruimte voor 5 paarden op de pensionstal, en er zijn er nu 5.

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 18:20

Dan zal ik als dit aan houd toch maar eens naar suplimenten gaan kijken.. :(

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 19:10

Afbeelding

Dit is mijn merrie.die ik bijna 13 jaar in mijn bezit heb gehad. Helaas heb ik haar 3 mei 2013 in moeten laten slapen door koliek. Ze was toen bijna 6 maanden drachtig van barock.pinto hengst fresco van stal.lyts bekkum die nu in australie woont

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 19:44

Dat is echt dubbel zuur, meisje2000 :(

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 19:52

Inderdaad, zou haar eerste veulen worden en dan met de insteek dat ik met het veulen verdee zou als deze 3 zou worden en dan konden.mijn kinderen met de merrie verder. Dit gaat niet meer dus. Het paard wat ik nu heb ben ik nu aan het beleren.maar is absoluut geen paard voor mijn kinderen. Die zijn nu 5 en bijna 9 maar de oudtste heeft een algehel achterstand en kan er dus helemaal niet op. Mijn merrie was juist heel erg geschikt voor de oudste omdat ze erg ruarig en vertrouwd was. Daar had mijn oudate al vaker op gezeten. Gelukkig heb ik nog mooie fotos van mijn merrie

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 20:28

Zonde is dat. Ik heb nu 2 paarden staan die helemaal mijn type zijn. Maar de ene is te oud om op te rijden en de ander heeft een kapotte knie. De andere 2 zijn een stel heethoofden. Op de merrie roj ik buiten. Maar dat is echt nooit relaxt. De Barock Pinto rij ik nu in de bak. Dat gaat wel goed. Maar of ik daar ooit mee naar buiten ga....hij is zo n stresskip. Typisch een paard waarmee je verongelukt. Dus we doen het rustig aan. Wie weet waar we nog komen. Maar kijk toch met weemoed naar mijn 2 relaxte types, waar ik dus niet veel mee kan.... ;(

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 21:13

Chameur is wat dat betrefd heel rustig en cool in zijn koppie. Is voor de duivel niet bang maar heeft juist op de grond Owel onder het zadel leiding nodig en dat kunnen mijn kinderen hem niet geven. Zonder die.leiding word hij heel onzeker en neemt hij de leiding over en dat moet je.juist met.kinderen niet hebben. Heel jammer maar liever dan niet met.mijn kinderen dan vragen om ongelukken

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:32

Fabster, je komt er wel met je paarden. Alles op z'n tijd! En buitenrijden kan je ook doen dmv inladen en in het bos uitladen? Dan kom je haast geen verkeer tegen dus is het ook knap als je echt verongelukt... :p ik reed destijds een haflinger ruin die ik op de weg doodeng vond, maar in t bos was hij zo heerlijk koel in z'n koppie.

Sterre is ook redelijk koel, kan er fijn mee buitenrijden!

En @meisje2000, wat klote... prachtige merrie... inderdaad dubbel zuur...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:08

Het verkeer is het probleem niet. Hij is aardig bomproof in het verkeer. Ook voor groot verkeer. Hij ziet alleen alles en bouwt enorme spanning op, waardoor hij ontploft. Dat kan dus ook in het bos gebeuren.

Maar goed, ik loop vooruit op de zaken. Eerst maar weer eens wandelen...

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:13

Aaa, dat is balen.
Maar kan je dat niet langzaam laten wennen? Gewoon telkens iets meer? En hey, misschien valt het allemaal wel mee!

Ster liep vandaag beter, nog wat stijf.. as dinsdag komt de osteopaat om 10 uur... als alles zo verder goed gaat dan hoop ik haar volgend weekend weer op te pakken! Heeft ze ook nog lekker de tijd gehad om te herstellen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:46

We zullen wel zien. Als het weer eindelijk weer wat beter wordt, ga ik weer met hem wandelen. En we zien wel wat het wordt. Probleem is dat ik langs de weg of langs het fietspad moet om op rustigere grond te komen. Niet echt fijn als hij ontploft. Ben altijd bang dat hij een fietser omver trapt of er bovenop springt....

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 08:21

O dat is wel jammer inderdaad... komt vast goed!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 09:08

Denk ik ook.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 12:21

Jeeeej, mijn vent staat weer lekker in de weide! Met 6 andere hengsten tot nu toe(misschien dat er nog wat bijkomen) maar verschillend 2 of 3 jarige in de kudde. Finn is de kleinste en oh wat ben ik blij dat ik afgelopen winter de mogelijkheid had om hem veel los te gooien en wat oefeningen met hem heb kunnen doen zodat hij sterker werd. Die 2/3 jarige paarden zijn natuurlijk allemaal groter dan Finn (hij is vrij laat, maar komt nu op schouderhoogte bij mij). Maar is echt behoorelijk gespierd nu waardoor hij de kaas niet van het brood laat eten. Hij vormt nu samen met zijn stalmaatje van afgelopen winter, het broertje van zijn stalmaatje (Die hem eerst helemaal verwond had!) en een zwarte 3 jarige hengst een clubje. en de andere 3 zijn twee hele grote kastelen van knollen en een wat kleiner, ieler zwart paardje. Nouja die 3-jarige hengst valt letterlijk aan naar andere paarden. echt nasty hoe dat paard dat doet. Bah. Maar Finn laat hij dus met rust. en zaterdag hebben we kunnen zien hoe dat komt. Finn is gewoon simpelweg sterker. Ik heb het gefilmd en die hengst liep Finn uit te dagen met steeds happen naar de benen. Het ging niet agressief hoor, maar meer heen en weer rennen en tegen elkaar op beuken (nou dat kan Finn hoor..) en op gegeven moment was Finn het zat en springt gewoon boven op die huge-ass hengst haha. voorbenen over zijn rug, bijten in zijn nek en schouder. Wauw, is dit mijn kleine ponietje? hahah. En na nog even een titanen strijd op de knieen, gaf de hengst het toch op. Finn wins. Hahaha vrouwtje trots! Ik merk ook dat hij echt voor geen 1 paard bang is of zijn oren in zijn nek doet. Zelfs niet voor het paard wat hem toen zo verwond had toen ie daarmee samen stond in stal. Dus dat is echt een goed teken. Het is een mooi cluppie zo en ze zijn aan elkaar gewaagd.

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 13:15

Zó, dat ziet er heftig uit! Goed dat die kleine voor zichzelf kan opkomen!

Maandag heb ik weer op Sjaak gereden. Mijn man was thuis, dus aan hem gevraagd wat foto's te schieten. Mmmmm, was nogal een tegenvaller. Had bij Sjaak een ander dekje onder het zadel. Nou, die viel niet in de smaak, dus hij hij liep voor geen meter. Ik had de beugels een haak naar voren gehangen en het resultaat was niet om aan te zien. Ik zat in een stoelhouding mijn paard vooruit te duwen. Ik ga ze dus ook niet laten zien.... :D

Maar goed, volgende x beter dan maar, hè?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 23:59

Sjaak was jarig vandaag. 6 Jaar is hij geworden. We hebben voor hem gezongen en mijn dochter heeft 'een taart ' voor iedereen 'gebakken' van brok, paardenbloemen en gekookte lijnzaad. Het was een leuk verjaardagsfeestje.

Afbeelding
De jarige Job.

Afbeelding
Dat smaakt naar meeeeeeer!

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 10:34

Leuk leuk! Gefeliciteerd! *\o/*
Hij is echt knap zeg!

Ster was vorige week ook jarig, 5. Heb ook een taart 'gebakken' jeeutje wat duurde het lang voordat ze die op had :')

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 16:42

Nog gefeliciteerd Fabster! *\o/*

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 17:06

Haha, dank je!

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 17:27

Vandaag weer voor het eerst op Sterre gereden na 2 weken. Ze liep heel fijn! Durfde haar lichaam nog niet zo goed te gebruiken (logisch, ze had last van haar rug...) en liep nog wat stijf, wat ook logisch is na een kreupelheid. Maar ik denk dat het volgende week al stukken beter is! :o

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:49

Vandaag voor t eerst na een half jaar weer met Sjaak buiten wezen wandelen. Stelde nog helemaal niks voor; zo n 300 meter, maar ik was apetrots! Want hij is nogal een kamikazepiloot en bouwt heel veel spanning op. Maar kon vandaag ontspannen met hem wandelen. Had m wel eerst een half uur in de loswerkbak gehad met heel veel draf en galopoefeningen. Dus hij was al wel een beetje moe. Maar dat werkt bij hem goed. Zo doe ik dat ook met rijden; eerst longeren en dan pas erop. Dan is hij veel minder nerveus. Hopelijk over 5 jaar een normaal rijpaard :D

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:35

Mooi om te lezen Fabster! Je hebt ook echt engelengeduld, klasse.

Sharon, fijn om te horen dat het beter gaat met Sterre na de rust. Hopelijk blijft het zo goed gaan.

Meisje2000, nog gecondoleerd met je merrie :(:)

Na heel wat nadenken heb ik toch maar besloten om Fedde te laten castreren. Hij begon de merries al te dekken, dus staat hij weer met de oude pony apart. Hij wordt die echter al bijna de baas en ik wil hem weer graag in de kudde hebben voor opvoeding.
Bij de smid vertoont hij ook echte hengstenstreken.
Volgende week hoop ik dat het kan.
Nog ff spam <3

Afbeelding
Hij komt al boven de 1.40 uit.

Afbeelding
Puppy koppie zo haha

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:53

Knappe jongen hoor!

En ik heb echt geen engelengeduld. Alhoewel Sjaak, wat dat betreft, ook heel goed is voor mijn opvoeding! :D

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 09:52

Fabster, super toch! Als ik dit allemaal zo lees ga jij volgensmij heel goed om met je paarden. Zo veel geduld en je doet alles zo rustig aan. Knap hoor!

Nanda, haha dat is even balen... stond het sowieso op het plan om hem wel ooit te laten castreren en wou je hem gewoon zo lang mogelijk hengst houden? Maar verstandig plan haha, succes!