Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

berdien85

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 08:26

Ja Phryso zou ik graag willen, maar die zijn ook 2e hands gelijk zo duur. Ik was nog aan het sparen :+ Dit zadel lag perfect, maar nu ze wat begint uit te dijen..

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 08:40

Ik heb in het begin altijd fryso's gehad, maar vond ze toch te breed zitten voor mij.
heb nu een verstelbare ainsley en dat is heel fijn, kan ik zelf op de mm nauwkeurig verstellen.

ik vind het juist lastiger rijden tussen friezen, psychologisch denk ik ;)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 09:08

Ik heb met het idee dat ze nog meer gaat groeien een zadel in Urk gekocht met een verstelbare boom er in. Niet duur en goed zadel.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 09:11

Ik heb een fryso legato. Nieuw gekocht maar zit echt heerlijk. Heb hem laatst eens laten aanpassen ivm schuiven maar dat bleek wel mee te vallen. Mn beugels waren ongelijk. Ik denk dat als ik weer eens een zadel moet ik een 2e handsje doe. Dit kon ook alleen omdat ik een ruim budget had voor Caroliene en dat achteraf heel erg mee viel.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 09:12

Misschien kan ik eerst ook beter eentje hebben met verstelbare boom..

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 09:19

Ik heb een Anatomica Octant. Destijds gekocht voor mijn (breed geribte) KWPNer en hij pas perfect op de fries! Erg fijn zadel maar gok wel boven jouw prijsklasse...

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 09:30

Naar mijn idee rijden er hier helemaal bijna geen friezen mee als ik ga kijken, vooral niet bij de M en hoger. Wel hebben we 1 x per jaar een special wedstrijd dan rij je tegen alleen je eigen ras dat is altijd wel leuk om te zien.
Ik heb een zadel bij Arno Brandt besteld omdat veel zadels niet goed lagen

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 09:46

Citaat:
We kwamen wel tot de conclusie dat haar zadel wat krap wordt nu ze wat gegroeid is. Ik had daar alleen nog niet echt op gerekend.. Ik heb nu een Kieffer Lech Pro 18 inch medium boom. Volgens mijn instructrice moet ik wel meer kniewrong hebben. Iemand een idee welk zadel hiervoor geschikt is? Ik wil niet teveel bijbetalen.

Mijn zadel heb je al gezien, is nu een jaar oud en is een Custom Wolfgang Solo. Die zitten in dezelfde prijsklasse als de fryso en 2ehands zijn ze nog vrijwel niet te krijgen.

Die zadelmarkt in Urk vind ik wel een beetje trickie, zijn meestal geen goede kwaliteit zadels of zadels die niet opgevuld kunnen worden omdat ze schuimrubber vulling hebben. Zadelzoektocht is echt vreselijk lastig. Misschien kun je eens bij Divoza bij de 2e handsjes kunnen kijken en proefzitten op een bok? Dan weet je wat je lekker vindt zitten......... en misschien zit daar wat tussen wat geschikt is.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 09:49

Dat was vroeger inderdaad zo. Maar nu niet meer. Degene die het nu doet heeft er ook voor geleerd. Heb een goed zadel, welk ook goed is opgevuld. Heb hem laatst nog door mijn vaste zadelmaker na laten kijken. Niks op aan te merken.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:02

Ok, gelukkig maar. Dan is dat nog wel een optie want ze hebben daar best betaalbare zadels.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:05

Ik heb er een kentaur aphrodite 17.5 inch met wijde boom op liggen.. Heel fijn zadel, alleen wat aan de zware kant..

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:06

Tnx allemaal, zo heb ik een beetje een beeld van geschikte zadels.
Els: Inderdaad Divoza is ook nog een optie. Ik ga denk ik eerst van den Bosch vragen, kan hij kijken of er nog wat aan te doen is en evt andere meenemen :)

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:19

berdien85 schreef:
Tnx allemaal, zo heb ik een beetje een beeld van geschikte zadels.
Els: Inderdaad Divoza is ook nog een optie. Ik ga denk ik eerst van den Bosch vragen, kan hij kijken of er nog wat aan te doen is en evt andere meenemen :)

Dat lijkt mij een goede beslissing. Misschien heeft hij nog wat liggen dat past en goed zit. Heb je al een afspraak gemaakt?

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:27

Ik rijd nu met een wow zadel. Loopt ze heel fijn op. Heeft veel schouder vrijheid. Het is wel een duur zadel maar ik heb het kunnen kopen voor 500€ terwijl er maar 3x mee gereden was :Y)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:31

Ik heb een bates innova verstelbare boom genoeg wrong maar niet gedwongen qwa zit. Heerlijk zadel.

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:20

ik heb een phryso legacy of profile op mijn friezen liggen. ook een lekker zittend zadel.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:23

Ik ga volgend jaar uitkijken naar een ander zadel :) Dus ik lees even mee

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 07:11

Ik heb een MSFC zadel, die verkoopt Diviza ook. Ik zou niet teveel naar een specifiek merk kijken, maar vooral zorgen dat jij er goed op kunt zitten en het zadel mooi past op Isanne (en jij kunt betalen!), dan maakt het niet uit of het een Fryso, Stubben of Wintec is!
Divoza heeft ook best wat tweedehands zadels die nog prima kunnen volstaan. Maar ik weet niet of ze daarmee ook op locatie komen eigenlijk.

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 08:45

divoza komt naar mijn weten niet met 2e hands zadels langs of ze moeten toevallig iets in de bus hebben liggen. Wel erg goed kijken of je een goed zadel hebt. ik weet uit ervaring dat divoza ook wel 2e hands rommel verkoopt.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 08:57

geertje3 schreef:
divoza komt naar mijn weten niet met 2e hands zadels langs of ze moeten toevallig iets in de bus hebben liggen. Wel erg goed kijken of je een goed zadel hebt. ik weet uit ervaring dat divoza ook wel 2e hands rommel verkoopt.

En er de hoofdprijs voor vraagt.. Daar heb ik al eens met verbazing naar gekeken..

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:26

Divoza stond toch sws niet goed bekend om de zadelpasservice?

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:27

Dat weet ik niet!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:28

Is ook maar wat ik hier voorbij heb zien komen en gehoord heb :')
Er waren best wat mensen ontevreden.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:57

Ik heb zelf geen ervaring met Divoza hoor. Ik heb zelf een MSFC-fitter laten komen (eigenlijk om destijds te kijken of er aan mijn huidige zadel nog iets gedaan kon worden zodat ik me er niet meer een blauwe kont op zat). Ik weet dat een aantal medewerkers bij Divoza ook die zelfde (toch wel zeer uitgebreide) cursus gedaan hebben...
Niet 3 middagen wol in een kussen stoppen is dat. Maar goed. Ik heb er zelf geen ervaring mee, dus dat kan ik niet beoordelen...

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 10:01

Wij hebben 3 fryso legacy zadels en ik zweer erbij!! We leggen ze op alle paarden en liggen altijd perfect.

Ze zijn idd wat duurder, maar volgens mij niet meer geld dan een hulsebos, kiefer, ainsley (waarvan ik altijd heb gehoord dat het rugslopers zijn, geen idee waarom) enz. hoor.. Ze zijn allemaal zn 15 jaar oud en zien er nog uit als nieuw! (check de link in mn onderschrift, daar zie je mn oudste zadel).

Wat ook gunstig is: wij hebben een paar jaar geleden een zadeldiefstal gehad op stal en de mijne zijn niet meegenomen! Dus blijkbaar zijn ze voor de buitenlandse markten niet interessant