Gisteren zijn in Kirchberg (Tirol) de Noriker dekhengsten van het tiroler stamboek de bergweide opgegaan. Ze leven de hele zomer in een groep in de bergen nadat ze alle merries gedekt hebben. Dit is elk jaar een geweldig spektakel.
Bij deze 2 foto's van gisteren, het zijn totaal 7 hengsten dit jaar.
als je ze in een linkje zet is er geen limiet hoor. (of open een topic op ITP )
CrazyCat
Geplaatst: 16-06-14 17:22
Nou ik doe maar geen eigen topic dit keer. Ik heb geen zin in half bokt van de leg omdat het onverantwoord is om een groep dekhengsten zo los bij elkaar te laten. Het is nou eenmaal al een paar 100 jaar lang de traditie zo
Ohh wat mooi!! zijn het allemaal Norikers? die stippel lijkt wel een knabstrupper. Maar goed ik heb geen verstand van paarden, ik vind iets mooi of niet haha. Ik vind die blonde en de stippel erg gaaf! Enne lekker late banketstaaf...
CrazyCat
Geplaatst: 16-06-14 18:09
Het zijn allemaal Norikers. Dit zijn de hengsten van het Noriker stamboek Tirol. Je hebt ze dus inderdaad ook met stippen. (en bont, maar er was geen bonte bij dit jaar)
edit: en er waren 2 blonde. De iets lichtere van kleur woont bij ons in het dorp normaal gezien en is al een keer op de foto gezet door Reneefotografie
Ik vind die donker blonde gaaf en die bruine ( met licht verloop) ook een Knapperd . Mensen moeten soms niet ze miepen , laat een dier dier zijn i.p.v. inpakken met watten en goud papier
Ik was zelf erg weg van deze 4jarige jongeman, Hubertus Vulkan XVII. Zo'n heerlijk relaxed dier, mooi gebouwd.
En de prachtige Tiger (stippen) hengst. Als ik me niet vergis is dit Hugo Vulkan XVIII. Die kwam er niet geheel zonder schade uit, maar hij probeerde ook elke (grotere) hengst uit te dagen.
Ja stippeltje is het wel voor mij hoor... Maar zou m echt nog steeds niet uitschelden voor noriker hoor. Maar hij is wel heul erg gaaf! en een beetje dom zo te lezen haha. (of overmoedig.. net hoe je het noemen wil)
ik ben bang dat mn bankrekening dat niet zomaar toelaat.. heb pas 30 balen hooi binnen die ik nog moet gaan afrekenen haha. Dan moet ik a bijbestellen en b een vrachtwagen huren. want zal het dan niet bij stippeltje houden haha. Blondy gaat dan ook mee. ohh erg he! haha. Word er zo hebberig van
CrazyCat
Geplaatst: 17-06-14 16:11
cherell0 schreef:
Kom we gaan met z'n alle voor elk een paard halen
Dan mag je ze zelf van 2500 meter hoogte gaan plukken