borderjay schreef:Anouk Mijn honden krijgen KVV,al hun hele leven dus dat kan het niet zijn.
Ze heeft net heel veel water/bloed gepoept,ik ga nu de dierenarts weer bellen
Wat is KVV? Nou ja, dan heel veel sterkte! Hopelijk is het iets wat makkelijk te behandelen is!
Amanda: Welkom! Ik ken je niet, maar in je profiel staat een schitterend paard! Succes op de Campeonato, maar ik ben wel een beetje voor Halley hoor, als je tegen hem moet mag jij 2e worden..
Debbie: Hihi, die verhaaltjes van jou over Elise altijd. Volgens mij is het daar een dolle boel!
Saida: Het bestaat wel hoor, die zelfreinigende vacht. Rakker heeft het ook, maar ze blijft wel altijd stinken.... Er zit dus geen zeep in.
De club is hier een echte dorpsclub. Met nog echte beterweters aan de kant die een ander niks gunnen en elkaar het liefst onderuit trappen. Echt 'de' mentaliteit. Ik maak haar voornamelijk lid, zodat ze van de winter binnen kan rijden. Voor 120 Euro per jaar heeft ze bijna alle dagen van het jaar de beschikking over 100x20 m binnenbak en 2 keer per week de mogelijkheid om een groepsles van ca 6 kids per groep. De kids onder elkaar zijn ook wel heel leuk, ze heeft er al een paar vrienden gemaakt. En ze kan eens een bixie-proef proberen en een klasgenootje gaat er ook mss naar toe. Maar dus niet voor de ultieme 'gezelligheid'. Was er zelf ook lid, zonder dat ik meereed in de groepslessen, omdat ik op een pension stond met prima voorzieningen. Toen ze ineens 35 euro per jaar duurder werden ben ik opgestapt. Maar nu overweeg ik het voor 2011 weer. Dan zijn mijn coupons namelijk op. En dan doe ik het ook voornamelijk voor de binnenbak.
HE vindt ik overigens niet massaal. Het is erg ruim opgezet, zodat je vaak niet eens door hebt dat het druk is. Bij sommige shows staan wel soms een aantal mensen te kijken, maar ook dat is niet storend. Ik heb er wel zin in!
Loola: Trekkingsaddles.com. Ze meten goed de maten van je paardje en geven een superadvies! Ze hebben zelf het merk Zaldi en Startrekk maar ze weten ook veel over andere mogelijke zadels. Frankiej heeft er zijn Espagnola zadel gekocht en we zijn uitstekend geholpen. Een echte aanrader dus!
Mayke/ Ilona: ik vind de sfeer op de wedstrijden ook allang geen pretje meer. Soms vraag ik me af waar ik het voor doe. Maar ja, ik kijk het nog 30 coupons af, dan zijn ze op.
Buitenritjes ed zijn veel leuker. Iemand zei me eens dat het een goede graadmeter is of je op de goede weg bent, maar eigenlijk is dat ook al lang niet meer waar. Het beste kun je de naam van de vader van je paard veranderen in Gribaldi ofzo dan maak je nog kans. Echt ik heb 2 keer meegeschreven met jury's die daar eerst naar keken en daarna pas gingen schrijven...
Gab: Tijdens het losrijden heb ik ook lol zat en mijn lach staat op mijn gezicht gebrand, haha, maar het is wel een prachtige manier om daarna los te laten en je proef goed af te maken. hihi
Yenneke: Er stond me iets bij dat het betrekking had op ruitersport. Ik duim nog even voor je door. Dat is idd veel animo!
Saida: Goh, ik heb nog een stap te gaan. Ik ben een echte rechtvaardigheidsstrijder. Kan echt niet tegen onrecht, nooit gekund overigens. Gelukkig heb ik Frank die me dan weer uit zo'n driftbui kan halen.
Ik vond je een heel leuk mens en heb het echt leuk gehad! De kindjes hebben het nu elke keer over Rintske als ze een Fries zien!
Bedouin: 10 oktober heb ik mijn eerste zadelpas les. ik moet rekenen op een heel schoolse sfeer is me al verteld. Volgens mij ga ik het leren van een fysio. Volgens degene die me vertelde hoe het gaat, mag ik die geen vragen stellen waar ze het antwoord niet op weet. haha. Maar ik ben echt reuze, reuze benieuwd. Het jaar erop wil ik proberen om naar het 2e jaar te gaan, maar ja, laat ik eerst maar het eerste zien door te komen. Het schijnt heel zwaar te zijn met veel stampwerk. Ieder spiertje moet je uit je hoofd herkennen.
Ik vind de aanhankelijkheid en de samenwerking met de paarden ook zo ontspannend. Ik geniet ervan om met de beesten bezig te zijn.
Dat is ook hard werken zeg, met je snijmes op pad voor eten voor je paardje. Pfff. KNAP!!!
Jacobskruid brrr! Mijn tante had in Zuid Africa een boek gekocht waar alle inheemse planten in stonden. Zo iets zou handig zijn voor Tunesie!
NAatjuh: Gefeliciteerd met je zus!
Judith: Een heel verschil zeg!
Haha, ja leuk hè, zwangere hondjes. Idéfix was ook tonnetjerond!
Yenneke: Sorry, het zijn er ook zo veel. ik vind het al knap dat ik de namen nog redelijk uit elkaar kan houden.
Ik ga denk ik maar een word-documentje met gegevens er naast leggen. haha Yenneke - Lusitano X-tremo...
De rest lees ik later nog...