[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LALALOVEr

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 16:52

Borderjay, wat erg van je hond. Weet je ondertussen al wat meer? Ik duim voor je ;)

Cynthia, wat een mooie nieuwe aanwinst :D

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:13

Heey
borderjay : Jeetje, heel veel sterkte en ik duim heel hard mee dat ie weer beter word :(:).
cynthia : Wat een prachtige aanwinst zeg :D

gister avond ging het rijden niet door dus ga ik vanavond rijden :)

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:30

Vanmiddag dus weer naar de dierenarts gewwest met chance.Weer een AB spuit gehad en een spuit tegen de misselijkheid en het braken.De spuit is een langwerkende AB zodat ik de pillen niet hoef te geven(die er meteen weer uit komen)en daar moet ze zaterdag weer een spuit van.Ook nog diarsanyl mee gekregen.
Ik hoop echt dat ze zich zo wat beter gaat voelen,dit is écht niet leuk ;(

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:43

Gemelo is een eeneiegetweeling in het spaans maar kan ook kuit (van je been) of van die versierselen die een man in het knoopsgat van mouw steekt van overhemd (ik weet niet meer het nederlandse woord)

Mellizo is een tweeeiege tweeling.

Het is moeilijk te beoordelen of je iemand dankbaar moet zijn of niet , Gallo was bij zijn fokker niet gewild om zijn kleur is niet lichaamlijk mishandeld maar verwaarloosd en of ik hem dankbaar ben niet echt ik heb het paard betaald en meegenomen denk eerder dat die vent mij dankbaar is voor wat ik betaald heb.

Hier een foto toen hij kwam met 6 maanden (antes (voor) despues (na)) ertussen dit is 2 jaar terug toen was hij bijna 4

Afbeelding

Binnenkort gaat hij op wedstrijd en dan zal ik die vent weleens in zijn ogen wrijven wat het paard nu is geworden *D

En op wedstrijden hebben we altijd dikke lol hoor.

Anoek fijn om te horen dat het goed gaat met Sam kwa rijden.

Borderjay hopen dat het niks ernstigs is van je hond kan zoveel zijn als ze bloed braken weet de DA hoe het komt ¿

Marialva jammer van Maria volgend jaar beter , en een tweeling dat zal wel veel werk worden ?

Ik heb een hoogzwangere dwergschnauzer nog een week of 2 , ze is nu net zo hoog als breed geen gezicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:50

Judith Bedoel je manchetknopen?

Saida Wij hadden dit jaar 2 plantjes op het land. Ze stonden er ook zo ineens. 1 bij X-tremo op de wei en 1 op het weitje van zijn buurman. Gelukkig zag de vriend van een van mijn stalgenoten het op tijd en heeft ze er gelijk uitgetrokken.

Oh ja, net vergeten nog te zeggen: Anouk X-tremo is geen Andalusier, maar een Lusitano. ;) Ik vind X-tremo, Chico en Hincapie trouwens alledrie wel wat van elkaar weg hebben.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:04

weer gezellige boel hier.
waar is elise gebleven?

yenneke: dat móet jij worden. aan je uitstraling ligt het niet

gab: hoop niet dat het hondenziekte is joh. sterkte!

judith: haha een vierkante hond dus?

zo, nu eerst ff eten en dan dessie weer eens inspannen

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:05

haha...gemelo , manchetknoop....past wel bij hem :D

kvind hem altijd net zon keurig gekleede mafioso, met manchetknopen 8-)

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:05

Wenda -> Wees maar blij dat het dit niet was bij jullie.
Komt het wel voor bij jullie overigens?
Als je Googled op afbeeldingen van Jacobskruiskruid kom je heel veel afbeeldingen tegen.
Levend kan het niet echt kwaad, want paarden eten het dan niet.
Maar als de plant dood/gedroogd is herkent het paard het niet, en eet het dan wel.

Judith -> Wat is Gallo mooi uitgegroeid, zeg!
Wat een verschil!

Yenneke -> Vaak kan het op het land niet zo heel veel kwaad, paarden eten het dan niet.
Juist in de gedroogde versie kan het kwaad, omdat paarden het dan niet herkennen.
Ik zou het ook eruit trekken, voor het zich verspreid.....

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:06

Hmmm, zometeen Moussaka eten :Y) , staat nu heerlijk te geuren in de oven.
Straks weer even Rints aan het werk zetten, ze moet nóg meer spieren krijgen! ;)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:08

regine schreef:
Mayke Comanche, die ken ik wel! Die was (of is?) van een ex stalgenootje. Ze heeft hem volgens mij te koop staan, maar dat is al weer even geleden dus wellicht is hij inmiddels bij zijn nieuwe baasje?

;)

heeft in die tijd weer 3 baasjes gehad.....en niet echt begrepen geweest, maar ik geloof dat die eigenaresse nu erg blij met hem is

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:15

Waar ik wel jaloers op was in NL zijn die prachtige weilanden , dat zouden mijn knolletjes het paradijs vinden denk ik , vooral die kleine bolle als die een grassprietje ziet gaat die uit zijn dak , soms als het wat geregent heeft komt er gras naar boven en dan laat ik hem weleens grazen , dan wil die ook niet meer mee met me , kiezen tussen gras en baasje das niet zo moeilijk haha.

Afbeelding

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:34

Helloooow... Even heel kort, niet bijgelezen, ben net terug van stal en moet zo gaan lesgeven, maarre... vandaag gesprek gehad bij de bereden politie! Ziet er goed uit! Nu even afwachten!!

Morgen Horse-Event, ik praat maandag wel bij (althans, ga een poging doen bij te lezen en bij te praten).

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:44

We hadden haar nog gebeld, maar ze wist niet precies hoe en wat met contract. Helaas!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:34

Mayke jeetje 3 baasjes inmiddels, zo zonde van het paard. Hopelijk heeft hij nu zijn plekje gevonden

Elize tot morgen, zie je bij het rassendefile ;)

En gaaf Nishada, zag haar al op de voorpagina van bokt. Het is ook heel bijzonder!

Weer bijgelezen en nu ga ik naar Cap, nog 1 keer oefenen, nog een keer de staart wassen en morgen ochtend de rest en dan straks nog de spullen/kleding inpakken voor morgen!! Heb er zin!!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:53

borderjay schreef:
Anouk Mijn honden krijgen KVV,al hun hele leven dus dat kan het niet zijn.

Ze heeft net heel veel water/bloed gepoept,ik ga nu de dierenarts weer bellen

:o? Wat is KVV? Nou ja, dan heel veel sterkte! Hopelijk is het iets wat makkelijk te behandelen is!

Amanda: Welkom! Ik ken je niet, maar in je profiel staat een schitterend paard! Succes op de Campeonato, maar ik ben wel een beetje voor Halley hoor, als je tegen hem moet mag jij 2e worden.. :D

Debbie: Hihi, die verhaaltjes van jou over Elise altijd. Volgens mij is het daar een dolle boel!

Saida: Het bestaat wel hoor, die zelfreinigende vacht. Rakker heeft het ook, maar ze blijft wel altijd stinken.... Er zit dus geen zeep in. :P
De club is hier een echte dorpsclub. Met nog echte beterweters aan de kant die een ander niks gunnen en elkaar het liefst onderuit trappen. Echt 'de' mentaliteit. Ik maak haar voornamelijk lid, zodat ze van de winter binnen kan rijden. Voor 120 Euro per jaar heeft ze bijna alle dagen van het jaar de beschikking over 100x20 m binnenbak en 2 keer per week de mogelijkheid om een groepsles van ca 6 kids per groep. De kids onder elkaar zijn ook wel heel leuk, ze heeft er al een paar vrienden gemaakt. En ze kan eens een bixie-proef proberen en een klasgenootje gaat er ook mss naar toe. Maar dus niet voor de ultieme 'gezelligheid'. Was er zelf ook lid, zonder dat ik meereed in de groepslessen, omdat ik op een pension stond met prima voorzieningen. Toen ze ineens 35 euro per jaar duurder werden ben ik opgestapt. Maar nu overweeg ik het voor 2011 weer. Dan zijn mijn coupons namelijk op. En dan doe ik het ook voornamelijk voor de binnenbak.
HE vindt ik overigens niet massaal. Het is erg ruim opgezet, zodat je vaak niet eens door hebt dat het druk is. Bij sommige shows staan wel soms een aantal mensen te kijken, maar ook dat is niet storend. Ik heb er wel zin in!

Loola: Trekkingsaddles.com. Ze meten goed de maten van je paardje en geven een superadvies! Ze hebben zelf het merk Zaldi en Startrekk maar ze weten ook veel over andere mogelijke zadels. Frankiej heeft er zijn Espagnola zadel gekocht en we zijn uitstekend geholpen. Een echte aanrader dus!

Mayke/ Ilona: ik vind de sfeer op de wedstrijden ook allang geen pretje meer. Soms vraag ik me af waar ik het voor doe. Maar ja, ik kijk het nog 30 coupons af, dan zijn ze op. :D Buitenritjes ed zijn veel leuker. Iemand zei me eens dat het een goede graadmeter is of je op de goede weg bent, maar eigenlijk is dat ook al lang niet meer waar. Het beste kun je de naam van de vader van je paard veranderen in Gribaldi ofzo dan maak je nog kans. Echt ik heb 2 keer meegeschreven met jury's die daar eerst naar keken en daarna pas gingen schrijven...

Gab: Tijdens het losrijden heb ik ook lol zat en mijn lach staat op mijn gezicht gebrand, haha, maar het is wel een prachtige manier om daarna los te laten en je proef goed af te maken. hihi

Yenneke: Er stond me iets bij dat het betrekking had op ruitersport. Ik duim nog even voor je door. Dat is idd veel animo!

Saida: Goh, ik heb nog een stap te gaan. Ik ben een echte rechtvaardigheidsstrijder. Kan echt niet tegen onrecht, nooit gekund overigens. Gelukkig heb ik Frank die me dan weer uit zo'n driftbui kan halen. :+ Ik vond je een heel leuk mens en heb het echt leuk gehad! De kindjes hebben het nu elke keer over Rintske als ze een Fries zien!

Bedouin: 10 oktober heb ik mijn eerste zadelpas les. ik moet rekenen op een heel schoolse sfeer is me al verteld. Volgens mij ga ik het leren van een fysio. Volgens degene die me vertelde hoe het gaat, mag ik die geen vragen stellen waar ze het antwoord niet op weet. haha. Maar ik ben echt reuze, reuze benieuwd. Het jaar erop wil ik proberen om naar het 2e jaar te gaan, maar ja, laat ik eerst maar het eerste zien door te komen. Het schijnt heel zwaar te zijn met veel stampwerk. Ieder spiertje moet je uit je hoofd herkennen.
Ik vind de aanhankelijkheid en de samenwerking met de paarden ook zo ontspannend. Ik geniet ervan om met de beesten bezig te zijn.
Dat is ook hard werken zeg, met je snijmes op pad voor eten voor je paardje. Pfff. KNAP!!!
Jacobskruid brrr! Mijn tante had in Zuid Africa een boek gekocht waar alle inheemse planten in stonden. Zo iets zou handig zijn voor Tunesie!

NAatjuh: Gefeliciteerd met je zus!

Judith: Een heel verschil zeg!
Haha, ja leuk hè, zwangere hondjes. Idéfix was ook tonnetjerond!

Yenneke: Sorry, het zijn er ook zo veel. ik vind het al knap dat ik de namen nog redelijk uit elkaar kan houden. :o Ik ga denk ik maar een word-documentje met gegevens er naast leggen. haha Yenneke - Lusitano X-tremo...

De rest lees ik later nog...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:40

Saida: MJAMMIE!! Mag ik bij jou komen eten? Moussaka, hier vinden ze het niet zo, maar mij mag je er voor wakker maken.

Haha, Bronvermelding staat erbij: bokt.nl... :+

Judith: Mooie foto! Ik vond David van Casa Barranco al zo lachen!!! Haha, hij is Brits en ik prees hem voor zijn tuin. Begon ie er over dat zijn gras maar niet wilde groeien. Hij had het al 4 keer ingezaaid. Hahahaha. Echte Brit dus. :+ (Ik moest meteen aan Rowan Atkinson denken met zijn scetsch: "Get off the grass!")
Toen ik bij Bubion op vakantie was, stopte Rafael regelmatig onderweg om zijn paarden gras te laten eten. Hij wist precies zijn route in te plannen dat we bijna elk kwartier tot half uur de paarden een 10 minuten konden laten grazen. Daar was overigens gras genoeg. Was wel de eerste week van april. Hoe ziet jouw omgeving er uit in het voorjaar? Ook zo droog? Nee toch?
Mooie foto! Daar lijkt toch gras te staan?

Elise: TOF!!! Die baan is voor jou bedoeld, hoop het zooooooo
Veel plezier op de horse-event ennuh, wij wonen een kilometer achter wegrestaurant de Lucht langs de A2 bij Hedel.... Dus als je tegen die tijd een bakkie leut lust?...

Shannah: Jaaaah, hier hebben we ons eerste proefabonnement op Bit. Leuk blad! Jammer alleen dat ik die met die bitten gemist heb, daarvoor heb ik het abonnement eigenlijk aangemeld... (Die ligt zeker niet meer ergens in een magazijn daar?) :z

Goh, zeldzaam. Ik was de laatste.... Rustig hier!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:42

Nou, Sam had een dagje vrij. Men had commentaar op hem, want hij zou te mager zijn. In vergelijking met de te dikke welshes oogt ie smalletjes. hihi. op de horse-event gaan we spullen halen om Sam zijn mest te laten onderzoeken. Dan weten we meteen hoe het zit.

Frank zei al dat ik Sam in de gaten zou moeten houden, zodat ik 'verse' mest kan pakken. Ik zei al: huh? Dat is gewoon zijn zadel laten zien, dan poept ie vanzelf haha!

Ik weet wel hoe het komt hoor. Ik heb hem een keer te nat op de wei gezet in de veronderstelling dat het weer warm genoeg was. In het najaar is Sam gewoon gevoeliger. Ook na concoursen doet ie dan een jas uit. Met een deken valt dat reuze mee. Na het rijden ga ik hem dus een deken opgooien voor de nacht. Hij heeft dat nodig als ie hard gewerkt heeft. Dat uit zich met ingevallen flanken. Mijn meetpunt, de singel, heeft nog geen gat strakker gehoeven, dus het valt mee met zijn afgevallen zijn, maar hij oogt nu een beetje schonkig idd. Ik wil er ook niet te strak naar kijken. Hij heeft ook gewoon wat tijd nodig om aan de omgeving te wennen en op de wei staat nu behoorlijk wat klaver. Volgens Frank is dat ook geen goed spul voor paarden.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:57

goh wat is het ineens stil hier.
stilte voor de storm? of allemaal op tijd naar bed om morgen naar deurne te gaan?

des had er in eerste instantie totaal geen zin in vanavond. m'n jongste neefje (Jasmijn: Martijn dus) er nog een poosje op laten stappen. haha des volgt mij dan elke pas: ik links, hij links; ik rechts, hij rechts. daarna er zelf weer opgestapt. toen was ie wat gewilliger. galop krijgt ook steeds meer goede stukken, lees gecontroleerd en lichtelijk gedragen. ik vermoed dat ie zoveel moeite heeft met de galop omdat ie in z'n vrije tijd echt niet eens zal gaan racen in de wei. te weinig ervaring als het ware.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:59

Gabriella: Arme Chance :(:) Is het al beter? Sterkte!

Amanda: Welkom terug! en super leuk dat je mee doet aan de campeonato! Dan zal ik je daar wel zien :j
Wel jammer dat Nino te koop staat :(:)

Yenneke: Als je echt zo enthousiast bent merken de mensen dat zelf natuurlijk ook wel. Het kan enorm in je voordeel werken. Ik zal in ieder geval voor je duimen :j

Elise en Debby: Heel veel plezier op horse event!

Het was gezelllig op de Uit Markt, niet dat ie al afgelopen is, maar mijn werktijd zit er op. Heb er in ieder geval van genoten. Vooral de voorstelling van Pippi Langkous heeft toch wel veel mensen getrokken :D

Vanaf morgen heb ik tijdelijk 7 paarden, 3 honden en 5 katten onder mijn hoede. Lisa gaat namelijk op vakantie voor een weekje en ik mag op het huis passen! Heb er echt zin in :j

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:02

zo sanne dan heb je wat bij te houden zeg. nog tijd om doos te rijden ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:02

Haha, zo'n document zou wel handig zijn ja. We zijn hier nu met zo veel. De vacature heeft ook betrekking tot ruitersportartikelen, alleen niet in de winkel. Het gaat om een vertegenwoordigersfunctie.

Ben heel benieuwd of ik nog een keertje uitgenodigd word. Ook wel een beetje bang, want je weet maar nooit tegenwoordig met het internet. Misschien heb ik uit mijn enthousiasme wel al te veel op internet gezegd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:04

Sanne, heerlijk zeg om een week tussen de beesten te zijn!
Zijn m'n foto's trouwens al onderweg? ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:10

Hoi allemaal, weer eerst alles bijlezen, het gaat veels te hard hier.

Sorry vergeten: Kelly gefeliciteerd met je droompaard en dat je heel veel plezier van hebt.

Ja ik kom wel een keer ertegenaan, dat ik zoiets heb van, het is hem en gelijk wil kopen.

Paar weken terug zag ik er wel eentje dat ik erg leuk vond, helaas hadden ze toch haast met de verkoop, ik vond hem heel erg leuk maar toch had ik niet iets van, hup meteen beslissen anders is ie weg.

En heb nu een andalusier ruin op het oog maar ik weet toch niet of het hem is, die heeft voor een andalusier toch wat te ielige hals en dunne mannen, nou ja ik neem de tijd.

Ik droom helaas wel van lekkere bos mannen, en lekkere halsje.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:13

neem je tijd!