[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_88

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:19

Ilona: Ik ben shannon ook makker aan het maken voor tijdens de veluwe ;) Ik wil dr eigenlijk dan zonder zadel opkunnen (voor het geval er water is om in te rijden:P) Dus heb er er overheen gehangen in de stal wat ze beetje vreemd vond, maar wel braaf! Binnenkort maar is zitten :P

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:20

Cloris ik zet mijn geld op die kleine zwarte hoor als ze samen de boksring ingaan :D

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:29

Gaaf Mies komt goed dus :D . Kan chico een voorbeeld nemen aan Shannon straks :+: . Knapperdsss! We moeten ook wel veel foto's maken om iedereen in dit topic jaloers te maken natuurlijk :D :+ .

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:29

doen we! *alleen denk ik niet dat ik shannon zo mak krijg dat ik foto's vanaf dr kan maken*
In het weekend moeten we ook veel foto's maken!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:30

ja hoor iloon maak ons maar jaloers dat doe je nu al door te zeggen dat je gezellig met zijn alle gaat

hahaha nee hoor geniet er lekker van en vooral veel foto's maken :P :P

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:31

Prinslover schreef:
Ik hoor het nét op de radio. Volgend 538 geen doden gevallen :? Nouja, brrrrr, wel heel eng.. ;( Ik hoop zoiets nooit te hoeven meemaken!

Vanmiddag werd 'r bekend gemaakt ong. 6 doden, en het bleken er nu al 9 te zijn. Er zijn wel doden gevallen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:32

Dat berichtje is ook al ffies terug geplaatst Pen ;) . Het staat nu idd op 9 wat ik ook begrepen heb :)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:35

Mies, ahjoh, je hebt nog ff om te oefenen :D ! Heb ik ook nog even om te oefenen om zonder zadel erop te gaan kruipen := .

Denise; hihi :D tralalala ;)

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:40

Karina en ik gaan met de paardje schriktraining doen olv balingehof bij de Nieuwe Heuvel in Lunteren 8-)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:47

iloon - ;) :D *D

Gab - oh de nieuwe heuvel gaaf zeg hebben ze zulke mooie paarden staan :~ :9

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:18

Duh... de allermooiste paarden nemen wij zelf mee hoor :D :P

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:28

_O- :')

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:34

Mies, Ilona, jullie denken toch zeker niet dat er een haar op mijn hoofd is die eraan denkt om zonder zadel op Utix te kruipen?! Overigens is er ook geen haar op Utixo zijn schale koppie die eraan denkt het water in te gaan, dat scheelt dan weer. Ik neem wel gewoon zadelzeep mee.

We kunnen niet meer terug, reservering is betaald en bevestiging op de bus. Nu begint het wachten.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:41

jus schreef:
Cloris heb net gekeken dat je aan het werk bent met de garocha , echt goed heb net op een Spaans forum een discussie met een amerikaan die reining doet en zegt dat er in de spaanse doma vaquera geen vrouwen voorkomen omdat de paarden te heet etc zijn en de amerikaanse paarden veel koeler zijn voor vrouwen en kinderen , voor mij is de spaanse DV veel mooier en artistieker en de rijkunst en oefeningen zijn veel moeilijker dressuurwijzig dan.

Pfff wat een onzin van die Amerikaan!!!! Tipisch Amerikanen, iets gaan beweren zonder dat je het zelf gezien hebt. Overigens worden Spaanse paarden toch voor veel meer doeleinden gebruikt, ook bij sporten waar vrouwen meer aan mee doen. Ik denk dat in de DV nog minder vrouwen zijn, omdat het toch een nog veel gebruikte werkrijstijl is en er toch meer mannen veedrijven dan vrouwen. Overigens heb je zelfs vrouwelijke stierenvechters, dus ze kunnen het echt wel!

En de Doma Vaquera is veeeeeeeeel mooier dan het western. Western is zoveel grover en die paarden lopen ook zo laag met hun hoofd i.p.v. trots en opgericht.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:48

Prinslover schreef:
Dat berichtje is ook al ffies terug geplaatst Pen ;) . Het staat nu idd op 9 wat ik ook begrepen heb :)

Sorry :o Zit ik je weer belachelijk te maken Iloon :=

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:16

Heidi: Jesse ziet er ondanks de slangetjes toch uit om op te vreten! Wat een schattig kereltje is het toch :+:

Petra: Ah, wat een lieve baby caaf :+:

Benthe: Hoe is het met je scharrel?

Nishada: Je kan met Urbino makkelijk mee doen aan de Paradepaarden en de Feria, daar hoeft hij alleen stap, draf en galop te kunnen. Voor meer info kan je kijken op www.paardenvandezon.com

Ilona: Ik ben ook nog steeds super blij dat ik bij Lisa terecht kan :j Ik mag echt zo veel doen met de paarden en ik leer er zo veel en ik krijg zo veel kansen om leuke dingen te doen :D Ik ga daar nooit meer weg :P
Oeh! Spannend hoor alleen met Chico lopen! Gelukkig is het helemaal goed gegaan! Dat geeft jou ook wel wat vertrouwen natuurlijk!

Cloris: Zo! Elvis is echt een pitbull!!! Ze zijn wel echt een super leuk stel samen!!

Mies: Hoe is het nu met je? :(:)

Mies, Iloon en Benthe: Ik ben zo jaloers op jullie paardrijvakantie! Volgend jaar wil ik mee!

pff, het is weer lekker druk op school... helaas. Ik kan niet wachten tot het vrijdag is, want dan zie ik Iggie weer :+:

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:59

jus schreef:
Cloris heb net gekeken dat je aan het werk bent met de garocha , echt goed heb net op een Spaans forum een discussie met een amerikaan die reining doet en zegt dat er in de spaanse doma vaquera geen vrouwen voorkomen omdat de paarden te heet etc zijn en de amerikaanse paarden veel koeler zijn voor vrouwen en kinderen , voor mij is de spaanse DV veel mooier en artistieker en de rijkunst en oefeningen zijn veel moeilijker dressuurwijzig dan.

Die Amerikaan heeft dus geen idee waar hij het over heeft, niet over de paarden en zeker niet over vrouwen :x tsssk zet de vrouwtjes maar op de dooie paarden, rare jongens die Yanken. hahahaha
Citaat:
Pony is ook fantastisch wat een karakter je had hem beter Tyson kunnen noemen.

Hahaha erg is hij he...

@Karina; ik zet mijn geld ook op die kleine zwarte oliebol Terrier hoor.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:09

cloris schreef:
Even iets van een geheel andere strekking al is het niet zonder gevaar, een filmpje van mijn twee hengsten samen;
Wat draadje voor Elvis zodat hij voor Piropo kan vluchten hahaha kooi voor Piropo zodat hij aan de kaken van Elvis kan ontstnappen.. #)

Let op de slimheid van Elvis, eerst samen snuffen dan Piropo een beetje achter je aan laten lopen, beetje bokken en een sprintje trekken, afleidings manoeuvre en dan een aanval in de flank.. en dat is nog niet zo erg maar hij houdt vast als een terrier die in de Pit niet geheel voor aap zou staan. Je hoort Piep schrikken echt zo van; AAAAA laat LOOOSSSS hahahahaha en dan dat smoelwerk aan het einde.. wat een ongelofelijk stuk vreten is die kleine zeg Nou het knieen werk zit erbij hoor, Piep wordt gewoon op de knieen getrokken, bijna een IPON voor Elvis na een geslaagde heupworp. :') *arme Piep*

De happen staan erin en zelfs onder zijn deken zitten bulten... de kleine zwarte mist nog niet eens wat haren >;)

http://www.filmpjes.nl/v/56721-Piropo-en-Elvis

Hahaha Cloor, dit is zoooooo herkenbaar!
Laatst lag Licors kin helemaal open, Yoshi had daar ook een stukje uit gehapt :(:)
Elvis gaat precies wel nog een stapje verder, zo in die deken hangen en dan Piep op de knieën dwingen :D
Gelukkig is Piep net zo lief als Licor, als ik hen was had ik die kleintjes al lang een schop gegegeven, maar er is geen haar op Licors lijf dat daar aan denkt :)
Gaan ze nu al de hele dag samen?
Hoe groot is jouw paddock eigenlijk? Ik ben aan het kijken om hier in ons kleine tuintje ook een stal en mini paddock te maken voor mijn twee heren, en vroeg me af hoe groot jouw stukje is :)

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:24

Idd heel herkenbaar, Dink was ook zo'n pitbull! Die hapte ook vast en liet vervolgens niet meer los. En Suev maar om zich heen slaan, maar dan net als Piep niet uitslaan maar alleen draaien met zn kont, gillen en schudden met zn kop haha :D Tis erg hoor! Gelukkig zijn de mijne nu allebei ruin maar als ze bij elkaar staan meppen ze wel nog steeds met hun voorbeen }>

Peet wat een lief baby-caafje :+:

Sanne ja haha ja kan ook :D Maar ik zat meer te denken aan zijn voeten aanraken met een hamer en/of vijl :Y)

Saida haha het is wel een diva he :P Maar gelukkig liep ze nu weer beter!

Nagaro: welkom! Veel plezier met je zoektocht naar een paardje. Vind het paard van je link ook niet rastypisch maar net wat iemand anders al eerder zei, als je een klik hebt is dat toch het belangrijkst, lijkt me!

Iloon lekker gewandeld met je Chicky, maak hem maar lekker bom-proof!

Nou mn les vandaag was echt drama, kon hem wel schieten _-:( Dat is echt een gevoel wat ik zooooo lang niet heb gehad, haha ik was gewoon vergeten dat het soms ook zo kon gaan }:0 Mennnn, hij heeft het voorjaar in zn bol en is de hele tijd al zo fris, maar vandaag sloeg echt alles. De hele tijd nep-schrikken, wegspringen, ervan door gaan, er tussenuit knijpen met de eenvoudige wissels en ga zo maar door. Soms leek het net een konijn: met twee achterbenen tegelijk afzetten :=

Ach over twee weken mogen we meer, beter dat hij zich dan netjes gaat gedragen ~~}>

Andere vraag, mijn vriend en ik zijn nu serieus naar een 1,5 paards trailer aan het kijken. Waar moet je op letten behalve dat de bodem goed is? Wanden, banden, koppeling en neuswiel? Ik zag er bijvoorbeeld 1 met een polyester vloer maar dit lijkt me nogal glad :? Wat zijn goede merken en wat is een beetje redelijke prijs? 1500-2000 euro?

Als iemand er nog 1 weet houden wij ons aanbevolen!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:32

malin, zit er geen rubber gietlaag op die bodem?
lijkt me op zich wel ideaal, kan nooit rotten zoals hout...
wel lekker dat jullie een trailer gaan kopen!

cloris, geweldig dat filmpje!

sanne, succes met je drukte op school!

mies, sterkte vrijdag...

nagaro, ik ken het betreffende paard, ik vind het echt een heel leuk en aansprekend paard!
mijn instructeur heeft 'm nog een maandje op stal gehad om door te rijden, volgens mij is 't wel een fijn paard, maar dat zal je moeten proberen!
ik heb er nooit opgezeten...
succes!

saida, fijn dat het rijden steeds beter gaat!

en verder red ik het bijreageren even niet zonder een extra scherm te openen... :o

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:33

DinkeyGirl schreef:
Andere vraag, mijn vriend en ik zijn nu serieus naar een 1,5 paards trailer aan het kijken. Waar moet je op letten behalve dat de bodem goed is? Wanden, banden, koppeling en neuswiel? Ik zag er bijvoorbeeld 1 met een polyester vloer maar dit lijkt me nogal glad :? Wat zijn goede merken en wat is een beetje redelijke prijs? 1500-2000 euro?

Als iemand er nog 1 weet houden wij ons aanbevolen!

Wanden: stabiel? Materiaal?
Stalen delen: verroest? Afgebrokkelt? Gespoten ja of nee?
Bodem: niet rot? Rubberen vloer?

€2000 is prima prijsje. Ligt er een beetje aan qua uiterlijk enzo.

Polyester kan volgens mij niet nee. :n Je moet er een rubberen vloer in leggen. Rubber (op maat gesneden) is best duur. De laadklep moet ook nog rubber hebben. Wij hebben zelf een trailer laten bouwen van hardhout en rubber op maat laten snijden maar dat kost echt veel geld. :j

[edit] Ons trailertje heeft toch meer dan €4000 gekost. We hebben 'm dan wel láten bouwen met speciaal hardhout en op maat gemaakt rubber. Maar ik weet wel dat rubber véél kost. M'n vader kon er iets goedkoper aankomen, maar ik denk dat je richting de €600/€800 moet gaan denken (klep + binnenzijde tweepaards-trailer).
Laatst bijgewerkt door Picassox op 25-02-09 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:34

Dr lag (nog?) geen rubber op, maar een rubber mat komt altijd troep onder dus liever gewoon een rubberen gietvloer dan lijkt me?

Pfff hier even op bokt zitten kijken, die vragen gewoon 3000 euro voor zo'n trailer!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:35

Rubber gietvloer kan inderdaad.
Wij hadden in onze vorige trailer losse matten die we er na gebruik altijd uit haalden en zo nodig schoon spoten...
werkte ook prima!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:36

Ik ben bang dat 't wel de prijsindicatie is waar je aan moet gaan denken.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:37

Gedver Malin, wat vervelend van die les, dat is echt niet leuk! Dan kan je je paard wel schieten (figuurlijk dan he ;) :P)
Igneo is al eerder bekapt en toen was hij wel lief....

Ellis hoe gaat het met revalideren?