Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
heb je al wat op het oog? Mijne heb ik inderdaad ook via marktplaats en een oud stalgenootje haar PRE via Bokt. Een ander stalgenootje bij Rokven, maar volgens mij bestaat dat niet meer. Wat mij tegenvalt aan een PRE, hm, vooral de beginperiode. Ik sprak geen Spaans en Nero nog geen Nederlands. Dat heeft echt wel ruim een jaar geduurd. Maar of dat typisch Spaans is? 2 stalgenootjes hebben daar bijvoorbeeld geen last van gehad. Zijn wel hele andere Spanjaarden, minder temperament en werkwilligheid bijvoorbeeld. Nero heeft echt wel de drang om te leren, meer dan zijn best te doen en mee te denken met je. Die wordt echt blij als je die aan het werk zet. Dat merk je bij de Spanjaarden van de stalgenootjes minder. Ze doen hun best en doen het goed, maar hebben niet die drang zoals wat Nero heeft. Conditioneel zijn ze wel hetzelfde. Ik rij met 1 van hun regelmatig lange ritten en zowel Nero als die van mijn stalgenoot staan na terugkomst zonder een druppel zweet te kijken van ‘gaan we nog wat doen?’ We gaan in juni de Eper 4 daagse rijden, 4 x 20 km ongeveer en we verwachten daar weinig voor te hoeven trainen zeg maar

Rodevlinder schreef:Ik zei toch dat Cordobes vorige week toen de zadelmaker er was moeilijk deed met opstappen en ging steigeren.
Vandaag deed hij dat dus weer bij mijn verzorgster.
Ik ben uiteraard na gegaan waarom hij dat deed, afgelopen week hebben wij ook gewoon gereden, niks aan de hand en ook gisteren met een buitenrit gewoon normaal op kunnen stappen.
Toen kwam ik erachter dat hij dit dus doet wanneer we in de bak opstappen (we stappen altijd op het harde op, sinds ik hem heb eigenlijk).
Wat zou hiervan de oorzaak en oplossing kunnen zijn? Zadel is vorige week gecheckt, we longeren hem altijd even om wat spanning en energie eruit te laten en opstappen op het harde gaat moeiteloos. Uiteraard altijd met een krukje.
Na het opstappen is er ook niets meer aan de hand, maar het is uiteraard wel erg vervelend en gevaarlijk als hij tijdens het opstappen gaat steigeren.
Denk dat ik sowieso een sessie met mijn verzorgster inplan om in de bak te gaan oefenen met op en afstappen.
Autumnn schreef:Je kan toch niet zien aan Fuego dat hij laatst zo ziek was hè. Wat een harde is het ook voor zichzelf. Schijnbaar zit hij evengoed wel lekker in zijn vel

benieuwd hoe Rambo het gaat doen.
Ik word ook meegenomen in het proces dus heel fijn! Ik heb ook echt zin om met hem aan de slag te gaan, maar omdat hij toch nogal wat basis mist ervoor gekozen even te laten doorrijden door iemand 
Maar wil niet te veel van hem vragen natuurlijk dus we letten heel goed op wat hij aangeeft.
Nero ook, als hij 1 iniminie plekje mok heeft mag ik er al niet aan zitten
. Het is ook echt een man
Voor hem was het toen al 'klaar' zeg maar. Gelukkig reageert hij goed op deze medicatie. Gelukkig fijn contact met de DA en kan ook altijd meteen appen als er iets aan de hand is. Maar hij geeft aan, dit loopt af en gaat ook nooit meer goedkomen, zijn tijd loopt gewoon echt af helaas.
Dus ze gaat hem eerst een maand zelf doorrijden en knopjes erop zetten en de maand erop gaat ze mij erbij betrekken 
Fuego wees vorige week ook echt naar z'n buik, hij had duidelijk krampen, arme kerel
Vandaar dus nu over op de (geplette) haver.
)
moet nog een andere boom in en een goeie singel aan (beide onderweg) en dan kunnen we hem er dit weekeind opleggen. Lissy heeft nu al een wide boom nodig 

Hij ging ook voor het eerst liggen op commando in het bos. Zo vreselijk trots! Hij heeft ook de hele shoot los gestaan en gelopen. Heerlijk dier. 

.. Op z'n best zou hij nog 2 jaar mee kunnen maar ik moet mij erop voorbereiden dat ik dit jaar nog afscheid moet nemen. M'n DA is helaas heel realistisch. Ik hoop dat we een normale zomer krijgen. Als het zo'n zomer wordt als afgelopen jaar, zo enorm droog en warm gaat hij die zomer echt niet doorkomen ..
ik heb echt genoten! Hij is zoveel sneller ontspannen al, zo ontzettend fijn! Ik kon ook voor het eerst een beetje echt met hem werken. Hij is en blijft zo'n ongelofelijk geweldig paard
Ik had m'n andere hoofdstel eens geprobeerd en een maat kleiner bit. Het leek toch allemaal net niet fijn te zitten voor hem en ik heb het idee dat dit beter werkt voor hem!

zo gek op m'n knapperd 
Ik zo nee, deze is braver dan 10 ruinen bij elkaar hoor
Heerlijk die vooroordelen altijd over hengsten haha.