[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jelle&Tagi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 00:19

Utixo schreef:
Iep! Mag ik even een vreugdedansje doen? Matz liep vrijwel goed vandaag! Misschien nog een beetje taktloos, maar enkel als je het weet. De mok lijkt ook mooi op te drogen, enkel de schurft/schimmel niet. Maar ik krijg weer hoop.

Jelle&Tagi Heerlijk he, die huidziektes. Sterkte!
Naatje Mooie foto!

Grrrrrrr word er gek van:(
Is gewoon niet leuk meer!!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 00:32

Naatje: wat een droom foto,echt prachtig! Daar zou ik zelfs wel behang van willen :D

WestBest

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 09:46

Dat is zeker een prachtige foto!!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 10:03

Boukje heeft ook altijd wat mok plekken maar we willen haar van de week even in de Grevelingen laten stappen dat is zout water en dat werkt ook super. (maar niet als het mijt is).

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 10:05

Marcella -> Sebacil is idd moeilijk aan te komen, maar je kan ook bij landbouw winkels kijken op de afdeling schapen.
Sebacil wordt nl. ook gebruikt bij schapen. ;)
Time is een mooie hengst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 10:21

Idd een heeeele mooie foto!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 10:24

Benthe - hoe gaat het met het paardje en fijn dat matz weer beter loopt en jah je mok droog op helemaal top

Naatjuh - mooie foto hoor

Lisenka - dus je heb lekker gereden fijn zeg

Marcella - ag gossie :(:) die van mij heeft het ook gehad ik heb ook neocidol gebruikt want sebacil mag neit meer verkocht worden bij mij heeft het wel geholpen veel sterkte

meis - fijn dat je les zo goed ging lekker hoor nu gouw je startkaart aanvragen he :P

gisteren heike gelongeerd en wat was die gek bokken rennen hij had duidelijk energie genoeg uiteindelijk werd die rustiger en toen ben ik lekker op het harde gaan stappen

vanaaf als het goed is shoppen voor ons huisje ;) en morgen eindelijk de sleutel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 10:25

Shoppen is altijd fijn :D
Ik laatst ook gedaan in de Ikea, fantastische winkel :)

Vanmiddag weer lekker rijden, heb er zin in!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 10:44

Denise: Veel plezier vanavond en morgen natuurlijk als je de sleutel krijgt.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 10:56

jolijn - is idd leuk en fijn om te shoppen

lisenka - dank je wel ja nu kunnen we echt gaan klussen

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:35

Wanneer denken jullie te gaan verhuizen? Moet er veel aan het huis gebeuren?

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:36

Even snel tussendoor:

Benthe wat fijn om te lezen dat het de goede kan op gaat met Matz, ik hoop dat de stijgende lijn zich voort blijft zetten!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:40

lisenka - eind februari komen mijn meubels binnen dus ik hoop dat we dan over kunnen want opzich hoef er niet veel aan te gebeuren alleen boven nieuw laminaat en de badkamer willen we opnieuw doen want we willen graag een leg bad voor de rest zijn het kleine dingen zoals verven, behangen schuren enz,

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 14:34

Hosante Ik zit letterlijk 5 minuten van het strand vandaan, zout water genoeg dus :). Alleen neem ik hem momenteel even niet mee, zolang ik er niet op kan.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:36

lisenka: Super dat Halley het ook weer goed oppakt. Heerlijke paardenbeesten heb je toch! :D

Naat: Wauw, gaaaaaaaaaaaaaave foto :~

Saida: Gelukkig heeft Rints geen last meer van dr knie! *D Wel fijn dat je door trainen ook al zoveel verbetering hebt ook! :)

Benthe: Goed nieuws zeg! Knappe Matz :)

Denise: Haha, gekke Heike! En super morgen de sleutel!! Spannend :# .

Mies: Fijne les gehad dus, heeft mn duimen idd geholpen hihi :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:46

Naatjuh: Hele mooie foto hoor! Die moet er uitvergroot afgedrukt vast nog mooier uit zien ;).
Lisenka: Gelukkig dat Halley zo braaf was ;).
Heikedenise: Lekker zeg shoppen voor je eigen huisje, kan niet wachten tot dat moment voor mij aanbreekt :P. Ik vind het altijd heerlijk om dingen te kopen voor de inrichting van een huis ;). Maar ja bij mij gaat dat nog wel even duren...

Ben net even bij de paardjes geweest om ze buiten te zetten, ook maar even geoefend met foto's maken :P. Alleen hadden At en Ko geen zin om mee te werken. Toen maar de twee stalduiven op de foto gezet, die waren wel constant in beweging ;). Zo ook nog even naar stal, dan ga ik At even longeren en kijken of ik m nog schoon krijg :=.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:58

Lisenka: Dat je hally zo rustig op kan pakken, heeft hij vrijwel niks gedaan in de tussentijd? Encanto is echt een bommetje in het bos als ik hem een week oversla!

saida: De bak ging enigzins ;) Ze moest wel bij elkaar aanspringen en blijven galopperen want meer ruimte heeft ze niet :P Maar van het weekend kan ik er goed aan werken dus dan wordt het iets makkelijker voor dr!

benthe: 3 hoeraatjes voor mats! Nou de rest nog, maar hij heeft een goed begin!

denise: Dr is vanochtend een mail naar de rijvereniging in de buurt gegaan! Oww leuk shoppen! Hebben jullie al een idee van kleuren ed? Spannend morgen de sleutel! Veel plezier met klussen!

esther: Tsjah rennen en foto's maken gaat natuurlijk ook niet tegelijk!

Owww Encanto was zo schattig vandaag..hij wilde heel lang kroelen!
Verder verbaas ik me soms over hoe mensen met paarden om kunnen gaan. Er kwam vandaag iemand voor shadow kijken, shadow zou dan therapiepaard worden, dus hadden ze gevraagd of shadow geschikt zou zijn. In mijn mening wel, want shadow is braaf (zal niet bokken of steigeren of je eraf gooien) maar het is wel een paardje waar je respect voor moet hebben. Zo kun je er niet meteen opzitten en verwachten dat ze 100% netjes loopt, of je moet het wel heel vriendelijk vragen, maar anders gaat dr kont naar binnen...terwijl als je haar even rijd zonder echt te vragen, geeft ze snel zelf aan te willen zakken en dan kun je haar heerlijk instellen en rijden. Ze laat het vriendelijk weten als het het niet goed doet/haar niet goed behandeld. Dat had ik ook netjes tegen de potentiele kopers gezegd. Dus die vrouw komt met een van haar clienten, borstelen enz ging goed en toen ging ze dus rijden...ze had een lange teugel dus ik dacht ow das goed..maar als snel gingen de handen naar de knieen (wel met een lange teugel) en dus paardje aan de teugel...gevolg: shadow dr kont ging naar buiten.... in draf kon ze niet helemaal lekker weg (deels ook door de bak) maar ze had wat voorwaatser gekund en gemogen (heb ik ook aangegeven) al met al was shadow het er dus niet zo mee eens, maar bleef wel braaf alleen liep met dr kont naar binnen. Vervolgens ging haar client erop, was shadow heel braaf keek goed waar ze liep, maar nog wel met buitenstelling. Wat dus de reden werd om haar niet te kopen...Niet dat ze perse verkocht moest worden aan die mensen, maar het paard liep teveel naar buitengesteld en dat was niet goed...terwijl het in principe de fout van de ruiter was.....maarjaaa

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:27

Het is hier weer lekker druk *D
En ons internet heeft er een halve week uitgelegen dus erg handig.
Ik ben heel erg blij want ik heb eindelijk een nieuw nummer wat dus rust betekent.. Hopelijk hoor ik nu nooit meer iets van mijn ex *\o/* *\o/* *\o/*

Ik probeer wat bij te reageren..

Jan, haha kom je weer buurten, gezellig!!! Leuke foto :D :D

Iloon hahahahhahahha die vriend van jou, ik lig echt slap achter de computer... Hoe kan je dat niet voelen :Y)
Geniaal verhaal!

Sjaad, succes met de zadels!

Mies, fijn dat je tentamens enzo erop zitten.. Als ik dat zo hoor, krijg ik gelijk helemaal geen zin meer om te kijken voor een studie haha.
Tsja, dat soort mensen heb je heel veel rondlopen in dit wereldje. Maar wees dan maar blij dat ze dr niet gekocht hebben!

Picassox, gave foto´s!!! Knap paard hoor :D

Frank, leuke verjaardag gehad.. mn toetsen doen het niet helemaal goed meer, een vraagteken word een =
Bleh, dat topic, mannen.. Sorry hoor, ik weet dat er ook goede exemplaren tussen zitten maar af en toe word ik toch echt doodziek van ze ;)
Dat arme kind!

Peet YOU GO!!! Heerlijk he vrijgezel zijn en lekker mogen scharrelen :D voor mij is dit toch echt het beste wat me is overkomen, al is het voor jou wat heftiger maar ben blij dat je t zo goed oppakt!

Lisenka, makkelijk hoor, dat Halley niet zo gek word als je hem een tijdje laat staan. Wat zijn barokke paarden toch fijn he..

Benthe, fijn zeg van Matz!! Wow, die foto´s ziet er idd echt heftig uit.

Denise, ja ze kunnen nu weer voluit gek doen nu t niet meer zo vriest, merk dat bij die van mij ook hoor :D die gaat nu echt keihard rennen
en bokken als ie lekker in de 20x60 bak mag.

Jolijn, wanneer krijgen we weer foto´s van die knapperd van je, ben benieuwd of ze al wat dikker is!

evdpanne, haha duiven op de foto gezet :+ Succes met em schoon te krijgen!

Nou, hier gaat alles prima. Vandaag even lijnzaadolie gekocht want Bandietje heeft nog steeds regelmatig diarree, en dat had de da eerst aangeraden om dat te geven. Als dat niet helpt laat ik een mestonderzoek doen.

Oh, en wat jongens betreft :Y) ik had vrijdag echt zulke vlinders in mn buik.. Alleen helaas voor weer een heel fout type. Die al een vriendin heeft en dan toch constant aan je zit. Dus mijn conclusie is dat ik alleen maar voor foute jongens ga, dus nu maar besloten om voor het lieve type te staan, dus ik denk dat ik wat verder ga met Rutger. Hij is tenminste normaal haha ;) en heel lief.

Oh, en ik heb via mn hyves naar iedereen mn nieuwe nummer gestuurd, maar mocht je geen bericht hebben, zeg t dan ff :D

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:46

ilona - zeker spannend gelukkig krijgen we om half 10 de sleutel anders duurt de dag zo lang

Esther - ik vindt het ook echt heerlijk dat shoppen ik heb er al die tijd hard voor gespaard en nu mag ik het dan uitgeven lekker hoor ik kon ook niet wachten tot het zover was en nu nog een paar uur en dan kan ik me eigen uitleven.

Mies - eindelijk een brief naar de rijvereniging :P ja beneden wordt het room wit met zwart en zilver je zou denken een rare combinatie maar toen ik alles bij elkaar bekeek dacht ik ja dat wordt het de keuken is een beetje grijs/ zilver met een graniet zwart aanrechtblad, de wc is zwart met wit (zit wel veel zwart in he :P maar dat hebben de vorige eigenaren zo gedaan dus ach ja) en boven wordt onze slaapkamer bruin met zandkleur, en de douche die weten we nog niet daar zijn we nog niet over uit en de andere kamers blijven even voor wat het is want we houden er eentje over voor als kantoortje zeg maar.

jasmijn - ja ze kunnen der eigen nu echt uitleven ben wel blij dat het niet meer vries

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:51

Mies... Pffff, meen je niet. ^) Echt gare mensen af en toe.... Wees aan de andere kant maar blij dat ze Shadow niks vonden, want ze begrijpen duidelijk niks van paarden.. :') . Maar je blijft je verbazen he!

Jas: Leuk weer eens van je te horen! Het gaat echt goed met je, dat lees ik wel :D . Ik heb je nieuwe nr meteen in me mobiel gezet. Heb echt zin om snel weer bij te kletsen man, volgens mij loop ik vet achter, al blijft de naam Rutger toch wel terug komen he ;) . Is dat nou een echte potientele ;) ? En die foute jongen, grrr, ik ken ze }> . Alhoewel, zelf niet zo, maar vriendinnen van mij hebben ook altijd dat soort dingen.. hihi. Niet mee in laten hoor ;) . Fijn dat bandietje verder goed gaat!

Ohja, had gister trouwens gereden op mn nep-ala-palomino-andalusier-met-rood-geel-dekje op _O- . Oftewel, Amanda :') . Ze was in het begin weer wat stug zeg (ben blij met het boterzachte mondje van Chicky!) maar na goed warm stappen meteen los gaan galopperen. Na 5 rondjes was ze heerlijk los zeg! Liep als een zonnetje. Echt weer s heerlijk serieus gereden. :Y)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:55

Il, Lin smste of ik op Dion kon passen. Ik ben dus van 19 tot 21 daar. Nu zijn er meerdere opties. Of jij gaat in je eentje naar stal, lekker ongezellig. Of je gaat gezellig even mee, we gaan de verzekeringspapieren doen, en de vakantie uitstippelen. Lin heeft internet ;).

Oeffff. Matz zijn mok ziet er ontzettend goed uit. Hij kreeg voor de schimmel een spuit. Was de bedoeling. Dit ging niet helemaal lekker, dus praam erom. Ging ook niet. Uiteindelijk heeft hij mij geplet, de veearts geplet, we hebben moeten uitkijken voor slingerende hoeven. Na een half uur stoeien zat hij eromheen en kon de spuit erin. Oja, en de deur van zijn stal is nu krom.
Over twee weken moet hij hem weer :n . Heel erg sneu, maar hij krijgt Tranquigel om de praam eromheen te kunnen doen. Dit paard spoort echt niet, en is levensgevaarlijk, zowel voor de veearts als voor mij. Zodra hij een spuit ziet flipt hij hem.

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:53

lisenka: oh ik weet wel dat merries een stel zuur pruimen zijn hahaha ;) maar wil zoiezo nog een merrie erbij om ook een veulen van Betunero te fokken. maar nog geen keus gemaakt die maak ik pas rond maart (denk ik hahaha als ik zo lang kan wachten :P )

Iedereen: heel erg bedank voor de complimentje over de foto, hij is ook zoooooo mooi met die knappe hengst erop :P :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:38

Jasmijn: Klinkt allemaal goed!
Lijnzaadolie geef ik ze ook bij diarree idd!

Ze is heeeeel zeker dikker geworden :D
Hoop snel weer foto's te hebben :)

rijden ging echt zooo goed vandaag :oo

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:49

Nathalia: Pas maar op met dat fokken. Voor je het weet ben je verslaafd. :P Gekheid, het is zo ontzettend gaaf om van je eigen dieren een nakomeling te hebben. Kan me goed voorstellen dat je een veulen van Betunero wilt hebben. Het is een mooie hengst.

Benthe: Was dus een heel gevecht met Matz. Nu maar hopen dat de spuit helpt.

Ilona: Lekker dat je weer even met Amanda bezig bent geweest.

Denise: Toevallig was ik gisteren bij de Intratuin en daar hadden ze zulke mooie zilverkleurige vazen.

Jasmijn: Als je op alt en shift tegelijk drukt dan heb je waarschijnlijk weer normale toetsen. Jammer toch dat je telkens weer op de foute mannen valt. Ik dacht eerlijk gezegd dat het tussen jou en Rutger wel heel goed klikte.

Michelle: Halley is dan ook alleen rustig in een binnenbak hoor. Ben bang als ik hem buiten zou pakken, dat hij dan een stuk drukker is :D Dat van die mensen die paarden komen kopen ken ik helaas maar al te goed.

Ilona: Dank je wel. Ik ben ook heel blij met ze.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:23

Goedendag allemaal, voor iedereen die vandaag lekker hebben gereden, SUPER voor jullie..

Las dat Matz ook weer wat vooruit gaat, fijn om te horen..

Naatjuh, je paard is echt een prachtig dier! Mooie foto.
Zelf mag ik voor een Pre merrie zorgen, Junta, en als alles goed gaat wordt ze dit jaar gedekt.. dus ik ben me wat meer aan het verdiepen in merries en veulentjes..Heb meer ervaring met ruinen en hengsten, dus op dit gebied is een merrie wel nieuw voor me. Prachtig dier, maar wel echt een merrie.. hahahaha..

Even nu een update over mezelf..
Niet zulk leuk nieuws.. Kan pas 3 febr. terecht voor een mri... ongeacht de pijnen die ik heb, en de medicatie die ik slik.. slik 6 pillen tramadol voor overdag, s'avonds 3 amitriptyline.. en als ik dan nog niet kan slapen heb ik nog oxacepan.. dus al met al loop ik aardig stoned de dag door.. Verminder ik de hoeveelheid..dan komt geheid de pijn weer terug! Heb niet alleen dat ik zenuwpijn voel, maar ook krampen, en krampaanvallen over mijn nek schouders en armen.. soms duren die wel uur tot anderhalf uur.. ;(
Mijn vriend heeft alles geprobeerd om toch maar eerder een afspraak te kunnen maken. Maar dat lukt niet. Wachttijd bemiddeling duurt tien dagen..nu de laatste hoop is dat we proberen naar een prive kliniek te gaan en dat dat vergoed gaat worden door de verzekering..
Als dat niet lukt, betekend het dat ik zowie zo zes weken in deze ellende zit voor ik weet waar ik aan toe ben, en een behandeling kan starten.. (lang leve de gezondheidszorg..) en moet ik ws van de medicatie afkicken..hahaha.. sorrie flauw grapje..

Ik probeer het wel zo positief mogelijk alles te zien.. Ga eerst s'morgens als ik niet teveel pijn heb, mijn paarden verzorgen, buiten zetten en alles klaarmaken voor s'avonds, lukt dat niet, doet mijn vriend ze voeren, en zet ik ze later buiten als de medicatie ingewerkt is, en het niet meer zo pijn doet.
Ik mis het om lekker te tutten met mijn paarden, om gewoon even bij ze te zijn..

A.s. donderdag komt ws een goede kennis, en overbuurvrouw om met Querido te gaan rijden.. Dat vind ik leuk en spannend, ben benieuwd hoe hij zal reageren :+ er hebben weinig andere mensen met hem gereden, en hij kan best pittig en een heetkopje zijn.. Maar ik heb wel genoeg vertrouwen in haar, en ze kan goed sturen.

Nou, een heel verhaal.. als er meer nieuws is, zal ik weer updaten..