Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Laura1982 schreef:De oil doet helaas weinig bij ons heb nog een behoorlijke fles staan waar we niets mee doen.
Enige wat hier helpt is de bymite of inspuiten maar dat vind ik toch spannend ivm kans op bevangen raken.
Boemel wat aso om niet te verschijnen en ook niets te laten horen.
Sanet fijn dat sybje beter gaat.
Jelske het einde is in zicht fijn en ook fijn dat ze het nog steeds goed doet. En zulke stadgenoten zijn zo fijn en jou meisje is blij met het gezelschap
Absolem schreef:Laura1982 schreef:De oil doet helaas weinig bij ons heb nog een behoorlijke fles staan waar we niets mee doen.
Enige wat hier helpt is de bymite of inspuiten maar dat vind ik toch spannend ivm kans op bevangen raken.
Boemel wat aso om niet te verschijnen en ook niets te laten horen.
Sanet fijn dat sybje beter gaat.
Jelske het einde is in zicht fijn en ook fijn dat ze het nog steeds goed doet. En zulke stadgenoten zijn zo fijn en jou meisje is blij met het gezelschap
Dat de olie niks doet tegen mijten had ik je ook wel kunnen vertellen ... Het enige wat helpt is een strict regime van byemite en dat meerdere keren herhalen. Ook de stal helemaal goed schoon uitmesten( volledig nieuwe bodem erin dus ) elke keer na het paard wassen de gebruikte dekens en dekjes, peeskappen en borstels wassen elke keer tot de mijten bestreden zijn. De byemite dood de volwassen mijten en de neten . Maar de eitjes niet. Vandaar het stricte herhaal proces. Anders blijven ze terug komen. Veel mensen willen die moeite niet doen en denken dat alleen het paard wassen afdoende is. Ik gooide mijn borstels altijd in dezelfde emmer met byemite als die ik voor mijn paard gebruikte na het weken van de benen .
Byemite worden ze niet bevangen van. En om heel eerlijk te zijn zou ik me bij mijten veel meer zorgen maken over de kans op cpl .Dan over eventuele bevangenheid(Ik kan overigens ook geen bron vinden die de theorie ondersteund dat dat zou kunnen door byemite).
Laura1982 schreef:Ja sommige merries hebben soms een gelijke nodig om wat kalmer te worden. Deze dames staan nog aan de start van hun leven en denken dat ze alles aan kunnen.
M_arjolein schreef:Wat leuk Jelske dat ze een nieuw maatje heeft. Er gaat niks boven hetzelfde ras hè. Geef haar gelijk.
Die van mij hing ook altijd alleen maar bij de Friezen om.