Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Uiteraard moet ik eerst alles (voornamelijk financiën) uitzoeken, anders krijg ik thuis zeker geen akkoord. Is er iemand omgeving Heesch-Oss die misschien met mij wil meedenken? Stalling/ DA/ smid in de omgeving, kosten, wat vond jij tegenvallen/ verassend toen je jouw paard kocht, en waar vind je nou zo'n leuke PRE?

Ik vind de wat meer barokke types wel heel aansprekend. Ik rijd geen wedstrijden, ik denk ook niet dat ik dat ga doen behalve een keer een wedstrijd in de buurt. Idealiter zou ik dressuur willen rijden, wat WE, af en toe een sprong en regelmatig buiten rijden. Hoef ook niet altijd te rijden. Lekker aan de gang met wat grondwerk of dubbele lijnen. Veelzijdig, maar hoeft dus geen bijzondere beweger te zijn voor mij. Temperament is niet zo erg, als in kan snel zijn of wat heet en wakker in het werk. Vind ik wel prettig eigenlijk. Mensgericht, knuffelpaard zou heel gezellig zijn, maar van de meeste Spanjaarden die ik heb gezien hoef ik me daar niet druk om te maken. 

Contemplate schreef:@Ineke2: Wat tof! Was het met jouw eerste paard ook zo makkelijk?
de klik die ik met haar heb, heb ik nog nooit met een ander paard gehad

Rodevlinder schreef:Opstappen gaat weer goed!
Ik heb inderdaad gemerkt dat hij wat spanning opbouwt. Voornamelijk wanneer ik mijn voet in de beugel wilde zetten en/of de teugels pakte. Daarom heb ik vorige week heel veel geoefend met het krukje, zonder er daadwerkelijk op te gaan. Geen gesteiger meer maar wel hoofd omhoog of een stap opzij.
De afgelopen 3 dagen ben ik er pas opgegaan toen hij bleef ontspannen wanneer ik mijn voet in beugel zette en de teugels pakte.
Hoop dat dit nu goed blijft gaan!
P.s. ik longeer niet in die bak nee.

Seni schreef:Ohnee Tarzan! Wat balen! Mag hij levenslang op de hogere dosering blijven? Hopelijk knapt hij snel weer op!