[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Duijfje

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 00:50

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 08:54

Heel erg mooie foto's, Celine!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 09:05

Zeker hele mooie foto's

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 11:19

Mooie foto's,
Ik ga maandag de andere DA proberen....

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 12:44

Suc6 ik ben net wezen zwemmen haha
Gelukkig schijn het zonnentje is nog best lekker!!

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:08

Hey allemaal ! Weer een hele tijd geleden spijtig genoeg..
Ik lees nog vaak mee maar mijn laptop doet heel vaak moeilijk (virussen enzo -_- )
Heb het ook druk met werken.. vrijdag nog van 8u00 tot 19u50 gewerkt..

Ik ga zien of ik morgen eens uitgebreid kan reageren op alles wat jullie de laatste tijd gezegd hebben :D

Ik wil ook even zeggen dat er ondertussen ontzettend veel gebeurt is met Furioso en mij :P
We zijn naar de zee geweest met in totaal 14 paarden, 1ste keer ooit aan de zee voor hem en mij ! Het was geweldig en hij moest toch laten zien dat hij de snelste was hoor tegen alle BWP's, KWPN'ers en alle andere grote sportpaarden :') enigste kleine met zijn 1m+0 maar toch al die grote inhalen (reden eerst helemaal vanachter xD )

Wedstrijden zijn ook weer begonnen en het tweede tornooi, (vorig weekend) zijn we 2de geworden !! :oo ik kreeg spontaan de tranen in mijn ogen.. ik was zo blij en kon het niet geloven ! Hij liep wel heel fijn maar dit had ik niet verwacht :o al de andere keren zaten we rond de 8ste, 9de, 10de plaats en nu gewoon 2de :D hihih

We rijden ook nu met een ander bitje, een baucher bitje samen met een lage neusriem en dit gaat erg goed !
Hij durft zich nog wel sterk te maken in galop, dit zal deels ook wel Fur zijn karakter/ temperament blijven denk ik :P maar na het instappen gaat hij direct ontspannen aandraven terwijl dat hiervoor bijna nooit het geval was

Het is al een heel boek geworden :+

Weten jullie toevallig een goede foto upload site ? heb mijn album, photobucket, picmonkey al geprobeerd maar ze werken niet meer :/ photobucket was handig maar kan ik precies niet meer gebruiken..

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:10

Ik doe het altijd Via fb!

Van vanmiddag werd nat gespperd ;)
Afbeelding

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:12

maar via fb krijg je dan toch enkel de link ofniet ?
Heb graag zichtbare foto's of gaat dat ook ? :p

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:18

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:19

Wat leuk, mf!

Furioso: Ik gebruik tinypic om foto's te uploaden :)
Edit: Laura was me voor :P

De dochter van Fuerza's eigenaar was jarig, dus er was een feestje op stal. Fuerza vond het wel leuk om eens voor 'publiek' te rijden! :D Ze heeft haar galopwissels nog nooit zo goed gedaan! :P

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:25

Fb en de link kopieren, Voorbeeld en dan tussen de Code IMG de link van fb zetten en je heb het hahaa

was zeker leuk en ff heerlijk !:)
ken toch zo geniete van die 2 beestjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:51

Oooh Furioso gaat echt supergoed zo te lezen, fijn zeg!

Knap topic, heb net gereageerd :D

Ik vind fotomeetings idd altijd erg leuk, meestal is het super gezellig en de paarden worden er erg makkelijk van.
Twice is vandaag ook voor het eerst meegeweest en man, wat ben ik trots op die kleine boef!

Afbeelding

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 23:07

Lieve foto <3

Smeer jij trouwens met dit weer iets op de neus?
Bedankt voor je reactie trouwens haha.

furioso
jij bent ook lekker druk geweest met je paardenbeest :D

Vandaag ben ik voor het eerst de duinen in geweest met paardlief. Aan de hand en een ander paard erbij. De vrouw waarmee ik was loopt altijd met haar paard aan de hand en soms los door de duinen. Het grote schuif hek was wel heel spastisch in het begin, op de terugweg ook. Hij wilde er echt niet door heen... Uiteindelijk aanmoedigen en hop erdoorheen en proesten en smakken haha.

Onderweg was hij ook verbazingwekkend braaf haha. Om de 15 stappen raakte hij mijn hand aan. Ik denk om contact te zoeken? De hele tijd smakken en proesten maar wel voorop lopen hoor! De boef. Ben erg trots op mijn manneke.

Toen ik het op stal vertelde aan de mensen dat ik buiten (De duinen) was wezen lopen werd ik eerst heel raar aangekeken. Zal je dat nou wel doen met een paard dat hier zo kort staat en nog best schrik achtig is? Als hij schrikt dan gaan ook alle 4 de benen alle kanten op maar blijft hij op 1 plek. Heel komisch en dan daarna weer mij aanraken..

Ik upload mijn foto's altijd via mijn album of Facebook eigenlijk. Gaat beide wel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 23:09

Nu nog niet, hij staat nu in een wei met veel schaduw maar zodra ik het vermoeden krijg dat ie aan het verbranden is ga ik smeren met zonnebrand factor 50.

Oh, dat klinkt ook zo schattig, de hele tijd je hand opzoeken en ook zo herkenbaar!
Lekker je eigen gevoel volgen hoor :D

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 23:11

Ik smeer wel, Sterre heeft een roze stippelneus en die verbrandt nu al....

Twice is knap aan het worden :)
En Cartujano is nog steeds knap :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 23:43

Duijfje schreef:
Als hij schrikt dan gaan ook alle 4 de benen alle kanten op maar blijft hij op 1 plek. Heel komisch en dan daarna weer mij aanraken..

Dit klinkt echt heel bekend :') Hahaha

Ga zo gelijk in de fototopics kijken :D

Leuke foto's ook Joyce!

En leuke verhalen ook allemaal, mooi dat het zo lekker loopt :D

Wel vreselijk balen van die DA.. Wat erg eigenlijk dat ie gewoon geen contact meer opneemt..

Vandaag met Tamme ook weer een lekker ritje gemaakt, hij loopt sinds de masseur echt heerlijk!! Als ik hem in de wei train, merk ik al dat hij minder scheef wordt, met een ritje buiten niet echt natuurlijk. Maar ontspanning vind ik ook heel erg belangrijk!! En hij heeft zo heerlijk in het water gespeeld vandaag <3 Toen we terugkwamen nog vriend van mij op gereden, die zat voor de 4-5e keer op een paard en wilde graag op Tamme oefenen met het lichtrijden.. Be my guest hahaha. Maar dat ging GOED!! Tamme, de klootzak..., ging 'r nog een keer vandoor in galop en na 3 passen had hij hem gewoon alweer terug!! Wat een natuurtalent!!!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 00:34

Jaa ergens is dat best schandalig! Maja hij verliest klanten. Dus niet mijn probleem.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:57

Hi allemaal!
Kom allemaal leuke verhalen en foto's tegen, maar had het van de week te druk om overal op te reageren.
Wil nog wel even kwijt dat ik het weekend met Goya en Villa een Working Equitation wedstrijd heb gereden, wat hebben ze het goed gedaan!
Ik moest met Villa al om 10 voor 9 starten, dus vroeg op pad.
Hij vond de witte hekjes maar niks en vond het ook maar niks dat Yvonne hem mee wilde nemen. De jurytafel was spannend, maar wat doorliep hij zijn proef super! Boven verwachting! Hij is geen enkele keer omgedraaid of gaan staken, wauw...

Daarna lekker bakje koffie gedaan en toen was Goya aan de beurt. Ach, good old Goya, die doet zijn dingetje en vind al die aandacht geweldig! Deed mooi zijn rondje, de teckel die de baan in kwam en dacht dat hij achter een helikopter aan moest deerde hem ook niet.

Toen kwam de uitslag van de WE1. Bleek dat Villa met de dressuur van Goya gewonnen had, 12e en 13e (zo uit mijn hoofd) van de 19. Best netjes!

Goya vond zichzelf wederom weer super stoer in het parcours, deed alles bijna met 2 vingers in zijn neus. Geeft mij toch ook weer een goed gevoel hoor! Ik had voor mijzelf bedacht alles in galop te doen deze keer, maar de rem was even verdwenen en de galopwissels gingen bij het inrijden niet helemaal zoals ik dat wilde, dus grote delen in draf gedaan.

Toen was Villa weer aan de beurt. Inmiddels was de inrijring nog wat voller dan die ochtend, maar wederom deed hij het super! Er liep zelfs een hengst op 1m afstand van hem, naast hem, maakte hem ook helemaal niets uit.
Parcours in, grote ogen, maar hij vertrouwde volledig op mij. Parallelslalom ging prima. Vervolgens de roundpen met witte hekjes, nee, daar kreeg ik hem niet in. Knikje naar jury, die had het al door, en we reden vrolijk verder naar de brug. Ik stond voor de brug en voelde zijn spanning in ene omhoog schieten, dus die ook niet genomen. De bel was geen probleem, achteruit er weer uit ging ook goed. Tonnen en sprong ook prima. Stilstaan naast de kan was een beetje spannend, kan oppakken heb ik maar niet gedaan :lol:
Pion overzetten gaf nog wel een beetje verzet. Ik wilde stilstaan tussen de staanders, hij ging steeds achteruit. Uiteindelijk er tussen stil kunnen zetten en pion overgezet. Ringsteken hebben we overgeslagen maar zijn met een heerlijk beheerst galopje over de finishlijn gegaan.
Villa kwam met een blik uit de ring van: Kijk, hebben we toch even mooi gedaan en ik had de tranen in mijn ogen omdat ik zo trots op hem was, dat hij dit toch maar even doet!

Nog een kopje koffie gedaan en toen het spul weer ingeladen en op naar huis. Was toch nog dik 2u rijden. Kreeg ik onderweg een appje dat ik met Goya uiteindelijk 6e was geworden en met Villa 16e (en uiteindelijk de beste van de gediskwalificeerden ;) ) van de 19.
We gaan nog harder oefenen, even afwachten of we de wedstrijd in Juli ook kunnen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:49

Gaaf hoor, klinkt als een geslaagd weekend :D

Hahaha leuk Natasja :D

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:34

Liesbeth: Wat mooi om te zien hoe het inrijden gaat, ziet er echt heel rustig en ontspannen uit :D

Duijfje en Robijntjah: Ik ga nog even in jullie topics kijken, leuk Robijntjah dat je aan zulke meetings mee doet :j Ik zou het ook graag willen maar gun mezelf te weinig tijd.

furioso: Wat leuk dat het zo goed gaat met jullie, en gefeliciteerd met jullie wedstrijd!

moonforever: Leuke foto, jullie zijn ook wezen zwemmen zie ik :D

Buitenzinnig: Het klinkt echt gaaf zoals je het allemaal omschrijft, als je foto's hebt dan wil ik ze wel zien :o En super dat Villa op je vertrouwd en het toch zo goed gedaan heeft, mag je trots op zijn toch *D

Wij hebben afgelopen week ook even verkoeling gezocht!

Afbeelding

En een dagje mee gedaan met de paarden meerdaagse (25km)
Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:41

Jolyn, was zeker geslaagd!
Posh, ben ook super trots op Villa (en ook op Goya uiteraard). Foto's zijn er heel veel gemaakt, ik zal de boel even uitzoeken, zijn er enorm veel ;)
Wat een leuke foto's ook van jullie! Gave sfeerfoto in het water!

Heb er trouwens wel 2 op fb;

Dressuurproef met Villa
Afbeelding

Trail met Goya
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:53

Wow BZ dat klinkt echt superleuke en wat een nette foto's!! :D Echt heel leuk!!! :D

Posh ook mooie foto zeg van jullie in het water <3 Heerlijk paard is 't toch!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:59

[ITP] poten baden.
ja wij zwemmen vaker normaal ga ik dieper maar winny vond nog spannend haha.. is 6 min rijden vanaf me paarden!

Wat een heerlijke foto hebben jullie weer..
Hoor iedereen geslaagd weekendje hebben

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:57

Ik heb ook wat foto's ontvangen om te laten zien :D

Afbeelding

Afbeelding

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:58

Aaahhh wat een heerlijke foto's Natas !:D