[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:40

Ik had de hele hups bij :). Nicole, Wendy, Lois. Lois hebben we in Zoetermeer opgepikt, ik dacht wel even het parkeerterrein van Zoetermeer-Oost op te kunnen rijden. Helaas voor mij, liep het daar dood. Maar ik kan tegenwoordig erg goed keren ;).

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:41

Oh Oh... wel heel zielig voor Tom... maarja, hij stond er al zo lang niet lekker bij.. ;( . Wel fijn dat die meiden mee gingen. Was er nog een drama queen bij, of bleven de dames koeltjes ;) . Moest tom trouwens net zo'n onderzoek als Chico toen?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:43

Nee, ze hebben zich keurig gedragen. Wen was wel overstuur, en je moet ze niet vragen of ze even willen kijken of ik kan met de trailer, want ze zijn nogal traag met aanwijzingen roepen. Maar verder deden ze niet maf.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:49

Aah, wen kan er niet zo goed tegen idd :(:) . Is ook niet leuk je (bijna) eigen paard daar naar toe te brengen... Moest ie in de isoleer trouwens? Omdat ie gister ook koorts had..?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:56

Jup. En vanochtend 39.1. En hij eet al 4 dagen niet. Ze wilden hem eerst naar hun eigen kliniek sturen, maar het tikkeltje vertrouwen dat ik nog in die veearts had was helemaal weg, en gelukkig vertrouwd Lois op mijn mening.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:04

Oef... klinkt niet best... hoop dat het ook weer snel goed komt met tom... Ben wel blij dat ik tot nog toe de ellende achter de rug heb.. En de delta, nu weet ik het ook zeker, die bel ik echt niet.. :n

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:14

Mies: ik weet wel zeker dat dat veiliger is. het is ook neit de bedoeling dat als ze ingereden is dat hij er gelijk hop erop springt. Maar bedoelde meer voor met de tijd als hij er klaar voor is ;)

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:40

PEET GENIET VAN JE SCHARRELveel plezier vanavond *D

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:19

heb deze foto van Betunero in het heeeel groot besteld, hij is zoooooooooooooo mooi (L)

Afbeelding

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:22

benthe: je gaat toch hopelijk geen abo nemen op utrecht?
ilona: gaat echt lekker he met jullie. op t strand gegeten of op t strand gekeken tijdens het eten? kijkduin is wel mooi vind ik
nathalia: woooowww die is echt mooi, net een schilderij. hoe groot gaat ie worden?

verder weinig te vertellen, alleen baal ik stevig. vanochtend om 5 uur begonnen, nu zit ik nog te wachten op een oplegger met verpakkingen die rond 8 uur hier is om gelost te worden. grrrr

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:23

Ik niet hoor, was het paard van een stalgenootje. Die misschien helemaal niet naar Utrecht had gemoeten als de kliniek wat adequater had gehandelt.

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:40

frankiej schreef:
nathalia: woooowww die is echt mooi, net een schilderij. hoe groot gaat ie worden?

50x75 is niet zo belachelijk groot, maar wel groot :D

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:43

utixo lekker dan eh zo´n kliniek gaat het weer met het paardje

en marielle komt echt wel goed spreek je snel lieverd en THANKSSSSSSSSSS :P ;) :D

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:48

Ik zoek iemand die spaans spreekt en even paar zinnetjes kan vertalen naar het spaans wie ow wie! mooi paard trouwens :p

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:57

saida: Was even benieuwd naar het hoe en waarom erachter... maar als je nu gaat galopperen is ze dus al redelijk bij elkaar? Ik heb nu een tijdje niet met shannon kunnen galopperen, en rij in een kleine bak, maar merkte vandaag wel dat dr balans een stuk beter was geworden. Maar zo af en toe even heerlijk uitgalopperen doet dr wel goed (moet ook zeggen dat ik zelf graag galoppeer:P)

Ilona: Gefeliciteerd! Heb jij met chico gegalopeerd of benthe?

esther: Het is al een jaar verder he ;) Of gewoon via google, kom je soms ook nog wel ergens!

benthe: Paardenambulance begonnen?

nathalia: Bedoelde meer over het algemeen, ken een aantal hengsten die toch zeker braver zijn dan merries die ik ken. Maar ben het wel met je eens dat je met hengsten toch niet iets meer uit moet kijken, maar daar tegenover staat wel dat je gewoon niet op een hengst moet gaan zitten als je daar geen rekening mee wilt of kunt houden.

Iedereen bedankt voor het mee hopen voor het mooie weer want jongens wat heb ik een heerlijke les gehad!
Had dr eerst eventjes gelongeerd om de eerste energie te lossen, daarna zelf even wat ontspanning erin gereden, toen mn instructrice kwam zijn we dus nog even doorgegaan met het ontspannen rijden maar konden al snel naar de controle toe. Veel overgangen en schijnovergangen en aan het eind GEGALOPPEERD!!!!!!!!!!!!!!! eindelijk na 3 of misschien wel 4 weken heb ik weer gegaloppeerd! (buiten bosritten om dan) door de kleine bak is haar balans heel erg verbeterend en kon ze het dus aan om een galopje te doen, een kleine sprong van blijdschap maar daarna een super rondje gedaan! op de andere kant ging het beter en bleef ze wat langer....dus oefenen en eind van de maand gaat mn inschrijving de deur uit!

Zo weer druk aan het leren voor mn tentame donderdag!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:27

oja mies jij vroeg nog naar t zwemmen: het was errug lekker. wel flink druk maar tis een mooi spul met lekker warm water. caribabad.nl

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:55

Benthe: Je hebt het er maar druk mee. Wel vervelend, hoop dat Tommy er ook snel weer bovenop is.

Ilona: Klinkt romantisch. Lekker naar het strand. Super van jou en Chico. Leuk is dat als ze telkens weer een stukje vooruit gaan.

Nathalia: Mooie foto om uit te vergroten. Heb je al een keus gemaakt uit de merries? Moet eerlijk zeggen dat ik in de omgang meer moeite heb met mijn PRE dames, dan tot nu toe met de heren. Als de dames iets niet willen ..................dan willen ze ook iets niet.

Michelle: Gaat dus ook echt heel lekker met Shannon. Toch heel goed dat je haar toen gekocht hebt.

Amanda: Leuk dat Mieke je gaat helpen. Ik heb zelf geen les van haar (gehad), maar ken haar van de vereniging. Ik vind haar een aardige, spontane meid.

Peet: Veel plezier vanavond.

Frank: Dat is balen zeg, zo worden je werkdagen nog langer.

Het was alweer een paar weken terug dat ik Halley gereden had. Vanochtend lekker meegenomen naar de manege hier in de buurt. Hij was vrolijk, maar superbraaf. Paar keer oefeningetjes meegenomen, maar hoofdzakelijk lekker ontspannen over de rug.

Jelle&Tagi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 23:13

Haii Haii iedereen!!

Ik zit met een probleempje:(
Mijn mooie knapperd van een fries jelle heeft MIJT!!
En bijna alles al geprobeerd te hebben, En na overleg met me dierenarts moest k Sebacil maar eens een keertje gaan proberen.. Maar helaas hoe kom ik er aan??
Mijn eigen dierenarts kan er zelf niet aan komen.
En ben dus nu opzoek!!
Wie O Wie kan mij helpen??
Krijg al meerdere berichtjes binnen over dat het in duitsland nog te krijgen is maar WAAR?? Wil het best overlaten komen uit duitsland maar dan wil ik graag wel weten waar k het moet bestellen??

Dus help mij:(

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 23:51

Ilona -> Nou en of het krachttraining is voor haar, ze vindt het ook erg moeilijk.
Ik ga haar ook wat meer longeren en haar dan wat meer laten galopperen om haar zo ook sterker te maken.
Rintske is geopereerd aan OCD in haar sprong toen ze 1,5 jaar oud was, maar daar heeft ze geen last meer van.
Het is haar knie waar ze last van heeft als ze moe wordt of met die kou.
Een kwestie van spieren trainen, dan komt het vanzelf goed.
3 jaar al weer met je vriend, gefeliciteerd!

Petra -> Ik vind het leuk om te lezen dat je lol hebt en dat Tsjil goed staat bij leuke mensen!
Enne...... show eens een foto van jou met je nieuwe scharrel!
Ben helemaaaaaaaaaaal niet nieuwsgierig! *D

Benthe -> Hè bah, weer een paard met koliek......
Weet je al wat meer?
Wens de eigenaar maar sterkte!

Natalia -> Wauw! Dat is echt een onwijs mooie foto van Betunero!

Michelle -> Nee joh, als ze galoppeerd is ze nog niet echt bij elkaar.
Ja de eerste paar pasjes, daarna niet meer.
Maar dat kan natuurlijk ook nog niet.
De bedoeling is om haar in eerste instantie aan te laten springen op de juiste manier, en dat gaan we dan steeds een ietsiepietsie uitbreiden.
Jij ook eindelijk weer lekker gegaloppeerd las ik, is de bak eindelijk weer goed te doen?

Marcella -> Heb je Neocidol geprobeerd?
Dit is ook tegen mijt, een erg gemeen goedje, en gewoon via je VA te krijgen.

Vandaag ben ik de hele dag niet bij Rintske geweest, heb altijd de oppas op maandag.
Ik was dus erg benieuwd hoe haar stal erbij zou liggen vanavond, maar dat viel me weer super mee!
Het zag er nog heel netjes uit, niet half leeg gegeten en niet omgelopen.
Zou het dan toch door haar maagpijn zijn gekomen dat ze telkens zo'n half leeg gegeten stal had???
Ik hoop het maar!

Jelle&Tagi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 23:57

Saida:

Dat is het laatste middeltje wat ik van de dierenarts heb gehad en dat moest k 14dagen lang gebruiken nu 2 weken vanaf en werkt niet,
Even gegoogeld en bijna iedereen heeft het over Sebacil dus wil nu dat gaan gebruiken.
Maar helaas nergens te krijgen:(

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 00:02

Weet je wel zeker dat het mijt is dan en niet een schimmel?
Dat kan ook op mijt lijken namelijk.
Als je een huid afschraapsel laat afnemen en laat onderzoeken kunnen ze zo zien wat of het is.
Blijft vervelend......
Waar je ook heel goed om moet denken is dat alle dekens, dekjes, tuig, borstels, enz. wat maar in aanraking komt of is gekomen met je paard ontsmet moet worden.
Zelfs je stal kan je het beste ook doen.
Anders is alle moeite voor niets en komt het zo weer terug.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 00:07

Iep! Mag ik even een vreugdedansje doen? Matz liep vrijwel goed vandaag! Misschien nog een beetje taktloos, maar enkel als je het weet. De mok lijkt ook mooi op te drogen, enkel de schurft/schimmel niet. Maar ik krijg weer hoop.

Jelle&Tagi Heerlijk he, die huidziektes. Sterkte!
Naatje Mooie foto!

Jelle&Tagi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 00:14

Jep ik was het zo zat, dat k de laatste keer weer een afschraapsel heb laten doen en op 2 verschillende plaatsen. op 1 voor been en eentje achter!
En dat was de laatste keer..
Alles is gewassen, stal helemaal leeggehaald. helemaal ontsmet echt alles gewoon.
Van binnen naar buiten..
:(
Is gewoon niet leuk meer..
En meneer doet net alsof er niks aan de hand is, jeukt er niet aan, stampt niet helemaal niks, wil het liefst nog gewoon rijden maar doe ik liever niet..
Vind het er te gevoelig uit zien..
Dus het is rustig aan longeren
Zit ook niet in zn kooitholte maar verder naar boven:( Net boven zn sokken

_Saida_ schreef:
Weet je wel zeker dat het mijt is dan en niet een schimmel?
Dat kan ook op mijt lijken namelijk.
Als je een huid afschraapsel laat afnemen en laat onderzoeken kunnen ze zo zien wat of het is.
Blijft vervelend......
Waar je ook heel goed om moet denken is dat alle dekens, dekjes, tuig, borstels, enz. wat maar in aanraking komt of is gekomen met je paard ontsmet moet worden.
Zelfs je stal kan je het beste ook doen.
Anders is alle moeite voor niets en komt het zo weer terug.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 00:15

Dat is goed nieuws Benthe. Nu maar hopen dat het herstel zo door blijft gaan.

Jelle&Tagi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 00:18

Tevens reactie op je andere vraag in een andere Topic

De papa van mijn Jelle is Time 398

:D:D