Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lauke

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:08

Hier inderdaad precies dezelfde aanpak.
Ligt er ook een beetje aan hoe de merrie het op pakt.
We hebben er nu eentje die helemaal in paniek is als ze weg moet van het veulen. Die heeft duidelijk wat meer tijd nodig. Dus elke lag even naar de bak en dan zet ze het op een lopen. Zodra ze rustig wordt, gaat stappen en zich laat controleren gaan we terug. En zo steeds een beetje uitbreiden. :)

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:12

jullie zullen het vast wel weten of ervaring mee hebben.
en lang door rijden heb ik zelf ook wel gedaan, maar jullie hebben blijkbaar nog nooit iets zelf uit gepoept en geloof me je onderkant is dan echt even niet meer hetzelfde haha
zodra je dat wel een keer hebt mee gemaakt ga je wel anders kijken naar ze

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:42

Zolang ik niks aan ze merk en zie dat ze graag weer aan t werk gaan, verwacht ik niet dat ze ontzettend veel pijn zal hebben. Anders denk ik dat je dat wel zal zien. :) maar ik snap je gedachte wel hoor haha. Lijkt me niet bepaald prettig zo'n bevalling :')

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:26

Jenny ik zie het in plaatjes....
Lauke ik snap jou maar snap jenny ook zelf doet een vrouwen lijf er een jaar over om helemaal herstelt te zijn en paarden kunnen niet praten maar 4 weken lijkt me wat te snel. Alle banden spieren en pezen worden week en zijn niet zo snel weer geheeld zeg maar.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 21:28

Shireen, dat heb ik inderdaad niet en geloof ik ook zeker wel
Maar net wat Lauke zegt ze staan gewoon soms weer te springen om aan het werk te gaan.
T is ook niet zo dat ze volop in de sport moeten, ik rijd 3 of 4x in de week en draven en galopperen doen ze anders in de wei ook wel.
De banden en spieren worden inderdaad week en door te trainen krijg je die weer sterk
Denk toch ook dat je een paard niet echt met een mens kan vergelijken, er zijn genoeg fokmerries die ieder jaar een veulen krijgen kan je nagaan als een vrouw dat zou doen :')

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 22:21

Ik vergelijk het maar met een sinaasappel door je neus naar buiten duwen iedere keer doet het toch zeer maar heeft ook tijd nodig om te helen. Maar goed ieder zijn eigen manier ik zou iets langer de tijd nemen. En de meeste fokmerrie's krijgen alleen maar baby's en doen verder vrij weinig.

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:39

Waahhh spannend!! 28 mei mn L debuut *\%/* Okee.. op de gok dat hopelijk dan het wijken beter gaat en anders pech :')

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 09:47

Hoi allemaal
Ik kruip even uit de meelees modus (al even niet meer gereageerd sorry)
Maar ik ben nu zo happy!
Gister 2x 2e geworden in de Z2 met 2 winstpunten *\o/* Wooeeeehooeee!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 10:06

Super! Gefeliciteerd. Wij hebben er gister ook weer een mooie wp bij gereden. Tweede proef helaas net niet, als ik gewoon normaal over de A-C lijn zou kunnen rijden, dan wel :)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 10:20

Gefeliciteerd Dnbles!
Gefeliciteerd met je winstpunt sant.
Ik heb net 2 proeven gereden 1e ging nog wel maar 2e was ik compleet de weg kwijt hahahaha. Met losrijden had ik iemand bij mij in de bak die alleen op de wereld was en heeft mij wel 6 keer afgesneden. Was niet echt mijn beste dag zeg maar.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 10:37

Sanet schreef:
Super! Gefeliciteerd. Wij hebben er gister ook weer een mooie wp bij gereden. Tweede proef helaas net niet, als ik gewoon normaal over de A-C lijn zou kunnen rijden, dan wel :)

Dat laatste is ook wel echt veeeeeeet moeilijk hoor! :7 Het duurde echt een paar pogingen laatst voordat Arjen snapte dat je ook in galop best gewoon soort-van-a-c-lijn kunt rijden :') Hij wendde netjes af en dan zag je hem echt denken "eeeh heeeeeelp dit kan niet!" en slingerlinksslingerrechtsendraf... haha Maar het kwartje viel gelukkig wel :#

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 11:36

2e proef toch nog een winstpunt gereden hahahaha 180 punten

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:37

Gefeliciteerd met de winstpunten!! Wij hebben de B afgesloten gisteren met een 2e & 1e plaats van de 14 en 4 winstpunten, toch best een klein beetje trots :o

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:46

Hoii allemaal!!
Ik Ben een hele poos een Stille meelezer geweest omdat Yke en ik een stop hebben met wedstrijden rijden in verband met mijn examens. Maar mijn examens zijn dinsdag al en daarna ga ik vollop wedstrijden rijden :) vanaf januari heb ik veel getraind en de chiropractor is ook langs geweest en ik merk een heeeeeel groot verschil (positief natuurlijk) ik ben echt blij met wat we nu hebben bereikt en hoop dat in de punten terug te zien :D jammer genoeg heb ik nog geen rijfoto's van hoe het nu gaat maar ik ga binnenkort wel een slachtoffer uitzoeken ghehe :o
Hier een foto zodat jullie Miss weten wie ik Ben :):) (ik denk het niet of Miss wel maarjah who cares hahahh)
Afbeelding

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:52

Mooie resultaten, gefeliciteerd! :)

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:30

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde winstpunten!!

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:25

welkom yke_lover en wat een positief nieuws *\o/*

wat een super punten allemaal zeg!

hoe ging het boerinnetje?

succes lake met waken!

ik ben ff een weekje of 2 niet meer op bokt geweest want had het druk met hw maar ik ben er weer :D vandaag op het pinksterconcours gestart in heerjansdam en heb 200 en 196,5 punten gehaald we zijn nu dus B+12 en L1 startgerechtigd *\o/* als het wijken dr in zit en de aanleuning bevestigd is gaan we denk ik een keer een onderling L1 proefje rijden :) Afbeelding

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 14:32

Gefeliciteerd Hannelover!! Ook al van die hoge punten de B afsluiten, hard werken word beloond! :)

Wij zijn vastgelegd door Ingrid Truijens op de wedstrijd! Super leuk.
Afbeelding

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 16:11

gefeliciteerd allemaal!!!

welkom nieuwe!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 17:06

Ilsemarie schreef:
Sanet schreef:

Dat laatste is ook wel echt veeeeeeet moeilijk hoor! :7 Het duurde echt een paar pogingen laatst voordat Arjen snapte dat je ook in galop best gewoon soort-van-a-c-lijn kunt rijden :') Hij wendde netjes af en dan zag je hem echt denken "eeeh heeeeeelp dit kan niet!" en slingerlinksslingerrechtsendraf... haha Maar het kwartje viel gelukkig wel :#

Wij kunnen als een kei binnenkomen in galop en dan wissels om de pas, maar dat staat helaas nergens in de boekjes :). In de nieuwe proeven moet je binnenkomen galop en op x in draf. Das echt super moeilijk. We oefenen al een poosje, maar het gaat nog niet veel beter :/

Maar gister wel weer 2 mooie winstpunten erbij en dus nog maar 2 te gaan voordat we ZZZwaar mogen starten!

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:22

Hele poos wel wat mee gelezen maar niet gereageerd..

Hier helaas voorlopig, misschien wel rest van het jaar.., geen wedstrijden..
Nadat ik zelf een poosje niet helemaal fit was Euwe weer rustig opgepakt (zelfs mee gereden met een onderlinge carrousel wedstrijd) wat best wel goed ging.
Had weer zin in de wedstrijden en lekker deze zomer een aantal mooie buitenritten.
Tot 2 weken terug...
Ging Euwe poetsen en toen ontdekte ik een bult op zijn been, besloten om afgelopen donderdag nadat het niet beter werd met land rust, stappen en afspuiten, naar de kliniek te gaan.
Daar werd mijn eigen onderbuik gevoel bevestigd...
Hij heeft een blessure aan zijn tussenpees en actieve nieuwbot vorming op zijn griffelbeen en ook nog een klein defectje op zijn pijpbeen...
Geen idee wat hij heeft uitgehaald...
Nu 6 weken boxrust met elke dag stappen en koelen en dan weer terug voor controle, als alles goed gaat is hij over een half jaar weer volledig in training...
Ben blij dat ik naar mezelf heb geluisterd, meneer liet namelijk niets merken wat onregelmatigheid betreft, alleen die bult en wat vocht op die plek..
Maar de arts had het er ook over dat Friezen zulke harde dieren kunnen zijn...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Iedereen veel succes de komende wedstrijden!!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:33

Ach wat klote woestein ik hoop dat hij snel weer goed herstelt is.

Hannelover gefeliciteerd met je punten!

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:46

Hier ook even uit de meeleesmodus.
Iedereen proficiat met de punten en prijzen!

Woestein heel veel sterkte

Hier inmiddels 2x L1 gestart. Eerste wedstrijd 181 & 189p gehaald dus de 1e 2 winstpunten waren binnen.
Vorige week 190,5 en een 2e prijs gehaald. Helaas waren we beide door het weer en nog wat omstandigheden leeg wat resulteerde in een slordige proef, 176p.

Ik heb Dutch 1 mei verhuisd naar een andere pensionstalling. Kleinschaliger, zodat hij wat meer rust in zijn koppie krijgt.
Gaat erg goed met hem nu en hij is er echt op zijn plek!
Verder heb ik mijn BE gehaald dus binnenkort kan ik zelf oppad met hem!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:10

Oh das niet best woestein, sterkte en succes met het herstellen!

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde winstpunten en Rachel ook gefeliciteerd met je be rijbewijs! Ik ga deze zomer zo'n dagcursus doen om hem ook te halen. Heb 3 jaar geleden op m'n verjaardag m'n rijbewijs gehaald, dus ga dit jaar ook op m'n verjaardag hopelijk m'n be halen hahaha. Kan gelukkig zoveel oefenen als ik wil dus dat scheelt ;). Al ben ik nu al een aantal keer met de trailer in m'n eentje weggeweest en dat was geen enkel probleem :)

Verder wachten we hier rustig af tot het veulen er is, nog maar twee weekjes tot de uitgerekende datum *D

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:34

Iemma, dankje! Ik heb ook een dagcursus gedaan.