[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 23:51

peet - misschien een domme vraag maar waar koop ik het :o

ik heb het bij de apotheek gehaald een grote pot is ongeveer 15 euro je doet er heel erg lang mee
je moet alleen ff een staafmixer kopen en die alleen daarvoor gebruiken

je moet even de verhouding uitproberen maar ik zou vier grote lepels op een fles olijfolie doen
goed mengen en goed schudden voor gebruik en dan twee keer per dag erop smeren

bij mij paard heeft het super geholpen en de mensen die ik deze tip gaf heeft het ook geholpen dus probeer het maar uit `t kan geen kwaad

heikedenise

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 09:10

peet - zou ik doen rij van de week even naar de apotheek en dan ga ik het proberen ik hou je op de hoogte bedankt :D

Frank - nee dat leeftijds verschil kan mij ook niet echt iets intereseren maar idd zijn gedrag bah om van te kotsen

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 09:20

Hallo bokkers.
Niet veel te vertellen griepje is alweer over alleen vreselijk verkouden nu! En moet nog steeds plat door de hersenschudding die er op onverklaarbare wijze is gekomen...
Een of andere boer met n trekker verpest mijn mooie hengstenuitzicht :( bah!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 09:45

Hoi Allemaal,
Ik ben even een tijdje niet hier geweest, druk en nog ziek geweest maar vanaf nu probeer ik weer een beetje mee te lezen en reageren.
Die tip voor mok ga ik ook eens proberen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:04

Frank: Ik snap dat soort mannen ook echt niet!! Dat meisje kan er wellicht niks aan doen maar een man van die leeftijd zou toch beter moeten weten, dat dit gewoon niet gezond is. Een kennis van mij heeft een keer een relatie gehad met een vriend van haar vader, maar haar leven was nu niet echt makkelijk geweest en de relatie met haar vader was ook niet goed. Ze was dus eigenlijk op zoek naar een 'vaderfiguur'. Die man heeft haar naderhand aan de kant geschoven omdat ie een 'volwassene' vriendin had. Haar wereld stortte toen echt helemaal in. Ik vind het hier een beetje dezelfde situatie, alleen waarschijnlijk door de zwangerschap nog erger... Ze vinden het wel even 'makkelijk' maar als het te serieus wordt of ze zitten ze in de weg worden ze aan de kant geschoven.
MelisxFeikje: Het zit je ook niet mee he.... Nu weer een hersenschudding! Hopelijk gaat die boer met zn trekker snel weg en wordt je uitzicht weer herstelt :P.

Moet vandaag weer gaan leren voor drie tentamens :\. En het zijn echt saaie boeken! Dus hoop dat ik niet te snel afgeleid raak (maar dat is erg moeilijk voor mij :P). Moet ook nog even op pad met de fotocamera... Even de opdrachten van deze week doen voor de fotocursus :P.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:28

penny: Gave foto's! Hij had dr zin in! Inmiddels al weer aan het rijden?

Benthe: Zou kunnen, maar vooral dat verwaande ik ben beter dan de rest ;)
jeetje, mats ziet er wel uit! gelukkig komt de da morgen!

frank: Nog wel lekker gezwommen?

esther: Heb je zn naam? Dan kun je altijd via hyves gaan zoeken ;)
Succes! Ik ga zo ook leren!

Lisenka: Otto wil naar de Z denk ik zo! Gefeliciteerd met alweer een wp!

Nathalia: Het is nog maar afwachten of dat veiliger is!

saida: Dan staat het cognacbruine (een sjiek woord voor oranje :P) haar goed! Je nichtje gaat meteen voor het grote werk!
Ik snap je punt, maar dat zijn toch ook juist dingen die je kunt oefenen door te galoperen (balans en achterhand) Ik nam in het begin galop ook nog niet echt serieus mee, maar merkte wel dat shannon het heerlijk vond om zo lekker even een rondje te mogen galopperen tussendoor, en juist met het doen (ook vooral in het bos) worden ze er beter van.

Jesser: Het is niet te hopen! Sterkte

Gister na 2 weken eindelijk weer is op shannon kunnen rijden, eerst even gelongeerd en toen nog zo'n 30-40 min bezig geweest met de ontspanning erin te rijden...daarna gestopt en ik merkte dat ze eindelijk weer rust in dr lijf had...ze liep rustiger mee naar stal en was niet zo aan het dringen en duwen! Vandaag eigenlik les maar het is nog lekker aan het regenen, *heb nog hoop dat het om half 4 droog is en 'bak' te doen is!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:09

Denise -> Je kan zwavelbloempoeder ook bij de DA kopen/bestellen.
Dan kost een pot maar € 5,=
Voor op de benen kan je het mengen met uierzalf, en voor in de sokken met olijfolie.
Anders krijg je van die vieze klonten in de sokken en kom je er amper meer door met kammen.
Met olie kan je het nog prima kammen.

Michelle -> Zie je wel dat je een pestkop bent! :P
Je kan de galop idd op verschillende manieren aanleren.
Alleen valt je paard het zoals jij het doet 'uit elkaar', en moet je later in je training weer moeite doen om haar te leren goed onder te treden in de galop.
Er is niets mis met jouw manier, maar wij doen het dus andersom.
En Rints vindt het ook lekker om af en toe lekker door de bak te crossen, hoor! :D
Nu doen we dat alleen nog in een knalharde draf en dan valt ze ook totally uit elkaar, maar als ze daarvoor hard haar best heeft gedaan mag ze van mij even lekker haar gang gaan.
Straks zullen we dat ook echt wel in galop gaan doen, wiehoe! :D
Jammer genoeg hebben we hier niet echt van die bospaadjes waar ze even lekker kan galopperen, hier moeten we het met bermstukken doen en dat vind ik nog te eng met haar.
Ik denk dat ik binnenkort maar eens een trailer ga huren en samen met m'n stalgenootje naar het bos ga.
Moet het wel eerst wat droger worden, volgens mij glibberen we nu alle kanten op met die kleigrond hier! ;)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:24

Hahahah die foto van Lisenka!!! geweldig. En hij doet het allemaal goed he!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:41

Hallooo :D
Ik ben weer terug uit amsterdam :)

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:56

Cyrina schreef:
Hahahah die foto van Lisenka!!! geweldig. En hij doet het allemaal goed he!

Ga jij mij nu ook nog uitlachen om die foto. Ik krijg Jan nog wel ;) :D

Hij gaat inderdaad wel heel lekker nu. Is niet meer zo kijkerig op vreemd terrein. Ik moet Halley nu toch ook weer op gaan pakken, want die heeft vanaf de clinics zo'n beetje vakantie gehad.

Frank: Ik vind dat ook wel heel sneu. Vooral ook voor zo'n kindje dat dan op komst is.

Michelle: Ik hoop voor je dat je vanmiddag kunt lessen.

Esther: Je hebt het lekker druk dus. Sterkte met je tentamens.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:04

saida - dan ga ik het even aan de DA vragen want wil het wel gaan proberen hoor er idd goede verhalen over

mies - hopelijk kan je lessen vanmiddag

esther -veel succes met je tentamens

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:10

Denise: Dat vond Heike zeker wel wat, weer een ritje buiten. Bij ons is er een virus buiten, er schijnt al 1 paard dood te zijn?! als ik het moet geloven dan... := Ben er dus niet zo happerig op nu naar buiten te gaan...

Nathaly: Jeetje, vervelend zeg.. ;( . Is wel goed balen als het is wat je denkt.. Hopelijk meer nieuws met de MRI scan. Spannend hoor... Ik zal voor je duimen :(:)

Saida: Zo dus Rints is gek op het tarwe stro! Gelukkig niet heel dr stal leeg, straks staat ze dan weer met koliek, dat is niet zo leuk natuurlijk.. En je bent lekker bezig lees ik! :D Leuk dat je nu aan de galop bent begonnen. Is toch weer een nieuw stadium, en weer krachttraining voor Rints. Hoe zat het nou met dr been? Werd ze daar nou nog aan geopereerd, of was 1 operatie genoeg?
Grappig trouwens van je nichtje *D . Niet op een kleine shet durven, maar wel op Rints _O-

Frank: Ik had dat topic ook al gelezen.... Wel heel zielig voor dat meisje, dat haar vriend zo reageerd. Het had natuurlijk voorkomen kunnen worden, maar goed, gebeurd is gebeurd, en daar doe je niks meer aan. Het komt er nu eenmaal. Lekker veel steun van je vriend dan (zeker gezien zijn leeftijd!!), maar niet heus :(:) . Arme meid...

Suus: Lappenmand? Ben je niet lekker?

Hosante: Welkom terug ;)

Esther: Moet je buiten foto's gaan maken? Dan werkt het weer niet mee vandaag denk ik... En de hele dag leren, pff, succes ;)

Mies: Zo shannon ook weer dr energie kwijt! Dat merk je vast goed, na zo'n tijd niks gedaan te kunnen hebben! Maar gelukkig kun je nu weer lekker rijden! Tenminste, ik duim voor je dat het vanmiddag ook weer droog is! Hoevaak rij jij nu met Shannon per week? En Shannon is nu 4,5 jaar toch?

Lisenka: Jeeeeeeeeetje, wat ga jij ineens GOED zeg +:)+ . Echt super dat Otto het nu zo goed doet op vreemd terrein! Gefeliciteerd met je WP!

Ik heb weer een lekker druk weekend gehad :D ! Was erg leuk. Donderdagavond mn vriendje al opgehaald, en samen de stad in gedoken. Nog een leuk vestje kunnen scoren *D .
Vrijdag lekker uiteten geweest samen met vriendlief in Kijkduin, aan het strand, was super leuk!! :Y)
Zaterdag tot in de vroege uurtjes met mn zus en vriendinnen wezen stappen in R'dam. Was wel gezellig!

Gister had ik alweer 3 jaar met vriendjelief!!!!! *\o/* Goh, wat gaat de tijd toch snel zeg... Weet nog als de dag van gister hoe we "verkering" kregen via MSN _O- . En dan nu alweer 3 jaar samen, gaat hard!

Gister ook weer op mn mannetje gereden! :D Eerst ging Benthe even een paar rondjes, maar hij is zó braaf :+: . Dat ik het zelf ook aandurfde :P . Hij deed weer heel goed zn best, echt een topper!!
En ik ben weer super TROTS!! Hij heeft ook zijn eerste galopspasjes gemaakt gister, super netjes!! *\o/*

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:15

Dank aan iedereen die me even bemoedigend toesprak.. helpt toch wel hoor! Het even van je af kunnen schrijven. Ik hou jullie op de hoogte..Thanks!

@ Frankiej, Wat zo'n man wil is maar een ding, en zolang hij geen verantwoording hoeft te dragen is alles prima toch? Zijn er genoeg van hoor deze types... (nee ik scheer echt niet alle mannen/vrouwen over een kam.. integendeel, ben zeer gelukkig met mijn eigen man..) maar heb ook genoeg ervaring opgedaan om zulke mannen snel te herkennen.. kan maar een raad geven.. zo ver mogelijk bij uit de buurt blijven..

Verder aan iedereen nog een hele fijne dag gewenst!

(oh ps Prinslover, lekker blijven genieten van vriendlief en je mooie Chico, je pakt het goed en rustig aan)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:32

ilona - heike vondt het idd weer lekker een buitenritje, en alweer 3 met je vriend gaat idd hard nog geen samenwoon plannen :P en lekker met chico gereden en zelfs galop pasjes gedaan goed zeg :))

Nathaly - hou ons idd op de hoogte veel succes

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:50

Bendte: Dat ziet er zeker niet goed uit.. hoop voor je dat het snel de goede kant op
gaat.
Jesser: Beterschap.
Saida: Wat lief dat je nichtje je hielp. Niet op een shetlander, maar wel op een fries :+ .
evdpanne: Vervelend dat leren. Ik heb nu ook toetsen. Waar zit je op school?
Michelle: Lekker dat je weer hebt kunnen rijden. Ik nog steeds niet |( .
Ilona: Gefeliciteerd! Wat is Chico toch een super paardje! :D

Ik heb net me toets gehad. Nu wachten tot 5 uur en dan heb ik er nog 1. :z Kan ik
mooi nog even leren!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:36

Mies_apollo: Hyves heb ik vorig jaar ook al geprobeerd :P. Jij ook veel succes met leren!!
Ilona: Zo zeg alweer drie jaar samen!! En wat fijn dat het goed gaat met Chico! Ik moet idd buiten foto's gaan maken, maar het regent hier nu ook constant :P.
Amanda: Ik zit in Leiden op school, op Hogeschool Leiden :P.

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:46

Ik heb net een afspraak gemaakt met Miek Hylkema. Ze gaat me begeleiden met grondwerk. Heb
er echt zin in! :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:09

Iloon, ja, ben donderdag ziek naar huis gegaan en nu gaat t wel iets beter gelukkig..
Zohe, alweer 3 jaar.. Wat een poos zeg haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:50

3 jaar, dat is idd weer een poos :)
Moet ik nog zien te halen :=

Maar wel samenwonend :D

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:01

Amanda, ik heb Doma Vaquera les van haar (en ze heeft mijn merrie gefokt), is een heel leuke meid, die prettig les geeft.

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:07

jesser en esther ben het helemaal met jullie eens over die mannen
ze willen graag wat jongs maar verdere verantwoording hebben ze niet
en zeker als er dan een baby aankomt walgelijk gewoon

tsjilly bil ging weer super vandaag lekker gereden en veel gelachu met de nieuwe mensen van stal
ga vanaaf nog ff lekker naar hem toe

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:09

jesser en esther ben het helemaal met jullie eens over die mannen
ze willen graag wat jongs maar verdere verantwoording hebben ze niet
en zeker als er dan een baby aankomt walgelijk gewoon

tsjilly bil ging weer super vandaag lekker gereden en veel gelachu met de nieuwe mensen van stal
ga vanaaf nog ff lekker naar hem toe
moet nu ff de keet opruimen krijg later vanavond hoog bezoek ;) hahaha ja marielle het gaat nog steeds lekker :9

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:28

Iloon, gefeliciteerd!

Pff, net weer een paard met koliek naar Utrecht kunnen brengen (niet een van de mijne). De staleigenaar had eindelijk een nieuw slot op de trailer gehangen, nadat ik hem de vorige keer doorgeslepen had. Ik zou ergens deze week de reservesleutel krijgen. Niet meer nodig nu, het slot is weer beeldig doorgeslepen :+.
Maar het is met die rukwinden echt niet grappig om te rijden met een trailer. Ik was blij met mijn zware combinatie, lag nog een beetje stabiel op de weg. Op de terugweg stapte ik even uit om te tanken en werd bijna een meter meegeblazen, ook ging het openen van de deur van mijn auto niet al te soepeltjes. Maar goed, paard is veilig aangekomen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:33

Jeeeeeeeeeetje, dus Tommy staat nu ook op Utrecht.. ;( Wat rot voor m zeg.... Pff... weet ons ritje nog wel, gadverdamme. Hoop dat ie snel beter is dan :)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:33

Was Lois mee trouwens? Of moest je "gezellig" in je eentje?