[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Moll

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:05

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:07

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:44

Sorry, daar ben ik weer. Mijn zus is er dus was/ben ik er ff een tijdje niet. Word ook wat te veel om bij te lezen, dus dan word 't een ego berichtje.

Vandaag naar de manege geweest, wist niet wat ik zag. Allemaal proffesionele amazones, allemaal eten en tapas wat je kon kopen, helemaal officieel, heel druk, echt heel leuk om mee te maken. Hebben we ff een uurtje gezeten, Fuego kan ik nu niet berijden, voor 4 dagen lang, dus die zal wel helemaal wild zijn. Had ff met hem gelopen, waar ik de wedstrijdmensen niet kon lastig vallen, ff gerent met hem, en daarna geknuffelt. De concour duurd nog 2 dagen. Maar het was dus heel groot, we moesten ergens anders parkeren, heel groot veld, allemaal trailers en trainers, heel veel paarden in alle bakken aan het voorbereiden. Ook lekker gegeten daar. Heel gezellig, José zei nog lachend: You see? Now you don't wanna do dressage anymore, but jumping! Haha, was wel erg onder de indruk, maar ik blijf lekker bij de Dressuur.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:47

Hey esmee Doei!
Je bent inderdaad niet meer zo actief hier, maar klinkt leuk zo'n groot concours! Wel vervelend dat je nu niet kan rijden, kan je niet naar buiten met m?

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 20:26

nou tsjil heeft zich bij celine erg goed gedragen ze hebben weer een mooie proef laten zien
ze hadden 228 punten en daarbij goed voor een exequo(heb geen idee hoe ik dit moet schrijven Bloos ) 1 plaats
dus een super dagje voor haar ze heeft het examen ook goed afgelegd en heeft dus weer een promotiepunt

vanmiddag was het zo lekker weer dat ik dacht he ik kan nog wel ff buiten gaan rijden
nou meneer had de kolder in zijn kop hij liep gewoon te snurken als een mafkees Duivel bokte flink en ook de voorbeentjes kwamen van de grond
staart recht omhoog en willen gaan
had me handen vol aan hem
op de trg weg lipeen we langs een weg met langs de zijkanten op de grond van die rubbermatten tegen het wegglijden met je auto in de berm........
we waren in stap en ineens lag tsjil op de grond met zijn voorbenen plat languit ik glee dus via zijn hoofd op de grond hoofdstel uit en tja toen ff paniek bij me
maar tsjil bleef zo rustig bij me staan zodat ik alle riempjes los kon doen en het hoofdstel weer aan doen
er weerop en verder nou nou bij iedere auto een dikke bok
ik reed dus niet echt lekker trg had wel een beetje de schrik in me benen het laatste stukje langs een sloot ben ik maar even naast hem gaan lopen voor de zekerheid hihihi
lekker op stal gedaan en daarna nog ff in de bak gedaan zodat hij ene beetje de stijfheid eruit kon lopen
morgen gaan we het weer proberen en nu maar hopen dat hij niet zo gek is
Haha!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 21:01

Oei Peet, schrikken zeg! Gelukkig is het goed gekomen

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 21:40

Patricia -> Ik heb Grytsje gisteravond nog even uit haar stal gehaald om te zien hoe ze liep en of ze niets had overgehouden aan haar val.
Gelukkig liep en draafde ze soepeltjes, dus hoef ik me geen zorgen te maken.
Wat lief dat Bailando zo je mouw vastpakt, is toch een teken van vertrouwen naar jou toe.
En het 'boos' zijn van Ensueno, hahaha, grappig dat het zo over is als je afstand neemt!
Wat een heerlijke dieren zijn het ook hè, die paardjes van ons?

Lisenka -> Ja tropenjaren met een eigen bedrijf gaat je niet in de koude kleren zitten.
Als je het dan eindelijk wat rustiger krijgt slaat het meestal pas toe.
Sterkte hoor! Ach gut
Hè verdorie, ook nog laatste geworden....... het zit je niet mee hè? Ach gut

Suzanne -> Ja ik was ook blij dat ik ernaast liep en er niet op zat!
Gelukkig had ik de longeerlijn eraan, anders had ik haar niet vast kunnen houden en was ze misschien alsnog weggerend........
Whahaha! Sorry hoor, maar ik zie het helemaal voor me hoe het is gegaan met jou, Goya en Bram!
Volgende keer toch meteen de camera meenemen, hoor.
Zou graag foto's willen zien van Bram voor de kar, lijkt me een stoer gezicht!

Paola -> Ik ben ook van plan om er gewoon weer langs te gaan lopen, net zo lang tot ze door krijgt dat geluiden die je alleen kan horen en niet zien helemaal niet eng hoeven te zijn.
Want dat is bij haar nou juist het euvel, en het maakt dus niet uit waar ik met haar loop.
Super dat het zo goed ging in de buitenbak!
Het wil ook nog wel eens schelen als je haar daar regelmatig los zet zodat ze aan het langsrazende verkeer kan wennen.
Als ze echt in paniek raakt kan je er eventueel nog een paard bijzetten die vrijwel nergens van schrikt.

Margot -> Jahaaaa! Een hele knappe wollebaal! Ja

Madelief -> Ach, zielig dat ie nu dood is........ Huilen
Gelukkig dat Fuur gisteren en vandaag wel weer lekker ontspannen kon lopen.
En ja, misschien dat het niet helemaal jouw ding is, maar als zo'n slof hem dan toch even over dat puntje kan helpen dan moet dat maar even, toch?
Zo denk ik er ook over hoor!

Moll -> Hahaha! Lekker elkaar plagen.
Vooral dat laatste stukje waar je Gitano bijna kon horen zeggen; Hallo! Kom nou hier! Ik kan er niet bij! Kom nou hier! Haha!

Jasmijn -> Dat zijn zeker hele mooie foto's geworden!
Maar dat kan ook niet anders met zo'n mooie dame!

Esmée -> Wat leuk om dat eens mee te maken!

Petra -> Jeetje Peet, dat was ff schrikken!
Gelukkig is het goed afgelopen en bleef hij heel lief bij je.
Grytsje is dus niet de enige die gekke dingen doet buiten, hebben ze stiekum met elkaar gebeld ofzo toen wij het ff niet doorhadden? Knipoog

De dochter van Frits zijn zus is gisteren opgenomen in het ziekenhuis omdat ze bang waren voor het HELP-syndroom. (ze is zwanger)
Gelukkig viel het mee en was het alleen een te hoge onderdruk.
Ze moet nog wel het weekend blijven.
Dit hoorden we vanmorgen van Frits zijn zus en omdat we er toch dichtbij moesten zijn zijn we meteen even bij haar langs geweest.
En natuurlijk ben ik ook even bij de boer langs geweest.
Hij heeft woensdagavond (ipv donderdag) een hartaanval gehad thuis en stortte toen in elkaar.
Hij heeft nu zo'n kastje met draadjes en stickers op zijn borst waarmee zijn hart in de gaten wordt gehouden.
Na het weekend gaat hij hoogst waarschijnlijk naar Amsterdam voor de operatie en als het goed is mag hij dan volgende week weer naar huis.
Hij ziet er erg tegenop omdat hij de vorige keer tijdens zo'n operatie een hartaanval kreeg en hij het bijna niet meer kon navertellen.
Plus dat hij een echt buitenmens is, hij leeft bijna de hele dag buiten, dus dat hij nu binnen moet blijven zitten, geen frisse lucht kan ruiken en alleen maar door het raam naar buiten kan kijken is een ware straf voor hem.
Ik hoop maar dat het allemaal goed komt en hij volgende week weer fris en fruitig thuiskomt.......

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 22:31

@ Madelief: Hay, haha klopt, beetje druk. Kan wel, maar dan neem ik een groot risico. Als hij lang heeft stilgestaan is hij niet te houden, en kan hij best gestoord doen, dus als ik buiten ga rijden, wil ik niet dat risico lopen. Omdat ik hem niet van te voren kan longeren of in de bak kan doen.

@ Petra: Haha wat een gekkerd, gelukkig is er niets ergs gebeurd, en kon je het hoofstel gewoon weer omdoen!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 00:03

Mossel: ja echt wel knap Haha!

heb vandaag een foto gemaakt samen met mijn nichje :d ze heeft een foto gemaakt van mijn twwe friese kanjers en ik saampjes Haha!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 00:04

Afbeelding

die heeft mijn nichje gemaakt Lovers van mij met mijn twee kanjers

Afbeelding

de laatste is van mijn nichje en mij die heeft een voorbij gaand gezin gemaakt voor ons Haha!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 00:12

_Saida_ schreef:
[Paola -> Ik ben ook van plan om er gewoon weer langs te gaan lopen, net zo lang tot ze door krijgt dat geluiden die je alleen kan horen en niet zien helemaal niet eng hoeven te zijn.
Want dat is bij haar nou juist het euvel, en het maakt dus niet uit waar ik met haar loop.
Super dat het zo goed ging in de buitenbak!
Het wil ook nog wel eens schelen als je haar daar regelmatig los zet zodat ze aan het langsrazende verkeer kan wennen.
Als ze echt in paniek raakt kan je er eventueel nog een paard bijzetten die vrijwel nergens van schrikt.

Helaas mogen de paarden bij ons niet los in de binnen en buitenbak(we hebben een aparte losgooi bak achter op het erf).
Dus dat is geen optie Clown
Gelukkig heb ik al wel anderhalf jaar lang overal met haar gewandeld,maar dat is toch anders als rijden in die bak,zowel voor haar als voor mij Bloos
En sommige dingen blijven eng voor haar,maakt niet uit waar je ze tegen komt.
Ach,we wennen er wel aan Haha!
We kunnen zo mooi oefenen voor we samen echt de pad opgaan,want dan komen we ook van alles tegen.

Wat een leuke foto's van de friesjes!

Mijn foto's komen morgen als het goed is....

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 02:09

Ben er ook een keer weer Clown Had me op pagina 440 aangemeld, maar afgelopen dagen weinig tijd gehad door de ''extreme'' make-over van het huis. Helaas deze week ook niet echt naar Trix geweest. Gelukkig kan ik vanaf a.s. dinsdag weer lekker met d'r bezig. We moeten goed oefenen op heel wat dingen. Mevrouw heeft nog wel een last van leuke streken haha.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 04:18

ff ego. Heb heerlijk gereden op Sun. Was hard werken en eigenaresse had hem er eerst even doorheen gereden. Maar hij heeft nog nooit zo goed gelopen als vandaag (bij mij dan, hij kan veel beter Knipoog). Dus ikke ben happy.

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 09:59

Mooie friezen Vork

Ik heb ook nog een topicje over Tops Huilen van het lachen Staat wel in mijn onderschrift...

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 12:05

Soeske: Gelukkig dat het goed is afgelopen met Bram.

Mossel: stoer beestje

Madelief: Ik had nav jouw bericht over loslopende beesten in het duingebied even gekeken op de site van het gebied. Klopt het dat ze er nu hooglanders en wilde paarden hebben lopen en kom je die ook tegen op de ruiterpaden? Ik wil van de zomer met mijn fjord weer naar de duinen en over het strand. Ik heb vroeger in Limmen gewoond en mijn fjord stond op de Nesdijk bij Welboren, ik geloof dat het nu stal De Nes heet.
Ben wel een beetje jaloers op je, lekker naar Barcelona.
Kan het ook zijn dat Furia last heeft van het weer?

Moll: Wie is dat donkere paardje? Is dat ook een paardje van jou?

Furia: Leuke foto's, lekker eigenwijs koppie heeft ze.

Essssss: Vervelend dat je niet kunt rijden. Ik ben in Spanje een paar keer met de fokker van Halley naar de feria geweest in Sabadell. Vond de sfeer die daar hing echt supergezellig. Dan zijn die Hollandse wedstrijden maar een saaie boel.

Peet: Feliciteer Celine maar van mij.
Kan me goed voorstellen dat je na die valpartij de schrik in de benen had. Gelukkig bleef ze staan toen het hoofdstel uit was.

Saida: Kan me goed voorstellen dat de boer tegen de operatie opziet. Het is al een risicovolle operatie en dan nog het feit dat het de vorige keer ook niet goed ging. Ik hoop dat de operatie goed slaagt en dat hij snel weer het ziekenhuis mag verlaten.
Het inrijden voor de wedstrijd ging echt super, voelde goed aan. In de ring sloeg de vermoeidheid bij mij toe en omdat hij nogal kijkerig is moet ik hem aan het werk houden. Gaat dus niet samen.

Flamon: Leuke foto's zo in het zonnetje.

Spokie: Fijn dat je lekker gereden hebt op Sun.

Nicole: Hé, jij ook hier.

Pippi: Inderdaad, in de bak kun je dan mooi oefenen, zonder andere gevaren.

Ik heb gisteren na de wedstrijd nog even op Keljan (fjord) gereden. Was al heel lang niet meer onder het zadel geweest, maar hij voelt mij altijd super aan. Als ik ben zoals ik nu ben, is hij superbraaf. Hoeft van mij verder ook niet netjes te lopen, maar gewoon lekker hobbelen. Goede therapie dus. Eerst even in de bak, toen nog even buiten. Kan op dit moment helaas alleen maar op het fietspad rijden, maar goed hij was allang blij.

Daarna nog even met Halley in de bak gespeeld. Ik wil kijken of ik hem straks nog kan rijden, maar dat hangt er vanaf hoe ik mij voel. Ik wilde binnenkort M starten met hem, maar zet de wedstrijden met beide paarden maar even op een laag pitje. Blijf wel gewoon lekker lessen, als ik dat vol hou.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 12:28

@ Fanny: Leuke foto's!

@ Nicole: Haha doe maar rustig aan, succes.

@ spokie: Mooizo! Haha!

@ Lisenka: de sfeer is idd heel leuk. Haha ja, dan zijn idd die wedstrijden in Nl maar een saaie boel. Fijn dat ;t zo goed ging met de Fjord.

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 14:56

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 15:41

Peet: Zo dat is zeker schrikken gelukkig dat ie wel bleef staan!
Wat een punten haalt Celine trouwens met hem, lekker hoor!
_Saida_: ja, sneu van dat kanarietje..
En ja, je hebt gelijk, soms helpt een steuntje met het rijden gewoon Ja
Zo, twee ziekenbezoekjes, gelukkig maar dat het met dochter van de zus van je man niet zo ernstig is.
Kan me voorstellen dat het voor de boer verschrikkelijk is, hopelijk knapt hij wel op!
Es: Ja, dat is inderdaad dan ook niet echt een oplossing.. Nouja, dan maar eventjes geduld hebben (er is waarschijnlijk genoeg te zien dus Lachen )
Flamon: Leuke foto's, ook volop van t weer aan het genieten zo te zien Haha!
Niicole__: welkom dan maar weer! Is het huis wel opgeknapt?
Spokie79: Aaah, lekker gevoel geeft dat he.. En helemaal met dit weer..
Lisenka: Ja, klopt, hooglanders en wilde paarden, en die komen inderdaad gewoon op de paden.
Met die paarden heb ik niet zo'n problemen, maar heb 1 keer een dolle koe achter me aangehad, dat was minder
Maar als je daar komt rijden, moeten we eigenlijk een keer meeten!
Hebben we helemaal veel bekijks met twee van die knapperds Pling
Pff, ik kan ook eerlijk waar, niet wachten tot ik in Barcelona ben, heeerlijk!
Het weer, ik zou het niet weten, heb aldoor 's avonds gereden en heb nog nooit eerder gemertk dat ie dr last van had.
Goed dat je even lekker de rust neemt voor jezelf, ben ik ook op het moment aan het doen, is ook erg belangrijk!
PatriesjeMR2 Ga zo even je topic bekijken! Ideaal weer om lekker te klussen.

Nou vanochtend er dus al om kwart voor 8 uit Slapen
Maar het was meer dan de moeite waard, heerlijk heb ik gereden met dit prachtige weer!
We zijn in totaal ruim 4 uur weggeweest, veel gestapt, eerst stuk kan je ook alleen maar stappen, maar goed,
dan zijn ze iig warm gestapt Knipoog
En toen besloten richting het strand te gaan! Echt gaaf want was nog niet geweest met Furia!
En hij was zo braaf Lovers Voor die Tinker was t de tweede keer en die is nog een stuk gevoeliger,
dus Furia pikte dat ook n beetje op maar zelf gewoon onwijs relaxt gebleven, m ook niks gedwongen, lekker rustig gestapt
en een beetje water proberen mee te pikken maar echt dichtbij de golven durfde ie niet te komen Tong uitsteken
Ook de kleine meertjes op t strand vond ie niet echt geweldig, tot ie dr in staat natuurlijk dan vind ie t leuk!
Begon vet te maaien dus ik was al aan t opletten dat ie niet opeens lag Tong uitsteken
En toen nog door een diep stuk water gegaan, dat was leuk! Vond hij ook wel, maar ook erg spannend.
Nog wat gestapt, en Furia ging heel relaxt draven, zo extreem rustig en verzameld dat zit zo heerlijk...
Groepje dat naast ons reed waren ook heel aardig, vonden Furia prachtig (hij was ook erg aan t showen Tong uitsteken ).
Toen stapten ze weer een stukje verder, en ineens sjeesden ze die strandgang op.
Fuur en die Tinker hadden echt zoiets van wat gebeurd hier?! Maar bleven onwijs braaf bij ons, dus dat vind ik echt super!
Kortom, heerlijk gereden, echt dromerig..
Ik ben nog steeds supertrots op mn jonkie!!

Straks lekker ff fietsen, ga naar mn zusje, zie ik dizo ook weer eens Lovers
Oja, en mn vriend en ik hebben nu echt even een pauze ingelast, kijk wel weer hoe dat verder gaat lopen..
Heb iig zin om weer lekker veel bij de paarden te zijn Haha!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 16:05

dankje wel iedereen voor de leuke reacties Haha!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 16:32

Knappe Furia!
Ik ben jaloers op je,maar over een poosje ga ik ook lekker met Mynk naar het strand Knipoog

Hierbij wat foto's van mijn knappe meisje:

Afbeelding

Hier ziet ze iets engs,dus spannend!!
Afbeelding

Lekker aan de sjouw:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zijn we stoer of zijn we stoer?? Haha!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 16:46

Zooo, ben ik ook weer, even reageren hoor.
@Saida, wat sneu voor de boer dat hij in het zh ligt, moet er niet aan denken dat "mijn" boer zoiets overkomt! Sterkte met hem.
En wat eng dat Grytsje onderuit is gegaan zeg, heeft ze er niet aan over gehouden. Wel dat je er nog een keer langs bent gegaan.
Hoe lang moet je schoonzus nog? Ik had ook een te hoge bloeddruk en het begin van het helpp syndroom bij mijn eerste.
Gelukkig houden ze haar goed in de gaten

@Patries, hahahaha, ik vind het wel grappig dat hij je mouw vast pakt, net zo'n kind (dat is hij natuurklijk ook nog)

@Pipi, goed van jullie dat jullie in de buitenbak hebben gereden, geeft vast een heel goed gevoel.

@Lisenka, na regen komt zonneschijn.
Je komt vast wel weer uit je dipje, het is nu mooi weer en dat maakt een mens ook veel vrolijker!

@Mossel, hij is überschattig en knap!

@Madelief, ik houd ook niet zo van hulpteugels, maar als je ze goed gebruikt en je hebt er wat aan is het toch prima.

Enne heerlijk zo'n buitenrit, ben wel een beetje jaloers!!

@Soeske, jeetje wat zal Brammetje geschrokken zijn zeg, en jij ook, gelukkig heeft hij er niets aan overgehouden.

@Essss, klink goed, gezellig en lekker tapa's, mmmmm

@Peetisgreat, ik zit echt met kippevel je verhaal te lezen, wat een schok zeg.
Wel heel braaf dat hij zo bij je bleef staan, moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren, heeft ie niets??

Met mijn arm gaat het elke dag een beetje beter.
Mijn vriendin rijdt Xantha nog steeds en bij bijrijdster geeft ze les, Xantha gaat met sprongen vooruit!!
Het komt allemaal weer goed!
Vandaag heb ik lekker haar maantjes gewassen en ja hoor, ze krijgt hele mooie zilverwitte strepen in haar manen!
Ik zal zo wat foto's plaatsen.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 16:55

Eerst Xantha uit het landje plukken, ze staat al op mij te wachten
Afbeelding

Hee vrouwtje heb je iets lekkers
Afbeelding

lekker bekkie
Afbeelding

Is dit leuk... helemaal nat, moet dit echt!! Boos!
Afbeelding

Goeiemoggel
Afbeelding

natte manen
Afbeelding

Droge manen
Afbeelding

Foto's zijn gemaakt met mijn nieuwe mobieltje, ben erg blij met de kwaliteit Haha!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 17:22

Zohee, wat een heerlijk weertje weer!
Saida, haha, ja, moest zelf ook wel lachen hoor hihi. Als mn ouders op tijd weer terug is zet ik hem er nog ff voor, ze zijn ff lekker te fietsen. Ga liever nog niet alleen op pad met hem met wagentje. Wat een verhaal zeg van die man.. Als ze dan buiten leven is het echt moeilijk voor ze ja..
Flamon, leuke fotos!
Lisenka, fijn, lekker even ontspannen rijden dus:)
Madelief, leuk dat het goed gind op het strand! Woon zelf ook niet zo ver van het strand, ong. 4km, maar nog nooit geweest met Goya haha. Binnenkort maar eens doen Lachen Dus toch maar even pauze met je vriend.. Wel verstandig denk ik, zoals ik zo las van jou. Sterkte!
Pipi, leuke fotos, ziet er goed uit!
Jolyn, ja, idd, gelukkig alleen met de schrik vanaf gekomen.. Fijn dat het goed gaat met je arm, leuke fotos ook!
Vnadaag lekkere buitenrit gemaakt en even ge-langelijnd met Bram Lachen

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 18:16

k vandaag een fotoshootje gedaan met ymkje tis best gelukt moet ik zeggen
Afbeelding
Afbeelding
Beetje donker maar heeft we wat
Afbeelding

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:20

mossel leuke foto`s en op zo`n paardje mag je trots wezen hoor wat een scheet

yolijn jij hebt ook een kaner van een paard hoor

saida ik hoop dat het dan wel bij het ene gesprek blijft en ze niet meer gaan bellen,
hij was vandaag weer als vanouds lief en lekker rustig
daarna heeft meneer nog even genoten in de bak voor het eerst na de castratie hebben we er een merrie bij ingezet hij vondt het geweldig heeft haar helemaal afgelikt de schat

pipi wat een lekkere bak hebben jullie en mooie combi zijn jullie ook

madelief celine haalt echt wel hoge punten met hem ik ben nu een stukje proef aan het uploaden en dan zet ik het hier even neer kunnen jullie ook even kijken hoe het ging

en gelukkig had tsjillert niks geen last van zijn knie waar hij gisteren op gevallen was ik heb wel een dikke hand en mijn schouder is heel pijnlijk maar dit gaat wel weer over ben veel te blij dat mijn paardje niks heeft Haha! ik groei wel weer aan elkaar denk ik dan

volgens mij niemand vergeten
anders hoor ik het wel Tong uitsteken