[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

heikedenise

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 10:46

nishada - bedankt hij is ook echt een ''reus'' haha, zadels passen is altijd moeilijk ik wil eind dit jaar denk ik ook voor een andere gaan kijken maar het blijft moeilijk

Mies - hij is zeker huge he, en mijn volgende wedstrijd staat gepland op 8 feb, die van mij was ook erug fris na een weekie niet rijden maarja dat komt door het weer he iig veel longeerplezier

Peet - blij dat die nu lekker bij komt en leuk joh samen met je dochter wandelen, veel plezier met rijden vandaag (en ben je gezellig wezen stappen )

Penny - mooie foto's lekker pittig

frank - jammer dat je niet in de buitenbak kan maar je gaat lekker zwemmen en dat is ook leuk dus veel zwemplezier

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 10:55

Goedemorgen!

Tsjillert, ben benieuwd naar foto's! Altijd leuk om te kijken :D
Mies_Apollo, na een week zijn ze bij mij ook altijd goed wakker haha. Succes met leren.
Picassox, Mooie foto's. Altijd heerlijk om te zien hoe paarden lekker paard zijn. Blijft een gaaf paard ook, trouwens.
Frankiej, bedankt! Ik zal zelf goed meekijken. Ik wist niet dat er negatieve ervaringen waren mbt DR! Iedereen heeft me hen aangeraden. Ik ga eens even zoeken op Bokt. Ik ben gisteren heel goed geholpen, vrouw in de winkel leek goed op de hoogte.
Veel plezier met zwemmen!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 11:16

Ilona: Wat een logische plek om een sleutel te bewaren :).
Mies_apollo: Voorlopig rij ik Atlas alleen nog maar op de vrijdag, maar over een tijdje mag ik als het goed is ook op dinsdag gaan rijden. De eigenaar rijd natuurlijk ook met hem dus we wisselen een beetje af.
Picassox: Leuke foto's :).

Ik ben weer een beetje bijgekomen van mijn drukke dag gister... 's middags had ik een hightea georganiseerd voor vriendinnen van me, dus ben de hele ochtend bezig geweest met muffins, brownies en nog meer van dat soort dingen bakken en natuurlijk sandwiches smeren. Het rook daarna wel heerlijk in huis :P. Het was in iedergeval weer gezellig om iedereen te zien :). 's avonds moest ik nog naar een verjaardag/housewarming van een vriendin van me in Amsterdam. Ik had dr echt geen zin in, maar gelukkig was daar een jongen die me vorig jaar ook al was opgevallen :P. Daar heb ik nu de hele avond mee zitten praten en was echt super gezellig. Toen ik naar huis wilde gaan ging hij per toeval ook naar huis en bood hij heel lief aan om een ander meisje (wat ook richting leiden moest) en mij af te zetten op Schiphol. Maar zij bedorf de pret weer door te zeggen dat we met de trein vanaf Amsterdam West sneller waren (verdorie). Maar ja ineens moesten we rennen (anders miste we de trein) dus heb niet eens mijn sluwe plan kunnen uitvoeren om aan zijn e-mailadres te komen (hij kent een vriendin van mij, althans dat zegt ie... en ik wilde weten waar die haar van kent. En hij kende dr bij naam en vroeg om een foto want dan wist ie het misschien weer. Maar die had ik niet dus had bedacht dan vraag ik wel of ik m naar m toe zal sturen. Maar daar is dus niet van gekomen :=).

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 11:23

@marielle het was ERG LEUK je hoort alles nog wel hij is zooooooo lief :D en lekker :P :9 ;)

@frank het stappen was leuk ben ook net thuis we gingen ook pas na middernacht weg, was eerst thuis ook ff super gezellig gemaakt :D
@sjaad foto´s komen nog me nieuwe telefoon doet het nog niet moet nog ff wat veranderen
zo lekker naar tsjilert celine gaat hem heerlijk rijden het gaat zo goed met die twee geweldig om te zien
tot laterrrrrrr iedereen veel rij plezier bij de paardjes

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 11:56

OK, zit ik bij te lezen zie ik ineens dat Jan creatief is geweest. Die krijg ik nog wel }>

Heidi: Wat een superleuke foto's van jullie kereltje. Wel jammer dat je Llano moet verkopen.

Peet: Zo te lezen gaat het al iets beter met je. Gelukkig maar.

Ilona: Gave foto's van jou en Pitufo.

Gisteren weer wedstrijd met Otto gehad en weer keek hij nergens naar. Dit was in een bak waar hij nog niet eerder was geweest. We hadden 188 punten en een derde plek. Gaat lekker dus.

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 12:54

evdpanne: ja ik probeer Joppe nu gewoon buiten zicht van Betunero te doen, en het is maar voor tijdelijk todat hij helemaal klaar is en dan
zo is een paar keer per week mee kan lopen met de manege lessen... met de PRE merrie wil ik idd gaan fokken met Betunero, maar neit gelijk, ken
Betunero nog neit goed genoeg ervoor en wil wel zeker zijn dat ik hem nog aan kan nadat hij heeft gedekt, en wil de merrie eerst inrijden.

Madelief: ik kan dat zelf neit betalen hoor hahaha, ik krijg ze van me ma, de stalling kan ik wel betalen voor 2 paarden (mischien 3 als ik me
oude pony merrie terug vind) maar de paarden kopen dat doet me mama :o

Cyrina: ja met een merrie kan ik ook wat meer vrijheid dressuur gaan doen, want Betunero is gewoon te dominant ervoor, hij pakt alles heel snel
op, maar eer dat hij dan ook doet wat je hem vraagt heb ik weer een blauw oog :P leuke foto's ook van in Bunschoten.

Saida: krijg het zeker druk, maar ben nu ook al van 8 uur sochtends tot 9 uur savonds (en soms langer) op stal, dus meot lukken :P

Sjaad: probeer snel foto's te maken, het is al een oud beestje, denk een jaar of 14/16 zoiets... maar een leuk en lief ding :D

Amanda: ik ga dadelijk de foto's uit me hotmail halen en hier even plaatsen, het is nu tussen 2 merries, maar tot maart kan het natuurlijk
nog veranderen, en dan word het nog moeilijker.

Mies: voor allbei, fok en om ook academish aan te rijden en vrijheids Dressuur mee te doen (en zodat me vriend ook een beetje kan rijden, is
wel wat veiliger voor hem om op en merrie te rijden dan op een hengst :P )

Heidi: wast jammer joh dat je hem meot verkopen, maar hij is wel een hele spetter hoor :D weet zeker dat je een goed thuis voor hem vind.

Denise: leuk foto's ,maar zijn je beugels neit te lang ? of meot je gewoon nog leren je benen lag te houden ?

Sanne: wat is hij toch ook een knappe kleine vent :D

Ilona: OMG meen je niet, ik zou in me broek hebben gepiest van het lachen denk ik hahahaha wat een muts zeg :P

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:21

Nathaly -> Wat een mooie winterse kiekjes!
Je zou haast niet zeggen dat dat in Nederland is!

Ilona -> Whahaha! Ik kom hier niet meer bij!!! _O- _O- _O- Wat een stunt!

Petra -> Ben benieuwd naar je foto's van Tsjillebil, wordt wel weer eens tijd! ;)
Enne, wat lees ik nu? Hebbie een nieuwe scharrel? *D

Michelle -> Pestkop! :P Het is geen oranje, maar cognacbruin.
We wilden eerst dat Rintske goed in balans kan lopen, sterker in haar achterhand zou zijn en vanuit een rustige draf kan overspringen in galop aan de longe voordat we zouden galopperen met mij erop.

Penny -> Wiehoe! Picasso had een beetje energie teveel lijkt wel! :+

Banditto -> Ik vind niet dat het aan mij is om te vertellen waarom Mayke 1 van haar paarden weg doet, sorry. :Y)
Je kan het beste contact opnemen met haar voor de vraagprijs en meer info.

Lisenka -> Jij en Otto zijn lekker op dreef zo te lezen!
Super weer een WP erbij!

Ga zo maar eens naar Rintske toe, ben wel benieuwd hoe haar stal eruit ziet, of beter gezegd; hoe leeg die is.
We hebben op het moment weer tarwestro en dat vindt ze errug lekkur!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 16:03

esther - altijd leuk zo'n high tea wij hebben het vorige maand ook voor me oma gedaan was echt leuk,

peet - goed naar je zin gehad zo te lezen super hoor

lisenka - goed zeg weer een WP erbij jullie gaan lekker zo te lezen nog even en dan mag je naar het Z

naatjuh - nee me beugels zijn niet te lang ik moet nog gewoon oefenen om ze stil te houden maar val ook niet mee

saida - hopelijk heeft ze niet heel der stal leeggegeten is niet goed voor der buikie

net lekker buiten gereden met me ventje gewoon ff niet trainen maar lekker ontspannen naar buiten morgen mag die denk ik aan de longe of even los want ik moet een hoop dingen regelen voor het huis

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 16:18

Voor iedereen hele goede dag gewenst, jullie gaan zo snel, pc heeft even problemen gehad, gelijk pagina verder..

Hartstikke bedankt voor de leuke reakties op de foto's!:D

Even ego berichtje van mij... heb al twee en halve week vreselijke pijnen in mijn nek en schouder, en zoals de klachten aangeven, en de signalen die erbij horen heb ik ws een nek hernia..(men vermoedt het)

Tis hier even behelpen, wat de paarden betreft, vriendlief helpt me heel veel, met uitmesten en voeren. En ook de eigenaar van de stal waar ik het van huur helpt regelmatig!

Volgende week, hoop ik een brief binnen te krijgen, met afspraak voor een Mri-scan. daar moet meer uitkomen..

Heb de afgelopen twee weken helse pijnen gehad, en zit nu op hele zware pijnstillers. Weet niet wat me overkomt, bevalling is er nog licht bij..
Heeft een van jullie dit wel eens meegemaakt?? Ik weet nog niet echt waar ik aan toe ben, omdat de neuroloog nog niets hardop wilde zeggen.
Mijn vriend heeft dubbele rughernia gehad, maar die doet wel weer alles.. Dus ik hoop dat het maar mee valt..

Sorrie voor dit ego bericht, maar moest het even van me afschrijven... ;(

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 16:57

Ik weet dat mijn paardje met haar s traks 17 jaar vroeg met pensioen gaat maar ik wil haar ook niet meer verkopen en ze vind wedstrijden helemaal nix en ze is al zo eenkennig dus ik zou het niet overmijn hart verkrijgen om haar weg te doen. En ze heeft maaar 1 galop en dat is echt niet goed te krijgen.
Dus elk jaar heeft ze veulentje weet niet of dit de laatste is. dus ik vind gewono dat ze een weilandje gras verdient!

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 16:57

Jesser heb zelf ook veel pijn in mijn nek en schouders en heb mri laten maken ,er is dus uit gekomen dat ik een nek henia hebt |( maar wist je dat 40% van de mensen een nek henia hebben zonder dat ze het weten.
mijn revalidatie arts zij dat tegen mij .
heel veel sterkte en zo wie zo een mri laten maken kunnen ze echt alles op zien en dan weet je ook war je aan toe bent.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 16:58

Jesser, dat klinkt niet lekker, sterkte.

Voor de geinterreseerde, ik heb wat foto's van Matz zijn been. Deze foto's zijn gemaakt na het schoonmaken en verzorgen, ik het echt is het weer erger. De meeste korsten zijn eraf op de foto. Vandaag was hetw eer een tikkeltje erger, heel zijn onderbeen is nu kaal, en ik begin toch aan 2 aparte dingen te denken, schurft en mok. De haren vallen er zo vanaf.
Vandaag was de boel flink aan het bloeden, ik ben blij dat ze dinsdag terug komt, want ik zit echt met mijn handen in het haar.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sorry voor de vele foto's, maar zo krijgen jullie een beeld. Momenteel is het weer verder naar voren getrokken, en beginnen de korsten ook aan de voorkant te komen, hij gaat heel de koot rond dus. Ik weet het echt niet meer :n .

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 17:11

Oei dat ziet er echt pijnlijk uit! Hopelijk weet de DA iets te bedenken om er wat aan te kunnen doen...

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 17:30

ohhhhh wat zielig zeg
probeer er eens zwavelbloempoeder met olijf olie op te doen helpt echt meid wens je veel beterschap toe met je paardje en dat het snel de goed richting opgaat

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 17:31

Tsjillert, dank je voor de tip. Ik heb nu die droogleggers, en ga niet verschillende dingen geven, maar ik zal het zeker onthouden. Mok blijft vervelend, en wie weet heb ik er later nog wat aan!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 17:57

Denise: Is ook lekker om gewoon even lekker buiten te rijden.

Utixo: Oei, dat ziet er inderdaad niet lekker uit. Ben benieuwd wat de DA dinsdag zegt.

Jesser: Beterschap, nekhernia klinkt niet lekker.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 17:59

@Utixo, Gelukkig dat de DA dinsdag komt... Misschien even monstertje schrapen en laten na kijken of het inderdaad ook schurft kan zijn..dank voor je lieve woorden..

@Djemo, bedankt voor je info, wist ook niet dat nog zoveel mensen een nekhernia hebben.. Hoop dat je zelf ook snel opknapt!

@Lisenka, dank je wel!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 18:15

jesser - veel beterschap

benthe - laat even weten wat de dierenarts zeg want heike heeft dat ook gehad en dat was idd schurft nu heeft die het bij zijn knieen en daar is het ook helemaal kaal alleen dat is geen schurft dat heeft ze al bevestigd bij mij komt zo ook iedere keer voor die benen

peet - die zwavelbloem poeder met olie hoe doe je dat en werkt het echt want ik heb al van alles geprobeerd

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:21

Denise -> Gelukkig viel het heel erg mee hoe Rintske haar stal eruit zag!
Gewoon even lekker een ontspannen ritje is ook lekker.
Het moet niet altijd maar flink werken zijn, dan gaat de lol er op een gegeven moment vanaf voor allebei.

Nathaly -> Jeetje, dat klinkt echt niet fijn waar jij last van hebt!
Ik hoop dat je snel een MRI-scan krijgt waar ze op kunnen zien wat er aan de hand is!
Sterkte!

Benthe -> Het kan heel goed zijn dat Matz schurft en mok heeft.
Schurftmijt graven tunneltjes in de huid wat gaat irriteren/jeuken waardoor het gevoeliger wordt voor mok.
Als ik jou was zou ik Matz eerst helemaal wassen met Neocidol, op laten drogen en dan de plekken op zijn benen goed dik insmeren met een mengsel van uierzalf en zwavelbloempoeder.
Zwavelbloempoeder ontsmet en droogt in.
Elke dag even bijwerken.
Dan na 4 dagen nog een keer helemaal wassen met Neocidol, en na weer 4 dagen nog een keer maar dan kan je alleen de benen doen.
Ik heb hier hele goede ervaringen mee!

Rintske d'r stal lag er nog super bij, viel me echt alles mee!
Misschien dan toch dat ze zoveel stro at vanwege maagpijn......
Mijn nichtje van 4 was met me mee, en hielp mee met uitmesten, zo lief!
Ze mocht op een shetlander rijden/zitten maar dat durfde ze niet, maar toen we Rintske uit de paddock gingen halen durfde ze wel op haar te zitten...... :+
Gekke meid, hahaha!

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:50

heikedenise schreef:
jesser - veel beterschap

benthe - laat even weten wat de dierenarts zeg want heike heeft dat ook gehad en dat was idd schurft nu heeft die het bij zijn knieen en daar is het ook helemaal kaal alleen dat is geen schurft dat heeft ze al bevestigd bij mij komt zo ook iedere keer voor die benen

peet - die zwavelbloem poeder met olie hoe doe je dat en werkt het echt want ik heb al van alles geprobeerd

die zalf moet je even door elkaar mengen en dan elke dag twee maal per dag ff erop smeren binnen een paar dagen zie je het weg trekken
hoop voor je dat het helpt als ej nog meer wilt weten hoor ik het wel

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:56

zo dan wat geniet ik toch nu met tsjillert hij staat op een mooie stal, met heel veel leuke mensen
de omgeving is zo mooi lekker ruim allemaal en kan ook zo naar het strand

@marielle, was wel heel tof allemaal het weekend hebje de foto gezien meis van die kanjer ;)
ik zal er gauw nog wat maken vandaag wel wat geprobeerd maar kon ze niet downloaden
tot snel meis

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:00

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:12

frank - ik heb dat topic gezien is echt niet meer normaal hij is 34 en zij is 18 en dan zo reageer die

peet - misschien een domme vraag maar waar koop ik het :o

saida - fijn dat der stal der nog goed bij lag en leuk joh je kleine nichtje erbij

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:16

tja dat leeftijdsverschil maakt mij niet zoveel uit maar dat een vent van die leeftijd zo kan reageren. is g v d nog erger dan een puberreactie. aarghhh ik kan daar zo boos over worden. zo'n meid wordt toch compleet de vernieling in geholpen door zo'n figuur?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 23:25

zo, kom ook weer even uit de lappenmand gekropen..
Gimly is hier inmiddels, ons kleine dotje.. Heeft vannacht de hele boel bij elkaar gejankt, voelde zich helemaal alleen haha. Moet hij aan wennen.
Frank, ja, is sneu voor het meisje.. Maar aan de ene kant denk ik ook: Waar zijn je voorbehoedsmiddelen dan? Als je het nog niet wil is er altijd nog de pil welke vrij betrouwbaar is..