Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 14:11

Laura1982 schreef:
Hahahha sinds wanneer zijn poncho's wel modieus dan?

Wij hadden 1 klein buitje gehad en verder droog was echt top.

14 april had ik een foto shoot met douwe in de bloesem mag ik even spammen?
[ [url=m/fjbflm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mRJsDZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahah daar heb je een punt :P

Wauwww!! Gaaf zo zeg met die bloesem! Knappe fries, echt een vent.

Ik ga proberen van de week eens een stukje van onze training te filmen. Ook voor mezelf, want ik heb geen spiegels dus heb geen flauw idee hoe het eruit ziet eigenlijk :') Vandaag een goede boksessie gehad. Ze is alweer mega hengstig en dan mag ik geen been geven of ze ontploft. Eenmaal door dat punt heen loopt ze als een tierelier. ;)

Jenny_S

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 15:28

laura: de foto's zijn heel leuk geworden

Ik ben vanochtend de weg op gegaan met Doutz. Na 5 minuten had ik spijt haha alles was eng en ze ging overal stil staan. Gelukkig na een meter of 300 had ze de pas er in. MAarrr ik was woest. Gelukkig nog meer dan drie kwartier om mezelf weer op te laden haha

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 15:47

Jenny goed zo gewoon door pakken nu weer zen worden hoor hahahaha. Wij deden altijd rondje watertoren bij jullie vandaan.

Michelletjuh ik heb ook geen spiegels maar probeer vooral te voelen. Net heerlijk gereden en nu in de tuin in de zon ff bijlezen op bokt hahaha heerlijk

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 15:51

dat rondje nu ook gedaan inderdaad. zo apart hé auto's motoren enzo geen probleem, maar een streep over de weg of een electriciteits kastje wowww enggg
zucht

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 16:57

Jenny_S schreef:
dat rondje nu ook gedaan inderdaad. zo apart hé auto's motoren enzo geen probleem, maar een streep over de weg of een electriciteits kastje wowww enggg
zucht

Haha wat toevallig, verna heb ik vandaag ook weer mee naar buiten genomen en die heeft precies hetzelfde! Auto's brommers vrachtwagens allemaal geen probleem, maar een hek, een plas of iets wits in de berm :=
En dan staan we uiteindelijk nog alle auto's te blokkeren :')
Maar het was echt heerlijk weer om buiten te rijden! Heb echt genoten!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 17:33

Ja die strepen op de weg zijn monsters snap dat dan (douwe heeft er soms ook last van ).

Volgend weekend gewoon 25 graden mensen dat wordt echt genieten.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:11

lauke haha ja die van mij stond ook overdwars over de weg stil

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:58

wauw hele mooie fotos laura <3 <3

haha is dat bij jou zo erg @michelletjuh :=

haha komt wel goed jenny adem in, adem uit :')

Laura1982 schreef:
Net heerlijk gereden en nu in de tuin in de zon ff bijlezen op bokt hahaha heerlijk

klinkt heerlijk <3 vooral met dat mooie lenteweer {:}

jullie paarden moeten gewoon verkeersregelaar worden en alle autos tegenhouden :') :+

24 graden?! :wow: *\o/*

nou de clinic van Judith Pietersen was erg geslaagd :):) blijkbaar kende judith mij al door mijn cap *D :') ik heb in ieder geval weer veel geleerd en veel nieuwe dingen waar we mee aan de bak kunnen *\o/*
Afbeelding
Afbeelding

romyrambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:22

mijn moeder en ik zijn opzoek naar het veulen van haar merrie, reekje van et wormer landje.
ik weet niet veel over het veulen behalven dit:
naan: foppe
naam moeder: reekje van et wormer landje
naam vader: jisse 433
naam mv: tije 401
geslacht: hengst (kan nu ook een ruin zijn)
geboren: 2009

ik zou het echt heel tof vinden als iemand hier meer info over heeft :)

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 12:26

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 12:42

hannelover: vind jullie een mooie combinatie!!

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 12:44

bedankt!

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 12:54

Ziet er weer super uit hannelover! En ik moest eerst erg wennen aan je witte cap, maar vind hem nu wel erg gaaf! :D

Ik ben moed aan het verzamelen om te gaan rijden vandaag. Maar moet eigenlijk echt wel, want anders kan ik elke 2/3 weken wel stoppen met rijden als ze weer eens hengstig is. >;)

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:00

bedankt! :D *D

haha gewoon lekker gaan en desnoods eerst logeren joh :j

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:54

Leuke foto's Laura!

Vervelend he Shireen, Zotte kan er ook wat van.. Kan daar soms echt niet mee alleen op pad..

Foto's zien erg goed uit Hannelover!

Michelle, streng en consequent zijn werkt meestal het beste :D

Zaterdag heb ik voor het eerst op de hengst gereden en hij is dus nu zadelmak.
Hij was echt super braaf, geen stap verkeerd.
Vanaf nu ga ik hem een tijdje rijden en mee lessen, kijken of ik het wat vind

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 14:00

bedankt :D

hele leuke hengst zeg! <3

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 15:44

Wat een knapperd esther!!

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 10:07

Hannelover, gaaf hoor zo'n clinic! Ziet er ook goed uit. Als zoiets ooit in de buurt is.....

Ester, gaaf dier! Is ie van jezelf? Of rij je hem voor iemand anders?

Jenny, := zo herkenbaar! Lobke kan van de kleinste dingen in de stress schieten. Trekkers, kranen, loslopende koeien/ honden interesseren haar niet, maar een plasje of een klein ritselend papiertje, iehhh das zo eng 8-) .

Wij zijn lekker aan het trainen. Gisteren heeft mijn instructrice haar even aan gevoeld, en ze was helemaal enthousiast. Nu vond ik zelf ook al dat ze lekker aan het sjouwen was, maar om dat even bevestigd te krijgen is altijd leuk.

Nog even een dingetje, waarvan ik benieuwd ben naar jullie mening. Voor Lobke heb ik een nieuw zadel besteld, en die was in februari klaar. Zadel zelf opgehaald, want dat was hun werkwijze.
Nu schoof dit zadel nog steeds erg naar achteren, dus gebeld. Is de zadelmaker gekomen eea aan veranderd wat betreft vulling. En heb er een andere singel bij gekocht. De singel moest ik, uiteraard betalen maar de paskosten enz waren service. Zadel lag alleen nog niet goed. Bleef schuiven, weer gebeld, zijn ze weer geweest, maar dit keer moest ik wel betalen. Dit heb ik gedaan, omdat het me overviel maar zat me niet lekker. Heb een nieuw zadel gekocht wat niet goed ligt, en dan nog moeten betalen.
Heb dus gebeld, zou teruggebeld worden. Dit is gebeurd maar kon toen niet op pakken. Daarna niets meer gehoord. Eigenlijk zou ik zelf terug moeten bellen, maar ben er eigenlijk wel klaar mee. Kost alleen maar energie, en er gaat toch geschermd worden met, 'dit is onze werkwijze'.
Nu ben ik dus benieuwd wat jullie er van vinden, heb ik een poot om op te staan en moet ik bellen of is dit een normale werkwijze?

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 11:44

boerinnetje, Leuk is dat he! Vind het ook altijd wel leuk om mijn instructrice op het paard te zien. Zie het altijd van bovenaf ;)
Zadels vind ik heeeel lastig. Wij hebben daar ook de nodige problemen mee gehad dus durf daar verder geen uitspraken over te doen. Maar het is wel gek dat je ervoor moet betalen, hoewel zij je een niet passend zadel hebben gegeven. Stukje service toch?

Ik heb er geen spijt van gehad om gister toch nog te gaan trainen. :) Na weer even een discussie ging de motor aan en die is niet meer uitgegaan, zo vet!! *\%/*
We zijn nu heel veel aan het terug schakelen en daarbij komt ze echt al wel stukjes achterop.
Wel komt ze nog iets te diep en dat is mijn schuld. Ik heb het idee dat ik haar al ruimte geef, maar mag nog veel meer mijn armen naar voren steken. Dat vind ik alleen tussen mn oren nog soort van 'eng' Het is namelijk een best kanon zo onder mn kont en ookal blijft ze netjes bij me voelt het voor mij nog gek om de controle uit handen te geven. := Nu ik dit zag ga ik daar zeker aan werken!!
Dit was gister:
Afbeelding
En naar voren schakelen
Afbeelding
Afbeelding
En even ontspannen
Afbeelding
En werken in de galop aan wisseling in houding
Afbeelding
Afbeelding

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:43

boerinnetje: mail sturen en aangeven dat als je niet binnen x termijn een passend zadel hebt je aangifte doet bij de politie! en ik zou terugvordering vragen van het geld die je laatst heb moeten betalen anders doe je alsnog aangifte

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:47

en zorgen dat je alles aantoonbaar hebt. Dus ook kijken op hun site naar hun reglementen enzo (prinscreen van maken). of de papieren die zij meesturen wat daar op staat goed bewaren voor houvast. verder de mail ook naar je zelf sturen als bewijs

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 13:07

Gave foto's Michelle! Echt een gaaf dier! wat voor 1 was het ook alweer?

Shireen, op basis van wat zou ze dan aangifte moeten doen?
Ze hebben het zadel wel aangepast, het is niet zo dat ze geen afspraken zijn na gekomen toch?

Boerinnetje, vind het ook erg lastig en zou niet weten of je een poot hebt om op te staan..
Vind het inderdaad ook niet netjes dat je voor de tweede keer opvullen heb moeten betalen, lijkt mij inderdaad ook service na een nieuw gekocht zadel.
Je zou ze nog eens kunnen bellen een kunnen uitleggen dat je het niet netjes vind dat je hebt moeten betalen en dat je niet blij bent met hun service. Als ze er niks mee doen zou je het misschien nog op Facebook kunnen gooien, ze meeste bedrijven vinden dat toch niet zo tof :=
Maar dan zou ik wel echt alles met hun geprobeerd hebben en je er echt niet samen uit kunt komen

En de hengst is niet van mij, deze ga ik heel misschien rijden voor een ander.
Voor dezelfde eigenaresse als Zotte

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 13:45

Dankje esther! Vind het nou ook erg leuk om dan vervolgens foto's te kijken van een jaar geleden. Wat een tank is ze geworden(ook wel een beetje vetjes teveel nou hoor) :') . Het is een Onne x Fabe.

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 14:35

bedankt boerinnetje :D

lekker dat ze aan het sjouwen is! ik zou echt geen idee hebben wat je daaraan moet doen met je zadel :(

ziet dr goed uit michelle!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 15:34

esther, boerinnetje:
Ik ga er vanuit dat het om een nieuw zadel gaat dat gemaakt is voor dit paard. Als dit niet zo is en je besteld gewoon en zien wel of het past ja dan wordt het lastig.
Maar als ik iemand laat komen voor een nieuw zadel aan te meten en dat zadel past uiteindelijk niet en ze laten mij tussen door betalen dan hebben ze een probleem.