[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

flamon

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 00:11

vandaag weer lesje gehad. ik weet niet wat mijn meisje had. ze was goed heet met rijden. ik durfde mijn benen niet aan te leggen, want als ik dat deed spoot ze er vandoor. dus ik liet mijn teugels langzamer los in de draf meestal word ze daar rustig van maar nu begon ze kei hard te draven en schoot er vandoor in de galop recht op een hek af. in een keer zet ze dr achterwerk dr onder en maakt een sliding.
ik was zoo geschrokken dat ik was af gestapt en even met dr ben gaan lopen.
toen ze in galop aan schoot schrok ik echt want de hele bak lag vol met mega plassen.
dus dat ging al niet echt lekker.
toen we een beetje verder waren moest meisje waar ik samen priveles mee heb met haar paard gaan wijken of de voorhand bijna stil zetten en de achter hand laten scharen.
dat laatste moet ik ook wel is doen met janske. nu dus ook. maar ik ben er al een paar weken mee bezig maar ehb lukt gewoon niet.
mijn lesgever zegt dan aan sporen aan sporen aansporen.
maar ik ik zit daar dus als een halve ( kan gerust zeggen hele) maloot mijn paard te slaan ( ja echt te slaan gewoon) en kei hard te prikken met mijn sporen ook nog moet ik mijn teugels erbij houden om die achter hand te laten draaien.
geloof me stond daar haast te janken op mijn paard (janske) ik dit mijn paardje niet aan doen. ik wil haar niet slaan schoppen en trekken in haar mond.
wil het zo niet dus stond daar dus half te huilen op mijn paardje.
dus ik reed wer verder. heb altijd een uurtje les. heb denk ik 45 minuten gestapt en misschien 15 minuten gereden was gewoon helemaal gefrustreerd.

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 08:08

Dingen die niet goed voelen niet doen... dat is mijn ervaring.

Klinkt als een waardeloze les... qua gevoel en ervaring. Hopelijk gaat het de volgende keer met rijden weer normaal. Als ze dan weer "vluchtgedrag" heeft zal je toch moeten kijken of ze ergens last van heeft. Zoals je zegt is dit hete wegrennerige niet normaal voor haar.

Wat wijken betreft... misschien snapt ze gewoon niet zo goed wat de bedoeling is, of vindt ze het ontzettend moeilijk. Beide los je niet op met slaan of schoppen.
Ik heb afgelopen dinsdag op een zure manegemerrie gereden. Type pismerrie(type tuiger). Wijken kan ze eigenlijk niet. Maar elke stap die ook maar ergens richting opzij was onzettend beloond...madam deed daarop zo vreselijk haar best dat we wel een paar pasjes "geweken" hebben. Niet zoals op Ensueño.. die wijkt van nature heel makkelijk. Maar wel heel erg haar best doen.. en dat heb ik beloond. Niet het niet-wijken afgestraft.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:59

Lisenka -> Ik heb (nog) geen les van Sandra, maar ik sta op de reservelijst.
Zij komt 1x in de maand lesgeven bij ons op stal en die avond zit meestal vol.
Ik ga meestal wel kijken als zij lesgeeft, daar leer ik ook best wel van.
Ik weet dat Sandra momenteel in Assendelft woont, maar waar ze eerder heeft gewoond durf ik je niet te zeggen, hoor. Knipoog

Spokie -> Ook al grieperig...... Beterschap!
Ja dat was echt heel leuk om te zien, die twee bij elkaar.
Zo ken ik Grytsje helemaal niet en vooral de laatste tijd wordt ze wat chagrijniger naar andere paarden toe.

Fanny -> De volgende keer moet je het gewoon zeggen, hoor, als je iets moet doen wat je helemaal tegenstaat.
Ik ken het gevoel, heb het ook al eens meegemaakt, en daarna voelde ik me ontzettend schuldig daarover en was ik heel boos op mezelf dat ik het toch toegelaten heb.
Dit gebeurt mij niet nog een keer.
Jij kent je paard het beste, en er zijn meer wegen om iets te bereiken, daar is het echt niet voor nodig om te slaan en je sporen er maar in te prikken.
In het ergste geval, als je instructeur het hier niet mee eens is bijv., zul je op zoek moeten gaan naar een andere instructeur die het je wel op een manier kan aanleren die je aanspreekt.
Mijn ervaring tot nu toe is dat je veel meer bereikt met steeds maar weer belonen, met je stem, een klopje op de hals, krabbeltje op de schoft of achter de oren......
En niet afstraffen wat niet goed gaat, dat begrijpen ze niet, dan raken ze alleen maar in de war.
Net als wat Patricia zegt reageert Grytsje hier ook op door nog meer haar best te doen, en dat is wat je wilt bereiken.
Je merkt snel genoeg wanneer ze een loopje met je nemen, of eens een keer geen zin hebben, en dan kan je altijd nog even een correctie-tikje geven met je zweepje, of even de aandacht erbij halen door een prikje met je sporen te geven.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 12:49

Spokie79: Beterschap en hopen dat de griep niet verder doorzet.

Flamon: Denk dat je je paardje het beste helemaal lekker naar ontspanning moet rijden, zonder dat je aan oefeningen denkt. Lekker over de rug, ook al is ze gespannen. Op die manier kun je weer verder met haar. Zoals ik uit je verhaal begrijp (zonder te willen oordelen, ben er niet bij geweest) legt je instructeur te zware eisen op zonder rekening te houden met hoe je paard op dat moment is. Mijn les wordt altijd aangepast hoe ik mij op dat moment voel (mijn hengst past zich nl direct aan aan mijn gevoelens, ben ik gespannen, hij ook, ben ik vrolijk, hij ook). We beginnen in elk geval altijd met ontspanning en vandaaruit werken we verder. Je kunt wel oefeningen vragen, maar als die ontspanning er niet is, krijg je alleen maar meer spanning. Jij wordt dan ook meer gespannen en dan is het cirkeltje rond. Inderdaad niet iets doen wat tegen je gevoelens ingaat, want dan ga je je nog schuldig voelen ook. Lekker samen genieten, dat is waar het omgaat.

Saida: Dat is inderdaad de Sandra die ik ook ken. Ik heb bij haar op school gezeten en zij woonde vlakbij mij. Ze had vroeger (24 jaar geleden) samen met haar zus Linda een paard bij manege De Delft. Die zat toen nog op de plek van transportbedrijf Jac van Ham. Ik reed daar toen ook.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 12:59

Sanne: Wat een mooie konijnen zeg, ze glimmen zo!
_Saida_: Hopen dat die mijt van Grytsje snel over is, klinkt trouwens of Grytsje al beter wordt van het longeren met pessoa! Grutsje en een vriendinnetje, schattig!
Soeske: Ja ik heb natuurlijk ook zo'n halster voor Furia haha! Alleen is al wat verkleurd door de zon, niet zo heel mooi meer.. Het touw wel, is ook n heel fijn touw, dat heb ik altijd bij mn leren halster Ja
Yenneke: Bedankt, ja Furia begint kleuter-af te raken!! Ook al weer bijna 5, time flies..
Esmee Leuk, wat sprongetjes gedaan, haha en Fuegeo een look-a-like, grappig!
En ook al een stal in Arnhem voor Fue op oog?
Prinslover: Aaah das altijd vet in de natuur springen.. Een cross lijkt me ook wel es kicken om te doen, maar dan moet je eerst wel n beetje trainen Ja
Peet:: Nog steeds ziek balen!
Jolynn: Het lijkt mij ook erg vermoeiend als je maar 1 hand kan gebruiken.. Sterkte er nog mee!
Lindy1982: Haha, ziet er grappig uit zo geschoren! Heeft ze geen deken op?
Prinslover Daaaankje Lachen Ja, nu is het allemaal officieel, heb me ook voor de 20e april opgegeven Haha!
Mies Veel plezier bij Felix & met het snowboarden Ja
Flamon: Als jij niet achter iets staat moet je het niet doen hoor! Sommige paarden hebben zo'n strenge aanpak wel eens nodig, maar wat ik hier uit op haal is dat ze al vrij gestresst/gevoelig was en als je haar dan gaat schoppen/slaan/ in de mond trekken, raakt ze alleen maar meer in de war/paniek..

Zo, straks lekker trainen! Heb weer zin om aan de slag te gaan, train niet meer dan 3, soms 4, keer in de week om voor Furia het plezier er in te houden en hem niet te overvragen, dus geniet van elkaar keer dat we fijn kunnen gaan trainen!
Denk dat ik ook wat balkjes/klein sprongetje gaa neerleggen..
Zondag lekker de duinen in met een meisje van stal, zin in! Hebben wel al om half 9 afgesproken Bloos!

Oja, volgens mij had ik wel verteld dat ik laatst 2 dagen niet was geweest en dat Furia mij toen onwijs had gemist.. Ik ben dus nog nooit langer dan 2 dagen van hem weg geweest, en als ik in maart wegga, ebn ik 10 dagen weg. Dus dat si wel spannend, ik hoop niet dat ie mij te erg gaat missen! (ik hem wel iig). Mijn instructeur vertelde ook dat n paard dat hij kende koliekverschijnselen kreeg als zn baasje weg was, dat lijkt me echt niet fijn zeg...

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 13:02

http://www.manegededollard.nl/images/Fo ... oto004.JPG

Ik kan dan zelf geen foto plaatsen, maar hierboven staat een link waar ik met Halley op sta. Hierbij moet wel opgemerkt worden dat Halley op dat moment heel gespannen was. We kwamen binnen met enorm applaus en daar kan hij niet goed tegen.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 13:05

Lisenka: Wat een knapperd, en leuk dat dekje! Pling
Kan me voorstellen dat ie wat gestresst wordt van applaus Ja

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 13:14

ja wel in totaal 400 gr

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 13:56

Het is niet te geloven, ik ben gisteren weer op mijn arm gevallen, niet heel hard hoor, maar hij doet wel weer meer pijn. Huilen
Ik had Xantha in de bak laten rennen met een vriendinnetje en ze waren lekker aan het rennen geweest. Ik was haar aan de hand aan het uitstappen en mijn vriendin belde.
Terwijl ik liep te kletsebn schrok Xantha en liep ze me omver $#@^^%$# De muts.
Ik rolde op de grond precies op mijn schouder!

Wat was ik kwaad, dominante muts, ik vind het best als ze schrikt hoor, maar ze moet mij niet omver duwen.
Heb haar even flink aangepakt en gelijk aan het (grond)werk gezet. Ze keek even van, wat nu?
Maar al snel had ze door hoe het ook al weer in elkaar zat en wie de baas is! Knipoog
Van morgen moest ik voor het eerst naar de fysio met mijn arm.
Ik loop daar al een tijdje dus ze kennen mij daar wel.
Ik vertelde wat er gebeurd was (ook van gisteren) en daarna hebben ze mijn arm onder handen genomen.
Ik moet hem echt meer bewegen en oefeningen doen, de pijn moet ik doorheen, maar het mag niet erger worden.
Volgende week terug en lichte oefeningetjes gaan doen.
Dat moet dan maar, ik wi zo snel mogelijk weer beter worden!

@lindy, zoooo, dikkie dik is het! Haha!

@princelover, je bent lekker aan het rijden!

@Peetisgreat. af en toe moeten ze weer even op hun plekje gewezen worden, die paarden!

@Lisenka, hoi Doei!

@soeske, klinkt ook wel goed zo'n buitenritje met zonsondergang

@Essss, leuk dat jullie al een huis hebben, wanneer kom je terug?

@Saida, leuk is dat he als twee paarden zo aan het krouwen zijn.
Ik vind het altijd zo belangrij dat ze een vriend hebben, alleen is dat niet altijd even gemakkelijk te vinden.
Ik doe wel rustig aan hoor met mijn arm, het valt alleen zo tegen, ik heb nooit van dit soort blessures

@Spokie, Xantha moet weer even goed weten waar haar plaats is, dominante muts. Vork

@Flamon.
Als je dingen moet doen die je eigenlijk niet wilt, moet je het niet doen hoor.
Ik ben zelf iemand die haar gevoel volgt en dat gevoel laat me eigenlijk nooit in de steek. Misschien een andere instructeur?
In ieder geval lekker je eigen ding doen! Ach gut

@Madelief, wij hadden een paard op stal dat een paar dagen niet wilde eten als zijn baasje er niet was.

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 15:30

_Saida_: Jaa ik weet het maar was laat en de regenpakken waren foetsie (lagen boven ergens 'verstopt' haha) dus tja dan moet je wel zo door de regen Knipoog

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:18

Lisenka -> Wat grappig dat je haar kent!
Zondag zijn er Onderlinge Wedstrijden op de manege, en meestal doen haar dochtertjes ook mee dus zal ik haar dan wel zien.
Zal ik de groetjes doen van je?
Laatst werd er een opmerking geplaatst dat de friezen overheersten in dit topic, maar nu jij erbij bent gekomen is het weer omgedraaid, hoor! Haha!

Madelief -> Ik heb zelf ook het idee dat ze al ietsje sterker begint te worden in haar achterhand.
Vooral op de linkerhand laat ze dat af en toe zien.
Ik zal binnenkort weer een stukje filmen, maar dan met de pessoa erom, misschien dat jullie het dan ook zien.
Ik hoop voor je dat het mee gaat vallen met Furia als jij weg bent!
Het schijnt dat toen Grytjse pas hier op stal kwam zij bijna een maand lang heel erge heimwee heeft gehad.
Ze stond maar een beetje achterin haar stal met haar koppie omlaag, wilde niet eten, wilde geen aandacht..........
Ik ga binnenkort een weekje op vakantie, dus ik hoop maar dat ze er dan niet zo'n last van krijgt.
Het klinkt misschien vleiend als je gemist wordt, maar het is natuurlijk niet echt leuk.

Debby -> Wat een onhandige muts is het ook dat ze jou omver liep.
Dat wil Grytsje ook nog wel eens doen als ze iets 'heel erg engs' ziet, lekker lomp.
Gelukkig heeft het geen nare gevolgen voor je behalve dan weer wat extra pijn.
Ja het was zeker leuk om te zien hoe leuk ze elkaar vinden.
De vrouw die haar doet zei ook tegen mij dat als ik Grytsje weer los zet dan mag ik Demi er ook wel bijzetten van haar.
Andersom heb ik dat ook gezegd dat ze dat mag doen, liever 2x op een dag even de beentjes strekken dan 1x.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:30

Madelief: Dank je wel voor het compliment. Furia is anders ook een lekker dier. Veel plezier in de duinen. In de duinen van Castricum en Egmond heb ik ook heel wat kilometertjes gemaakt. Ik hoop daar van de zomer met mijn fjord de omgeving ook weer onveilig te maken.

Jolynn: een ongelukje zit in een klein hoekje. In elk geval beterschap met je arm.

Saida: Ja, doe haar maar de groetjes. Zeg maar van Lisenka Michel, dan weet ze het vast wel.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 18:56

Jolynn: Zo, das echt weer flink balen zeg!!
_Saida_: Nee wat je zegt, het is wel leuk als ze hinniken oid om aan te geven dat ze je gemist hebben, maar gekke dingen als niet eten/koliekerig, dan ga je niet fijn weg
Lisenka: Ja je kan heerlijk rijden daar, hoewel ik die loslopende dieren (is tegenwoordig zo) niet helemaal zo geweldig vindt Nagelbijten / Gniffelen

Zo, rijden ging slecht Boos! Das echt al een hele tijd niet gebeurd, geen leuk gevoel
Nouja, zaterdag nog maar een poging wagen...

Haha, dr was n kanarie in stal Blond Ik zag op eens iets schattigs klein geels huppen, denk eerst het is een kuikentje, was het een kanarietje. Ik t nog een beetje proberen te vangen, want er bestaat toch niet zoiets als wilde kanaries? Maar was niet gelukt dus het hupt nog steeds door de stal haha Haha!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:48

zo, kom ff binnenvallen, druk met toets leren voor morgen. Wilde ff zeggen dat ik voor Brammetje nu Sebacyl heb om te wassen, het viel mee met zijn luizen, dus scheelt weer. Hopen dat het nu wel helpt Lachen
En ons oude huis in Koudum komt vanvond bij Char, was ook bij opnames, ben benieuwd Lachen

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 21:55

he soeske ene tv ster als huis dan he leuk
joh

en hopen dat het helpt die sebacil

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:34

haha, jaa, alleen jammer dat het nu afgebroken is haha

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:01

dankje wel voor de lieve en steunde berichtjes. vind het fijn dat ik het hier kwijt kan het zat/ zit me erg dwars. ze ( janske doet zoo dr best voor me en dan moet ik zo gaan doen dat gaat echt tegen mijn gevoelens in. als ik er mee bezig ben dan vole ik me al schuldig. zodra ik daarna iets doe vertoont ze heel snel vlucht gedrag en dat vind ik zoo sonde omdat het juiste net zo goed ging.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 10:12

Lisenka: Hier gaat alles goed met het paardje! Ik weet niet of je weet dat ik Pitufo heb gereden? (foto's in profiel), maar die is helaas overleden Verdrietig Nu rijd ik een haflinger, erg lief beestje ook Ja

Saida: Haha, nee ik loop mezelf niet voorbij hoor. Ik ben erg gesteld op 'mijn' dingen, zoals af en toe leuke dingen doen met vriendinnen, of lekker met me paardje bezig zijn. Heb alleen vanaf nu 4 dagen stage per week en 1 dag school + avond werken en dat is toch wel even wennen. Clown Leuk trouwens dat Grytsje een vriendinnetje heeft, en grappig dat het ook een fries is Haha!

Spokie: Ja, het rijden geeft een goed gevoel Haha! Hoe is het met jou kanjer?

Fanny: Klinkt als een k.lote les! Ik zou wel gaan rond kijken hoor als je je niet prettig voelt bij deze manier van lessen Lachen

Madelief: Het is idd hopen dat Furia je niet zó erg gaat missen dat ie koliek krijgt, maar hij zal het denk ik wel vreemd vinden als je niet komt 10 dagen Knipoog Jammer dat het trainen wat minder ging, maar zaterdag gaat het vast weer beter Ja

Jolyn: Jeetje, wat balen van je arm zeg Bloos! En dat ze je uitgerekend omver rent.. Vervelend zeg!

Soeske: Oh wat grappig Haha! Helaas heb ik niet gekeken.. Wat vond jezelf van de uitzending?

Het rijden gaat nog steeds super, ben dr echt blij mee Haha! Gister was een vriendin van me mee die ook vaak mee ging naar Jielt. Ik wou dat ze ook even een rondje maakte op Amanda om te voelen hoe anders ze was, met name hoe gevoelig op je been. En dat heeft ze geweten Haha! Haha! Haha! hahaha. Ze zat nog niet eens en Amanda begon al druk te lopen, waardoor zij ging klemmen met dr benen met als gevolg dat ze natuurlijk nóg harder ging lopen Clown Ik moest wel lachen hoor, het zag er zo grappig uit!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:31

Lindy: Ze ziet er goed uit zo geschoren.

Lisenka: Welkom terug!

Soeske: Gelukkig is brammetje weer Luis vrij.

Esmee: Gaat je moeder ook weer terug naar nederland? En wanneer komen jullie terug?

Fanny: Jeetje dat is niet bepaald een fijne les. Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een nieuwe instructeur, want dit is echt geen normale manier van lesgeven!!

Madelief: Lekker de duinen in, ik ben jaloers!! De laatste keer dat ik op het strand heb gereden is al weer bijna 4 jaar geleden.

Jolyn: Jeetje dat is echt zwaar balen!!
Hopelijk slaat de fysiotherapie snel aan, want dit is natuurlijk niks.

Ilona: Alleen maar positieve berichten over jou en amanda, het ideale paardje of niet? Knipoog

Ik zit de laatste tijd echt in een winterdip en ik baal ook als een stekker dat ik bijna nooit meer paardrijd. Ik moet echt hard op zoek naar een nieuw bijrijdpaard, maar hier in de omgeving zijn die nog best lastig te vinden. Ik heb al veel mensen op de hoogte gebracht dat ik op zoek ben, maar ik heb nog geen reactie gehad.

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:48

Tja... als ik een bijrijder zocht.. maar ik doe het liever alleen Bloos

dat van die winterdip ken ik helaas... 'k heb haast nergens meer zin in op het moment Verdrietig

Super Ilona... dat zal je een goed gevoel geven als het zo lekker gaat met Amanda... wel een keertje pfoto's maken hoor Lachen.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 12:10

Mijn winterdip is gelukkig al een weekje of twee over, maar dat was idd echt niet leuk!

Soeske: Hopen dat het helpt voor bram, en hoe is je toets gegaan?
Flamon: Ik zou er op zn minst even over gaan praten met je instructrice, als ze goed reageert kan je natuurlijk gewoon blijven lessen anders zou ik op zoek ga naar een andere instructeur/trice.
En tuulijk kan je het hier kijt, we zijn toch het gezelligste topic van bokt (en ook nog eens mét inhoud) Haha! !
Prinslover Er zal wel goed op m worden gelet als ik weg ben, dus ik maak me erg geen zorgen om, maar ik ga hem iig gigantisch missen...
Echt lekker als t rijden zo lekker gaat, wanneer zien we amanda&jou es bij HAW Knipoog
Sanne: Kan me voorstellen dat je baalt als je geen paard mee rij, kan je niet gewoon af en toe op een manege gaan rijden. t gekke is altijd, dat het moeilijk is om n geschikste bijrijdster te vinden, maar ook dat als je zelf iets zoekt nooit iets op je pad komt..

Pff, t gaat nog steeds niet lekker tussen mn vriend&mij...
Liefde alleen is vaak niet genoeg, er moet ook een juiste timing zijn..
Maar het is allemaal zo lastig, het is ook té ingewikkeld om uit te leggen (speelt ook alweer bijna 3 jaar dus).
Maar misschien dat we binnenkort weer even een stapje terug gaan doen, ga me iig lekker storten op de paarden en binnenkort dus even er tussen uit naar barcelona...
Het weer is hier mooooi Haha!
Ga vanavond ook even lekker naar Furia, even samen zijn met mn kanjer Lovers
Misschien nog n poging wagen om te trainen en dat ik m morgen dan vrij geef, even kijken hoe fit ik ben aan t eind vandaag Knipoog

Oja, volgende week donderdag ga ik naar CAHdronten, meeloopdag hippische bedrijfskunde (hbo).
Ben helemaal klaar met de politie, wil ook gewoon echt in augustus aan het studeren zijn dus ben me even wat breder aan t informeren...Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:23

Ik moet toch maar eens een paar foto's gaan regelen! Alleen zijn ze bij ons niet echt van de HAW foto's op stal, dus zal me vriend een keer moeten charteren. Haha! Maar ik zal ze wel eens laten maken. Ja

Zasread: Het ideale paard is voor mij toch echt een spaanse kanjer. Haha! Lovers Haffie is leuk, maar toch niet HET paard voor mij... Maar ik zal het er toch mee moeten doen tot ik ooit zelf mijn eigen spaanse kanjer heb Tong uitsteken Jammer van je winterdipje...misschien een advertentie plaatsen voor vp?

Madelief: Balen zeg van je vriend en jou.. Ik ken dat soms wel hoor Bloos Gaat met ups en downs pfff. Tong uitsteken Maarre, klaar met de politie? Je wil dat toch heel erg graag? Of heb ik iets gemist?

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:41

Ja, baal er zelf ook echt van, maar hij is gewoon op n lastig punt in zn leven, nouja zoals ik al zei errug ingewikkeld Tong uitsteken
Ja, ik wilde heel graag, maar de laatste tijd steeds meer twijfelen, dan nog dat gedoe me ogen en t gaat waarsch. nog een hele tijd duren en wil in augustus gewoon weer lekker aan t studeren zijn.. En vind het gewoon nogal krom dat je aan zoveel eisen moet voldoen, dat de opleiding zo zwaar is om vervolgens slecht betaald te krijgen en niet bepaald iedereens vriend te zijn Knipoog
Dus vandaar.. En hippische bedrijfskunde wilde ik ook al heel lang gaan doen, maar zat na mn examen te twijfelen en toen voor Politieacademie gegaan, maaar nu dus toch weer teruggeswitcht..

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:24

hai fanny
hoe is het nu gegaan heb je al je instructuer gesproken??
denk wel aan je paard en niet aan het slaan helpt niks hoor ze snapt het mss (nog)niet komt vanzelf en rij maar lekker ontspannen naar beneden dan komt de rest vanzelf wel geef haar de tijd en geniet van je heerlijke fries
heb netme boodschapjes binnen en wat opgeruimd maar ben bekaf
zit nu ff lekker op de pc en daarna naar stal om les te geven
en celine even te helpen die heeft morgen haar tweede fnrs wedstrijdje ze had haar oma geschreven (woont in spanje)en in de brief gezet dat heel erg haar best gaat doen lief he
tsjillert mooi maken en dan lekker naar huis en me bedje in morgen vroeg op ik zal proberen foto`s te maken van mijn kanjers
morgen horen jullie verslag

zijn er nog meiden die hieraan mee willen doen???????????
[BKR] Meetings Friese Paarden ?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:15

Madelief: Ja, snap idd ook heel goed je redenen.. En dan is het idd een goed idee om is te gaan kijken in dronten! Ja Misschien helpt het je bij je beslissing te nemen! Ja

Peet: Wens Celine succes van me Haha!