[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_Taco

Re: [HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 21:58

Ilona, ik vind jou opeens een stuk minder lief O:)

Lobke, wat leuk!

Jolynn, leuk dat jullie met Xantha naar HE mogen! Spannend hoor!
Veel foto's maken!
En succes morgen met Aran.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:19

Ik ben braaf bezig met de foto's van zaterdag en het vosje is nu klaar.

Dit zijn mijn twee favorieten uit de serie:

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:29

Mooie foto's Sanne! Op de eerste kijkt hij echt lief en op de tweede kijkt hij weer heel wijs. Toch mooi dat die paarden zo veel uit kunnen drukken.

Debby Het zal wel aan hun geboortejaar liggen. ;) We hebben ook wel allebei pittige X-jes. Wel super stoer hoor dan Xantha de Lusitano mag vertegenwoordigen op HE.

Vanmiddag nog helemaal voor niks zitten wachten op de bezorger van m'n lenzen. Die was vanochtend al bij de buurvrouw geweest, maar had geen briefje bij mij door de bus gegooid. Stond de buurvrouw ineens aan de voordeur aan het eind van de middag. Heel m'n dag naar de kl*te dus. Ik had mooi lekker ergens kunnen gaan zonnen ofzo... Net wel nog even gezellig wezen barbecueën bij m'n ouders. Daar ging ik samen met m'n vriend en neefje + nichtje de hond van m'n ouders en het hondje van m'n zusje uitlaten en wie kom ik tegen op de terugweg... Chickie en Des (en Ilona en Frank natuurlijk ;) ). Dat was wel heel toevallig!

Ik duik nu lekker m'n bedje in. Moet morgen om 7:00 's ochtends op de autorijschool zijn voor een dagje lessen met de aanhangwagen.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:51

Lisenka nog leuk kado's gekregen?

Lakshmi maar goed ook dat je escalope panne niet in de pan gaat eindigen :D
Wie weet komt t er ooit van om ooit een feestje met paarden te geven :D
Grappig dat Flaaf als een gigant gezien wordt daar. Balen van die drukplek.
Heb zelf een tijdje de barefoot cheyenne van stalgenootje mogen gebruiken.
Vond t wel fijn rijden maar je hoort soms zo van die tegenstrijdige verhalen of t nu wel of niet goed is voor een paardenrug.

Zasread geen vrienden met nieuwe foon :\ Vaidosa drachtig *\o/*
jammer dat t bij Bondosa niet lukt.. Mooie foto's

Yenneke, Ben benieuwd hoe je t gaat vinden. Suzanne ken ik niet maar komt zeker een beetje uit dezelfde omgeving?
Moest je nog lang wachten op je lenzen? Ah lees nu de afloop :roll:
Grappig dat je C,D, I en F tegen bent gekomen hihi.. Succes met lessen.

Saida, als je je dag niet hebt is t eik veel fijner en ontspannener om met je paard te spelen dan om erop te gaan.
Leuk dat je ook balkjes mee hebt genomen. Wat een gedoe ook met de haf en de ZE merrie.
Dat vond ik ook een beetje t enge met Ateo. Die was al 6 en heeft ook eens gedekt.. En ons toekomstige paardje moet wel
op de wei met anderen kunnen.

Madelief, lekker gereden met deze temperaturen :D Jij bent dus een voorstander van dit weer.
Jammergenoeg gaat t morgen al minderen.

Laulau, je vriendin ziet dus ook niet veel leuke paarden, ligt t niet aan mij :D
2 jurken die favouriet zijn.. wel handig dat ze zo dichtbij elkaar zijn.

Jolynn brr dat is ook even schrikken met dat jochie. Wel lief dat je met hem meegelopen bent.
Leuk dat je op HE bent!

Uit t werk ff snel in ons zwembadje gesprongen 8-) Daarna gedouched en snel happie gegeten.
We hadden feestje van de rode woonboot (oude buren). Die waren samen 80 :D
Ipv kadootjes vroegen ze of iedereen wat eten mee wilde nemen. Was gezellig.
Rond kwart voor 9 werd t wat donker dus naar stal gesjeesd en Flan gepakt.
Die ging eerst haar been even helemaal strekken.. voor ze verder liep. Raar is dat om te zien.
Vanmorgen deed ze t met de andere.
Hoe dichter we bij de wei kwamen des te meer haast kreeg ze.
Ze had ook geen tijd meer voor haar snoepje maar liep gelijk t gras in.
De kudde werd helemaal druk en ze gingen allemaal rennen, incl de fant.
Baalde er wel wat van want ze moet niet te gek doen natuurlijk.
Aan de andere kant moet ze snel weer 24/7 erbij dus moet ze er ook 'doorheen'..
Maar zo goed als dat ze nu liep hebben we lang niet gezien :)

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 23:23

laulau85 schreef:
Lobke gaaf filmpje hoor! Het was niet zo druk op die foto's te zien of lijkt dat maar zo?

Er waren toch 120 mensen, maar ze stonden wat verspreid. De bak ligt ook lager (in een berg uitgehouwen) dus iedereen stond boven op ons neer te kijken :D

Wat leuk Laura, Hincapie is ook al zo'n koele kikker precies. Vorige week heeft Terroso bij zijn nieuwe eigenaar zijn eerste buitenrit gemaakt en die gedroeg zich ook voorbeeldig!
Wat ook leuk is: in oktober organiseer ik weer een lesdag (of lesweekend) van David en Terroso komt ook meedoen!

Hoera voor Vaidosa Sanne!!! Jammer van Bondosa... Is ze nog nooit drachtig geweest?
Mooie foto's weer :j

Wat leuk Jolynn!! Op Horse Event! Ga jij haar voorstellen of Elise?

Balen van je lenzen Yenneke :roll:
Het was idd een mooie dag, ik heb morgen vrijaf genomen en ga extra vroeg opstaan zodat ik Licor nog voor de hitte kan rijden.
Grappig, een mini-boktmeeting!
Leuk dat jullie allemaal zo dicht bij elkaar wonen, echt gezellig! Hier woon helemaal niemand :D

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 23:25

Idra schreef:
Hoera voor Vaidosa Sanne!!! Jammer van Bondosa... Is ze nog nooit drachtig geweest?
Mooie foto's weer :j

Ze is 1 keer drachtig geweest, maar toen bleek ze drachtig van een tweeling. Toen hebben ze 1 vruchtje weggeknepen. Helaas heeft het 2de vruchtje deze ingreep ook niet overleefd. Sindsdien is het niet meer gelukt.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 00:28

zoo, ff snel een weer-thuis-melding. was een gezellige boel zo met idd veel bokkers. chico eindelijk eens mogen aanschouwen, mooi dier hoor. het strand was voor des toch wel vrij zwaar aanpoten. wel gedroeg ie zich echt voorbeeldig, chico werd er op sommige momenten zelfs wat rustiger van. maar goed ook..... het was lekker weer op het strand, de weg er naar toe was wel warm. het strand was voor het mooie wel te druk. die terugkerende mensen op de duinpaden kijken nergens naar zoals kleine kids die aan 2 kanten van ons langs wandelden enzo. en des is de zee in geweest na lang aandringen. hij is echter niet zo heldhaftig als sam. die golven (kleintjes maar t.o.v. die sam in december voor z'n kiezen kreeg) zijn me toch eng.

zal er morgen een topicje over maken, natuurlijk hebben we een aantal plaatjes met de tel. kunnen maken. nu slapen.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 06:54

Goedemorgen,

FIjn dat t zo leuk was Frank. Ben benieuwd naar de foto's.

Ik ga zo de ramen en deuren maar weer dichtgooien en Flan uit de wei halen. Ze zal daar wel niet echt blij mee zijn maar t is niet anders :D

Fijne dag!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 07:22

Sanne prachtige foto's hoor! Idd heel mooi die twee verschillende uitdrukkingen. Gefeliciteerd met Vaidosa, wel jammer van Bondosa.

Frank fijn dat jullie het leuk gehad hebben, ben wel jaloers hoor! Ben benieuwd naar de foto's!

Yenneke balen is dat zoiets, ik kan daar ook zo kwaad om worden! Gelukkig nog wel lekker geBBQd

Deb stoer hoor, naar de HE! Maar Xantha is natuurlijk ook onwijs mooi :~ en arm jochie, haha ik denk dat je ipv "zand" "tand" bedoelde zeker :P

Laura haha weet ik toch niet meer waar die laatste opmerking ooer ging :o maar wel gaaf hoor trouwjurken kiezen. Ljkt me echt leuk, maar de mijne zal mij toch nooit gaan vragen |(

Lobke die lesdag is zeker te ver weg voor mij |(

Martine ik vind Flavio toch zo gaaf :~ Hij is idd aangekomen. Lastig dat gedoe met je zadel, ik had dat ook toen ik nog in Spanje woonde. Daar was echt haast niets te krijgen dus idd ook maar een ainsley uit NL mee genomen, die ligt op veel paarden goed en gelukkig ook gelijk op mijn Suev. Haha liep ik daar met een reusachtige doos over het vliegveld :D

Saida gave foto's van jou en Rints, je zit er super netjes op! Leuk zetje, lekker vrolijk :)

Nu ga ik werken dames en heren, tot later :wave:

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 07:59

Malin over dat het topic zooooooo veel drukker is geworden de laatste tijd haha! Ennuh zeg nooit nooit toch???

Frank JAAAAAA FOTO"S!!!!!!

Lobke gaaf zeg dat Terroso ook weer komt! Zie je hem nog regelmatig of niet? En is hij veel veranderd of niet??

Jellie ja ziet er stom uit he als ze zich zo uitrekken haha. Mijn vorige paard deed altijd beide voorbenen helemaal naar voren en dan zn gewicht naar achter zoals bij de buiging haha. Vond dat altijd doodeng als hij het op de stenen deed...

Sanne wauw mooie foto's zeg van het vosje! Ennuh echt balen dat het bij Bondosa nog nooit echt is gelukt.

Debby gaaaaaaaaaaaaaaaf!!!! Wel veel foto's maken he!

Zometeen eindelijk mijn eindgesprek van mijn RTopleiding. Werd tijd! Duimen jullie voor mij??

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:33

Ik heb ook een vriend die niet wil trouwen, maar ik vind dat eigenlijk niet eens zo erg.

Laura: ja, ik heb hem enkele weken geleden nog zelfs even mogen rijden. Hij is al goed aangekomen (de laatste weken als hengst was hij enorm afgevallen van de stress) en is heel braaf en nog steeds heel knap. De nieuwe eigenaresse is heel blij met hem :)

Wowie, vandaag wordt het 37°!!!!!!!!!!!!! Dat is zoals in Spanje.... Ik ga nu nog snel Licor rijden, anders vallen we straks dood neer...
Laatst bijgewerkt door Idra op 20-08-09 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:37

Das wel leuk dat je hem nog regelmatig kan zien dan! Wel fijn dat hij het zo goed doet en dat zijn eigenaresse zo blij met hem is!

Wow 37 joh! Ik vond de 33 die ze voor NL aangeven al veel!

joepie.... -O- hoor net ineens iets tjilpen in de tuin. Ga ik kijken zie ik dat de kat weer een jonge merel te pakken heeft...
Toen ik eindelijk de tuindeur open had leefde het vogeltje al niet meer. Gelukkig eigenlijk want ik kan er geen eind aan maken ook al zijn ze al flink toegetakeld. Stomme katten! Hou heel veel van die beesten maar soms... Durf ze ook geen belletje om te doen want ze klimmen overal in en als ze blijven hangen wordt ik ook niet blij...

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:51

Mja, onze kat is ook een jager...

Hier nog een filmpje van Penedés van MontRubí, die in Duitsland in training staat bij Jan Nivelle en opgeleid wordt tot GP-niveau, hij is nu 8(dus nog tijd zat).

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:04

Sanne: Whoehoeee.. :D Dosie weer drachtig!!! Weer zo'n mooi veulen! Wel balen van Bondosa hoor... zou wel leuk zijn, 2 veulens! super gave foto's van de vos :D . Ben ook zoo benieuwd naar de mijne!!

Debby: Ai ai... dat klinkt heel pijnlijk voor t kind... hopelijk kunnen ze het nog opridderen.. :(:) . En Xantha en jij op HE! :D Wat gaaaf!

Laura: Leeeeeeeeeuk, dus wel super jurken aangehad?! :D Wel witte? Of ben je voor wat aparts kwa kleur gegaan? En super dat Hincapie zo braaf was! Das ook echt een lieverd he *D

Jellie: Klinkt als een gezellie party ;) . En beetje eng is het wel, gekke flan. Maar hopen dat ze zelf haar grenzen kent...

Yenneke: Nou zeg, balen :( . Hele dag "weg gegooid". Wel leuk dat we jou nog tegen kwamen :D . Jou vriend was ook echt de eerste die vriendelijk was haha. Stelletje asocialen hoor, hier in de buurt :o . Haha, die Chico had een beetje haast. Hij wilde de fries achterna geloof ik :D . Maar was al blij dat we heelhuids het (super drukke!) strand weer over zijn gekomen.

Lobke: Hoe is het met Terosso? Krijg je nog wel eens een foto toegestuurd? En hij heeft al zijn eerste buitenrit gemaakt lees ik, super zeg!! Ben benieuwd hoe hij eruit ziet.. Jouw filmpje ga ik thuis bekijken :D

Martine: Wat balen van je zadel zeg :(:) . Erg lastig als je daar woont...

Een kort verslagje voor de geïnteresseerde :D

Gisteren rond 19.00 uur afgesproken. Frank was er al snel met Des. En goh, wat issie braaf. Zelfs zo op vreemd terrein niet op of om kijken, bijna eng, zo braaf :D . Frank en Des een box gegeven op te kunnen opzadelen. Ondertussen was Chico al klaar, en ik erop geklommen. Aangezien het mooie weer dacht ik eerst maar rondje duinen te doen, en terug over het strand. Het eerste stuk ging voorbeeldig. Die des zo braaf langs de weg :+: Ongelovelijk! En Chico vond het maar een beetje vreemd, voorbeeldpaard zijn, want normaal plakt hij altijd veilig achter een vriendje haha!

Eenmaal in de duinen, toen we bergafwaarts moesten, werd het een beetje eng. Ik kneep hem echt even :o . Er waren hardlopers.. (daar heeft Chico het niet zo op..) en we moesten een heuvel af naar beneden, via smal paadje. Onderaan stond een haflinger te wachten, want je kan elkaar niet kruisen op het pad.. Chico had die al gezien.. Toen kwamen er hardlopers, over het grind (lekker k.lote geluid maakt dat..) naar beneden, alleen ze kwamen van achteren, dus ze hoorde ze wel, maar zagen ze niet.. := Bosjes ook nog er tussen. Tsja, en dan heuvel af.. Oef,... Was zoooo blij dat Chico bij me bleef!! Hij ging wel even stuiteren (Des deed ook nog 1 stuiter hahaa, de makke kip!!) maar bleef bij me. Zag al weer een heel senario aan me voorbij gaan :o . Maar het viel mee!!

Maar leuk joh, in een stervensdruk kijkduin het strand opgaan. Overal kleine kinderen rennen, auto's die voorbij razen en campers.. := . En dan overal hondjes, kinderen die het water uitrennen, en met ballen aan het gooien zijn. Chico bleef dus gespannen de rest van de rit, maar was gelukkig prima te houden. Eenmaal op het naaktstrand was het lekker rustig :D . Wel zat blote pielies om naar te kijken _O- HAHAHA!

Ook nog foto's gemaakt, en Chico werd gelukkig rustiger. De zee vind Chico veel te eng, zeker als er geen ervaren zee-paard bij is :P . Dus we pakten maar het water tussen de zandbanken :D . Dat ging prima. Des ging lekker spetteren hahaha :D :D . Ook nog lekker gedraafd en galop gedaan! En van het strand af kwamen we Yenneke heel toevalig nog tegen :D . Erg leuk!!

Een heel geslaagd ritje dus :D . Maar volgende keer hoop ik toch op iets wat minder drukte hahaha :D .

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:28

Sanne, ik vind dat jij echt geweldige foto's maakt.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:00

DinkeyGirl schreef:
Ik denk dat het echt een supergave opening wordt, de vorige was ook heel moo. Alleen zal het wel moeilijk worden voor de dames omdat we nu echt explosief gegroeid zijn! Maar ja we zijn dan ook niet voor niets het leukste topic van bokt O:)

Amen! :))

Madelief -> Pffff, je weet wel waar je aan begint zeg, midden op de dag trainen met dit weer.....
Rintske is dan niet vooruit te krijgen als het zo warm is.....
Balkjes trainen is idd goed, maar ik doe het niet al te vaak.
Om eerlijk te zijn vind ik longeren wel goed, maar best wel saai.....

Lobke -> Wat gaaf dat jij in die screenshots voorkomt! :wow:

Sanne -> Dosie drachtig; Gefeliciteerd!
Jammer dat het niet wil lukken bij Bondosa.
Van die foto's van het vosje vind ik de onderste het mooist, daar zie je de rand van z'n boxdeur niet.

Laura -> Ook lekker rustig aan gedaan gisteren.
Het was ook wel errug warm!
De longeering bij ons ligt heerlijk in de schaduw, dus dat was prima te doen voor Rintske.
De merrie en Rintske samen ging prima, ze hebben al een paar keer samen gestaan.
Rints is wel dominant, maar de merrie vrij onderdanig, dus dat zit wel snor.
Wel zochten ze elkaar regelmatig op om te snuffelen en dan gaf Rints een brul en een maai met haar voorbeen, maar verder gebeurde er niets.
De haflinger stond op een afstandje naar 'zijn' merrie te kijken en riep haar af en toe, maar ze reageerde niet en hij bleef ook verder rustig, gelukkig.
Heeft het duimen voor jou geholpen?

Debby -> Oei! Dat was niet zo mooi voor dat jongetje!
Ik hoop voor hem dat ze zijn tand nog terug hebben kunnen plaatsen!
Leuk dat jullie met de paardjes naar HE gaan!
Ik ben er nog nooit geweest, maar het trekt mij ook niet echt, té massaal.

Yenneke -> Haha! Idd heeeeel toevallig dat je Ilona en Frank tegenkwam! Leuk!
En wat een domper van je lenzen, nu heb je de hele dag voor niets zitten wachten.....

Marielle -> De ruin staat al 2 maanden bij de merrie en heeft bij de vorige eigenaar ook in een kudde gestaan.
De afgelopen 2 maanden is er niets gebeurd, maar blijkbaar spelen zijn hormonen nog op zodra er een merrie hengstig is.
Je hoort het wel vaker bij ruinen die gedekt hebben en op latere leeftijd pas geruind zijn.
Ik vond het alleen zo sneu voor allebei, ze hadden geen moment rust.
En niet alleen zij, andere paarden waren ook erg onrustig.

Frank -> Klinkt als een gezellig ritje met Ilona!
Sommige mensen..... je begrijpt idd niet waarom ze er niet even voor zorgen dat ze zelf en/of hun kids even ruimte maken voor die paarden.
Ze gaan er vaak klakkeloos vanuit dat zo'n paard rustig blijft en niets doet.....

Ilona -> Leuk strandritje!
Ik ben wederom helemaaaaaaaal niet jaloers..... :o

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:43

Laura, vertel, ben benieuwd!
Madelief, ja, heb ik ook altijd, irritant is dat.. Moet ook 's ochtends heel vroeg rijden en anders is t veelste warm..

Verder mooie fotos voorbij zien komen!
Sanne, leuk, Vai weer drachtig :)

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:04

Sanne Mooie foto :~
Gefeliciteerd met Vaidosa.
Balen van Bondosa...

Yenneke Jemig dat is balen zeg.
Helemaal op zo'n prachtige dag!

Jellie Kan Flan niet 24/7 nu al in de wei? Dan rennen ze vaak niet meer.
Heeft mijn zus toen ook gedaan met haar paard wat een blessure had.

Lobke Wat een heerlijk paard zeg :~

Ilona en Frank Ja.... ons lekker maken.. maar waar blijven die foto's :):)
Klinkt als een lekker ritje met avontuur :D

Laura Ik zal voor je duimen 8-)

Owww jeetje... zit ik hier net gewoon in volle tranen...
Kreeg een foto toegestuurd...
Even quote van topic op fjordenwereld.

Kelly schreef:
]Vroeger

Vroeger dat was een tijd,
Wij altijd samen,
Maar nu is het er niet meer,
Dat is een feit,

Denk jij er nog wel eens aan terug,
Die tijd van toen,
Ik wou dat het er nog was,
Maar de tijd gaat zo vlug.

Wij waren altijd met elkaar,
Nooit alleen,
Ik zal het niet vergeten,
Ik ben je voor die tijd dankbaar.

Wij waren niet te breken,
Dat was wat ik dacht,
Maar tijden veranderen,
Dat is nu gebleken.

Afbeelding

Fabienne stuurde me gister wat foto's van Hermansen en daar zat deze tussen.
Ik opende hem en de tranen rolde over mijn wangen... weet je nog Clau... die tijd :+:

Voor de niet weters...
De andere fjord is Kventin (ggk dekhengst).
Heeft 1 van mijn beste vriendinnen 5 jaar op gereden en die 2 hoorde echt bij elkaar.
We hebben zoveel ritten samen gemaakt en zoveel lol. Maar helaas moest hij in 2007 naar een ander dekstation.
2 dagen voor hij wegging hebben we nog een rit gemaakt in de stromende regen op het strand.. en dat was maar goed ook want de tranen vloeide rijkelijk.
Op 5 december 2006 hebben we hem achter moeten laten in Hoenderloo... verschrikkelijk was dat.
We hebben het nog bijna iedere dag over hem...
Op het moment van de foto was alles nog zo als het hoorde te zijn: Claudia en Kventin, Kelly & Taco.
Daar is nu weinig meer van over ;(

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:09

Ohh... kelly....... zit hier met dikke kippevel............... :o
Brrrrrrrrrrrrr.......... wat een tekst... en die foto......... "Eng" gewoon... :(:) Snap dat het je niet in de koude kleren gaat zitten ;(

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:20

Prinslover schreef:
Ohh... kelly....... zit hier met dikke kippevel............... :o
Brrrrrrrrrrrrr.......... wat een tekst... en die foto......... "Eng" gewoon... :(:) Snap dat het je niet in de koude kleren gaat zitten ;(

En dat terwijl ik normaal zo'n nuchtere kip ben...
Maar met Claudia heb ik ook iets heel speciaals... een gouden lijntje..
Wij hoeven niet te praten.. alleen maar te kijken naar elkaar..
15 Oktober 2006 reed zij met Kventin haar laatste wedstrijd in Panningen in ring 2 en ik stond daar trillend aan de kant om haar op te vangen uit de proef vandaan..
12 oktober 2008 waren deze rollen omgedraaid.. ik in de ring en Claudia langs de kant.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:32

Jeetje... :o . Vind het allemaal wel heel apart zeg...... ongelovelijk.. die datums ook, nog net niet gelijk... maar wat scheelt het.. Pff, zo'n foto en tekst is dan toch even raak he? Wel bijzonder leuk dat zij zo'n goede vriendin is!! Zulke heb je er maar weinig!!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:35

Hoi, Even een praktische vraag aangezien dit voor mij de 1e keer wordt: Bij ons op stal wordt nu Equimax gelooof ik verstrekt als ontworming. Nu ben ik wel wat gewend met honden, katten etc. Maarreehhh... Hoe accepteren paarden in de regel een ontwormingskuur? Ik neem aan dat het een pasta is. Zo in de mond doen of ergens doorheen. Indien het laatste: waar doorheen??? (Jippe is erg makkelijk tot nu toe met vaccinaties etc, mag ook aan zijn mond komen/ tanden kijken, zij het niet erg graag. Dus ik denk zelf ergens doorheen.Jippe is gek op appels, wortels, biks, beloningssnoeppies, maar dat lijken mij geen handige dingen om die pasta doorheen te mengen.)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:46

Ik spuit het gewoon in de mond hoor :) . Even snel, hoppa, erin. Hoe langer je gaat meuten, hoe meer ze tegen stribbelen. Vraag desnoods iemand die er even wat sneller/handiger in is. Zo gepiept ;)

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:50

Ik had nooit problemen met ontworming geven, maar bij Licor is het een ramp: als ik het erin spuit, kan ik nog een half uur zijn hoofd hoog houden, hij zal het NIET doorslikken. Hij spuwt het gewoon weer uit. Ik meng het dus met appelmoes en meng het door zijn krachtvoer, dan gaat het wel binnen.

Maar normale paarden :+ accepteren het wel gewoon, dus ik zou het doen zoals Ilona zegt.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:51

Idra schreef:
Ik had nooit problemen met ontworming geven, maar bij Licor is het een ramp: als ik het erin spuit, kan ik nog een half uur zijn hoofd hoog houden, hij zal het NIET doorslikken. Hij spuwt het gewoon weer uit. Ik meng het dus met appelmoes en meng het door zijn krachtvoer, dan gaat het wel binnen.

Maar normale paarden :+ accepteren het wel gewoon, dus ik zou het doen zoals Ilona zegt.

Definieer: normaal. Hahahaha :D