Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:07

MarBri schreef:
Michelle drunense duinen lijkt me met fiets erbij niet te doen

Jammer.. Weten jullie nog een mooie plek om buiten te rijden waar wel een fietser mee kan? :)

Jenny_S

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:51

marbri: heerlijk ben daar ook paar keer geweest!!

michelletjuh: je moet op zoek naar fietsroutes door het bos en dan kan je samen

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:15

Marbri, dat is wel een heel goed uitzicht! Sta je daar vlakbij?

Lauke, <3 <3 <3 , wat een schatje!! Meer foto's mogen altijd hoor.

Vandaag voor het eerst weer buiten gestart, ging voor mijn gevoel helemaal niet fijn. Veel spanning bij Lobke, kwam er daardoor niet goed doorheen. En toen kwam er tijdens mijn eerste proef ook nog een paard los dat door en langs alle ringen heen denderde. Das ook niet bevordelijk om de spanning af te laten nemen.
Maar ondanks dat toch 2 wp erbij. We zijn nu dus officieel l1 startgerechtigd, maar we blijven voorlopig nog wel even in de B. Even wat ervaring opdoen 8-)

,

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:39

Gefeliciteerd boerinnetje!
Kan me voorstellen dat hij spanning had door dat paard. Lekker handig haha.

Ik heb net zo lekker relaxed gereden! Echt in tijden niet meer zo ontspannen. Lekker rustig nog een beetje bewegen voor de zwangere dame haha. Volgens mij vond ze het vandaag ook wel fijn :+:

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 07:18

Zwangerschapsgym dus, Lauke. Zennnnnn O:) hahaha. Genieten is dat.

Zo'n loslopend paard is idd niet heel handig, maar kan gebeuren. Vond sowieso alle paarden wat fris gisteren.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:01

Boerinnetje gefeliciteerd met je winstpunten!

Lauke lekker relax rijden kan zo onwijs fijn zijn.

Gisteren ook heerlijk even droog gereden en hij was super fijn laten we dit vast houden tot zaterdag dan hebben we wedstrijd.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:18

Zojuist is veulen nummer 3 ook geboren!
Verzorgster van Nynke heeft t echt net gemist. Uurtje nadat ze weg was lag het er naast.
Ze weten nog niet wat het is, maar dat horen jullie nog wel :)

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:22

Gefeliciteerd Lauke! Dat is echt balen zeg...

Bij ons is ook het eerste veulen geboren! :D
Een hengstje, naam weet ik nog niet en de foto's volgen nog :)

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:02

Jij ook gefeliciteerd!
Hier ook een hengstje :)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:11

Jeej nog meer baby spammen.
Gefeliciteerd esther

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:00

Leuk al die babies!! Gefeliciteerd!

Vanochtend heerlijk gereden. Voor het eerst stukje contra meegepakt gewoon spelenderwijs. Pakte ze verrassend goed op. Een halve volte kunnen maken, duidelijk dat ze sterker is geworden in galop. Dit is voorlopig eenmalig geweest, want hier moeten we nog helemaal niet mee bezig zijn ;) Ik werd alleen zo geïrriteerd van dat wijken dat nog steeds niet wil dat ik nieuwe dingen ga meepakken :') Morgen les en dan kruipt mn instructeur erop om even te kijken of het aan mij ligt of niet. Ben benieuwd! Wil toch graag die overstap naar het L maken en anders maar zonder een voldoende voor het wijken :Y)

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:06

Geeft ook niet toch om nieuwe dingen mee te pakken, anders blijf je zo hangen in het wijken.
En misschien omdat je juist andere dingen mee gaat pakken ze een stukje bewuster word van de achterhand en gaat het wijken misschien ook wel beter

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:27

Dat hoop ik ook idd! Maar kan ook goed zijn dat ik toch zelf wat verkeerd doe met wijken. Ben benieuwd morgen!
Na de meivakantie 2 friezen te rijden! <3 Kreeg een berichtje van een bekende of ik haar fries een tijdje door kan rijden tot paard en zij weer vertrouwen hebben. Ze is er al een aantal keer afgekletterd. Ik heb voorheen alleen maar groentjes gereden en was heel wat gewend, maar nu met mijn bomproof friesje weet ik niet of ik die vlieglessen ook uit kan gaan zitten, maar we gaan het proberen.

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 07:32

Leuk Lauke, weer een kleintje. gefeliciteerd.

Esther, jullie ook gefeliciteerd! Foto's zijn altijd welkom.

Michelletjuh, balen dat het wijken niet wil lukken. Kan dan zo gefrustreerd gevoel geven hé? Ben benieuwd wat je instructrice er van vind, wel heel fijn dat iemand anders dan ook even kan voelen.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 09:03

Wat gebeurt er met wijken? Snapt ze het gewoon nog niet? Valt ze over de schouder weg? Dan eerst met die controle bezig gaan zou ik zeggen.
Arjen is er ook niet briljant in maar merk wel dat het nu beter wordt, nu hij meer kracht en stabiliteit krijgt. En zou juist gewoon dingetjes zoals contragalop meepakken hoor, waarom niet? Als je dat met beleid doet lijkt mij daar niks mis mee. Alles wat goed is voor de coördinatie/balans/rechtgerichtheid/kracht helpt alleen maar!
Arjen heeft bijvoorbeeld gister het 8e wereldwonder ontdekt... je kunt gewoon van a naar c galopperen zonder om te vallen :wow: :oo :wow: Hij was er zo verbaasd over dat dat kon :') Maar merkte daarna dat hij zich een ander galop lijntje veel makkelijker liet sturen. Kortom... weer iets moois erbij om mee te pakken.

Probeer je ookal meer terug te schakelen? Juist omdat die van jou heel makkelijk groot gaat zou ik meer bezig gaan met kleinere passen, maar wél actief! Arjen kan ook makkelijk heel groot bewegen, veel te groot. Dus paard moet dan niet langzamer stappen maar gewoon kleinere passen maken. Arjen viel de eerste paar keer zowat om, maar inmiddels gaat dat stukken beter en dan trekt hij dus ook dingen zoals begin van de piaffe uit de kast. Gewoon in stap beginnen, paar passen langer/middenstap, en dan weer paar passen korter, paar passen dat je bijna stilstaat zo kleine pasjes en dan weer richting arbeidsstap of middenstap. (dit is trouwens ook bijna het enige dat ik met losrijden op wedstrijd doe, schakelen in de stap, 20 minuutjes). Sinds ik meer terugschakel gaat wijken ook veel beter. Als je wat meer bezig bent met terugschakelen en dan gaat wijken dan krijgen ze ook vanzelf de go naar voren (arjen viel altijd zowat stil in 't wijken, nu loopt hij echt beter door).

Zou het ook in andere dingen proberen te zoeken dan alleen in wijken als oefening zelf.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 11:53

Ilsemarie je krijgt dan ind meer controle over de achterhand en dingen die eerst moeilijk waren vinden de paarden zelf makkelijker en dan gaat het ineens veel beter.

MarBri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 22:20

Boerinnetje. Nee ik sta daar niet. Maar was er met paard nachtje/weekendje naar toe

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:49

Ilsemarie, je zegt precies het gene waar ik nu aan moet gaan werken idd! :) Daar kwamen we gisteren ook achter. Het ligt niet aan mijn houding gelukkig, maar ze vind het gewoon onwijs moeilijk. Ze heeft van zichzelf een best lange en weke rug en dan valt het niet mee om haar binnenachterbeen goed eronder te zetten en dan ook nog opzij. We moeten nu dus idd haar meer gaan verzamelen en zorgen dat ze daar sterker in gaat worden. Ik mag dus nu veel terug gaan schakelen, achterwaarts, sluiten in galop en als het lukt een begin met de keertwending. Dat heeft mijn lesgever gisteren geprobeerd en pakte ze vlot op. Dit is ook een goede oefening zei ze. Mijn lesgever gaf wat minder snel op dan ik haha dus dat tegenduwen heeft ze grotendeels kunnen verhelpen. Ik heb die kracht in mijn benen niet en dan dacht ik al gauw 'sjezus ik kan niet meer, laat maar' :') Maar dat mag ik nu dus niet meer doen :Y) Als ze dus van achter nog sterker word dan zou het straks moeten lukken, maar echt veel scharen zal het niet worden denk ik. Met haar rug is het een behoorlijke opgave om echt goed te kantelen. Maar we gaan er het beste van maken! :)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 16:10

Wel fijn dat je in je les eraan hebt kunnen werken en dat je nu weet hoe het anders kan en sterker worden van achteren.

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:51

Laura1982 schreef:
Wel fijn dat je in je les eraan hebt kunnen werken en dat je nu weet hoe het anders kan en sterker worden van achteren.

Ja even een nieuwe kijk erop is fijn! Kunnen we weer vooruit.. over 2 weekjes eens even een bootcamp voor de friese dame. Dan logeer ik voor een week in een huis op 5 min. fiets afstand dus dan kunnen we wat vaker trainen! :)

Wie gaan er dit weekend nog op wedstrijd?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 15:17

Wij gaan morgen naar wedstrijd bij de silvia's hoeve in houten wordt georganiseerd vanuit tinker stamboek nieuwe locatie voor ons ben heel benieuwd.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 19:40

Oh dat is fijn Michelle!

Alvast succes Laura!

Zotte dr veulen is vannacht ook geboren! Een merrie!
Foto's volgen nog het lukte me niet om ze via mijnalbum te uploaden.. Welk programma gebruiken jullie voor het uploaden van foto's?

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 21:26

laura succes!!!!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 05:13

Gefeliciteerd esther met het veulen van zotte! Je kunt tegenwoordig uploaden via bokt zelf gaat heel makkelijk.

Thanks Shireen .

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 08:34

Succes Laura!

En gefeliciteerd Esther! Je kunt nu idd foto's direct op bokt uploaden. Als je een berichtje typt staat er onder 'Voeg foto's toe' ;)