[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:44

Denise -> Oei, nu moet ik m'n toestel echt gaan klaarleggen voor ik 'm vergeet!
Ik ga m'n best doen! :D

Ilona -> Hihihi! Ik zie het helemaal voor me hoe ie doet!
Beetje dribbelen, oren die verschillende kanten op gaan, pasje voor, pasje achter, schudden met z'n hoofd; ja hallo, wat wil je nou? :D
Die foto's van jou en Pitufo blijven mooi om te zien!
Jammer dat je niet langer meer van hem mocht genieten..... :(:)

Benthe -> Volgens mij heb je droogzetters gekregen, dat geven ze wel meer bij flinke mok.
Hopelijk zet het snel zoden aan de dijk!

Amanda -> Leuke winterse foto's van Nino!

Melissa -> Nog steeds in de lappenmand?
Zodra je je bed uit kan, bel je me dan?
Dan neem ik je plek in, lekker een paar dagen 'ziek' zijn met een super uitzicht! ;) :D
Jammer dat je lieve meis weg gaat, maar ook begrijpelijk.
Leuk dat je het met een andere merrie mag gaan proberen!

Natalia -> Zo toe maar! Je krijgt het druk! *D

Madelief -> Ja er zijn wel leuke tooltjes bij gekomen!
Je kan jezelf ook tijdelijk bannen van Bokt!
Wel handig als je eigenlijk met andere dingen bezig moet zijn maar niet bij Bokt weg te slaan bent, hahaha! :D

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 22:03

Hai,

Prinslover; Ja, af en toe een klein berichtje dan maar! Of gewoon wat vaker reageren. Dan is het niet zo veel in één keer haha.
Wat betreft dat bruin voor Urbino..... Het wordt ook een bruin zadel/hoofdstel binnenkort :o :D
Leuk dat het Parelli zo goed ging met Chico! Heb je er geen foto's van?

Wauw die strandfoto's 8-) Wat een knap paard!!
Is dat je vorige paard?

Amanda89; ....mooie Nino....ziet er goed uit!
Bekeek zojuist de foto's in je profiel. Daar lijkt hij heel anders van kleur, of lijkt dat maar zo door de foto's?

xxxNaatjuhxxx; Ben benieuwd naar je nieuwe verzorgpaard

Madelief88, succes morgen met de nieuwe bijrijdster en succes met je beslissing mbt je baan. Ik zou ze nu al bellen.

Cyrina; hij is prachtig. Mooie foto's ook! Ziet er netjes uit.

Picassox; Ook mooie foto. Kan het dat ik die in je profiel heb gezien?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 22:09

Robijntjah schreef:
Echt weer mooi!

Hoe krijgt iedereen toch van die goede foto's in een binnenbak :=

Dat vraag ik me ook heeeeel erg af :P.

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 22:14

Bendte Vervelend die erge mok. Hoop voor je dat het voor de keuring weg
is.
Ilona De bak is nog steeds niet goed. Al het water is blijft er nu op liggen,
want dat kan nu niet weg.. Gelukkig is Nino nu rustig en ben nog steeds aan
het wandelen. Chico ziet er goed uit! Super hoor +:)+ . Was Pitufo je vorige
paard? Echt prachtig...
Natalie Spannend een nieuwe :D. Heb je foto´s van je toekomstige aanwinst?
Madelief Na je studie kan je altijd nog werken :P. Ik zou ze even opbellen ipv
wachten tot zij bellen.
Cyrina Die date zou Nino wel leuk vinden :+: , maar ik kan er niks meer onder
plakken. Ik vind jou paard echt mooi! *D
Penny Mooie foto hoor.
Sjaad Hij is erg veranderd van kleur. Of het ligt aan de foto :+ En zo zag hij
eruit toen hij te koop stond(advertentie).
Afbeelding

Bak is nog steeds nat. We mogen er in als het water weg is. Verder is Nino
super lief :+:! Nino is mijn eerste PRE en aangezien jullie er veel meer verstand
van hebben willen jullie me vast wat vertellen over zijn afstamming. Zijn papa
is INVASOR III en zijn mama BANQUERA XIV. Heb wel wat gegoogeld, maar echte
info nog niet gevonden. :+ Dus kom maar op met de info!

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 23:18

Amanda , Nino(Narinjero) heeft een hele goede afstamming , romero benitez , yeguada militar ,en natuurlijk de bekende Evento als opa.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 05:58

evdpanne schreef:
Robijntjah schreef:
Echt weer mooi!

Hoe krijgt iedereen toch van die goede foto's in een binnenbak :=

Dat vraag ik me ook heeeeel erg af :P.

Om in een ( enigsinds lichte ) binnenbak te kunnen fotograferen met beweging heb je een goede refelexcamera en een goede ( lichtsterke lens = waar een heel open diafragma mogelijk is) nodig. De ( tele )lenzen die geschikt zijn voor in een binnenbak liggen rond de 1800,- euro minimaal ;). Als je hier al over beschikt, vereist het ook nog wat ervaring met de instellingen.

Amanda89; zo hee... ja hij is echt veranderd! Een toverbal :D

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 07:58

Goedemorgen allemaal :wave:

Jeetje sjaad jij was er vroeg bij :wow:

Anoniem

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 08:10

Hahaha nou, idd!

En dat bruin op Urbino, had ik het toevallig van de week met een vriendin over, dat dat echt zoooo ontzettend gaaf gaat staan!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 08:15

Saida: Ja! Dat was het! Het moet eigenlijk verdunt gegeven worden, maar ik moest het er puur opsmeren. En de naam is onuitspreekbaar.
Amanda: Ik bied hem pas aan voor de keuring als de mok weg is. Maar ik hoop dat het niet te lang duurt, ik vind het geen fijn gevoel hem niet in de verzekering te hebben.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 09:10

ilona - mooie foto's hoor maar de komen ook zulke mooie foto's van jou en chico

madelief - wij zijn ook nog steeds gelukkig en verliefd en hebben ook veel lol das toch wel heel belangrijk hoor

saida - haha ik moet ook nog steeds foto's plaatsen hoor

gisteren weer lekker op mijn ventje gereden hij was lekker ontspannen en was sommige stukken lekker nagefelijk dus ben weer super trots.

vanmiddag naar de ortho en dan probeer ik vanavond ff foto's te plaatsen.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 09:14

malin: Bruin blauw!!!!!! Beste combinatie...welke gek heeft verzonnen dat oranje blauw leuk is moet zich maar laten nakijken...ik ben niet zo van de setjes, in dat het allemaal hetzelfde merk moet zijn, maar iets wat bij je dekje kleurt is toch altijd leuk :P
Heb shannon en Encanto nog niet horen klagen :P
Valt weer mee van de lijn, krijg je een nieuwe (ander merk?)

jasmijn: Je hoeft toch nog geen keuze te maken? Gewoon lekker daten en genieten!

nishada: Leuke foto's! Vooral die witte poep benen :P *ik vind het al knap dat zn lijf zo wit is!*

ilona: Zitten dr ook zijgangen in parelli dan? Nooit geweten (ook nooit in verdiept hoor) Ik denk dat het meer paard eigen is...als shannon het niet snapte of moeilijk vond ging ik dus als een gek door de bak heen... (of zou er dan toch in dr mamie ergens spaans bloed zitten....het is een vuilnisbak, maar wel een felle :P)

esther: Die postbank camera heb ik even gemist! Toch maar beter mn mail lezen dan :P Iedereen vind zn camera de beste, gewoon even naar een winkel gaan

benthe: Heeft ze nog iets aan zn snee gedaan? Hopelijk gaat de mokspuit snel werken, arm ding.

amanda: Chique foto's! Is dat echt de bak? Het is net een ijsbaan inderdaad!

nathalia: Voor de fok of voor de leuk?

madelief: Het is wel zo netjes om vooraf te bellen, hebben hun meer aan dan dat ze je straks kiezen ;)
En logisch dat je hem door wilt pakken, maar aan de andere kant kun je wel meteen goed zien hoe je bijrijdster met zulke situaties omgaat...

cyrina: Het zijn zulke monsters! Ze staan ook regelmatig in de wei naast Encanto (die dan appart) en Encanto probeert constant hun halsters te pakken..dus dat trucje kennen ze nu ook :P Ze wilde ook zo'n lekker warm halster om denk ik!
Blijf je van die mooie foto's plaatsen! *welk paard is dit nou?*

saida: Hoe bedoel je nog niet eerder galop?

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 10:52

Amanda, zijn bkloedlijn is precies waarom ik hem had willen gebruiken voor mijn merrie (hij is natuurlijk ook erg mooi, maar dat zijn er wel meer). Hier wat info http://www.coolspanishhorses.com/InvasorIII.html

Mies; Ik had Cantaor mee naar Bunschoten.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 11:09

:wave:
Ik ben er weer eens eventjes in de buurt :P
Heb hele leuke foto,s voor bij zien komen :D
en ook die van Pietje en Baronnetje op het strand :o
helaas heb ik wienig tijd om goed te reageren sorrie ervoor :o

Maar er werd tussen door gevraagt hoe het nu ging met mij en Jesse.
Nou goed hoor me wond geneest goed en ik ben al een paar keer mee geweest naar de paarden.
ohh wat heb ik ze gemist :o
Gisteren ben ik weer mee geweest met marcel en ik haalde Baron uit zijn box en liet de kinderwagen snuffen en wat er in lag.
Baron deed heel voorzichtig en daarna liepen we samen (met de kinderwagen) naar de stap molen.
Baron liep netjes mee of ie dit al dagelijks doet :D

Met Jesse gaat het ook goed
het is een mooi mannetje en zeer snel tevreden :D
Hij huild alleen als hij echt honger heeft of als ie last van darm krampjes heeft :(:).
verder is hij rustig en slaap aardig door :z.
Ook in de nacht is hij een heerlijk mannetje meeste keren slaapt hij aardig door en als ie honger heeft komt ie er maar 1 x ervoor uit.
verder is hij stil.

Ik heb leuke foto,s van hem die zal ik zo plaatsen :D

Oja nog iets we hebben iets moeten beslissen wat heel erg moeilijk was.
1 van de paarden moet helaas verkocht worden.
alles word teduur en met de tijd komen we tekort
nu met een kind erbij kunnen helaas geen 3 paarden meer houden.
we hebben besloten om Llano te verkopen. ;(
hoe erg we het ook vinden ;(
Laatst bijgewerkt door Machonito op 16-01-09 11:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 11:11

Hier zijn de foto's van ons kleine manneke

snurk :Z
Afbeelding

:P mama is echt niet gek hoor 8)7
Afbeelding

Jesse lekker in Bad :+: :)
Afbeelding

Op schoot bij Opa :P
Afbeelding

kiekkaboeeeeeeee :P
Afbeelding
Afbeelding

even Lachen :D
Afbeelding
Afbeelding

Huilen kan ik ook hoor :P
Afbeelding

vrolijk mannetje
Afbeelding

Eventje me nek spieren trainen :P
Afbeelding

mijn hoofd is wel zwaar hoor 8-)
Afbeelding

het is echt niet koud hoor buiten :+
Afbeelding

Huh waar is papa nou gebleven.
Afbeelding

Mama help ik zie een mega grote enge lens. :D
Afbeelding

Ohhh papa zit erachter :(:) .
Afbeelding

Afbeelding

pffffff dan is het goed :D
Afbeelding

mama is zo lief O:) :+: :P
Afbeelding

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 11:20

Wat een prachtventje is het toch! :+:
Onwijs knap koppie!

jammer dat je Llano moet verkopen!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 11:38

heidi - mooi mannetje hoor alleen jammer dat je Llano moet verkopen wat is de keus geweest dat hij het wordt als ik vragen mag

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 11:49

Llano is zeer lief maar ook rustig om ander personen erop telaten rijden.
en Llano heeft geen verleden zoals Baron.
Baron willen we nu niet aandoen om hem weer een ander tehuis tedoen.
hij is nu eindelijk een vrolijk paard geworden zonder angsten en pijnen.
en ik heb een zeer sterke band met Baron en niet met Llano.

Baron is wel iets drukker dan Llano en kan niet iedereen erop rijden.
als je hem niet goed snapt dan kan hij inpaniek raken.

Het was echt een keus maar het stond al heel lang vast dat helaas Llano eruit zou gaan hoe erg we het ook vinden.

Llano kan je gemakkelijker plaatsen dan Baron.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 12:10

ik vindt het knap dat je de keus kon maken, maar zoals je het nu beschrijf dan zou ik ook liver het paard houden waar ik een hechtere band mee zou hebben.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 12:14

Madelief: Jaa, het is heel moeilijk uit te leggen zo vanaf de pc.. :P Maar een kleine poging omdat Sanne en Mies het ook al vroegen. Je hebt je parelli set om, dat is wel belangrijk. Er zitten natuurlijk bepaalde drukpunten aan dat halster, en de leadrope weegt sowieso wat zwaarder. En dan natuurlijk je carrot stick, dat is de verleninging van je hand. Wat ik met Chico doe is echt basis. Als hij recht voor me staat, en ik wijs naar links of rechts, dan moet hij de kant op gaan die ik wil (dit allemaal zonder stemcommando's en dus puur op lichaamstaal, al kan ik het soms niet laten even wat te zeggen :o ). Wijs ik met mn hand nog een keer naar links (als hij al linksom loopt) dan moet hij gaan draven, en doe ik dat nóg een keer, moet ie gaan galloperen. Schud ik zachtjes aan de leadrope moet hij terug gaan naar draf, enz. Als ik naar zijn kont kijk, moet hij méteen naar mij toe draaien. Hij mag voor me staan, maar niet "in mijn ruimte". Ik moet dus gewoon mijn arm naar voren kunnen steken, en hem niet kunnen aanraken. De stick is de verlenging van mijn hand. Daarmee aai je hem, maar kun je hem ook om de achterhand laten draaien enz. Als hij voor me staat doe ik soms een oefening achterwaards. Door met je vinger een beweging te maken van links naar rechts en dan zachtjes het touw mee te laten bewegen moet het paard achterwaarts gaan (dit moet soms eerst ff wat wilder zeg maar :P daarna snappen ze het heel snel). Dingen voor vertrouwen doe ik door vanaf de muur/wand 1,5 meter te gaan staan en hem tussen mij en de muur door te laten lopen. Vinden paarden in het begin toch vaak griezelig, maar als ze het vertrouwen doen ze het.. :) En wat moeilijker wordt het straks met de zijgangen, alleen dat moet ik nog oefenen :+ . Chico kan het inmiddels ook los in de bak (al rent ie soms snieke ineens weg :P ) maar hij is dan dus ook heel geconsentreerd op mij. Het is dus eigenlijk gewoon "al spelende iets leren". Allemaal met lichaamstaal. Best leuk voor de afwisseling, al vind het ene paard het ook leuker dan de andere moet ik zeggen ;) . Het hele idee is een betere band met je paard, elkaar beter leren begrijpen, en puur een leiderspelletje :) . Hij moet mij volgen, ik ben de leider, en als ik op zijn plekkie wil staan, dan moet dat gewoon kunnen. Voor de wat dominantere paarden dus ook heel goed!Sorry voor heel het verhaal := Maar is best lastig uit te leggen haha ;)

Toch maar studeren dus ;) . Nouja, groot gelijk, wie weet krijg je dan na je studie dik geld, en een top baan ;) . Maar wie weet willen ze je wel voor de zaterdag, heb je iig een lekker zakcentje :+

Cyrina: Top foto's van Cantaor! Ze zijn best goed gelukt. De 1e foto is leuk, die big smile van jou *D

Saida: Nou dat zie je goed voor je hoor :D :D . Haha, doe Rints dat ook wel is?

Penny: Echt de ultieme "penny-pic" :+:

Sjaad: Jaa, maar af en toe is ook leuk hoor! Wel zo gezellig! :D En bruin op Urbino zijn dus al plannen van jou gaaf joh!

Amanda: Oeeh, sexy nino, jaa, ik was ook voor de bijl gegaan hoor :~ . Maar helaas had ik het geld er niet voor! Maar hij heeft alsnog een super baasje gevonden :j

Denise: Heb je een beugel dan? Of ben je er net vanaf *D ?

Heidi: Had het al gelezen in het andere topic... Zo jammer van Llanotje.. ;( Maarja, je moet soms (hele moeilijke) keuzes maken in het leven :(:) Die foto's van Jesse zijn echt GEWELDIG :+: . Wat een moppie!

Leuk jullie reacties te lezen over de foto's! Pitufo was echt heel bijzonder voor mij, en ik vind het hele mooie plaatjes om te zien, dus ik dacht; jullie vast ook wel :D .

Voor de mensen die het nog niet weten: Pitufo was niet van mij, kende hem al heel lang, maar heb hem uiteindelijk van maart tm september verzorgd. Helaas werd hij in die tijd vaak ernstig kreupel wegens atrose. Pitufo was echt op helaas :(:) . Zijn benen wouden niet meer.... hij was niet meer te redden, te veel pijn.. ;( . Helaas dat hij er niet meer is.. maar wat jullie ook zeggen: Ik hoop ooit zulke foto's ook met Chico te hebben :+: . En dan beleef ik de vreugde alleen maar des te meer :+: .

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 12:22

heidi Wat een leuke foto´s. Jesse heeft al lekker veel haar. :D Vervelend dat je paard
moet verkopen.
Ilona Ik heb ook heel lief me moeder aangekeken :+ .

Bedankt voor de info! Ik ga me er is wat meer in verdiepen.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 12:30

Ilona - ik wou net vragen wrm die er niet meer is maar je hebt het al uitgelegd, en dat van parelli klink heel leuk de kleine dingen doe ik ook soms met heike alleen hij snapt het nog niet zo goed haha,

en ja ik heb jammer genoeg een beugel vanwege een tand die in mijn gehemelte zat en die moest eruit gesneden worden en toen ging alles een beetje scheeft staan :o

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 12:31

Amanda: Haha, daar trapte mijn moeder niet in :+ . Moest het allemaal zelf betalen... Helaasss.. :') . Maarja, heb nu ook een schatje op stal, waar geen kwaad in zit, en die toch voor een heel leuk prijsje te koop stond :D . Ag jaa, en wat ik al zeg, die nino heeft het goed getroffen bij jou, ik gun het je echt!! *D

Denise: he, balen van je tanden, maarja, gelukkig zijn er beugels! Ik heb er ook 1 gehad, wel blij mee :)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 12:35

KG_Images, van harte!

Heidie, wat sneu :n . Maar wel fijn dat jullie een eerlijke keuze maken. En wat een droppige foto's!

Matz z'n been is echt heel erg slecht. De haren vallen van zijn onderbenen af, het ziet er niet uit. Z'n been wassen met betadine vind hij ook niet zo grappig, ik moet uitkijken voor rondvliegende achterbenen. Ik word gek van die beesten!

Strakjes even achter de vakantie aangaan.

Ik heb nog leuke foto's van Irma en de honden, maar zijn groter dan 800 pixels, moet ze even uploaden dus.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 12:43

Keuze maken is helaas erg moeilijk maar soms moet het eenmaal ;(

Benthe waneer kom je gezellig langs :D
dan kan je de kleine manneke in het echt zien :o
Ilona heeft hem al mogen bewonderen maar nu wil ze vast nog een keer samen met jou :P
Bah wat naar zeg met Matcho zijn mok been :(:)

Loontje: Ja pietje was een zeer mooi paard en ook erg lief.
we hebben een leuke tijd gehad zo samen op het strand en door de duinen.
ik vergeet het nooit meer.

Van de zomer wil ik met Baron naar jullie komen dan gaan we met zijn allen op het strand rijden en jij zit natuurlijk op Chico :D
en Benthe op een van haar rond springende paarden :P
en Marcel maar leuke foto,s maken
:D

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 12:53

Ja Ilona ik had die foto's al eens gezien maar ik vind ze echt prachtig hoor! Heel sfeervolle plaatjes en een mooie herinnering aan die bijzondere vent!

Heidie wat een droppie van een zoon heb je met zulke mooie grote kijkers! Moeilijke keuze maar wel begrijpelijk dat je Baron dan houdt. Hopelijk vinden jullie een mooi en fijn nieuw plekje voor Llano en horen we via bokt nog eens wat van hem.

Verder heb ik opt moment niet echt de tijd om bij te lezen en te reageren... sorrie dames... heb alleen even gauw alle foto's zitten bewonderen. :o Blijft een geweldig topic met zoveel mooie plaatjes!