[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 10:17

Ik sta op een pension dat al bestaat sinds ‘89, met plaats voor ca. 30 paarden/pony’s. ‘s Morgens ruwvoer aanbieden (anders dan bietenpulp, voor zover je het ruwvoer mag noemen), hooi aanbieden op de weide of een net of iets anders ophangen in de stal, gaat niet gebeuren. Vele malen al ter sprake gekomen met de stalhouder (weliswaar door stalgenoten), maar dit is eenmaal wat zij aanbieden. En ze zijn heel strikt in het niet maken van uitzonderingen.

Zo zijn er twee paarden met een blessure die “bij Gods gratie” een soort afgezet paddockje hebben en omdat dat echt helemaal tot zand is gelopen, rond het middaguur een portie ruwvoer in een haybox krijgen. Tijdelijke situatie, op medische gronden. Zodra de paarden de groep weer in kunnen, gaan ze ook de groep op en is het klaar met het tussentijds voeren.

O:) Het is niet zaligmakend, maar het is ook begrijpelijk vanuit het perspectief van de stalhouder. Ik heb er in principe ook helemaal geen probleem mee, ik moet alleen kijken hoe Jels me in dit plaatje gaat passen na haar behandeling/opname. Werkt het niet meer voor mijn paard, ja, dan zitten er andere conclusies aan te komen. Maar zover is het nog lang niet wat mij betreft, want ze doet het daar juist ontzettend goed op een heleboel vlakken. Het is ook net wat Laura zegt: op elke stal is er wel wat en wij hebben ook de ervaring met een stal waar de 80/20-regel omgekeerd van toepassing was. In het gunstige geval was daar 20% in orde en we moesten daar echt overal bovenop zitten.

@sanet: ik heb inderdaad ergens gelezen dat het heel snel kan gaan. Toch zei de chirurg dat ze er al heel lang zitten. Nu heb ik vanmiddag dat consult dus dan kan ik daar eens op doorvragen.

boemel

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 17:14

Je zit inderdaad in een moeilijke regio Jelske.
Blijft ze wel rustig op stal als al haar maatjes naar buiten mogen?

Zo’n scopie is best interessant om bij mee te kijken. Heb ik ook bij Mir laten doen. Gelukkig was haar maag helemaal vrij van zweren. Beterschap ermee!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 12:22

Daar is het bericht al dat Wibout vertrekt, jammer hoor..

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 12:48

Hij gaat naar Mexico zie ik nu.

Lastig dit Jelske. Lijkt me een hoop geregel en gevlieg om dit dan voor elkaar te krijgen.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 10:37

En wat vinden we van de nieuwe hengsten?

Ik heb nog geen beeldmateriaal bekeken, maar op papier lijken ze mij wel interessant.

Hoe gaat het nu Jelske, de perfecte stalling bestaat niet helaas. Er moet altijd wel een compromis ergens gesloten worden.

Hebben jullie de nieuwe Phryso al gezien? Op de voorpagina staan de vrouwensl waar Maan tijdelijk op stal heeft gestaan en waar ik altijd nog kom te rijden in de bak. Erg leuk om hun artikel in de phryso te lezen.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 20:46

Uk heb de phryso niet meer sinds januari. Vond het blad niet echt interessant qwa inhoud. Leuk dat hun erin staan je leert iemand dan weer anders kennen.

Jelske hoest met jels?
Ik heb de filmpjes van de nieuwe hengsten gezien zo op 1e oog ziet er goed uit.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 14:57

Lastig Jelske, heel geregel. Maar zoals ook al is gezegd inderdaad, overal zal wel iets zijn waar je in "moet" schipperen. Hoe is het met Jels?

Ik heb nog niet naar de nieuwe hengsten gekeken qua beeldmateriaal. Alleen Nisse zou interessant zijn omdat hij het verwantschap% naar beneden zou brengen en inteelt netjes genoeg is vind ik. De rest verbeterd niet - nauwelijks qua inteelt en verwantschap. Naast een leuk paard fokken, kijken wij ook wel degelijk naar deze cijfers.
Maar maakt niet uit, komend jaar wordt er niet gedekt zoals de planning nu is :D en anders zijn er ook nog wel andere leuke :)

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 23:46

Voor ons ook geen hengst uit deze lichting dit jaar. Vorig jaar hadden we Jeppe die het dekgeld flink omhoog gooide, ik hoorde dat er nu waarschijnlijk ook een van de hengsten zijn dekgeld aan de pittige kant is.

Komende kfps vergaderingen staat o.a. de volgende onderwerpen geagendeerd ter besluitvorming:
- streven naar 130 goed gekeurde dekhengsten in 2029
- invoeren van deklimieten; stapsgewijs deklimiet ieder jaar naar beneden bijstellen naar uiteindelijk max 120 per jaar

Wat hier al eerder ter sprake is gekomen: ben heel erg benieuwd naar de ongewenste bij-effecten/ bijwerkingen. Alhoewel ik wel eens ben dat we actief moeten gaan bijsturen.

Misschien kunnen we nog een bokt-regio vormen :+ en zo met Jelske als onze voorzitter mooi standpunt en suggesties inbrengen :D

Alle gekheid op stokje:
Hoe is het met Jelske?

En Meya, maakt je vorderingen met je rug?

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 08:11

Gestaag gaat het verder :+

Ik ben het ook eens dat er iets moet gebeuren, maar over deklimiet: als die dus naar beneden gaat.. het lijkt mij dat de hengstenhouder toch ergens zijn geld moet verdienen. Als je de dekkingen gaat beperken, zal het dekgeld (denk ik) omhoog gaan, om wel dezelfde verdiensten te houden. Dan wordt het dekken straks of later voor de mensen die er meer geld voor (over) hebben.
Ik denk dat er veel meer / beter gekeken moet worden naar de fokker/merrie.. Soms hoor je om je heen dat men niet naar de waarden kijken en alleen het beste paard vd HK wil of een hengst: "omdat ie mooi is" en "de cijfers maken mij niet uit". Ik denk dat het beter is dat er in de gaten moet worden gehouden welke hengst er wordt uitgezocht en wat dat doet met inteelt en verwantschap.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 08:16

Nou ja, je krijgt wel meer spreiding natuurlijk dus de minder populaire hengsten worden dan toch ook meer gebruikt..
Ik vermoed wel dat de HK kampioenen inderdaad fors in prijs gaan stijgen dan.
Maar in de breedte gezien is het wel beter, als er dan net zoveel dekkingen blijven. Omdat je meer spreiding in het bloed krijgt en niet 300 HK kampioen veulens en 3 andere.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 08:55

Mir heeft een verwantschap van 17,4% . Ik heb er geen verstand van, maar dat is redelijk laag toch?

Inmiddels een kijker geweest, die er prima mee overweg kon. Voor mij fijn om te zien dat ze nu bij anderen ook braaf kan zijn en positieve ervaringen op doet.
Ze gaan nu nadenken. Ze vindt Mir leuk, maar er lopen ook kleine kinderen op het erf rond.

Afgelopen zondag heb ik mijn eerste rijles met haar gehad. Was van een nieuwe instructrice die vooral werkt op basis van energie en verbinding. Het deed Mir goed. Ik kreeg een fijne aanleuning.
Daarna Diekke op zelfde wijze gereden en die ging helemaal fijn.

Ik ben ook heel benieuwd hoe het met Jelske gaat.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 11:33

boemel schreef:
Je zit inderdaad in een moeilijke regio Jelske.
Blijft ze wel rustig op stal als al haar maatjes naar buiten mogen?

Zo’n scopie is best interessant om bij mee te kijken. Heb ik ook bij Mir laten doen. Gelukkig was haar maag helemaal vrij van zweren. Beterschap ermee!

Ja, ze houdt zich wel redelijk braaf. Zodra ze iemand ziet of hoort wil ze nog wel even roepen en een keertje draaien, maar het mag eigenlijk geen naam hebben. Bedankt voor de beterschapswensen :o

Ik heb de beelden van de scopie inmiddels. Ik kan ze eventueel wel uploaden?

Getty_Maan schreef:
En wat vinden we van de nieuwe hengsten?
Ik heb nog geen beeldmateriaal bekeken, maar op papier lijken ze mij wel interessant.

Hebben jullie de nieuwe Phryso al gezien? Op de voorpagina staan de vrouwensl waar Maan tijdelijk op stal heeft gestaan en waar ik altijd nog kom te rijden in de bak. Erg leuk om hun artikel in de phryso te lezen.

Ik vindt met name Nisse op papier interessant, maar ik geloof niet dat ik nog op korte termijn ga fokken na deze ronde. En dan nog lijkt hij onder te doen voor de combinatie met Murk, dus vermoedelijk was ik daar eerder voor gegaan.

Ik heb de Phryso dit weekend juist ontvangen! Staan ook wat bekenden in, maar super grappig dat de dames met zo'n gave plaat op de cover staan!

SunnyHorse schreef:
Voor ons ook geen hengst uit deze lichting dit jaar. Vorig jaar hadden we Jeppe die het dekgeld flink omhoog gooide, ik hoorde dat er nu waarschijnlijk ook een van de hengsten zijn dekgeld aan de pittige kant is.

Komende kfps vergaderingen staat o.a. de volgende onderwerpen geagendeerd ter besluitvorming:
- streven naar 130 goed gekeurde dekhengsten in 2029
- invoeren van deklimieten; stapsgewijs deklimiet ieder jaar naar beneden bijstellen naar uiteindelijk max 120 per jaar

Wat hier al eerder ter sprake is gekomen: ben heel erg benieuwd naar de ongewenste bij-effecten/ bijwerkingen. Alhoewel ik wel eens ben dat we actief moeten gaan bijsturen.

Misschien kunnen we nog een bokt-regio vormen :+ en zo met Jelske als onze voorzitter mooi standpunt en suggesties inbrengen :D

Ik ben nu eigenlijk benieuwd welke hengst dat moet zijn.

De agenda had ik inderdaad gezien en ik denk ook dat ik naar de regiovergadering ga. Ik vind dit toch wel interessante discussies. Wat betreft de bokt-formule: ik ben wel in hoor :+

Wat betreft de deklimieten denk ik dat het op papier voor de gezondheid wel de grootste slag kan maken - daar is pasgeleden een hele uiteenzetting over gegeven bij de discussieavond en ik voel er wel iets voor. Tegelijkertijd kan ik mij inderdaad voostellen dat de betere hengsten dan wellicht toch gereserveerd worden voor de betere merries misschien. En dat zou gerust betekenen dat ik achter het net zou vissen als ik zou blijven fokken. Ik heb immers "slechts" een stamboekmerrie zonder indrukwekkend palmares. Tijd zal het leren - ik volg het in ieder geval met grote interesse.

Meya_ schreef:
Ik denk dat er veel meer / beter gekeken moet worden naar de fokker/merrie.. Soms hoor je om je heen dat men niet naar de waarden kijken en alleen het beste paard vd HK wil of een hengst: "omdat ie mooi is" en "de cijfers maken mij niet uit". Ik denk dat het beter is dat er in de gaten moet worden gehouden welke hengst er wordt uitgezocht en wat dat doet met inteelt en verwantschap.

Dit zie ik om mij heen vaker gebeuren dan mij lief is hoor.

Sanet schreef:
Nou ja, je krijgt wel meer spreiding natuurlijk dus de minder populaire hengsten worden dan toch ook meer gebruikt..
Ik vermoed wel dat de HK kampioenen inderdaad fors in prijs gaan stijgen dan.
Maar in de breedte gezien is het wel beter, als er dan net zoveel dekkingen blijven. Omdat je meer spreiding in het bloed krijgt en niet 300 HK kampioen veulens en 3 andere.

Ik denk dat er ook gerust merriehouders zijn die eerder van fokken afzien (voor een seizoen of meerdere) als ze geen beschikking hebben over de hengst van hun keuze. Dus of het aantal dekkingen hiermee op pijl blijft, hoop ik dan maar. Want anders stuif je evengoed op een fuik af.

Volgens mij is dat redelijk laag verwant hoor Boemel. Het gemiddelde ligt momenteel rond 18.1%. Goed om te horen dat de dames zo lekker voor je willen werken!

-------------------------------------------------------------------

Nou, komtie hoor...

Dinsdag avond dus gebeld over de maagzweren, donderdag een consult gehad om samen met de chirurg de beelden te bekijken/vragen te kunnen stellen. Ik kan niet ontkennen dat ik geschrokken ben van wat ik zag. Tegelijkertijd zijn ze dinsdag gelijk de behandeling gestart en leek ze daar al heel snel goed op te reageren. Hij deed ook de suggestie om te overwegen haar vrijdag op te halen als ze zo stabiel zou blijven, aangezien ze qua verzorging en behandeling eigenlijk niet veel meer deden dat niet ook thuis kon plaatsvinden. Wel zijn we voorlopig gestopt met de magnesiumsulfaat omdat dit averechts werkt voor haar maag.

Ikke maar in gesprek gegaan met de stalhouder. Of ik er helemaal blij mee ben weet ik nog even niet, dat zal de komende weken moeten blijken. We moeten namelijk over 6 weken terug voor controle en tot die tijd ziet Jels haar dag als volgt uit.

's Morgens
Tijdens de voerronde om 7.00u krijgt ze één portie ruwvoer, slobber met psyllium. Rond 8.00u ben ik op stal voor haar medicatie en gaat ze ca. 30min de stapmolen in. Kan ik ondertussen haar stal fatsoeneren.

Tussen de middag krijgt ze weer twee medicijnen. Een nieuwe portie slobber met psyllium en een nieuw plakje hooi.

Bij de voerronde om 17.00u (na het binnenhalen van de overige paarden) krijgt ze weer slobber + psyllium en een nieuw plakje hooi.

's Avonds ben ik weer op stal. Dan gaan we een half uurtje wandelen, of we doen wat werken aan de hand (in stap) of iets dergelijks. Dan krijgt ze nog een keer slobber + psyllium.

's Avonds laat, tijdens de laatste ronde krijgt ze haar laatste plak hooi.

Ze krijgt niet meer, of minder hooi dan voorheen en omdat ze uberhaupt niet naar buiten gaat, mag ik het over 4 porties verdleen. Voorlopig blijft ze ook in de box staan, omdat ze nu écht eerst moet legen. Anders zijn we over 3-4 maanden weer terug bij af en ik blijf niet aan de gang. Ze vind het niet helemaal leuk, maar ze blijft verder wel stabiel. Blijft goed mesten, blijft goed eten, temperatuur heel constant en lijkt ook erg opgewekt te blijven.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 12:54

Hoe bedoel je dat Jelske, dat ze moet “legen”?

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 13:53

De verstopping die ze had was weer van zand. Nu zijn we daar nooit helemaal af geweest - de voorlaatste foto zat er het dichtste bij. Die liet de eerste zwarte spikkels zien, wat ons vertelt dat de dichtheid van het zand zo laag is dat het röntgenapparaat moeite krijgt het vast te leggen. De laatste foto was ineens een flinke toename te zien en de foto’s die vorige week zijn gemaakt lieten welhaast een exponentiële toename zien.

Dat moet er nu eerst allemaal uit. Doordat ze op stal staat en in feite niet buiten komt, kan ze geen zand meer eten. Tot haar darmen vrij zijn van zand, is dit even de beste optie, omdat we anders dweilen met de kraan open. Voordeel is wel; de kleine beetjes groei die het gras in tussentijd misschien nog net heeft, wordt dan een beetje opgespaard. Dus als ze dan weer naar buiten kan, heeft ze hopelijk ten minste iets te grazen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 19:07

Jeetje wat een schema Jelske.
Pittig om dat 2x per dag een eindje van huis te doen.
Maar wel fijn dat ze zich goed lijkt te voelen.

Ik ga zo naar de les met Diekke. Hoop dat ze wat relaxter is dan de vorige keer. Toen stond ze in een soort showstand :D

Morgen naar een 5 jarige ruin kijken. Op de film lijkt ie leuk :D

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 14:55

Hoe is de clubles gegaan, Boemel? Fijn om te horen dat je les met Mir ook goed ging. Ik ben erg benieuwd hoe het ging met de 5-jarige ruin. Is hij ook een Fries?

Fijn dat Jelske zich zo goed houdt. Laten we hopen dat alle inspanningen niet voor niets zijn geweest en dat ze over een paar weken met een positieve controle dit hoofdstuk kan afsluiten. Moet je ver rijden naar de stal?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 16:01

Deze keer ging de clubles een stuk beheerster dan de vorige keer. Ook al is ze al ruim 15 jaar en heeft ze al aardig wat gezien in haar leven … ze is gewoon een ontzettend blij ei en wordt helemaal hieperdepiep van alles buiten de deur.

Ja, wel super braaf hoor, maar gewoon heel vrolijk en veel energie :D

Nee, geen Fries. Wel Nederlands … Gelders :)
Eerlijk gezegd ben ik helemaal niet naar Friezen aan het kijken. Heb natuurlijk het afgelopen jaar aardig wat dierenartsen gezien en dat kon nog eens van 4 verschillende klinieken. En die zijn helaas niet heel lovend over Friezen qua gezondheid.

Het is niet dat ik ze helemaal uitgesloten heb hoor, want ik vind het natuurlijk prachtige paarden, maar ik heb zoveel pech met paarden gehad dat mijn vertrouwen best ver gezakt is.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 16:17

boemel schreef:
Deze keer ging de clubles een stuk beheerster dan de vorige keer. Ook al is ze al ruim 15 jaar en heeft ze al aardig wat gezien in haar leven … ze is gewoon een ontzettend blij ei en wordt helemaal hieperdepiep van alles buiten de deur.

Ja, wel super braaf hoor, maar gewoon heel vrolijk en veel energie :D

Nee, geen Fries. Wel Nederlands … Gelders :)
Eerlijk gezegd ben ik helemaal niet naar Friezen aan het kijken. Heb natuurlijk het afgelopen jaar aardig wat dierenartsen gezien en dat kon nog eens van 4 verschillende klinieken. En die zijn helaas niet heel lovend over Friezen qua gezondheid.

Het is niet dat ik ze helemaal uitgesloten heb hoor, want ik vind het natuurlijk prachtige paarden, maar ik heb zoveel pech met paarden gehad dat mijn vertrouwen best ver gezakt is.

Ahh leuk toch! Ik hou er wel van :P Mijn clublessen zijn de laatste weken ook wat uitdagender geworden. De locatiebeheerder zette per ongeluk de omroepinstallatie aan. Harde muziek of stemmen door de boxen zijn nog wel te doen, maar dat doffe, langdurige geluid was voor de meeste paarden toch wel erg vreemd. Sindsdien is Picasso weer helemaal 'aan' in deze bak. Ik heb sws het idee dat naarmate hij meer getraind wordt hij soms wat schrikkeriger/springeriger kan zijn.

Hij gaat trouwens wel echt heeeeel goed :D Gisteravond wederom feedback van instructeur dat ze ons met de week vooruit ziet gaan. Vorige week inval-instructrice gehad en zij vond het echt een compleet ander paard ineens. Ik ben zo blij dat ik 'm eindelijk echt voor elkaar krijg. Dat zijn nog stukken, dus mag zeker constanter, maar het begin is er.

Ik begrijp het helemaal. Ik vind Friezen ook prachtig, qua uiterlijk zijn ze echt mijn favoriete ras. Maar na alle verhalen die ik heb gehoord, weet ik niet of ik snel een volle Fries zou kopen. Misschien vloek ik nu in de kerk, maar Picasso is dus een AraboFries (91,41% vs. 8,59%) en ik hoop dat we mede daardoor de typische kwaaltjes kunnen vermijden.

Edit: wou nog even toevoegen dat hij afgelopen zondag zn derde indoor vaardigheid gelopen heeft en tweede is geworden :D Mn vriend zou met ons dubbelspan mini's rijden, maar zaterdag had de merrie koliek. Dus hij mocht kiezen, sulky met de ander of Picasso. Je snapt natuurlijk wel wat hij koos :+

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 16:31

Gelders, wat leuk zeg!

Tsjah Friesen zijn prachtig, maar denk ook dat als Maan ooit weer onder de hengst gaat, het ook een ander ras wordt.

Kijk Lys dat zijn leuke berichten, heb je weer nieuwe energie om fanatiek verder te gaan!

En gefeliciteerd met de 2e plaats!

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 23:11

Dankjewel! En het geeft inderdaad energie :D

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 08:40

Sanet. Ik begrijp hoe je het bedoelt. Maar zouden er net zoveel dekkingen blijven? Als ik naar mezelf kijk: stel ik heb 2 favoriete hengsten, maar beide zijn vol. Dan ga ik niet met een andere hengst dekken, "om maar te dekken". En degene die ik nu niet interessant vindt, ga ik dan ook niet interessant vinden :o

Boemel, ja dat is wel netjes. Wat leuk dat je bij een ander paard bent wezen kijken! Ik heb niet heel veel met Gelders, maar geloof wel dat er leuke paarden tussen kunnen zitten :) Ga je nog een keer heen om te kijken / rijden of ? Ben benieuwd wat de koper gaat doen met Mir, zou mooi zijn als het doorgaat als ze er een klik mee heeft :)

Jelske, wat een verhaal/schema. Hopen dat ze het hier goed op gaat doen! En fijn dat er enigzins coulance is mbt voeren, toch?

Lys, fijn dat Picasso beter gaat! Geeft je inderdaad energie :D

Getto, ja zou je een andere hengst erop zetten? Wil je nog met haar dekken komend jaar ?

--

Zo, weer bij :+ Ik zit te wachten tot de kalender voor volgend jaar bekend wordt qua IBOP.. Wellicht willen we onze merrie er nog een x voor doen. Of door een ander of tzt door mij, maar moet wel op tijd een vrije dag er voor aanvragen..

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 13:35

Lyss PPA fijn dat het zo goed gaat.

Koper van Mir heeft afgehaakt. Ze was wel positief over Mir, maar kritisch kijkend naar zichzelf dacht ze dat Mir toch teveel paard voor haar zou zijn qua karakter en mentale omgang.
Inmiddels hebben zich weer nieuwe gegadigden gemeld, maar nog in een vroeg stadium.

De Gelderse sloeg met zijn hoofd onder het rijden. Toen ik aankwam, kreeg ik de waarschuwing al.
Ik heb m rustig en eerlijk uitgeprobeerd en ik zag er geen duidelijke lijn in.
Hij deed het bij een contact teugel, bij een losse teugel, in alle gangen. Met druk, zonder druk, met ander paard erbij, zonder ander paard erbij.
Zonde! Het is een leuk dier en kan fijn lopen, maar vanuit het niets met regelmaat het hoofd echt helemaal omhoog gooien als in een reflex, dat is niet ok voor mij.

Het is niet aan mij om medisch te onderzoeken of er wat loos is. Ik ga er dan ook niet mee verder.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 15:13

Helaas boemel, wie weet zit er een goed adres tussen deze gegadigden. En begrijpelijk van de ruin, had ik ook voor bedankt. Helemaal na alle pech van jou, dan klinkt dit ook weer als een "projectje".

Even een foto van vandaag <3
Afbeelding
Samen even ouwehoeren in de bak, daarna ieder in een eigen paddock en kunnen de buiken weer worden gevuld :')
was wel lastig foto maken, ze stonden niet lang stil :o

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 16:09

Meya_ schreef:
--

Zo, weer bij :+ Ik zit te wachten tot de kalender voor volgend jaar bekend wordt qua IBOP.. Wellicht willen we onze merrie er nog een x voor doen. Of door een ander of tzt door mij, maar moet wel op tijd een vrije dag er voor aanvragen..

Volgens mij heb ik al data gezien in januari, februari en maart voor volgend jaar.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 16:45

Meya_ schreef:
Helaas boemel, wie weet zit er een goed adres tussen deze gegadigden. En begrijpelijk van de ruin, had ik ook voor bedankt. Helemaal na alle pech van jou, dan klinkt dit ook weer als een "projectje".

Even een foto van vandaag <3
[ Afbeelding ]
Samen even ouwehoeren in de bak, daarna ieder in een eigen paddock en kunnen de buiken weer worden gevuld :')
was wel lastig foto maken, ze stonden niet lang stil :o

Leuke foto!

Hier staan de drie musketiers nog lekker een dagdeel op de weide, denk onder andere omdat de Fries van mn stalhoudster alweer 19 jaar is en niet perse van hooi houdt. Dus om m beetje op gewicht te houden is het gras zeer welkom. Vorig jaar waren ze, mede door alle regen, al begin oktober van de weide af.
Afbeelding

Picasso met zn duivelsoortjes:
Afbeelding