[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:11

Ilona - dank je wel :D :)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 13:21

Utixo is droppig.

Net terug van stal, de veearts kwam. Na veel pijn en moeite om de praam om te krijgen, stond hij dan eindelijk met een praam om zijn neus. Geluk bij een ongeluk stond hij heel ongelukkig, waardoor de veearts er makkelijk bij kon. Toen het tweede gedeelte. De "mok". Damn, in 1 dag tijd was het alweer ontzettend uitgebreid. Ze kon nu met haar hand over zijn onderbenen gaan en zo al zijn haar wegschrapen. Hij heeft dus iets ingespoten gekregen, en ik heb 1 of ander sterk middeltje wat ik er onverdunt op moet smeren (eigenlijk voor koeienuiers te ontsmetten geloof ik, maar ach). Ook moet hij om de ontsteking weg te krijgen iedere dag met betadine gewassen worden (z'n been dan). Dinsdag komt ze weer terug. Gelijk gevraagd voor de keuring voor de verzekering, maar hij moet dan eerst helemaal "mok"vrij zijn. En waarschijnlijk krijg ik z'n linkervoorbeen er niet in, maar dat is het minst belangrijk.
Iloon, ze vroeg nog naar Chico, hoe het met hem ging. Hij doet het weer lekker toch? Anders heb ik namelijk gelogen :+

Prinslover

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 13:37

Oh wat lief dat ze naar hem vroeg!! *D Dat waardeer ik zeker :) . En nee je hebt niet gelogen, hij doet het ook goed, mn kanjer! :+: Ag ag, arme mats... en arme porto van bent.. :(:)

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 13:53

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:00

Ninoooo :+: . Blijf echt fan van hem :~ . Hij ziet er goed uit zeg. Ook chique hoor met die bandages!

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:20

Oii Oiii!
Zieke melis is der weer :D
Zit me nu heerlijk te vermaken door te kijken naar de jonge hengsten van vorig jaar :D En mijn friesje zit buiten lekker met n dekentje op te gluren naar ze. Maar goed even wat anders.
Mijn geliefde Feikje gaat straks naar mijn opa en oma die met friese paarden fokken, en europa beroemd zijn met friese paarden mennen :D Aangezien feikje straks een veulentje krijgt moet ze in de grote box met haar veulen en daarna het weiland in anders word ze straks hartstikke mager. En tja feikje verdient eigenlijks pensioen. Ze heeft raar genoeg maar 1 galop,.. ( uh?) en dat is de rechter galop xD en ze verdient met haar 16 jaar straks een lekker groen weiland. Ze heeft lichte slijtage aan haar benen dus ik wil haar niet dwingen om na haar 10e veulen (!!!!) weer volop de wedstrijden in te gaan. Daarom gaat ze straks haar leventje verder in een weiland met haar - al met pensioen- zus Trude.. Ik gun het haar van harte met zoveel jaren dienst als fokmerrie. We mogen daarom straks een andere merrie verwelkomen genaamd Janna.
Janna is een lieve fries van 6 jaar. M2 met het mennen. Aleen ze kan niet goed stappen bij het mennen. Ze vind het ook niet leuk, onder het zadel vind ze helemaal geweldig. Dus daarom mogen wij haar straks opnemen en ga ik haar samen met mijn vader ( die de hengst Tjardo rijd die eerder in dit topic verscheen die met dat lange behang xD) in de zomer starten.
Straks krijgen jullie alle info over Janna :D en natuurlijk... FOTOS! Maar zolang het nog kan geniet ik nog even van mijn rustige lieve typishe ouderwetse fries feikje. En natuurlijk zal i khaar straks niet vergeten en kan ik altijd nog even langskomen aangezien ze gek is op buitenritjes :D
Zo ! nu hebben jullie weer even genoeg info denk ik zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:36

Iloon: Wat grappig, ik doe ook af en toe aan parelli :D

Maar niet echt volgens het boekje, gebruik er wat dingen van!

Mooie foto's :D

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:44

amanda89 @ wat een onwijs leuk beesie! :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:53

Amanda89: Leuke foto's, echt een super mooi paard :).
MelisxFeikje: Lekker hoor dat Feikje lekker met pensioen mag! Zo te horen gaat ze het goed krijgen ;). Spannend ook weer een nieuw friesje ;).

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 17:58

Ik zat weer ff oude foto's te kijken... en welliswaar met een dikke glimlach :) .
Mijn geweldige piet weer op de foto, wellicht hebben sommige van jullie ze al gezien... maar wou ze toch even plaatsen... Het is alweer bijna 2 jaar geleden dat Pitufo hier nog rond liep... ;( En mij echt dé doorslag gaf, om verliefd te worden op dit prachtige ras............. :+:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto straalt voor mij zoveel uit... Ik lach echt van plezier en geluk.. al kijkende naar HEM! :+:
Afbeelding

My love............... :+:
Afbeelding

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 18:12

de foto's zijn super ilona! Jammer dat hij niet lang genoeg heeft mogen rondhupsen!

Maar dr volgen zeker zulke foto's van jou en chico!

Kus!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 18:31

Echt geweldig mooie foto's! Je ziet idd dat je echt met plezier op hem rijd, prachtig paard ook!!

Maar inderdaad over een tijdje heb je vast ook zulke mooie foto's van jou en Chico!

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 18:40

zoveel weer geschreven en heb gewoon geen tijd om bij te lezen :( prachtige foto's trouwens ilona :D

Wou even zeggen dat ik er voorlopig een verzorg paardje heb gekregen :D een Friese Ruin genaamd "Joppe" hij is van een vrouwtje die in amsterdam woont dus die komt maar 1x per week, dus doe ik hem nou verlopig, alleen vind Betunero het niet zo geweldig als hij me bezig ziet met een ander paard hahaha. probeer snel foto's te maken van Joppe en hier te posten.

ook ben ik weer bezig emt Adalberti Horses voor een PRE merrie die ik tussen maart en mei naar nederland wil halen. maar het is nog moeilijk kiezen, tot nu toe heb ik een voorkeur van 2 merries :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:10

Je hebt het er maar druk mee ;). Leuk hoor een verzorgpaardje dr bij! Dat jaloerse ken ik wel... Atlas kan ook heel erg mij claimen :P. In het land mogen andere paarden niet bij mij in de buurt komen, want die jaagt ie weg...

En ook nog een PRE merrie dr bij :), wil je daar dan mee gaan fokken?

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:11

Mooie foto's van Putifo! :+:

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:14

Weer mooie fotos voorbij zien komen.
Hier gaat het wat minder, vanmorgen wakker geworden met flinke keelpijn en pijn in me longen.. Echt niet leuk..

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:15

Ben ik weer :D
Wat ideaal he trouwens, die nieuwe functie van bokt dat je topics in je eigen berichten kan weghalen?
Ik heb mn pagina's meteen geslonken van 12 pagina's ofzo naar 2.. Stuk beter :j

Furia vandaag weer eens met de pessoa gelongeerd.
Ging eigenlijk wel heel lekker, wel een paar keer de lucht ingesprongen en wat bokken van frissigheid, maar dat vond ik wel grappig :+)
Op het einde ook even balkjes erbij gepakt, dat moet ik eigenlijk eens vaker doen, is zo goed voor hem.
En hij vond t ook echt leuk, hij zit sowieso weer beter in zijn vel.
Tijdje terug was hij wat chagerijnig, ik had wat weinig tijd voor hem en ik denk dat die verhuizingen hem ook niet echt lekker zaten.
Maar nu wordt ie weer lekker zn happy, knuffelige zelf! En beetje aan t puberen wederom, dekens eraf gooien, wat meer happen, lekker bokken.
Morgen komt de nieuwe bijrijdster, de bak is weer goed dus zat er aan te denken eerst longeren, er zelf even opstappen en dan zij.
Weet t nog niet zeker want denk dat hij pittig zal zijn dan, wil hem liever eerst zelf oppakken maar goed, even kijken wat zij er van vindt :j

Heb t allemaal even laten bezinken van de baan, en ik denk niet dat ik er fulltime voor ga.
Zit nu alleen te twijfelen of ik ze zelf zal opbellen om het van te voren te melden, of hun belletje af te wachten.
Wat zouden jullie doen?
Heb ook gewoon echt zin om te studeren dus haha :D

Mies: Ja, babyblauw is ook bij mij favoriet, net als bruin en oranje :j (bij de paarden dan).
Haha, handig dan he dat je een beeld hebt :D
Malin: Hahaha, ach wij met die PRE's zijn volgens mij stiekem allemaal Pennymeisjes, het zijn namelijk echte Pennypaardjes :D
Denise: Dankjewel!! We hebben ook heel veel lol samen en zijn nog steeds stapelverliefd :+:
Peet: Tsjillert gewassen? Brr koud, hoe heb je m drooggekregen dan :P Hopen dat ie geen kou oploopt!
*en ik dacht nog wel dat je met zo'n zwarte amper was-onderhoud had :D *
Frank: Met mijn vorige baan had ik t ook ver kunnen schoppen, kan je mooi carriere in maken en daar is ook geen opleiding voor nodig!
Je staat nog te kijken wat je allemaal kunt bereiken zonder opleiding, maar wel met een beetje geluk en goede connecties en intelligentie.
Saida: Dankjewel, ik ben ook errug tevreden trouwens met de veranderingen op bokt :j
Sjaad: Gave foto's, hij's stoerrrr!
Robijntjah: Lekker dat je een nieuwe pc hebt, kom je weer gezellig kletsen :D
Iloon: wat doe je dan allemaal aan oefeningen van Parelli? Ben wel benieuwd ben er ook ooit eens aan begonnen met Furia maar t kon mij en fuur niet echt boeien :+)
Ken de foto's van Pitufo natuurlijk al, maar dat maakt ze zeker niet minder mooi :+:
Evdpanne: Nee, ernaast studeren zou zeeeker niet gaan, je werkt echt minimaal 40 uur, en dan Furia er nog naast :D
Veel plezier met je les!
Benthe: Ja, met zo'n keuring kan je t best wachten tot je paard echt topfit is, ze worden tegenwoordig snel voorlopig (!) afgekeurd als ze niet 100% zijn.
Amanda: Whaa die eerste foto zou zo t kontje+ Staart van Furia kunnen zijn, grappig zeg!
Leuke foto's :D
MelisxFeikje: 16 en al met pensioen :P Dat doet ze goed :D
Natalia: Whooo hee nog een premerrie? Zo hoe doe je dat?

Nou luitjes, ik ga er vandoor, heb zo'n een soort bespreking over de tinker van n vriendin van me, ze gaat naar Amerika en help haar een handje daarmee.
De verzorging van die tinker dan he ;)

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:17

rwat een gave foto´s heb je weer neergezet iloon had ze wel al gezien maar blijft erg mooi
ben zelf fan van de derder van onder straalt ook heel wat vindt ik
superrrrrrr

vandaag lekker tsjil gelongeerd hij was zo gek als een deur springen en bokken niet normaal meer, maar goed zal wel weer goed komen dacht ik
daarna lekker gepoetst en weer schoon op stal gedaan

ga nu ff jullie pst doorlezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:26

Wat een gave foto's idd Iloon, je straalt echt helemaal erop!
Heeeeel mooi! :oo

Nou, ik heb er een longeer paardje bij :D
Supertof :D

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:50

madelief tjs wassen met dit is geen aanrader maar gelukkig had ik heel veel zweetdekens en het solarium tot de beschikking en daarna een warme stal in met stro tot aan zijn knietjes

en dat was onderhoud was nu ff nodig hij stonk gewoon hihihi was ook zwart water wat ervan af kwam hoor dus nu heb ik een schimel hahaahhaha :D

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:51

hahaha Mies die vosje staan zo te kijken naar dat blauwe halster van; wat ..heb ...jij ..nou ....om!!? Geweldig!

Oef Pitufo , wat een uitstraling en gelukkige foto's

Naatjuh; een merrie er bij *\o/*

Melis; beterschap, mijn vriend is ook al ziek, het heerst echt!

Amanda, het is toch zo jammer dat de jouwe ruin is...anders had ik wel een leuke date voor hem :+

Sanne heeft ook nog foto's van mij in Bunschoten gemaakt

Hier een paar exemplaren;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:58

Echt weer mooi!

Hoe krijgt iedereen toch van die goede foto's in een binnenbak :=

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:31

GEWELDIG PAARD! Wauw...

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:33

Laat ik dan ook nog maar eens een fotootje toevoegen, deze is een van de weinige van de laatste tijd (afgelopen 2 maanden?)

Afbeelding

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:38

Mooie foto's weer allemaal!

Nou ik heb ooteman gesproken en mag de longeerlijn gewoon terugsturen, ze waren zelf ook niet echt onder de indruk van de gebruikte materialen van meneer Haanstra := Super service!