[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PatriesjeMR2

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 15:20

Leuke foto's van Fuurtje Haha!

Heb verder alleen bijgelezen... was een pietsje te veel om op te reagaren van de laatste dagen.

Vanmorgen was de osteopaath(Martine Burgers) er voor Ensueño en Bailando..beide heren hadden de nodige blokkades welke weer behandeld zijn.

Voor Bailando was het de eerste keer, Ensueño is een jaar geleden ook al eens behanldeld.
Het is wel een uitgave, maar ik hou de jaarlijkse check up er wel in. Vorig jaar ook zoveel verschil gemerkt bij Ensueño met het rijden. Ben benieuwd of hij nu ook weer zoveel vrolijker wordt.

Voor Bailando leek het me een goed idee voordat hij echt aan het werk moet alles eerst goed los te hebben...en er zaten toch aardig wat blokkades, dus ben ik blij dat ik hem ook alvast heb laten doen. Nu nog wachten op een droge bak en we kunnen serieus aan het werk Haha!(na volgende week want beide heren staan nu eerst een week op rust)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 16:05

Fijn, hopen dat ze allebei lekker los zijn&weer n stuk vrolijker!
Wat is het hier trouwens stil Slapen

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 16:18

Het is midden op de dag,dan is zeker iedereen druk met andere dingen Knipoog
Voor mij nu even een half uurtje rust,dus ik ga snel even foto's bekijken.
Daarna naar Mynke,ze heeft een vrije dag vandaag.
Ben blij toe,want ik ben doodop.
Denk dat ik vanavond gelijk met m'n kind naar bed ga Nagelbijten / Gniffelen
Al dat werken is leuk,jammer alleen dat je er zo moe van wordt Haha!

Wat zag ik trouwens een uberstoer fries veulentje voorbij komen hier.
Echt een mega gaaf ding Tong uitsteken
Ooit ga ik dat ook krijgen.
We waren eerst van plan om Mynke dit jaar te laten dekken,ik had al een hengst uitgezocht (Jorn 430).
Maar ik heb besloten om toch nog een paar jaar te wachten.
Mynke en ik beginnen tenslotte pas net en ik wil eerst nog zoveel andere dingen met haar doen.
Daarbij moet ik er niet aan denken om over 4 jaar 2 paarden te moeten doen elke dag Bloos
Laatst bijgewerkt door Pipi op 04-02-08 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 16:20

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 17:17

Had heel verhaal druk ik iets verkeerd weg..dus sorry, maar op een paar mensen reactie

_Saida_ : goed dat ze ondanks de spanning toch rustig blijft! Ik ga binnenkort ook met sita buitenwandelen, hopelijk doet ze het net zoals grytske

Madelief: Leuke foto's!

Ess: Ik vind peter r de vries zo een misselijke vent! en wat je van die bekentenis van joram moet geloven weet ik ook niet, hij was zo stoned als wat!! En daarnaast...oke hij was misschien bij haar toen ze dood ging maar wie weet was het zijn idee niet om haar in zee te dumpen...Ik vind het allemaal maar vaag...ben niet zo overtuigd van zn schuld

PatriesjeMR2: Moet een osteopaat voor een behandeling vaker komen?

Beetje druk weekend gehad met wedstrijd en dingen klaar maken voor wedstrijd Lachen
Encanto heeft super proef gelopen..de middendraf mag er iets meer uit maar die hebben we ook niet super veel geoefend laatste tijd. Allebei de galops sprong hij goed aan, hij wilde eerst links soms niet aanspringen. Alleen liep iets te diep, en was hij in het begin stijf van de kou..maar desondanks super gereden...ik denk dat ik mn punten vandaag ontvang.
Ik heb ook met Moreno gereden, voor zijn ervaring, dit ging iets minder..ik denk dat ik in totaal een uur op hem heb gereden (verdeeld over 3x) en nu dan een proef...hij vond wat eng en ging beetje bokken en springen waardoor ik onzeker werd en niet lekker meer reed..maargoed we hebben de proef uitgereden, hij heeft ervaring erbij Lachen

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 17:25

elke ervaring is er eentje Knipoog

Fijn dat het met Encanto goed ging, perfect hoeft ook niet...anders heb je niks meer te verbeteren haha.. maar je weet je punten dus nog niet? Spannend.

Ben het met je eens wat Joran enzo... ik ben ook niet direct overtuigd.. maar wat wel te geloven is ook niet duidelijk :S

Normaal moet 1 keer ehandelen voldoende zijn. Het kan zijn dat er een vervolgbehandelinjg nodig is, maar in Ensueño's en Bailando's geval is dit niet waarschijnlijk.
Jaarlijkse check is voor alle paarden aanbevolen, een slippertje in de wei, of vastliggen op stal, of een verstapping...kan allemaal al leiden tot een blokkade(alsmede een verkeerde rijstijl, niet passend zadel, hoofdstel etc)

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 17:29

Encanto heeft niet een hele sterke rug...dus lijkt me wel fijn een keer na te laten kijken.

Van Joran roep ik al van begin af aan dat ik denk dat hij niet zo schuldig is, ik vrees dat de echte waarheid nooit boven tafel zal komen.

De punten kreeg je gister avond pas om half 9, en om daar nu 25 min voor te gaan rijden...dus krijg ik ze vandaag via de fax Knipoog
Ik zal ik kijken of ik mijn proef kan uploaden....
Dat zn hoofdhouding nu niet perfect is maakt me eigenlijk niet zo heel veel uit..ik ben afgelope tijd vooral met zn beenwerk bezig geweest en dat is nu veel sterker..dus nu weer aan zn hoofdhouding werken! En over mn eigen houding ben ik sinds tijden ook tevreden, teugels zouden alleen iets korter mogen Tong uitsteken
maargoed wedstrijden zijn voor mij vooral om van te leren Lachen
(sorry ik kom niet lekker uit mn woorden, maar de essentie is duidelijk )

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 17:55

Tja Mies, duurt altijd even voordat alles goed gaat haha. Komt vanzelf Lachen
Patries, fijn dat de osteo is geweest Lachen
Madelief, mooie fotos!
Net heerlijk gereden, lekker nazonnetje Lachen Ook Brammetje gepoetst, jemig, die verhaard echt erg zeg :S Niet leuk meer voor hem, hele dag te schuren van de jeuk Boos!

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:03

Heb je een oude bezem waaraan hij kan schuren? Lijkt me voor hem ook erg vervelend.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:08

we hebben kleine boompjes in de wei, buigen ook mee en een paar niet. Maar bezem zouden we idd al eens doen, maar komt er steeds niet van...

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:09

Ik gebruik altijd een borstelblok tegen verharen, die zijn gewoon bij de boerenbond te koop. Je krijgt niet alles weg maar je haalt er al een hoop losse haren mee weg, alle kleine beetjes helpen!
een oude bezem is ook een goed idee!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:31

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:55

Madelief: Wat een mooie foto's van Fuur, die krulletjes in zijn manen zijn schattig Lovers

Vandaag heb ik weer foto's gemaakt van Kaatje89 en haar pony Boykin, vorige keer waren de stand en portret foto's namelijk niet zo goed gelukt, dus die hebben we opnieuw gedaan. Later een topic hiervan

Gisteren heb ik Ot zijn nieuwe hoofdstel gepast en hij vond het maar niks, voor Fifty heb ik Goldy haar oude hoofdstel. En het stond hem goed, bij Otje vind ik het er een beetje raar uit zien.

Hier 2 foto's:

Afbeelding
Fifty

Afbeelding
Ottie

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 20:26

Sanne schattig hoor Vork !

Zoooo, ik heb echt een baaldag! Eerst ging mn tentamen gespreksvoering niet goed, ik irriteerde me ook enigszins aan mn gesprekspartner Bloos.
En toen zat ik eindelijk in de trein naar huis, kon ik mijn ipod nergens vinden Boos!.
Die ben ik waarschijnlijk dus kwijt.

Ben vandaag naar t clusterbureau geweest over dat tentamen, ze gaan er wat mee doen, ik hoor er binnenkort meer over..

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 21:06

Sanne, staat leuk toch, het hoofdstelletje?
Jeetje Jasmijn.. Wat een gedoe zeg..

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 21:10

Sanne: aa lieff
Madelief: rijden ziet er goed uit Knipoog toppie OK dan! (woordje kwam in een keer inme op Tong uitsteken )

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 21:24

Madelief -> Wauw! Wat een prachtige foto's!
Woont de fotografe toevallig in Noord-Holland?
Op zich is Grytsje niet echt bang van honden, alleen als ze ze niet kan zien.
We liepen gisteren ook langs een huis met oprijpad en een dicht hek en daarachter sloeg een hond aan.
Gryts schrok en sprong opzij (auwie op m'n voet....), maar meteen daarna zag ze de hond en was het goed en liep ze weer vrolijk verder.
Medelijden met Joran??
Dat verdient die gozer echt niet, hoor......

Suzanne -> Mijn schouder en bovenarm zijn behoorlijk stijf, verder gaat het gelukkig wel en ik ben nog mobiel. Knipoog
Leuk je wollebaal voor de kar!
komen er binnenkort ook foto's van Bram voor de kar? Ben wel benieuwd!

Patricia -> Oew, lekker de boel weel lekker los, verlang ik ook wel regelmatig naar, hoor! Vork
Weet je je punten al?
Als je zelf tevreden bent dan heb je naar mijn idee goed gereden, wat je punten ook zijn.
Ik bedoel; je weet zelf hoever jullie samen zijn en wat jullie kunnen, de jury weet dat niet, en als jij er een goed gevoel over hebt dan is het goed gegaan, ja toch?

Michelle -> Spannend voor de eerste keer voor het echie naar buiten!
Ik heb het met Grytsje rustig aan opgebouwd, elke keer een klein stapje verder en een doel om naartoe te lopen.
Ik begon met haar te laten grazen op een stukje gras naast het hek en zo ben ik steeds een stukje verder gelopen.
Ze pakte het toen heel goed op vond ik, hopelijk gaat het bij jou ook zo en kan je deze zomer lekker buitenritjes gaan maken met Sita!
Ik vond je proefje er goed uitzien, hoor.
Af en toe kreeg ik het idee dat je Encanto bijna die bakletters omver zou lopen. Haha!

Sanne -> Lief die wollebaaltjes! Knipoog

Jasmijn -> Hè bah, das idd een flinke baaldag! Ach gut

Ik ga zo even snel naar stal.
Grytsje is vanmiddag al lekker wezen rennen met een paar andere paarden van stal, maar ik wil even een instructrice spreken.
Eigenlijk heb ik morgen een priveles, maar ik twijfel heel erg ivm haar rug.
Dus nu wil ik even met haar overleggen.
Als zij zegt dat ik die achterhand er de hele tijd onder kan krijgen en houden dan wil ik wel rijden, anders zeg ik het af.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 21:32

Saida, dat is minder!
Nee, de wollebaal (haha, geweldig woord) heb ik nog niet voor de kar, maar dan komen er zeker fotos. Hier alvast ff lieve foto:
Afbeelding
Meneer is ook heeeeel stoer hoor Knipoog
Afbeelding
Afbeelding
Deze is ook gaaf
Afbeelding
Goed van je dat je er zo om denkt met haar rug!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 21:48

@ Madelief: Wat een prachtige foto's..!

@ Patricia: Lekker hoor, dat ze weer helemaal gecontroleert zijn. Geef je weer een fijn gevoel, als ze geen blokkades meer hebben.

@ Pipi: Tja, voor geld moet je werken he haha. Geniet ik nog maar even van m'n jonge jaren.. Lijkt me leuk, een veulentje!

@ Michelle: Nee, ik ben er ook niet zo van overtuigd. Maar, ik hoop dat de zaak óóit nog word opgelost. Maar ik ben wel overtuigd dat hij er wat te maken heeft, al die gelogen verhalen, hij is gewoon.. Tja ik heb er geen woorden voor, mijn moeder kon het mooier verwoorden hihi.

@ Sanne: Wat super schattig, Ot lijkt net een veulentje.

@ Jasmijn: Dat is idd erg balen, ik vind het nog steeds echt niet kunnen dat ze hem zomaar zijn kwijtgeraakt, en dat je dan hem overnieuw moest doen.. Hopen dat dat weer helemaal goed komt.

@ Saida: Lekker dat Gryts ff kon rennen. Tja, je kan het altijd proberen met die les.

@ Soeske: Hahah Wollebaal. En wat een droppie, gos Haha!!!!

Vandaag waren ze de Manege helemaal aan het voorbereiden voor de grote 3 daagse concours die eraan komt. Stallen aan 't verfen, een stukje erf opnieuw soort grind errop gelegd, helemaal aan het schoonmaken. En de grote bak stond een welshje los, en in de andere waren ze bezig om gehandicapten les te geven, en in de springbak.. Die waren ze voor de springconcours aan 't klaarmaken. Dus moest ik in die kleine, die heel klein is, en iemand was daar zijn paard aan het longeren, dus het eerste kwartier moest ik mini voltes maken, daarna ging die man er gelukkig uit, maar het rijden ging niet echt. Fue deed het prima, maar mijn hoofd zat er niet echt bij, veelste kleine bak. Dus heb ik hem in de bak afgezadeld, gevraagd aan één van die aardige staljongens of die hem als ik weg ga hem aan het eind van de middag in stal wil zetten, en dat was geen probleem. Aardige mensen, ik zette hem eerst een week geleden ( met die foto's toen die onder het zand was ) in stal toen hij dus zo ongelovelijk vies was, de volgende dag kwam ik, en hij was helemaal schoon, hebben ze hem dus gewoon lekker geborsteld voor ze zijn deken op gingen doen. Ben heel erg blij met de Manege.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 22:28

jeetje, wat aardig dat ze dat doen zeg!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 22:32

Suzanne -> Ik ben fliefd! Wat een schitterend brutaal maar ó zo lief koppie heeft ie ook!
Tja, ik weet wat het is om (tijdens je zwangerschap) last te hebben van je rug, dus ben ik er liever nu voorzichtig mee, dan dat ik straks achter de feiten aanloop en haar onnodig pijn aandoe.

Esmée -> Dát is nog eens service zeg! Kan wel geloven dat je zo blij bent met deze manege.
Het zal straks als jullie eenmaal weer in Nederland wonen wel een flinke omslag zijn.

Ben net naar stal geweest om met de instructrice te praten en zij ziet het ook niet zo zitten om haar in haar laatste 2 maandjes nog zo aan het werk te zetten met die achterhand. (onder het zadel dan)
Ze vroeg of ik haar wel beweging gaf en in welke vorm, en hoe ik haar dan longeerde.
Alleen is ze wars van elke soort van hulpmiddel dan ook, en dus ook tegen de pessoa.
Dat kan je ook zelf, zegt ze, maar dan moet je niet lui zijn.
Affijn, ik heb haar dus gevraagd of ze mij hierbij kan helpen en nu gaan we morgen dus longeren ipv rijden en proberen zonder pessoa de achterhand eronder te krijgen.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 22:51

Pipi: Ja, normaal is het overdag ook wel druk, laatste tijd n beetje rustiger in het topic..
Maar dan kan iedereen het weer bijhouden haha!
En lig je al lekker in je bed?
Mies Vwb Joran ben ik het helemaal met je eens, ik weet het allemaal niet..
En en wat waren je punten nou? En over Moreno, inderdaad een ervaring erbij!
Heb van je filmpje maar kort wat gekeken, want deze comp is zo traaag dat ik niet zo veel zie Clown
Dus morgen op werk ff beter kijken! Zag er wel errug chique uit hoor!
Soeske: Furia verhaart ook zo erg, telkens bosjes terwijl hij echt niet zo dik in zn vacht zat Verward
Hihi, geweldig, je blijft in de spaanse trend bij je shet met dat halster Pling
Sanne: Aaah schattig hoor die twee shetteneestjes van je Lovers

Sjee, jasmijn dan zou ik echt flink balen, kan nog geen uur zonder mn muziek...

Flamon Dankje.. Bloos
_Saida_: Ja, ik weet het allemaal niet met die Joran, ik zou iig niet in zn schoenen willen staan En wat denk je, morgen lessen?
Es: Zo, dat ze Fue helemaal hadden geborsteld! Fijn dat het daar zo leuk is!

Aaah, mn arme vriend zit de laatste tijd niet echt lekker in zn vel.. Lovers
En tis niet zo'n prater dus dat zegt ie ook niet, nouja, ik zorg er gewoon voor dat ik er altijd voor m ben en dat ie weet dat ik van m hou..

Les ging wel lekker, met inrijden ging de eerste 5 minuten gewoon weer errug lekker, daarna was hij om de seconde afgeleid.. Nouja, mag ook wel weer eens gebeuren natuurlijk..
Met mijn instructeur gewerkt aan lossigheid en de schwung, dat moet er langzamerhand ook inkomen! Op een gegeven moment gingen we de achterhand extra activeren, mooi ontspannen los teugeltje voor en die achterhand erbij in hetzelfde ritme, ik voelde een paar passen echt schwung! Dus dat was weer heel gaaf, maar zeker ook erg moeilijk!
Vraagt ook erg veel inspanning van Furia, dus dat gaan we voorlopig niet te vaak doen.
Pff, al weer bijna 10 uur.. Wilde nog wel extra vroeg gaan slapen, ben echt gesloopd na dit drukke weekend! Nouja nu maar snel mn bedje induiken!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 00:27

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 02:14

suzanne: Bram wat een schatje :d en wat een lieve foto's.

haha heb net echt gelachen. was met een vriendin even weesten carnavallen. in een keer begint ze kei hard te lachen ( ofja zie ik :p )
ik vraag waarom moet je zo lachen ( zat bijna in dr oor Tong uitsteken muziek stond hard ) zegt ze: er staat al de hele tijd knappe jongen achter jou (met jou) wat jij niet in de gaten hebt doosje Tong uitsteken met jou te dansen. dus ik draai me op indd knap en vraagt hij gaa je me wat drinken dus ik tegen vriendin van mij ik ben ff weg meost ze weer lachen Tong uitsteken
na het drinken zijn we weer terug gegaan naar vriendin van mij en toen ben ik beetje bij hem en hij bij mij blijven plakken en zo doende heben we de hele avond gedanst Schijnheilig
( later kwam de vriend van de vriendin waar mee ik was)
het was echt superr gezellig.

we begonnen samen (vriendin van mij en ik) te dansen 8ter elkaar in een keer hele polonaise achter ons aan Haha! super leuk !!!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 10:24

Klinkt gezellig Flamon!
Idra, ga de filmpjes nog een andere keer kijken, ben wel nieuwsgierig Ja

Moet even snel wat kwijt:
De startkaart is binnen!!