Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jenny_S

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:52

nogmaals gefeliciteerd.

Ik heb gister weer gecrosst (ze was super heet haha) en vandaag een dressuurwedstrijd clinic gereden bij Jeroen de Bree en Xander Noë. Geweldig weekend gehad (foto's zullen zeker nog volgen). Xander heeft mij beoordeeld met 185 super trots op. Nog genoeg dingen om aan te werken!!!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:06

Way fijn Shireen dat het een stijgende lijn heeft!en scrossen vind ze geweldig en het mooie weer erbij maakt misschien wel dat jullie straks weer gaan knallen!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:07

Ik hoop t. stap voor stap ;)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:16

Ja dat zowiezo!

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:41

Klinkt als een leerzaam en geslaagd weekend Jenny!

Hier is het weer spannend, Marrit staat op springen *\o/*
Ze is al bijna een week over datum. De laatste dagen is haar buik heel erg veranderd en ook de uier werd elke dag voller. Nu helemaal gevuld inclusief wat hars *\o/* Eigenlijk verwachten we dat ze het veulentje vannacht af zal leveren, maar het blijft gokken bij haar. Ze zit er lig al heel dichtbij!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 07:51

Netjes Laura!! Haha ja de eerste dagen wei zijn altijd zooooo vermoeiend hihi Dan krijgt Arjen van mij meestal ook vrij, dan is hij doodop. En dit jaar sowieso, heel nieuwe groepje omdat hij verhuisd is, dat is extra vermoeiend natuurlijk. Maar hier is het nog niet zover.

Gaaf Michelle!! En het is juist fijn dat er nog dingen zijn om aan te werken... anders werd het wel heel saai ;)

Ooooh wat spannend Lauke!! ik ga duimen dat 't niet lang meer duurt *\o/*

Ik heb net weer twee dagen les achter de rug, het was zooooo genieten! we hebben gister gewoon een begin gemaakt met de piaffe... hoe gaaf is dat?! Hij piaffeerde zo een paar pasjes, direct mooie reflex en rug mooi omhoog. Ik zit nog steeds met een grijns van oor tot oor :D *\%/* :# :D Hij moet nog iets meer "go" krijgen en dat gaat op deze manier mooi! Iets moois om af en toe een beetje mee te spelen, stukje bewustwording van de achterkant, hij trok daarna ook mooi aan van achter. Wat is 't toch een heerlijk dier! Denk dat ik de rest van de dag naar 't filmpje zit te kijken :')

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 08:41

Oeh spannend Lauke!

Leuke Ilsemarie! Wat start je nu met m? Kan je t filmpje posten, leuk om te zien he dat soort dingen! Ik laat me zelf ook regelmatig filmen!

Vorige week nog ff gestart met Floyd tussen het klussen door en 1x2e en 1x3e met 183 en 182. Zeker niet ontevreden! Heel weinig kunnen trainen dus alles is nog niet zo bevestigd maar dacht ervaring in de nieuwe proeven kan sowieso geen kwaad! Nu hopen dat als we echt even tijd hebben om te trainen echt gaan knallen op wedstrijd!

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 08:45

Wauw gaaf ilsemarie!

Het veulentje is geboren hoor! *\o/*
Nog een merrietje!

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:49

Gefeliciteerd Lauke!

Gaaf zeg Ilsemarie, wij zijn ook erg benieuwd naar het filmpje! :j

Gefeliciteerd met je winstpunten Michelle

Een geslaagd weekend Shireen!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:58

Gefeliciteerd Lauke! Wat is haar naam? of weet je dat nog niet? haha sorry ik ben zo benieuwd naar alle namen altijd :=

Hier nog een maandje en dan zijn we in de 'veilige' zone, maar niet teveel aan de dagen denken en alles maar voorbij laten gaan :') .

Eclare, gefeliciteerd met je prijzen! goed bezig!

Jenny_s, ben benieuwd naar de foto's. Zo leuk jouw cross fries haha

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:59

Haha nee namen zijn altijd lastig hier :')
Mochten jullie nog leuke namen weten dan zijn ze welkom. A B of C moet de beginletter zijn.
We hebben hierna nog 2 veulens te gaan dus hengstennamen zijn ook welkom :)

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:06

haha nou als je echt verlegen zit om namen dan roep maar :P ik heb een hele lijst klaar staan maar heb voor mezelf al een merrie en hengsten naam klaar haha

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:39

Friese namen of maakt het niet uit?

Ik vind Adaline een mooie naam (film age of adaline) en één die je niet veel hoort.
Als je een grappige naam zoek vind ik namen zoals Apart altijd heel leuk haha!

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:08

Long time no see, maar daar ben ik weer! Even een drukke tijd gehad.

Gefeliciteerd Lauke!! De naam Apart die Eclare noemt vind ik ook erg leuk! :j

Wat gaaf van die piaffe!! Idd heb je daar een filmpje van die we mogen zien? Altijd leuk!

Wij hebben gisteren onze 4e wedstrijd gereden. Ze was deze week mega hengstig dus niet fijn de nieuwe proeven kunnen oefenen en ik heb weer eens domme fouten gemaakt haha. Ik zit nog veel te veel met de oude proeven in mijn hoofd, wat resulteerde in een 2 en een 0 op mn protocol :') Het rijden ging voor mijn gevoel echt niet goed. Heb een 7 voor aanleuning, maar waar was die aanleuning dan? :+ Ze liep in dr eigen houding en ik kreeg haar er niet meer uit.. Voor de zijkant ziet dat er wel leuk uit, maar het voelt niet goed als je erop zit. De eerste proef moest mevrouw nog poepen en dan houd ze zich altijd in en gaat een beetje lopen duwen. Ik was dan ook verbaasd over de 181 punten. Had mezelf echt niet hoger als 170 gegeven. De tweede proef ging al beter, maar nog niet fijn. Toch 203 punten gehaald en een 1e prijs???!!! Ik snap het niet meer hahaha 8)7 De teller staat nu op B+9 en als ik die eerste lijn geen 2 en 0 had gehaald waren we nu de B uit.. ;)
Ons favoriete onderdeel de middendraf, vind ze erg leuk om te doen haha:
Afbeelding
Afbeelding

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:00

@Eclare: ik ga 'm straks L2 starten :D

Super Michelle! Echt hele mooie middendraf!

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:19

Super Michelle! Middendraf ziet er goed uit! En de 7 snap ik wel voor de aanleuning, aan de hand van de foto's ziet je aanleuning er ook wel fijn uit en ze loopt zeker op de eerste foto keurig op de loodlijn.
Misschien voelt het voor jou inderdaad anders dan dat het eruit ziet :)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:51

Gefeliciteerd Michelletjuh met je punten !
Eclare ook gefeliciteerd met je punten!

Lauke oeee leuk nog een baby erbij wordt straks nog lastig kiezen welke er blijven of niet.
Ilsemarie lekker gereden dus wat onwijs fijn!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:32

Gefeliciteerd michelle! En zo van de zijkant ziet je aanleuning er idd prima uit, maar kan me voorstellen dat het vaak anders voelt als je erop zit. Heb ik ook vaak last van :')

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:10

Thanks iedereen! Nu hard oefenen met het wijken.. achterwaarts en schouderbinnen zitten er al op, verkeerde volgorde begonnen hihi. Het wijken wil maar niet lukken :+
Als ik de foto's zo terug kijk ziet de aanleuning er idd nog niet verkeerd uit, maar het halsstrekken bijvoorbeeld wat normaal wel gaat kon nu echt niet. Ze zakte niet in mijn hand.

Gaan er van jullie 14 mei nog starten in ammerzoden? (weet niet of ik dat al gevraagd had)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:55

Heb je al geprobeerd om gewoon stil te staan, buitenteugel er goed aan houden en dan álleen de achterkant in beweging krijgen? Friezen snappen vaak het pootje-over principe niet en denken dat dat niet kan... dat kwartje moet even vallen, dan ben je al een heel eind! Ik heb dat eerst ook aan de hand gedaan. Zweepje erbij, voorkant mooi op z'n plek houden en achterbenen pootje over... Arjen was kwaaaaaaaaaaaaaad maar hij snapte het daarna wel en toen was hij ook niet meer boos :')

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:40

Ja precies wat ilsemarie zegt friesen snappen het vaak niet tot kwartje valt en dan gaan ze het doen

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:58

Vanuit halt en vanuit stap kan ik haar zo opzij zetten, maar in draf het ene moment wel en het andere moment komt ze tegen de druk in. En soms gebeurt er helemaal niks haha. Met zweep rijden is een no go bij deze fries, dan is het wachten op een tripje ziekenhuis := Ik ga denk ik mijn lesgever er maar eens op laten om te kijken hoe we het in draf voor elkaar kunnen krijgen.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:40

@lauke; van harte met veulentje
ik zeg Bauke ipv Lauke haha

@ michelle: wow die loopt spectaculair!!!

HIer 2 fotos van de crosstraining. Van de Dressuurclinic nog niets gezien

Afbeelding

Afbeelding

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:53

Stoere Doutzen!

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 07:13

Ilsemarie, ik ga ook even met jou tip aan de gang want Mike's kwartje is nog halverwege

Gave foto's Jenny!