Babeau: De nieuwe stal ligt iets rustiger (stal waar we nu staan zit direct langs een weg waar weer een drukke weg aan grenst), dus naar buiten gaan zal iets makkelijker gaan. Maar echt geweldige uitrijmogelijkheden zijn hier in de buurt niet helaas. Maar geloof dat bij de nieuwe stal wel wat leuke rondjes te maken zijn! Maar eerst maar eens zorgen dat ze alles goed gaat snappen haha.
Vandaag weer even gereden, en ze vond het wel spannend. Wat meer wind en dan zijn de bomen eng, duiven die ineens uit de boom komen enzo. Maar ze doet het heel knap.
Klinkt als een superfijne les met Storm zeg! Kan me voorstellen dat het raar is om op een smal paardje te stappen als je iets heel anders gewend bent haha.
Jaa sowieso vooruitgang op nieuwe stal. Betere bak (kan in de huidige bak niet echt aan het werk vanwege geulen), longeercirkel, aanwezig en voor de winter paddocks. En voor onszelf ook vooruitgang, moeten nu zelf voeren en dat ging altijd volgens een rooster met elkaar maar door gezeik doen we voor onze paarden nu alles zelf, dus 2 a 3 keer per dag naar stal. op nieuwe stal wordt gevoerd en doordeweeks buitengezet. Ga als het goed is een hoop tijd meer hebben om met m'n paardjes bezig te zijn ipv met de stal haha. Maar qua boxen gaan we wel achteruit, hebben nu grote boxen met uitloop, straks niet meer.
Mo ziet er ook goed uit! zie overal weer meetings komen op bokt haha, het is er steeds echt weer voor!
Hebben jullie ook een rare bokt als je mobiel bokt? Of ligt dat aan mijn telefoon?
De mijne krijgen lekker vakantie, Paar maandjes.. met pablo gaat Echt de goeie kant op
Hosante
Geplaatst: 22-04-14 10:28
Ik lees dat iedereen lekker bezig is met zijn paardjes. Martinique ook lekker verhuizen naar een andere stal wel weer spannend. Moonforever vakantie voor je paard lekker voor ze. Ik vind dat die van mij altijd vakantie hebben, af en toe een uurtje lopen en de rest in de wei.
Komende zondag ga ik met Bram een clinic Working Equitation doen, ben benieuwd wat we ervan vinden. En Boukje mag in juni weer mee naar een clinic van Piet Bakker (tenminste als er nog plek is).
Jolijn, hoe is het nu met je? Leuke foto’s! Posh, hihi, dankje De voorbrengers hebben inderdaad hun handen vol aan de paarden die ze voorbrengen, respect! Ben je er al over uit welke hengst je wilt? Geeske, hoe is het nu met Chim zijn hoest? Leuke foto! Martinique, wat fijn dat de galop goed ging met Sterre! En geweldig, een buitenrit gedaan! Fijn dat je op veel punten vooruit gaat op de nieuwe stal. Altijd lastig een goede keuze te maken. Hosante, wat leuk dat je een WE clinic gaat doen! En Piet, geweldige man. Ook paar keer lesje lange teugelen bij hem gevolgd met één van de shetjes.
Hier druk geweest. Ik werk ook nog in de horeca, van de week 6 dagen gewerkt (van half 6 tot uur of 10/10:30, valt mee dus) maar was wel giga druk. Daarbij hebben mijn vriend en ik besloten er een punt achter te zetten, jammer, maar goed.. Verder was het mooi weer om te rijden! Vandaag ook heerlijk genoten. Villa gaat ook steeds beter!
En ook een fotospam van mij hihi. Stukje wijken
Lekker drafje
Galopje
Knapperd
Babeau
Geplaatst: 22-04-14 19:51
Celine, is het misschien een idee om eens op te stappen met een krukje? Dan weet je iig al of het aan het zadel ligt of gewoon aan hem.
Wat een leuke foto's, BZ!
Gisteren voor het eerst gaan buitenrijden met Fuerza, ze was zo braaf! In de eerste 2 minuten dat we vertrokken waren, kwam er al een wielerpeleton en een motorgroep voorbij en ze liep braaf verder! Na een paar rondjes galopperen op het veld, zijn we nog door wat straatjes heen gelopen en ook daar was ze heel braaf! Alleen toen we terug binnen de poort wilden gaan, begon ze te steigeren, ik denk dat ze nog niet terug wilde, haha
Laatst bijgewerkt door Babeau op 22-04-14 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Buitenzinnig
Geplaatst: 22-04-14 19:54
Babeau, dankje! wat fijn dat Fuerza zo braaf was! Zelfs met de wielrenners en de motoren! Haha, duidelijk dat ze niet weer terug wilde Leuke foto's ook!
Bedankt allemaal! Villa is zo wit omdat hij (helaas) een eczeemdeken om moet.. Wat wel resulteert in een wit paard De relatie, ja, jammer maar beter zo.
Duijfje, nog 7 weken wachten, hopen dat ze zo om zijn!
Bedankt voor de interesse dames, Chim gaat zienderogen vooruit nu ze medicijnen heeft! Ze zag er gewoon wel gezond uit, maar na het rollen of plotselinge inspanning etc hoestte ze toch behoorlijk en vanuit heel diep. Gisteren heeft ze 1x gehoest toen ze heel erg schrok tijdens het rijden. Daarvoor 2 dagen niet gehoest tijdens het werk en vandaag een heeeeele pittige les gehad en ook geen kick gegeven. Nog een paar dagen en dan weer overleggen met de DA, maar ik heb hier wel vertrouwen in!
De klungel heeft echter wel ruzie gemaakt, met zichzelf dit keer… weer eens iets anders! Kwam gisteren aanlopen, hoofd kapot, wondje op been, deken gescheurd en beide bilsingels eraf…?!! Die zal wel heel onhandig vast gelegen hebben oid… gelukkig is alles heel oppervlakkig en laat ze het goed schoonmaken en behandelen dus dat komt wel weer goed… T is alleen zo zonde van zo'n mooi hoofdje!!
Jolijn, super gave foto's! Ik zou het zelf nooit zo bedacht en gedaan hebben denk ik, maar ik vind de uitkomst wel heel tof geworden! (ik zou bang zijn dat de sfeer niet goed over kwam oid) Jij bent altijd wel fanatiek met de meetings he?
Zo zo, Pablo een paar maanden vakantie? Hoe kom je daar zo bij? Maanden zijn lang hoor
Knappe Furia, hele mooie foto's zeg! En jullie hebben duidelijk lol tijdens het springen!
Fuerza al naar buiten, geweldig! Gewoon doen…
en Buitenzinnig, heerlijk zo rijden in een diep groen weiland met bloemetjes, dat brengt meteen een veel mooier plaatje! Ontspannen beelden
MachoPablo
Geplaatst: 22-04-14 22:17
ff naar lange gras gelopen op de wei staat weinig
Jullie nog wat gepland van weekend met konigsnacht/dag
Vervelend van je relatie Suzanne, maar soms is het maar beter he.. Villa is een prachtig paard! Het is zeker fijn dat we er op vooruitgaan wat stal betreft. Staan nu al zo'n 9 jaar op dezelfde stal, maar de maat was voor ons nu voor dus toch maar op zoek gegaan naar iets anders. Heb wel zin om te verhuizen, hopelijk gaan de paardjes het ook leuk vinden haha!
Staat Chim met een gewone deken op? Die van mij hebben ze het hele jaar niet op gehad haha... Die wondjes gaan wel over gelukkig, maar wel sneu.
Fijn dat Chim zo vooruit gaat Geeske, niets zo engs als een niet fit paard vind ik altijd Ik vind de fotomeetings altijd erg leuk inderdaad
Brave Fuerza
En Suzanne: met mij gaat het wel goed, ontzettend druk dus met afstuderen maar heb vandaag EINDELIJK 1 van mijn 2 eindopdrachten af kunnen ronden. HOERA! Nog maar 1 te gaan dus en morgen telefoon of ik dan een baan heb
Met Mo van de week weer een hoop geleerd en mag deze week nog niet rijden ivm osteo behandeling dus zijn veel aan het grondwerken, vd-en en wandelen. Daarna rijden weer rustig opbouwen maar heb besloten ook ivm mijn stress niveau met de studie het even simpel en wat minder te houden zodat ik dat ook zo min mogelijk op haar overbreng.
Duurt hopelijk nog maar een maandje/6 weken dus dat houden we wel vol
My_simananga..: Lang verhaal kort te maken met me gezondheid gaat wat minder.. steeds als volop rij en dingen doe met ze krijg zelf weer last... heb nu besloten ze lekker ff vakantie te bieden en aan mezelf denken en laat me lichaam het doe ff rondje naar buiten..
Oh finn Jolijn!! Ik heb ook net 2,5 weken aan t werk, dat is echt even wennen hoor! Wat gaat het worden?
Moonforever, ik snap het.. en dan zit je elkaar op den duur ook in de weg dus kun je beter even stoppen… Nou gelijk heb je dan, en als ze gewoon het land op kunnen is dat wel zo fijn!
Oja Jolijn, was er veel met Mo bij de osteopaat? Of viel de schade mee
Suzanne, dat slechte nieuws had ik even overheen gelezen, vervelend! Hoop dat je veel steun kunt krijgen en de juiste beslissing hebt gemaakt!
Martinique, ja Chim staat met een gewone deken op.. heeft de hele winter binnen gestaan (zo goed als) en staat nu weer in een buitenbox en op t land. Heb r wel nu gewoon een wind/regen-deken opgedaan, maar ze stond nog echt met haar winterdeken. Op hele warme dagen uiteraard lekker af…
Ooooh, mijn les ging gisteren zooooo fijn!! Het was heerlijk weer, in tegenstelling tot eergisteren, maar mijn paard was natter na het rijden Iets ging er dus goed
Ik ben al 4 jaar aan het werk haha! Werk nu 24 uur en studie erbij, dit gaat om een contract van 20 uur. Maar wellicht komt dat in de toekomst wel beter uit
Fijn dat het zo goed ging zeg
Mo staat al onder een vliegendeken haha
Mo zat totaal niet vast maar had veel opgeslagen spanning/stress in haar lijf, eerste half uur was het ook alleen maar dat loslaten, heel heftig om te zien.